Spoločnosť Creative je v našich končinách známa najmä vďaka skvelému pomeru ceny a výkonu, ktorým disponujú prakticky všetky jej zariadenia. Či ste už fanúšikom klasických slúchadiel, Bluetooth reproduktorov alebo herného príslušenstva, v portfóliu tohto výrobcu nájdete všetko. Práve do herného segmentu patria slúchadlá Creative SoundBlasterX H6. Ide o prémiové slúchadlá cez uši, ktoré sú pohodlné, dobre vyzerajú a najmä výborne reprodukujú zvuk. A to nie len pri hraní.

Konštrukcia: Veľké a pohodlné

Slúchadlá Creative SoundBlasterX H6 sú určené pre tých, ktorí to myslia vážne. To uvidíte hneď na prvý pohľad. Slúchadlá nie sú výstredné, no sú pomerne veľké – veľké náušníky s meničmi robia svoje. Na druhej strane, stále ide o veľkosť, ktorá nijako nevybočuje z priemeru.

Konštrukcia slúchadiel je prevažne plastová a nenápadná. Celé slúchadlá sú čierne, spoj medzi náušníkmi má kovovú konštrukciu a koženkové pokrytie. Všetky časti dotýkajúce sa uší a hlavy sú pritom vyrobené z mäkkého textilu so sieťovinovým pokrytím. Náušníky sú ale skutočne mäkké a pohodlné aj pri dlhodobejšom používaní. Zároveň sú dostatočne veľké na to, aby zakryli celé vaše uši. Aj vďaka tomu je zabezpečené dobré tlmenie okolitých zvukov, pričom vaše okolie tiež nebude počuť veľa z toho, čo počujete v slúchadlách vy. Počas hrania tak nebudete rušiť nikoho okolo vás.

Hoci slúchadlá nedisponujú Bluetooth pripojením, na ľavom slúchadle nájdeme praktické prvky ovládania. Je tu koliesko pre nastavenie hlasitosti, tlačidlo pre vypnutie, aktiváciu/deaktiváciu mikrofónu, ako aj porty pre pripojenie slúchadiel. To je možné spraviť či už 3,5mm jackom, alebo USB káblom. Okrem toho tu nájdete tlačidlo Monitor, ktoré aktivuje odposluch v slúchadlách. Tie vám budú do uší prenášať okolitý zvuk a vy tak nebudete úplne odrezaní od sveta. Výhodou toho je napríklad to, že ak sa s vami niekto rozpráva popri hraní, nemusí na vás kričať, čo by sa potom prenieslo aj do mikrofónu a k vašim spoluhráčom. Takisto môžete popri hraní napríklad sledovať televíziu na nižších hlasitostiach, aby ste nerušili ostatných hráčov v tíme.

Z druhej strany na ľavom slúchadle nájdeme ešte tlačidlo pre ovládanie ekvalizéra. Sú tu prednastavené tri režimy, pričom ich počet môžete zvýšiť vtedy, ak slúchadlá používate so zariadením s aplikáciou na ich ovládanie. Zároveň tu nájdete port pre pripojenie mikrofónu, ktorý môžete tiež jednoducho odstrániť podľa potreby. Prepnutie režimov ekvalizéra sprevádzajú pípnutia, aby ste vždy vedeli, aký režim máte práve aktivovaný:

• Základné nastavenie – ekvalizér je vypnutý
  • Prvé stlačenie tlačidla EQ – režim pre hranie (1 pípnutie)
  • Druhé stlačenie tlačidla EQ – režim pre filmy/videá (2 pípnutia)
  • Tretie stlačenie tlačidla EQ – režim pre počúvanie hudby (3 pípnutia)
  • Štvrté stlačenie tlačidla EQ – vypnutie ekvalizéra (1 dlhé pípnutie)

Náušníky sú síce polohovateľné a prispôsobia sa vašej hlave, no slúchadlá celkovo nie sú skladateľné. To ale v tejto kategórii nie je nič neštandardné. Pri herných slúchadlách sa nepredpokladá, že ich budete so sebou často prenášať. Zrejme aj preto nenájdete v balení žiadne puzdro, čo je ale aj tak trošku škoda.

Slúchadlá Creative SoundBlasterX H6 tak musíme rozhodne pochváliť za pohodlie, ktoré ponúkajú aj počas dlhších herných maratónov, či pri bežnom počúvaní hudby v práci. Okrem toho však oceňujeme aj praktické ovládanie hlasitosti a ďalších funkcií priamo tlačidlami na slúchadlách. Hoci ich môžete pripojiť aj 3,5mm jackom, ak ich pripájate k počítaču, určite odporúčame využiť USB prepojenie. Okrem iného totiž aktivujete efektné podsvietenie slúchadiel, ktoré môžete prispôsobovať prostredníctvom aplikácie pre Windows. Na ostatných platformách ste odkázaní na prednastavené červené podsvietenie, ktoré je ale veľmi atraktívne a oživí každú hernú zostavu.

Pripojenie: USB aj audio kábel

V balení od slúchadiel nájdete hneď dva káble. Klasický audio kábel a USB, ktorý sa k slúchadlám pripája prostredníctvom microUSB konektoru. Na druhom konci je klasický samec USB-A, ktorý strčíte do počítača. Obe pripojenia fungujú výborne a majú svoje prednosti. Aj vďaka tejto kombinácii pripojení sú slúchadlá Creative SoundBlasterX H6 veľmi flexibilné. Pripojíte ich k PC, MAC-u, ale aj konzolám Xbox One, Nintendo Switch a PS4.

