Sme pripravení, aby za nás umelá inteligencia riešila telefonáty? | DISKUSIA

Kto pozorne sledoval tohtoročnú konferenciu Google I/O 2018, ten iste zbadal aj časť o prezentácii nových funkcionalít zameraných na umelú inteligenciu. Jednou z nich bolo aj prakticky telefonovanie namiesto človeka. Sme na takúto komunikáciu už pripravení? Aj na túto problematiku sa pozrieme v dnešnej diskusii.

Náš tip
Android P: Google ukázal, čo prinesie najnovší systém | Google I/O 2018
Náš tip
Smart Compose: automatické dopĺňanie textu e-mailu | Google I/O

Google Duplex

Technológia s názvom Google Duplex bola predstavená práve na spomínanej tohtoročnej konferencii Google I/O. Táto funkcia využíva pokročilé prvky umelej inteligencie na komunikáciu s inými vašimi kontaktmi, pričom neváha a využíva aj vaše ďalšie údaje – napríklad udalosti z Kalendára.

Demo na konferencii bolo skutočne podarené a môžeme očakávať, že obdobná funkcia sa časom rozšíri aj do finálnej verzie Google Asistenta. Používateľ si obyčajným príkazom napríklad zadá návštevu kaderníka v určitom časovom rozmedzí. Umelá inteligencia zavolá vášmu kaderníkovi a klasickým ľudským rozhovorom vás na daný termín objedná.

Náš tip
Google News: Správy bližšie k vám ako kedykoľvek predtým | Google I/O 2018
Náš tip
Android P vám pomôže lepšie zorganizovať čas, zmení čiernobiele ikonky či zníži počet notifikácií | Google I/O 2018

Práve umelá inteligencia pritom využíva aj ľudské črty v konverzácii ako pauzu, premýšľanie, citoslovcia (mm-hmm) a pod. Druhá strana má tak skutočne autentický pocit, že komunikuje s človekom, reálne však komunikuje z umelou inteligenciou integrovanou vo vašom Android smartfóne. Nechýba možnosť reakcie na prípadné otázky z druhej strany telefonátu a po úspešnom objednaní vám umelá inteligencia pochopiteľne vytvorí aj novú udalosť vo vašom Google Kalendári.

Umelá inteligencia a Google I/O 2018

Túto novú možnosť komunikácie by sme mohli hodnotiť aj pomyselne ako “Google Asistenta 2.0” alebo ako novú generáciu, ktorá posúva prvky umelej inteligencie na ďalšiu úroveň. Otázka znie, či sme už pripravení na takúto formu komunikácie. Niektoré komentáre používateľov hodnotia možnosť prípadného zneužitia alebo zdôrazňujú prípadnú mieru chybového faktora. Na druhej strane, niektoré používatelia by uvítali na začiatku hovoru informáciu o tom, že nehovoria s “reálnym človekom.”

Ako sa k tejto problematike staviate vy? Boli by ste ochotní spoľahnúť sa na umelú inteligenciu? Prípadne, priali by ste si, aby ste boli informovaní o situácii, keď netelefonujete s reálnym človekom na druhej strane linky? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom. Neváhajte a hlasujte tiež v ankete nižšie.

 Loading ...
Disqus Comments Loading...