Kto pozorne sledoval tohtoročnú konferenciu Google I/O 2018, ten iste zbadal aj časť o prezentácii nových funkcionalít zameraných na umelú inteligenciu. Jednou z nich bolo aj prakticky telefonovanie namiesto človeka. Sme na takúto komunikáciu už pripravení? Aj na túto problematiku sa pozrieme v dnešnej diskusii.
Google Duplex
Technológia s názvom Google Duplex bola predstavená práve na spomínanej tohtoročnej konferencii Google I/O. Táto funkcia využíva pokročilé prvky umelej inteligencie na komunikáciu s inými vašimi kontaktmi, pričom neváha a využíva aj vaše ďalšie údaje – napríklad udalosti z Kalendára.
Demo na konferencii bolo skutočne podarené a môžeme očakávať, že obdobná funkcia sa časom rozšíri aj do finálnej verzie Google Asistenta. Používateľ si obyčajným príkazom napríklad zadá návštevu kaderníka v určitom časovom rozmedzí. Umelá inteligencia zavolá vášmu kaderníkovi a klasickým ľudským rozhovorom vás na daný termín objedná.
Práve umelá inteligencia pritom využíva aj ľudské črty v konverzácii ako pauzu, premýšľanie, citoslovcia (mm-hmm) a pod. Druhá strana má tak skutočne autentický pocit, že komunikuje s človekom, reálne však komunikuje z umelou inteligenciou integrovanou vo vašom Android smartfóne. Nechýba možnosť reakcie na prípadné otázky z druhej strany telefonátu a po úspešnom objednaní vám umelá inteligencia pochopiteľne vytvorí aj novú udalosť vo vašom Google Kalendári.
Umelá inteligencia a Google I/O 2018
Túto novú možnosť komunikácie by sme mohli hodnotiť aj pomyselne ako “Google Asistenta 2.0” alebo ako novú generáciu, ktorá posúva prvky umelej inteligencie na ďalšiu úroveň. Otázka znie, či sme už pripravení na takúto formu komunikácie. Niektoré komentáre používateľov hodnotia možnosť prípadného zneužitia alebo zdôrazňujú prípadnú mieru chybového faktora. Na druhej strane, niektoré používatelia by uvítali na začiatku hovoru informáciu o tom, že nehovoria s “reálnym človekom.”
Ako sa k tejto problematike staviate vy? Boli by ste ochotní spoľahnúť sa na umelú inteligenciu? Prípadne, priali by ste si, aby ste boli informovaní o situácii, keď netelefonujete s reálnym človekom na druhej strane linky? Vaše otázky a postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom. Neváhajte a hlasujte tiež v ankete nižšie.

nepouzival by som to. Ani tak nejdem spekulovat o tom, ze ci to je nejako moralne alebo nemoralne ze sa ten pocitacovy program neozve, ze to nie je pocitacovy program (aj ked by to mohlo predist niektorym nedorozumeniam, urcite ta technologia nie je 100% fool proof), ale pre seba osobne absolutne nechapem pointu. Ani sam nikdy netelefonujem za ucelom rezervacie kadernika alebo stola alebo podobne. Viem si vsak predstavit scenare, kde to moze byt uzitocne pre niektore typy biznisov.
Takato umela inteligencia by sa mohla pouzivat na nejaku formu telemarketingu. Uz teraz sa vyuzivaju vopred nahrane nahravky, ale kedze clovek vie, ze to je dopredu nahrana nahravka, tak to zrusi. Umela inteligencia by sa mohla tvarit ako clovek, ktory s vami normalne komunikuje. Navyse by sa mohla ucit na zaklade toho ci clovek hovor zrusil bez kupy produktu, alebo doslo ku kupe produktu a podla toho by mohla volit slova a styl konverzacie s najvacsou sancou na predaj. Je vcelku mozne, ze tohto sa v nejakej dohladnej dobe dockame, v podobe reklamnych kampani na internete uz presne toto vidime, preniest to k telefonatom nie je az taky stretch.
kto nemá vlastný rozum, tak to využije. v už blízkej budúcnosti tomu teda predpovedám obrovské využitie. ;-)