Vodeodolnosť je dnes pri výbere smartfónu jednou z rozhodujúcich vlastností. Máloktorý používateľ takéhoto smartfónu ale vie, že certifikovaná vodeodolnosť platí len v laboratórnych podmienkach a len v sladkej vode. Napriek tomu so smartfónom často plavú v bazénoch alebo mori so slanou vodou. Paradoxne veľa výrobcov vydáva reklamy, ktoré navodzujú dojem, že je to možne. Jedným z nich je aj Samsung, ktorý kvôli tomu teraz čelí žalobe v Austrálii.
Austrálsky úrad Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) na ochranu spotrebiteľov povedie súdny spor so spoločnosťou Samsung kvôli zavádzajúcim reklamám. Tie ukazujú smartfóny v situáciách, keď sú používané napríklad v mori, v bazénoch a atď. Samsung pritom na svojich stránkach tvrdí nasledovné:
Na základe testovacích podmienok je možné ponorenie do hĺbky 1,5 metra v sladkej vode po dobu až 30 minút. Neodporúča sa používať na pláži alebo v bazéne. Na poškodenie vodou alebo prachom sa nevzťahuje záruka.
Tým pádom si môže používateľ pomýlený reklamou Samsung poškodiť smartfón a na poškodenie sa mu nebude vzťahovať záruka. Ako súd dopadne sa uvidí behom pár týždňov. V minulosti podobnému sporu čelila spoločnosť Sony, ktorá ukazovala reklamy potápajucimi sa používateľmi Xperii.