Spoločnosť OnePlus potvrdila informácie ohľadom masívneho problému súvisiaceho s bezpečnosťou platobných kariet svojich zákazníkov. Aj my v redakcii sme mali nepríjemnú skúsenosť v rámci danej problematiky. Problém podľa dostupných informácií zasiahol približne 40 000 zákazníkov. Na kreditných kartách zákazníkov sa vyskytli nevysvetliteľné platby za produkty, ktoré si reálne nekúpili.
OnePlus a bezpečnostný problém
Vyšetrovanie ukázalo, že v rámci platobnej stránky OnePlus bol umiestnený škodlivý kód, ktorý umožnil únik platobných údajov pre útočníkov. Aktuálne sa podarilo tento kód odhaliť a tiež umiestniť do karantény infikované súčasti. Problém zasiahol zákazníkov, ktorí zadali údaje o svojej platobnej karte pri kúpe na oficiálnej stránke OnePlus približne v období november 2017 – 11. január 2018. Zákazníci, ktorí platili prostredníctvom už uloženej platobnej karty alebo prostredníctvom služby PayPal neboli v ohrození.

Výrobca OnePlus už oznámil mailom zákazníkom, že ich platobné karty mohli byť ohrozené. Výrobca pripája rovnako aj ospravedlnenie a spolupracuje takisto s orgánmi činnými v trestnom konaní pre dôkladné prešetrenie problému. Nechýba tiež spolupráca s poskytovateľmi platieb pre zabránenie podobných únikov. Ide však o veľký úder pre spoločnosť OnePlus. Dotknutý zákazník si zrejme veľmi dobre rozmyslí, či po problémovom zážitku nakúpi prostredníctvom danej stránky ešte raz. Obzvlášť, ak sú vybrané produkty OnePlus dostupné aj v iných e-shopoch.
Zdroj: androidcommunity
Je to smutne. Mne OnePlus velmi vyhovuje. Ale tie vsetky problemy co maju :(
Som zvedavy, ako skonci samotne vysetrovanie ale nebol by som vobec prekvapeny, ak by islo o ucelovy utok vzhladom na coraz vacsiu oblubenost znacky OnePlus, kedze vacsina ludi si kupuje telefony prave cez ich web. Mne rovnako OP velmi vyhovuje a neviem si momentalne seba predstavit, ze by som siel do inej znacky. Dufam, ze do predstavenia OP 6 uz budu mat svoj web poriadne zabezpeceny a nic podobne sa nebude viac opakovat.
Aj preto treba platiť paypalom, kde sa dá. Zveriť číslo kreditky, niekomu kto vyrába dobré phony, ale zlé weby nie je dobrý nápad. Paypal má tých zákazníkov omnoho viac, a je to jeho hlavná náplň práce, tak snáď to robia lepšie. A keď sa nedá použiť paypal, použiť niečo ako MobilePay od Tatra banky. vygeneruje nové virtuálne číslo kreditky iba pre jednu transakciu…
Pre bezpecnost urcite, ja som pouzil PayPal pri kupe OnePlus 3T a tiez rovnako pouzivam MobilePay od TB na generaciu unique virtualnych cisiel pre jednu internetovu transakciu a nemal som ziadny problem ever.
Aj ked bolo použité virtuálne čislo pre jednu transakciu, banka na pokyn kartovej spoločnosti preventívne zablokovala kartu. Takže komplikáciám s vybavovaním novej karty sa nedalo vyhnúť.
Nakupil som 21.11 a stale mi neprisiel ziadny mail.