Konektivita: Malý komunikátor

Pri všetkých tých funkciách niekedy zabúdame na to, že mobilné telefóny pôvodne slúžili iba na telefonovanie. Túto funkciu plnia doteraz, no už v mnohých prípadoch nepatrí medzi tie najpoužívanejšie. Nič to ale nemení na fakte, že správny smartfón musí vedieť bezproblémovo komunikovať. O vlajkových lodiach nehovoriac. Základom je v tomto prípade podpora Dual SIM, teda dvoch SIM kariet súčasne. V nastaveniach si jednoducho zvolíte, ktorá bude predvolená pre telefonovanie, dátovanie a sms správy. Telefón môže hovory uskutočňovať automaticky z predvolenej karty, prípadne sa vás môže vždy opýtať, či použije tú predvolenú alebo druhú.

Kvalita hovoru je na najvyššej úrovni. Zvuk v slúchadle je dostatočne hlasný a čistý, rovnako je na tom aj kvalita mikrofónu. Dobre dokáže odfiltrovať aj okolité zvuky, ktoré by počas hovoru mohli pôsobiť rušivo. Je škoda, že výrobca nesiahol po riešení samostatného slotu pre pamäťovú kartu. Ten je zdieľaný so slotom na druhú SIM kartu, takže využívať naraz Dual SIM spolu s pamäťovou kartou možné nie je. V tomto prípade môže nastať problém hlavne u používateľov, ktorí nahrávajú veľké množstvo 4K videí. Vtedy sa 128 GB úložisko dokáže celkom rýchlo naplniť. Ak máte v telefóne nejakú tú hudbu, obrázky, videá či filmy, 128 GB vám bude určite stačiť a pamäťovú kartu potrebovať nebudete.

Okrem telefonovania patria do komunikácie aj ďalšie neoddeliteľné funkcie a hardvérové súčasti. Bluetooth je vo verzii 5.0, Wi-Fi a GPS sú samozrejmosťou. Vďaka technológii NFC jednoducho zaplatíte v obchodoch. Kvalitu bluetooth aj GPS som, samozrejme, otestoval a pri používaní týchto technológií nenastali žiadne problémy, všetko fungovalo spoľahlivo.

Fotoaparát: Jeden z najlepších

Samsung Galaxy S10e je vzadu ochudobnený o teleobjektív, vpredu mu zase chýba druhý objektív selfie fotoaparátu (oproti S10+). Na výslednej kvalite fotografií to však poznať nie je. Áno, drahšie modely možno dokážu urobiť o niečo kvalitnejšie portréty, prípadne ponúknu lepší zoom, no v porovnaní štandardných fotografií tu rozdiely nenájdeme. Snímače sú úplne rovnaké. Vzadu ponúka Samsung Galaxy S10+ dvojicu snímačov. Ten hlavný ponúka rozlíšenie 12 MP, nechýba mu premenlivá clona f/1.5 – 2.4, disponuje optickou stabilizáciou obrazu a PDAF zaostrovaním. Ultra širokouhlý snímač s rozlíšením 16 MP a clonou f/2.2 dokáže vytvárať až 123-stupňové zábery.

Fotografie je možné vytvárať v rôznych pomeroch strán, štandardný je 4:3, zvoliť si môžete aj 1:1, 16:9 alebo 19:9. Maximálne rozlíšenie dosiahnete v pomere strán 4:3, keďže snímač disponuje práve týmto pomerom. Počas fotografovania nechýba možnosť rýchleho prepnutia medzi objektívmi.

Aplikácia, ktorá obsluhuje fotoaparát si zaslúži pochvalu za výbornú optimalizáciu a množstvo funkcií, ktoré ponúka. K dispozícii je funkcia Bixby Vision, ktorá dokáže rozoznať objekty v reálnom čase, niečo na spôsob Google Lens. Rovnako je k dispozícii aj umelá inteligencia, ktorá zase prispôsobí nastavenia fotoaparátu fotografovanej scéne s cieľom dosiahnuť čo najlepší výsledok. Okrem toho sa môžete tešiť aj na automatické skenovanie dokumentov, ktoré funguje rýchlo a spoľahlivo.

Nechýba ani portrétový režim, ktorý dokáže efektne rozmazať pozadie. Úroveň rozmazania môžete nastavovať v reálnom čase počas fotografovania, prípadne ju upravíte neskôr. Odporúčam nastaviť rozmazanie približne na polovicu, pri výraznejšom efekte sa môže stať, že bude rozostrené aj to, čo by nemalo. Nevydareným fotografiám sa síce nevyhnete, no fotoaparát ponúka veľmi dobré a vyvážené výsledky. Navyše, nachádza sa tu ešte jedna zaujímavá funkcia. Rozmazané pozadie môže byť celkom efektne zakrútené alebo inak softvérovo upravené. Vyzerá to zaujímavo, no ja som tomu na chuť neprišiel a zostal som pri klasickom rozmazaní.

Video zvládne Samsung Galaxy S10e nahrávať v 4K rozlíšení pri 60 snímkoch za sekundu. V prípade zvolenia FullHD záznamu máte k dispozícii až 120 fps a poteší aj prítomnosť super-spomaleného  HD záznamu až s 960 snímkami za sekundu. Tu je ale potrebné dbať na to, aby ste mali dostatok svetla, pretože takéto video je veľmi tmavé a obsahuje výrazne viac šumu ako to štandardné. Vo Full HD rozlíšení môžete navyše rýchlo prepínať medzi oboma objektívmi. V prípade zvolenia 4k rozlíšenia prepínanie nie je možné. Stabilizácia obrazu odvádza veľmi dobrú prácu a trasenie vo videách udržuje v norme. Veľmi dobre je na tom aj nahrávaný zvuk.

Vpredu sa nachádza síce len jeden objektív, no ten dokáže vytvárať naozaj veľmi pekné zábery. Ponúka dokonca aj automatické zaostrovanie, nechýba portrétový režim a veľmi dobre si vie poradiť aj s protisvetlom. Výsledné snímky patria rozhodne medzi absolútnu špičku, to isté sa týka aj videa. Navyše, video zvládne nahrávať až v 4k rozlíšení pri 60 snímkoch za sekundu.

22.3.2019