Spoločnosť OnePlus potvrdila informácie ohľadom masívneho problému súvisiaceho s bezpečnosťou platobných kariet svojich zákazníkov. Aj my v redakcii sme mali nepríjemnú skúsenosť v rámci danej problematiky. Problém podľa dostupných informácií zasiahol približne 40 000 zákazníkov. Na kreditných kartách zákazníkov sa vyskytli nevysvetliteľné platby za produkty, ktoré si reálne nekúpili.
OnePlus a bezpečnostný problém
Vyšetrovanie ukázalo, že v rámci platobnej stránky OnePlus bol umiestnený škodlivý kód, ktorý umožnil únik platobných údajov pre útočníkov. Aktuálne sa podarilo tento kód odhaliť a tiež umiestniť do karantény infikované súčasti. Problém zasiahol zákazníkov, ktorí zadali údaje o svojej platobnej karte pri kúpe na oficiálnej stránke OnePlus približne v období november 2017 – 11. január 2018. Zákazníci, ktorí platili prostredníctvom už uloženej platobnej karty alebo prostredníctvom služby PayPal neboli v ohrození.
Výrobca OnePlus už oznámil mailom zákazníkom, že ich platobné karty mohli byť ohrozené. Výrobca pripája rovnako aj ospravedlnenie a spolupracuje takisto s orgánmi činnými v trestnom konaní pre dôkladné prešetrenie problému. Nechýba tiež spolupráca s poskytovateľmi platieb pre zabránenie podobných únikov. Ide však o veľký úder pre spoločnosť OnePlus. Dotknutý zákazník si zrejme veľmi dobre rozmyslí, či po problémovom zážitku nakúpi prostredníctvom danej stránky ešte raz. Obzvlášť, ak sú vybrané produkty OnePlus dostupné aj v iných e-shopoch.
Zdroj: androidcommunity