MojAndroid

Tatra banka uviedla už v roku 2012 na slovenský trh službu Bezkontaktné mobilné platby. Momentálne spolu so spoločnosťou Visa predstavuje aplikáciu MobilePay. Od 3.novembra (dnes) si tak klienti Tatra banky môžu stiahnuť novú aplikáciu MobilePay, ktorá je dostupná pre všetky smartfóny s operačným systémom Android. Nie je pritom dôležité, akého máte mobilného operátora.

tatra_banka_mobile_pay_-14-of-14

"Podľa našej najnovšej štúdie Visa 2016 Digital Payments zaznamenala Európa obrovský nárast platieb mobilnými zariadeniami. Len za posledný rok sa percento používateľov mobilných platieb zvýšilo z 18% na 53%. Sme preto veľmi radi, že v spolupráci s Tatra bankou uvádzame HCE NFC mobilné platby, a tak posúvame Slovensko ďalej, do veľkej éry mobilných platieb," hovorí Marcel Gajdoš, riaditeľ Visa pre SR a ČR.

tatra_banka_mobile_pay_-3-of-14

tatra_banka_mobile_pay_-4-of-14

Aplikácia MobilePay využíva technológiu HCE (Host Card Emulation). Každá z kariet, na ktorej si klienti v aplikácii aktivujú mobilné platby, dostane svoj token ("alias") v podobe 16-miestneho čísla. V celom priebehu transakcie je následne číslo plastovej karty nahradené práve týmto tokenom - to platí pre bezkontaktné platby i pre nákupy na internete. Údaje o karte sú tak maximálne chránené pred zneužitím.

tatra_banka_mobile_pay_-5-of-14

Platba bez operátora

Možnosť platiť bezkontaktne Android smartfónom priniesla Tatra banka svojim klientom 1.raz už v roku 2013. Toto riešenie však bolo podporované len na obmedzenom počte smartfónov a dostupné bolo len pre klientov dvoch slovenských mobilných operátorov. Nová aplikácia Mobile Pay je dostupná pre klientov všetkých mobilných operátorov. Každý klient, ktorý má v Tatra banke aktívny prístup do Internet bankingu a má vydanú aspoň jednu platobnú kartu, si tak môže aktivovať appku MobilePay. Pre využitie bezkontaktných mobilných platieb stačí, aby mal klient smartfón s NFC anténou a vezriou operačného systému Android 4.4 a vyšší. Novinkou je, že mobilné platby si klient odteraz môžu jednoducho "zapnúť" na viacerých kartách. Kým doteraz boli mobilné platby dostupné len ako ďalšia debetná karta k bežnému účtu fyzickej osoby, nová aplikácia umožňuje klientom aktivovať si mobilné platby na ktorejkoľvek zo svojich Visa kariet - či už debetnej, kreditnej, firemnej alebo súkromnej.

tatra_banka_mobile_pay_-11-of-14

Podobne ako pri bezkontaktných platbách

Klienti majú aj naďalej možnosť zvoliť si medzi 2 spôsobmi platby:

  • automatická: transakcie do 20 eur realizujú bez PINu a ak chcú zaplatiť svojou predvolenou kartou, nie je potrebné ani spustiť aplikáciu, stačí mať podsvietený displej telefónu
  • manuálna: potrebné je potvrdiť každú platbu PINom, a to bez ohľadu na jej výšku. PIN pre potvrdenie platby klienti zadávajú iba v mobilnej aplikácii, ďalšie potvrdzovanie PINu na POS termináli nie je potrebné

V prípade, že klient nemá v telefóne NFC, môže využívať všetky ostatné funkcionality, ako sú internetové platby či online manažment platobných kariet.

Bezpečné platby aj na internete

S aplikáciou MobilePay môžu klienti využiť aj bezpečné platby na internete. Aplikácia totiž umožňuje vygenerovať si jednorazové číslo karty, ktoré následne klient použije na konkrétny nákup u vybraného obchodníka. "Vďaka tomu, že číslo karty je jednorazové, nie je možné, aby bola karta zneužitá na ďalšie platby. Z nášho pohľadu je to ideálny nástroj na odbúranie obáv klientov pri nákupoch cez internet," hovorí Rastislav Vallo, vedúci Oddelenia platobných kariet.

Prihláste sa na odber nášho YouTube kanálu MojAndroid.sk

Možnosť manažovať si nastavenia platobných kariet priniesla Tatra banka svojim klientom už v minulom roku - prostredníctvom Internet bankingu a mobilnej aplikácie Tatra banka.

