MojAndroid

Rozbehnúť úspešný biznis dnes vôbec nie je jednoduché. Platí to dvojnásobne, ak sa má podnikanie rozbehnúť v oblasti, kde existuje silná konkurencia. Tá je na trhu so smartfónmi naozaj neuveriteľná. Nové modely sú predstavované doslova každý týždeň, výrobcovia sa predbiehajú v špecifikáciách a extra funkciách a najväčšmi z toho profitujú užívatelia. Trh je smartfónmi presýtený a zdá sa, že vybrať si môže naozaj každý. Je preto veľmi ťažké zaujať užívateľov natoľko, aby sa rozhodli pre zariadenie neznámej značky a uprednostnili ho pred osvedčeným výrobcom.

Čínska spoločnosť Xiaomi ale dokázala, že všetko je možné. Mladučká spoločnosť bola založená zhruba pred štyrmi rokmi a dnes patrí medzi 5 najväčších výrobcov smartfónov na svete. Nakrátko sa spoločnosť dostala dokonca na pomyselný stupienok víťazov, keď bola podľa prieskumov už tretím najväčším výrobcom smartfónov, hneď za gigantmi Samsungom a Apple. Akvizícia Motoroly spoločnosťou Lenovo však znamenala zvýšenie hodnoty predajov smartfónov Lenovo, a tak sa na treťom mieste dočasne usadila táto spoločnosť. Aj napriek tomu je ale rast Xiaomi viac, než obdivuhodný. Netreba zabudnúť na to, že viac než 95% všetkých smartfónov Xiaomi sa predáva na domácom čínskom trhu.

Recenzia-Xiaomi Mi4-1

Lei Jun, CEO spoločnosti Xiaomi, vyhlásil, že podľa neho sa jeho firma stane najväčším výrobcom smartfónov na svete v priebehu najbližších 5 – 10 rokov. Zároveň ale dodal, že neplánuje rozšírenie pôsobnosti do ďalších častí sveta až dovtedy, kým Xiaomi nebude na absolútnom vrchole tohto rebríčka. Povedal tiež, že Xiaomi má aktuálne užívateľskú základňu s veľkosťou 60 miliónov užívateľov, no už na konci budúceho roku by toto číslo malo dosiahnuť hodnotu 200 miliónov. V preklade to znamená, že spoločnosť plánuje v budúcom roku predať 100 miliónov nových smartfónov.

Tieto vyhliadky by možno boli pre iných výrobcov nepredstaviteľné, no Xiaomi iba vychádza z výsledkov v posledných obdobiach. Tam sa čínskej spoločnosti darilo naozaj perfektne a predstavitelia spoločnosti nemajú dôvod myslieť si, že by sa to v blízkej budúcnosti malo zmeniť. Práve naopak, dopyt po dostupných, no špičkovo vybavených smartfónoch Xiaomi je aj v ďalších častiach sveta, vrátane Európy. Vyhlásenie Lei Juna je preto určite pre mnohých užívateľov sklamaním, no tí najväčší fanúšikovia budú môcť aj naďalej používať rôzne cesty objednávania smartfónov priamo z Číny.

Zdroj: CNBeta via PhoneArena

20.11.2014
  • Vova

    Majú nato skvelé predpoklady. Skvelý výkon za dobrú cenu. Veľa štastia Xiaomi

  • dalid

    Uvedomme si, že im stačí ovládnuť čínsky (už ho takmer ovládajú) a indický trh. Toto sú dva najväčšie trhy na svete. Ten kto ich získa sa stane No1. Ostatné značky na Indiu kašlú… Faktom je, že tento rok sa veľmi intenzívne Xiaomi zameralo na Indiu. Ešte pre ich trh uvoľnia pár “light” zariadení aby ešte viac znížili predajnú cenu zariadení s ohľadom na kúpi schopnosť tamojšieho obyvateľstva a bude to… (dnes už som to raz niekde inde napísal..)

  • Prajem im to… =) Ak sa im podarí dostať sa do sveta s ich nízkymi cenami, ostatní výrobcovia budú musieť tiež zlacnieť…

  • sim

    asi je tu nejaky cinsky agent co maze zmienky o spyware v Xiaomi :-)

  • sim

+