MojAndroid

Spoločnosť Ericsson, dodávateľ telekomunikačných technológií a služieb, skúmala, ako rozlišovanie zákazníkov mobilných operátorov na tých s predplatenými službami (prepaid) a klientov s tarifnými zmluvami (post paid), môže ovplyvniť rozvoj biznisu. Výsledky výskumu naznačujú, že tento tradičný prístup k segmentácii zákazníkov je už prekonaný. Môže byť dokonca prekážkou rozvoja nových služieb a zvyšovaniu priemerných tržieb na zákazníka (ARPU), čo je v telekomunikačnom biznise jeden z kľúčových ukazovateľov.

Tradičné delenie zákazníkov dnes už nezodpovedá aktuálnym trendom. Mobilní operátori totiž ešte stále často vychádzajú z predpokladu, že priemerné príjmy na jedného zákazníka s paušálom sú automaticky vyššie, zatiaľ čo klienti s predplatenými službami utrácajú menej. „Nižšie ARPU u zákazníkov s predplatenými službami je spôsobené aj tým, že operátori ponuku týchto služieb niekedy cielene limitujú. Je za tým predpoklad, že menej atraktívne podmienky u predplatených služieb zvyšujú záujem zákazníkov o tarifné služby,“ vysvetľuje Marián Bezák, prezident Ericssonu na Slovensku.

Ericsson-Logo

Najnovšie zistenia však ukazujú, že nové služby je veľakrát možné lepšie predávať predplatiteľom a práve tie sú potenciálom rastu ARPU. „Je to dané tým, že predplatitelia si môžu novinku veľmi jednoducho vyskúšať a potom sa rozhodnúť, zatiaľ čo zapracovanie nových služieb do taríf pre zákazníkov s paušálom môže byť v súčasných systémoch pomerne zložité,“ konštatuje Bezák.

Tradičnému prístupu k segmentácii zákazníkov sa prispôsobila aj interná štruktúra mobilných operátorov – oddelenie starostlivosti o zákazníkov, rozvoj produktov, účtovacie systémy aj samotný softvér na správu siete. Podľa zistení Ericssonu však tento prístup operátorov môže obmedziť ich ďalší rozvoj a tým znížiť potenciálne príjmy.

Trhové podmienky sa tiež výrazne menia a s nimi aj rozsah služieb. Na úkor kedysi dominantných hlasových služieb a SMS správ rýchlo rastie význam dát. Tie sa stávajú dominantnou zložkou potenciálneho rastu ARPU. Takéto služby môžu byť navyše poskytované na viacerých zariadeniach, ktoré je potrebné účtovať napríklad na jeden zákaznícky účet.

Zdroj: tlačová správa

6.12.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+