Verzia: N/A
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: N/A
Aktuálna cena: Zdarma

Teraz môžu klienti využívať ďalší jednoduchý a pohodlný nástroj na manažovanie svojich kariet - aplikáciu MobilePay. V aplikácii nájdu všetky dôležité informácie o svojej karte: aký typ karty vlastnia, kedy expiruje jej platnosť, výšku limitov či aký typ cestovného poistenia si zvolili. Prostredníctvom appky MobilePay majú klienti tiež možnosť:

  • pozerať si transakcie zrealizované kartou - či už plastom, alebo prostredníctvom smartfónu
  • nastavovať si parametre kariet podľa vlastných preferencií
  • v prípade potreby kartu rýchlo zablokovať
  • ako aj zmeniť jej názov

Zdroj: Tlačová konferencia, tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

60 odpovedí na “Tatra banka prináša nové platby mobilom pomocou aplikácie MobilePay | VIDEO”

  1. Mám otázku. Aplikácia beží na pozadí a stačí priložiť odomknutý smartfón k terminálu a prebehne platba alebo treba najprv odomknúť smartfón, potom spustiť aplikáciu a až potom priložiť k terminálu?

      • v clanku pisu:

        automatická: transakcie do 20 eur realizujú bez PINu a ak chcú zaplatiť svojou predvolenou kartou, nie je potrebné ani spustiť aplikáciu, stačí mať podsvietený displej telefónu

        netusim, co znamena podsvieteny displej, ale logika hovori, ze by to malo bezat na pozadi a staci odomknut mobil a prilozit.

          • len trochu smutne, ze taka trivialna vec, ale vlastne zaroven ta najhlavnejsia lebo prave o tom je tato sluzba a v tatrabanke po spusteni sluzby nevedia ako dana sluzba, ktoru poskytuju, funguje. dost smutne, nielen trochu.

              • nie, ale tam sa da nastavit prave to, ci chces automaticku platbu alebo pinom pri platbe mobilom. lebo takto si v podstate v beznej appke mozes nastavit, ze klasickou kartou automaticky a v tychto nastaveniach, ze ked mobilom, tak s pinom.

                • to som nepochopil.
                  ak kliknes na kartu v MobilePay dostanes sa po zadani pinu do trosku okliestenejsieho menu ako v internetbankingu v Karty-kreditne karty.
                  V nastaveni karty mas iba hotovostny limit, internetovy limit, povolenie kontinentov a nastavenie platby manualna a automaticka.
                  Toto nastavenie zmeni to ci pre platbu kartou v appke budes potrebovat vzdy zadat pin alebo nie. Ak mas automaticku pod kartou mas animovany pitogram ze vysiela. Ak das manualnu je pod karotu info “Povinnost pinu pri platbe”. Podla mna to nemeni nastavenie karty hardwrovej. Tu mam nastavenu tak ze hotovostne sa da platit iba do 20€ a vsetko nad 20€ je cez chip a PIN. Moja zena ma napriklad nastavene platenie bezkontaktne aj nad 20€ s PIN.

          • terar nic v zlom, ale prave pre ten postup, co si opisal, tak ja radsej vyberiem kartu z penazenky ako sa hrat s mobilom. na cas je to ovela rychlejsie a pohodlnejsie ako sa babrat s mobilom. tuto appku som si teraz naistaloval len kvoli internetovym platbam. to je fakt dobra vec.

            • mam v mobile aj vernostne karty vsetky a je to rutina. zapnem appku, odcitam vernostnu kartu, nfc je zapnute aj mobilna platba a ked ma predavac vyzve, prilozim a zaplatim. je to otazka preferencii, ale ako vravim najvacsiu vyhodu vidim v generovani jednorazovej karty a moznost platby kreditkou. takze v tom sa zhodneme. a este su ludia co nemaju nfc sim a ti to maju ako novinku.

              • kreditku uz nemam. :) a nfc sim tiez nie. :) takze nesporne je vyhoda to co pises. len ako pozname tatrabanku, tak o chvilu zvysia mesacny poplatok. a obhajovat to budu novymi technologiami. ja vzdy hovorim, radsej mat mesacny poplatok napr. 3 eura a nemoct robit nic ako mat poplatok 10 eur a mat milion serepeticiek ohladom mobilu. uz sme sa zhodli, ze je to fajn vec, ale kvoli tomu mat vyssi mesacny poplatok? tak to sa bez toho uplne zaobidem. p.s. vdaka “vernostnem” programu mam mesacny poplatok za 0, ale tu asi tiez postupne pritvrdia a potom uz budem mat problem dostat 100% zlavu. pisem to len preto, ze aj posledne zvysenie na 7 eur obhajovala novymi technologiami. cize oni to nerobia ako bonus pre svojich klientov, aby nalakali klientov od konkurencie, ale tvrdo im to nechaju zaplatit. preto hovorim, ze radsej nemat ako mat a platit vyssi mesacny poplatok.

                • no ja som si napriklad na kreditke koli tomu zrusil vyber z bankomatu, siel som si vybrat 10€ lebo mi chybalo na poste na preclenie, bol tam postobankovy bankomat, na poste kartou inou ako postobankovou nezaplatis a omylom som si vybral z kreditky a nie z debetky. a poplatok bol 15€.
                  myslel som, ze mam v mobile vernostne karty ako tesco a a billa a dm a take vsetky co ma manzelka nuti pouzivat.
                  a NFC prehlad si aktivujes v TB v appke v nastaveniach a fungoval aj na kreditku aj na debetku. ale zda sa ze teraz prestal fungovat aj ked restartujem nfc a vypnem vsetky appky na pozadi.

