MojAndroid

Tatra banka uviedla už v roku 2012 na slovenský trh službu Bezkontaktné mobilné platby. Momentálne spolu so spoločnosťou Visa predstavuje aplikáciu MobilePay. Od 3.novembra (dnes) si tak klienti Tatra banky môžu stiahnuť novú aplikáciu MobilePay, ktorá je dostupná pre všetky smartfóny s operačným systémom Android. Nie je pritom dôležité, akého máte mobilného operátora.

tatra_banka_mobile_pay_-14-of-14

“Podľa našej najnovšej štúdie Visa 2016 Digital Payments zaznamenala Európa obrovský nárast platieb mobilnými zariadeniami. Len za posledný rok sa percento používateľov mobilných platieb zvýšilo z 18% na 53%. Sme preto veľmi radi, že v spolupráci s Tatra bankou uvádzame HCE NFC mobilné platby, a tak posúvame Slovensko ďalej, do veľkej éry mobilných platieb,” hovorí Marcel Gajdoš, riaditeľ Visa pre SR a ČR.

tatra_banka_mobile_pay_-3-of-14

tatra_banka_mobile_pay_-4-of-14

Aplikácia MobilePay využíva technológiu HCE (Host Card Emulation). Každá z kariet, na ktorej si klienti v aplikácii aktivujú mobilné platby, dostane svoj token (“alias”) v podobe 16-miestneho čísla. V celom priebehu transakcie je následne číslo plastovej karty nahradené práve týmto tokenom – to platí pre bezkontaktné platby i pre nákupy na internete. Údaje o karte sú tak maximálne chránené pred zneužitím.

tatra_banka_mobile_pay_-5-of-14

Platba bez operátora

Možnosť platiť bezkontaktne Android smartfónom priniesla Tatra banka svojim klientom 1.raz už v roku 2013. Toto riešenie však bolo podporované len na obmedzenom počte smartfónov a dostupné bolo len pre klientov dvoch slovenských mobilných operátorov. Nová aplikácia Mobile Pay je dostupná pre klientov všetkých mobilných operátorov. Každý klient, ktorý má v Tatra banke aktívny prístup do Internet bankingu a má vydanú aspoň jednu platobnú kartu, si tak môže aktivovať appku MobilePay. Pre využitie bezkontaktných mobilných platieb stačí, aby mal klient smartfón s NFC anténou a vezriou operačného systému Android 4.4 a vyšší. Novinkou je, že mobilné platby si klient odteraz môžu jednoducho “zapnúť” na viacerých kartách. Kým doteraz boli mobilné platby dostupné len ako ďalšia debetná karta k bežnému účtu fyzickej osoby, nová aplikácia umožňuje klientom aktivovať si mobilné platby na ktorejkoľvek zo svojich Visa kariet – či už debetnej, kreditnej, firemnej alebo súkromnej.

tatra_banka_mobile_pay_-11-of-14

Podobne ako pri bezkontaktných platbách

Klienti majú aj naďalej možnosť zvoliť si medzi 2 spôsobmi platby:

  • automatická: transakcie do 20 eur realizujú bez PINu a ak chcú zaplatiť svojou predvolenou kartou, nie je potrebné ani spustiť aplikáciu, stačí mať podsvietený displej telefónu
  • manuálna: potrebné je potvrdiť každú platbu PINom, a to bez ohľadu na jej výšku. PIN pre potvrdenie platby klienti zadávajú iba v mobilnej aplikácii, ďalšie potvrdzovanie PINu na POS termináli nie je potrebné

V prípade, že klient nemá v telefóne NFC, môže využívať všetky ostatné funkcionality, ako sú internetové platby či online manažment platobných kariet.

Bezpečné platby aj na internete

S aplikáciou MobilePay môžu klienti využiť aj bezpečné platby na internete. Aplikácia totiž umožňuje vygenerovať si jednorazové číslo karty, ktoré následne klient použije na konkrétny nákup u vybraného obchodníka. “Vďaka tomu, že číslo karty je jednorazové, nie je možné, aby bola karta zneužitá na ďalšie platby. Z nášho pohľadu je to ideálny nástroj na odbúranie obáv klientov pri nákupoch cez internet,” hovorí Rastislav Vallo, vedúci Oddelenia platobných kariet.

Prihláste sa na odber nášho YouTube kanálu MojAndroid.sk

Možnosť manažovať si nastavenia platobných kariet priniesla Tatra banka svojim klientom už v minulom roku – prostredníctvom Internet bankingu a mobilnej aplikácie Tatra banka.

Verzia: N/A
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: N/A
Aktuálna cena: Zdarma

Teraz môžu klienti využívať ďalší jednoduchý a pohodlný nástroj na manažovanie svojich kariet – aplikáciu MobilePay. V aplikácii nájdu všetky dôležité informácie o svojej karte: aký typ karty vlastnia, kedy expiruje jej platnosť, výšku limitov či aký typ cestovného poistenia si zvolili. Prostredníctvom appky MobilePay majú klienti tiež možnosť:

  • pozerať si transakcie zrealizované kartou – či už plastom, alebo prostredníctvom smartfónu
  • nastavovať si parametre kariet podľa vlastných preferencií
  • v prípade potreby kartu rýchlo zablokovať
  • ako aj zmeniť jej názov

Zdroj: Tlačová konferencia, tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+