Tatra banka prináša ďalšie vylepšenia online služieb. Po predstavení aplikácie Tatra banka Mobile Pay, prichádza na rad Internet banking. K online nástrojom na jednoduchú správu financií – Spending reportu a Prehľadu majetku a záväzkov – dopĺňa Tatra banka možnosť plánovania finančných cieľov.
Manažment financií jednoducho
V Tatra banke si na základe prieskumu zákazníkov zistili, aké nové funkcie a produkty by zákazníci privítali. „Hlavné bariéry vznikajú najmä v oblasti riadenia peňazí a zvládania neočakávaných, nárazových výdavkov. Výsledky prieskumov nám potvrdili, že má zmysel prinášať klientom riešenia na jednoduchšiu správu ich financií,“ uviedla Pamela Babuščáková, vedúca oddelenia Research & Development.

“Funkcionalitu Spending reportTB sme uviedli ako prví na slovenský bankový trh už v roku 2010. Odvtedy sme prešli kus cesty v snahe priblížiť nástroje finančného manažmentu všetkým našim klientom, ktorí takto majú možnosť v pohodlí domova spravovať a plánovať svoje financie,“ hovorí Júlia Gregáňová, vedúca oddelenia rozvoja a podpory Internet bankingu v Tatra banke.
Podľa skúseností Tatra banky, klienti si zvykli na kontrolu svojich minulých výdavkov, o čom svedčí fakt, že Spending report aktívne používa takmer 200-tisíc klientov. Získať prehľad o aktuálnom stave svojho majetku a záväzkov môžu klienti od novembra 2015 v Prehľade majetku a záväzkov v Internet bankingu, kde si okrem svojich produktov v Tatra banke vedia pridať aj iný majetok a záväzky a získať tak lepší prehľad o svojej celkovej finančnej situácii. Prehľad majetku a záväzkov doteraz použilo už viac ako 100-tisíc klientov.
Od 16. novembra rozširuje Tatra banka možnosti správy financií pre klientov. Klienti si tak budú môcť v pohodlí domova plánovať svoju finančnú budúcnosť vďaka novej funkcionalite Ciele v Internet bankingu. Získajú tak možnosť nastaviť si krátkodobé aj dlhodobé ciele, ako sú vytvorenie finančnej rezervy, kúpa auta alebo sporenie na lepší dôchodok, a následne sledovať ich plnenie.
Nastavenie a sledovanie cieľov
Funkcionalita Ciele prináša pre klientov niekoľko zaujímavých funkcií, od deviatich základných typov cieľov až po sledovanie plnenia cieľov. Toto je základný kľúč k ich úspešnému plneniu. Funkcia bude v Internet Bankingu sprípustnená dnes (16.11.2016) poobede po 14-tej.
9 základných typov cieľov, ako aj možnosť zadefinovať si vlastné ciele
Klient si môže vybrať z 9 preddefinovaných typov finančných cieľov. Ak si nevyberie z ponuky cieľov, má možnosť zadefinovať si iné, vlastné ciele podľa svojich potrieb.
Pomocník pri definovaní finančných cieľov
Klientovi pomôže Tatra banka odhadnúť cieľovú sumu a poskytneme mu údaje a tipy na zamyslenie sa, koľko peňazí bude na splnenie svojho cieľa potrebovať. Po nastavení cieľovej sumy a plánovaného dátumu dosiahnutia cieľa, klientovi aplikácia pomôže určiť výšku mesačného sporenia.
Nastavenie plnenia cieľov
K cieľom je možné pripnúť si produkt z Prehľadu majetku a záväzkov. Klient si tak môže plniť cieľ prostredníctvom produktov v Tatra banke alebo aj iného majetku mimo banky. Rovnako je možné otvoriť si nový i:deposit určený výhradne na daný cieľ, investovať do produktov TAM alebo požiadať DIALOG Live o radu alebo ponuku.
Sledovanie plnenia cieľov
Pokiaľ plnenie cieľa nebude prebiehať podľa plánu, klienta na to graficky upozorní aplikácia. Ciele je možné zobraziť vo forme zoznamu alebo na časovej osi. Zároveň je možné označiť si tie ciele, ktoré sú pre klienta prioritné, a v zozname budú vždy zobrazené na začiatku. Ciele je tiež možné pridať si medzi widgety v Internet bankingu.
Zaujímavé štatistiky: 37% ľudí používa už iba aplikáciu
Tatra banka prezradila aj niekoľko štatistík o svojich klientoch. Rozdelenie používateľov elektronických kanálov je nasledovné:
- podiel používateľov len Internet bankingu 46 %
- podiel používateľov len mobilnej aplikácie Tatra banka 37 %
- podiel používateľov Internet bankingu aj mobilnej aplikácie Tatra banka 17 %
Do Internet bankingu sa aspoň raz za mesiac prihlási cca 200 tisíc unikátnych klientov, do mobilnej aplikácie Tatra banka cca 170 tisíc používateľov. Čo sa týka podielu zrealizovaných platieb cez Internet banking a mobilnú aplikáciu Tatra banka, 75 % platieb je realizovaných cez Internet banking a 25 % cez mobilnú aplikáciu Tatra banka.
Používatelia mobilnej aplikácie Tatra banka sa prihlasujú do online bankovníctva 3-krát častejšie ako užívatelia Internet bankingu. Priemerná suma platobného príkazu realizovaného cez Internet banking je 4,6 krát vyššia ako je priemerná suma platobného príkazu realizovaného cez mobilnú aplikáciu Tatra banka.
