MojAndroid

Spoločnosť Telekom vydala tlačovú správu, v ktorej bilancuje hospodárske výsledky prvého štvrťroka roku 2012. Čísla naznačujú, že výsledky, v medziročnom porovnaní, sú porovnateľné s prvým štvrťrokom roku 2011.

Výsledky hovoria, že Telekom si oproti minulému roku a rovnakému sledovanému obdobiu mierne pohoršil. Zatiaľ čo v roku 2011 v sledovanom období prvého štvrťroka mal Telekom 2 363 000 zákazníkov, v tomto roku za prvé tri mesiace zaznamenal mierny pokles na 2 312 000 zákazníkov. Najviac ubudlo zákazníkov predplatených kariet, kde Telekom zaznamenal medziročný pokles až 12,8 percenta, čo v konečnej bilancii predstavovalo 609 000 aktívnych SIM kariet. Na druhej strane, pribudlo zákazníkov so zmluvami – 1 446 000, čo predstavuje nárast 0,5 percenta. Zákazníkov služby SkyToll zaznamenal Telekom na úrovni 257 000, čo je najvýraznejší nárast až 14,1 percenta.

Predaj telefónov naozaj zaujal. Až 75 percent všetkých predaných telefónov, v prvom štvrťroku 2012 spooločnosťou Telekom, predstavovali smartfóny. Navyše, OS Android sa stal v tomto segmente jednoznačnou jednotkou.

Zaujímavý je aj pohľad na vývoj výsledkov v oblasti pevnej siete spoločnosti Telekom. Pevné linky naďalej zaznamenávajú mierny útlm a konečné číslo sa vyšplhalo na 1 009 000 zákazníkov, čo je oproti rovnakému sledovanému obdobiu pokles o rovné 4 percentá. Na druhej strane, internetové pripojenie od spoločnosti Telekom sa teší stále obľube a momentálne má spoločnosť 468 000 zákazníkov pevného širokopásmového prístupu, s nárastom 4,2 percenta. Digitálna televízia od spoločnosti Telekom rástla najvýraznejším tempom zo všetkých sledovaných ukazovateľov. S rastom 18,9 percenta sa ustálila na konci prvého štvrťroka 2012 na úrovni 162 000 zákazníkov.

Celkové hospodárske výsledky hovoria, že medziročné zisky klesli o 3,5 percenta a dosiahli úroveň 206,2 milióna EUR. EBITDA (prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou) zaznamenal číslo 86,1 milióna EUR. Spolu s dcérskymi spoločnosťami Telekom dosiahol čistý zisk 25,0 milióna EUR s medziročným poklesom o 7,8 percenta, z toho 13,9 milióna EUR len z mobilnej siete.

 „Prvý kvartál roka 2012 nepriniesol výrazné zmeny v telekomunikačnom biznise, faktory ako regulácia, saturácia trhu či optimalizácia zákazníkov sa prejavili podobne ako v minulých rokoch. Na druhej strane som rád, že naša spoločnosť vykázala rast vo viacerých oblastiach: fixnom i mobilnom internete či digitálnej televízii. Za významný krok považujeme uvedenie predplatených kariet Easy Free a Easy Time, ktoré ponúkajú nové benefity pre volania i mobilný internet na slovenskom trhu a sú unikátnou kombináciou v portfóliu. Zároveň sme v mobilnom segmente dosiahli silný prírastok zákazníkov z trhu, čo potvrdzuje silu nedávno uvedenej značky Telekom, ako aj výhodnosť našich produktov, či už Easy kariet, paušálov Podľa seba Naj, dotovaných smartfónov a mobilného internetu v kvalitnej 3G sieti s rastúcim pokrytím,“ uviedol Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Zdroj, foto: TELEKOM, tlačová správa

11.5.2012

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+