MojAndroid

Každé pozretie videa na YouTube o nás vygeneruje dáta, ktoré sú cenné. Ak je na trhu zároveň firma, ktorá cieli reklamu, potom chce vedieť, aké video som na YouTube pozeral. Čoho sa týkalo a či som práve pre ich produkt vhodný zákazník. Cielenie reklamy je dnes kľuč k tomu, ako sa obchoduje s dátami. Ten kto má tieto dáta o mojom správaní v online svete, je zároveň žiadaný partner. Téme sa venoval portál statistica.com.

Instagram zdieľa najviac

Statistica.com zverejnil zaujímavý článok, ktorý je skôr tabuľkou tých najviac používaných aplikácií vo svetovom meradle a ich prístupu k zdieľaniu nášho správania. Výsledok je zaujímavý najmä z porovnania rozsahu dát, ktoré o nás jednotlivé aplikácie šíria.

Ak je na prvom mieste Instagram, tak v jeho prípade prúdi naše správanie k tretím stranám až v objeme 79 % našich údajov. A to je jasné prvenstvo v rebríčku. Na opačnom konci je Twitter, u nás málo aktívny a populárny, ktorý zdieľa 21 % našich osobných údajov.

Foto: Statistica.com

Dalo by sa povedať, že aj popularita ukazuje záujem o jednotlivé údaje. Čím je aplikácia známejšia a má viac aktívnych používateľov, tým je záujem o jej dáta väčší. No a potom je to porovnanie dvoch najväčších hráčov na trhu, Google vs Facebook a ich postavenie.

Prvé dve priečky jasne obsadili Instagram a Facebook, tú tretiu okupuje LinkedIn od Microsoftu. Toto zobrazenie môže pomôcť uvedomiť si, aký je skutočný rozsah zdieľania našich údajov s tretími stranami. Ako však už potvrdili mnohé analýzy, ani takáto vedomosť neznamená opustenie platformy, na ktorú je človek dlho zvyknutý.

Instagram
Instagram
Developer: Instagram
Price: Free
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
Náš tip
Žiak ZŠ založil na Instagrame skupinu „Vyvraždím školu“, riešila to polícia
7.4.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+