Pri konzolách Xbox One a Nintendo Switch oceníte audio jack, pri počítačoch a PS4 zasa prenos zvuku cez USB. V tomto prípade platí, že sa môžete tešiť aj na spomínané podsvietenie slúchadiel, v prípade platformy Windows môžete dokonca meniť jeho farbu vďaka aplikácii Sound Blaster Connect. Samozrejme, slúchadlá môžete s klasickým audio jackom prepojiť aj s vaším smartfónom alebo tabletom. Vďaka tomu ich dokážete využiť pri akomkoľvek type hrania bez ohľadu na to, kde sa nachádzate.

Samotné káble sú pritom dostatočne dlhé aj pre pripojenie zo zadnej strany počítačovej skrinky. Audio kábel má dĺžku 1,5 metra a s troškou prispôsobenia ho využijete aj pri počúvaní hudby cez váš smartfón. USB kábel má dĺžku dva metre, čo bude stačiť aj k tým najväčším počítačovým stolom. Stále platí, že oba káble sú bez problémov odpojiteľné a môžete ich vymeniť za kratšie alebo dlhšie podľa potreby.

Ako sme už spomínali, základné ovládacie prvky sú umiestnené priamo na slúchadlách. Aj preto sú káble úplne prázdne a tým pádom aj jednoduchšie nahraditeľné. Celkovo je tak pripojenie slúchadiel vyriešené veľmi šikovne a prakticky. Ak ich pripájate k počítaču so systémom Windows, k dispozícii je aj spomínaná aplikácia Sound Blaster Connect. Tá vám dovoľuje detailnejšie prispôsobiť jednotlivé zvukové režimy, no na ostatných platformách ju nevyužijete. Je ale veľmi pravdepodobné, že väčšina hráčov bude slúchadlá pripájať práve k počítačovým zostavám s OS Windows.

Zvuk: Pre hráčov aj na bežné používanie

Slúchadlá Creative SoundBlasterX H6 prichádzajú s veľkými 50mm neodýmiovými meničmi. Podporujú frekvenčný rozsah 20 Hz – 20 kHz, pričom sú, samozrejme, nakonfigurované tak, aby v nich čo najlepšie vynikli zvuky z hry. Okrem iného obsahujú aj špeciálny Scout mód, ktorý zosilní niektoré tichšie zvuky a napríklad vám umožní lepšie počuť kroky súperov.

Veľmi kvalitný je aj pribalený mikrofón. Ten si viete ohnutím prispôsobiť a tiež celkom od slúchadiel odobrať. Prenáša skutočne kvalitný zvuk, takže v chatovacej miestnosti určite nebudete vy tým, kto šuští alebo mu nie je rozumieť.

Samotný zvuk slúchadiel je skutočne veľmi dobrý. Pri hraní hier naozaj oceníte ako skvelú izoláciu okolitých ruchov, tak aj skvelo rozlíšiteľné zvuky hry. Slúchadlá sme testovali na Xboxe One S pri hraní PUBG, ale aj NHL 19, kde síce dobrý zvuk nie je dôležitý, no zážitok z hrania bol napriek tomu skvelý. Naopak, pri hraní hier ako PUBG je zvuk absolútne kľúčový a oproti bežným slúchadlám sme počuli zreteľný rozdiel. Oveľa lepšie sme vedeli identifikovať okolité zvuky a hlavne sme oveľa presnejšie vedeli rozoznať smer streľby či zvuk krokov.

Pri počúvaní hudby sa slúchadlá pohodlne vyrovnajú konkurentom z kategórie 50 – 100 EUR, ktoré sú určené najmä na počúvanie hudby a nie na hranie. Slúchadlá majú príjemné basy a výšky, no stredné tóny sa nám zdali trošku potlačené. Efekt to však nie je vôbec dramatický a pokiaľ nie ste audiofil a na počúvanie hudby ste doposiaľ používali nejaký lacný headset, určite budete spokojní.

Creative SoundBlasterX H6: Záverečné hodnotenie

Creative už dlhšie dokazuje, že kvalitné slúchadlá môžu byť aj dostupné. Creative SoundBlasterX H6 sú takmer to najlepšie, čo výrobca ponúka a s cenovkou na úrovni okolo 90 EUR ide o jedny z lacnejších herných slúchadiel, ktoré na trhu nájdete. Ich veľkou výhodou je veľkosť meničov a náušníkov, ako aj pohodlnosť pri dlhodobom používaní. Najväčšia výhoda však spočíva vo flexibilite pripojenia k prakticky všetkým populárnym herným platformám. Pribalené káble sú dostatočne dlhé a všetko ovládanie je priamo na slúchadlách.

Mrzí nás trošku fakt, že ich plný potenciál oceníte iba na počítačoch s Windowsom. Hoci tie tvoria majoritu profesionálnych herných zostáv, predsa len by sme privítali možnosť konfigurovať ekvalizér podľa našich potrieb aj na ostatných platformách. Celkovo však ide o skvele spracované slúchadlá, ktoré potešia amatérskeho hráča aj skutočného herného nadšenca. Vďaka flexibilite ich použitia tak môžu hráči zabudnúť na všetky ostatné slúchadlá a prakticky na všetko využívať Creative SoundBlasterX H6.

Plusy

+ Cena

+ Pohodlie pri nosení