MULTIMÉDIÁ | Základná výbava od spoločnosti Google

Výbava smerujúca pre multimédiá prichádza v tomto prípade priamo z dielne spoločnosti Google. Spoľahnúť sa tak môžete na aplikácie ako Filmy Google Play, Hudba Google Play a aplikácie ako Hry Play či Knihy Play. Ak ste zvyknutý na ekosystém Google, poteší vás aj kancelárska výbava v podobe aplikácií Dokumenty, Tabuľky a Prezentácie od Google. Pokiaľ máte radi iné, alternatívne služby, budete si ich musieť ručne nainštalovať z Obchodu Play. Čistý Android so sebou totiž prináša aj zopár kompromisov. Viac na túto tému sa dozviete v kapitole “Operačný systém.”

Zariadenie ponúka vo svojej výbave hneď dvojicu mikrofónov. Tie sú umiestnené pomerne štandardne – v dolnej a hornej hrane prístroja. Ten dolný slúži najmä pre realizáciu telefonických hovorov, horný zasa starostlivo doplní záznam videa. Hlasný reproduktor je jeden a nachádza sa v spodnej hrane zariadenia. Jeho kvality spĺňajú skôr pomyselný štandard. Reproduktor je hlasný, ale kvalitou priemerný, no na vyzváňanie pochopiteľne stačí. Žiadne stereo efekty v kombinácii s reproduktorom na prednej strane sa v tomto prípade nekonajú.

Výbavu ukončí v tomto prípade jemne netradičný prvok na súčasných Android zariadeniach. Pravdou je, že tento prvok sa pomaly ale isto trochu vytráca. Ide o infračervený senzor, ktorý sa nachádza v hornej hrane zariadenia a ponúkne pohodlnú možnosť ovládania vašej domácej elektroniky rôznych druhov. Spolu v kombinácii s predinštalovanou aplikáciou Mi Remote prináša možnosť diaľkového ovládania pre vašu televíziu, set-top box či iné zariadenia ako multimediálne centrá a klimatizácie. Veľmi návyková záležitosť.

FOTOAPARÁT | Duálny trend pokračuje

Zadný fotoaparát na smartfóne je duálny, ponúka rozlíšenie 12 + 12 MPix (f/2.2 + f/2.6) a tiež dvojtónový LED blesk. Hoci konštrukcia zariadenia je pomerne tenká, objektív zadného fotoaparátu vystupuje z tela smartfónu nejaký ten milimeter. Možnosť duálneho fotoaparátu v tomto prípade zahŕňa “teleobjektív,” ktorý sa zameria na dvojnásobné priblíženie snímanej scény. Kvalita výsledných fotografií, obzvlášť v danej cenovej kategórii, vôbec nie je zlá. Na úvodnej obrazovke fotoaparátu je tiež možné aktivovať “portrét” režim či HDR. K dispozícii je tu tiež prepínač pre výber štandardného alebo teleobjektívu.

Za dobrých svetelných podmienok poteší výsledná hĺbka ostrosti, úroveň detailov a aj farebné podanie fotografie, ktoré je možné dokonca nastaviť manuálne (sýtosť farieb má v nastaveniach viacero úrovní). V znížených svetelných podmienkach pribúda šum a toto zrejme nebude smartfón, ktorý by sa v takých podmienkach začal aspoň vyrovnávať s vlajkovými fotoaparátmi. Fotenie v tme chce veľmi pevnú ruku a trpezlivosť. To isté, ak nie v ešte väčšom meradle, platí aj o snímkach z teleobjektívu. Tie boli použiteľné najmä za dobrých svetelných podmienok.Opäť však treba vziať do úvahy cenu zariadenia.

Prostredie fotoaparátu obsahuje aplikáciu od Xiaomi (keďže tá od Google aktuálne nepodporuje duálny fotoaparát). Nechýba pomerne dobrá možnosť prispôsobenia, manuálny režim, panoráma, vodováha, nočný režim, režim skupinovej selfie alebo režim pre úpravu pleti, rôzne filtre a ďalšie možnosti. Video je možné snímať v rozlíšení 4K (30fps) alebo 1080p (60fps). K dispozícii je tiež možnosť rýchleho či spomaleného videa spolu s nastavením spomalenia. Poteší možnosť snímania fotografie počas natáčania videa. Takisto užitočnou skratkou je rýchle spustenie fotoaparátu dvojitým stlačením tlačidla pre vypnutie alebo hardvérová spúšť fotoaparátu, ktorá v daný moment nahradí tlačidlá pre reguláciu hlasitosti.

Predná “selfie” kamera obsahuje štandardných 5 MPix a funkciu typickú pre Xiaomi smartfóny – určovanie veku. Výsledné selfie fotografie sú ostré a majú pestré farebné podanie v dobrých svetelných podmienkach. V horších svetelných podmienkach je to už horšie a fotografia obsahuje množstvo šumu. Nie je tu k dispozícii ani predný blesk pre prípadné nasvietenie fotografie. Ukážku fotografií nasnímaných prostredníctvom smartfónu Xiaomi Mi A1 si môžete prezrieť v rámci galérie fotografií nižšie.

GALÉRIA FOTOGRAFIÍ

5.3.2018