  2. super. vsetko funguje ako ma, takze uz budem platit kreditkou bezkontaktne? uz uplne stratim karty :) ved su mi nanic. vsade platim mobilom uz tri roky, z bankomatu si vyberam mobilom, na platby na nete mam paypal a ak paypal nemaju vygenerujem si jednorazove cislo karty? Genialne Tatrabanka.

  3. Výborne, ale s appkou od VÚBčky sa navzájom bijú ktorá má byť predvolená, inak nemôžem zaplatiť, takže treba prepnúť (našťastie stačí len potvrdiť dialog a je to hneď), keď chcem použiť druhú na platenie… škoda, ale to bude asi najskôr vec androidu

  4. Ako teda prebieha platba? Používam Mobile pay for Orange a ak je suma do 20€, tak stačí keď len telefón priložím k terminálu a platba prebehne automaticky. Netreba robiť nič, žiadne odomikanie obrazovky a pod. Táto nová aplikácia Mobile Pay tak nefunguje? Čo to znemaná mať podsvietený displaj?

  5. Cartmanko, Ty si asi najzbehlejsi momentalne :-) ak mozem 2 otazocky:

    1/ Viem nastavit TB kreditku na dvoch mobiloch? Jeden pouzivas Ty, druhy manzelka…platby odchadzaju z jednej kreditky…
    2/ preco app. nema generalny PIN? nebavim sa teraz ci mas un/lock mobil, ale preco to nedali?

    • OOO dakujem ale som len user.
      no aplikaciu Tatrabanka mam v dvoch mobiloch a viem ju pouzivat sucasne.
      Ak pockas do poobedia tak na druhom mobile doinstalujem mobile pay a dam vediet.
      co znamena generalny pin? Taky ako appka tatrabanka? Ze bez neho sa nedostanes do appky? lebo ved mas mobil zamknuty ocami, alebo otlackom prsta, potom ak si vypnes automaticku platbu tak pri kazdej platbe od teba bude chciet pin.

      • Dik za rychle info :-)

        OK, jasne, ze pockam na tu MobilePay…dufam, ze tam nebude problem to pouzivat sucasne na dvoch zariadeniach…

        PIN: Ano, presne ako pises, taky ako app. TB alebo aj MobilePay for Orange. Preto som aj ihned pisal, ze bez ohladu na un/lock mobilu. Vela ludi nepouziva ziadny pattern/prst a pri kradezi/strate mobilu (do nahlasenia zablokovania), nemusi predsa kazdy vidiet napr. Tvoj zostatok na debetnej karte… Ja sa trochu divim, ze to tam nedali ako moznost…

        • Ok, takze, mama dva mobily pred sebou na oboch som si aktivoval rovnakym pidom MobilePay.
          Na tom kde mam NFC-SIM od O2 vidim logicky aj tuto SIM ako platobnu kartu+debetku+kreditku.
          Na druhom mobile s inou SIM ktora je tiez O2 ale nie je NFC vidim iba kreditku a debetku.
          Oba telefony sa tvaria, ze nimi viem zaplatit, mam automaciku platbu na kreditke a tvari sa ze vysiela. Dokonca som na jednom telefone dal predvolenu kreditku a na druhom debetku, takze vyzera ze to ide. Predsa len NFC su offline takze sa nebiju.
          Jedine co vidi je disponibilny zostatok ak mas nastavene zobrazovanie rozsirene. Nevidno cele cislo karty ani ccv ani platnost. Ak si v nastaveniach appky das zobrazovanie zakladne, nevidi ani zostatok.
          Ono dnes by uz asi kazdy mal mat nejako chraneny mobil, najma ak tam ma aplikacie banky nainstalovane, odkedy vedia citat prsty a oci tak to nezaberie ziaden cas a rapidne to zvysi bezpecnost.
          Este si mozes samotnu apppku zamknut nejakym lockerom ale potom ti asi nepojde platit iba odomnutim telefonu.

  6. nakolko koncia “O2 karty v mobile”, tak som nainstaloval “Mobile Pay”, vsetko ide okrem NFC (apka sa tvari a hlasi, ze zariadenie nema NFC alebo neni povolene, takze v takomto rezime v podstate nepouzitelne) … po debate s odbornikom sme sa dostali k tomu, ze apka potrebuje aspon Android 4.4, telefon ma este stary 4.1.2. Vsetci tu na diskusii tvrdia, ze na rootnutom fone to nepojde, takze to mam kvoli tatrabanke KUPIT NOVY MOBIL? … zaobidem sa aj bez inovacii tatrabanky a asi aj bez ich standardnych produktov …

Pridaj komentár

+