Nová funkcionalita Majetok a záväzky budú už čoskoro dostupné aj v aplikácii Tatra banka, verzia 2.8 sa dostane do Obchodu Play už v najbližších dňoch. Dostupná bude aj pre ostatné platformy iOS a BB10.
Najlepšie digitálne bankovníctvo na Slovensku
Tatra banka získala už po 14. raz ocenenie Best Consumer Digital Bank na Slovensku. Medzinárodný mesačník Global Finance ocenil tiež dizajn webovej stránky a stratégiu banky na sociálnych sieťach ako najlepšiu v regióne strednej a východnej Európy. Aplikácia Tatra banka získala aj ocenenie Smart Banka 2015 za najlepšiu aplikáciu na Slovensku za rok 2015.
Fotogaléria z Tlačovej konferencie
Zdroj: Tlačová správa
ale dobíjanie kreditu do app stále nedali myslím že v roku 2016 by to mala byt samozrejmosť a nie že idem si dobiť tak musím vytiahnut kalkulačku, platobnú kartu(alebo využiť kalkulačku v mobile) prihlasovať sa do ib … celé strašne komplikované. ale hlavne že si môžem plánovať financie a pozerať graf to je naozaj dôležité
kredit sa da dobit cez aplikaciu tatrabanky viamo. a na dobitie kreditu cez viamo nepotrebujes nic. len zadas tel. cislo a sumu.
Myslíš dobíjanie kreditu od operátora? Nemal by mať niečo takéto skôr pod palcom práve operátor a nie banka? Alebo ako písal kolega, využiť Viamo.
no variantu co ma operátor som práve spomínal ze treba čítačku … Viaomo nepoužívam bola by to len dalšia zbytočná aplikácia v mojom fone. co je tiež jedna z vecí co by mohli doriešiť a implementovať to priamo do bankingu ako to ma napr slovenska sporiteľňa ktorá síce nepoužíva Viamo ale ma vlastný systém no ide priamo z aplikácie platby.
Však TB má aplikáciu Čítačka. Po novom dokáže byť otvorená 2 minúty na pozadí. Uznávam ale, že predtým to bolo krkolomné. Dnes uź v tom nevidím žiadny problém. Že majú 4 appky mi vôbec nevadí. Keby to bolo všetko v jednej, bol by v tom guláš. A guláš zvládne na PC, v telefóne ho mať nechcem. Tam musí byť všetko maximálne jednoduché a rýchlo prístupné.
Haha, Flash. Vlastne to už ani nie je vtipné….
chces povedat ze TB pouziva v svojom internet-bankingu stale flash???
Áno používajú flash ako ideálne “zabezpečenie” proti mobilným platformam aby sa klienti náhodou nedostali cez mobil do internet bankingu ak potrebujú využiť funkcie ktoré nie sú dostupné v aplikácií.
No ja som sa nechal ukecat do este trapnejsej rajfajzen a takisto maju web vo flashi ale ako korunku nemaju ani tu poondiatu app. Ak do konca roka nebude seriem z vysoka na nich a idem inde.
Raiffeisen BANK (Tatra banka a.s., odštepný závod)
trapaci v zasadacke
Ďalšia pekná omalovanka. Radšej by mali zapracovať plnohodnotnú funkcionalitu aplikácie.
Inkaso, zahraničné platby, správa šablón, predvolebné príkazy, pripomienky platieb, atď…. toto ich netrápi…
Grafikov majú dobrých to je pravda. Už len nájsť nejakých programátorov a človeka z reality ktorý to aj skúsi prakticky reálne používať aspoň mesiac v kuse bez prístupu k počítaču v aute a v zahraničí aby vedel čo všetko je ťažkopádne zložité alebo nedostupné.
Mne príde sms vždy okamžite po platbe kartou.
Ale len nad 10 euro
Je to skor nahodne. Niekedy pride okamzite a atalo sa uz zopar krat ze mail prisiel az dalsi den. Spravidla mi maily pridu skor ako SMS.
Na slubze Dialog som dostal odpoved ze opozdenie 1 (jeden) den nie je chyba a ze to je normalne!
Akeho mas operatora v Orangi Telekome chodia SMS okamzite
Toto nie je vec operatora (Orange). Vela rokov pouzivam aj ine banky kde napr. mam overenie platby cez SMS a to sa nestalo aby do 5s neprisla SMS. Takze toto je maslo TB.
Tak potom hej ja mam skusenost ze z TB mi pride SMS vzdy po platbe alebo vklade a netrva to ani 10 sekund pokial pipne. Preto ma napadlo ze by to mohol mat na svedomi operator.
Ide skôr o bezkontaktné platby. Vtedy nechodia sms hneď. Niekedy sa mi stalo že až na druhý deň som to uvidel v IB.
Ale to je z dôvodu technológie. Synchro bezkontaktných platieb nastáva až s výrazným časovým odstupom od platby. Ale už sú aj niektoré nové terminály, kde sa dá zaplatiť bezkontaktne a v reálnom čase aj odpočíta peniaze z účtu + samozrejme príde sms.
Písal som o štandardných pohyboch na účte nie mikro transakcie.
Ale ja som na teba vôbec nereagoval :) Moja reakcia bola na Zdenov komentár.
To sa nastavuje od jakej hodnoty maju chodit SMS
Nie. Aj pár centov.