MojAndroid

Nový prieskum agentúry Pew dokazuje, že čoraz viac Američanov sleduje správy na sociálnych sieťach. Zatiaľ čo v máji minulého roku agentúra zistila, že 62 % plnoletých Američanov občas sleduje správy na sociálnych sieťach a 18 % často, v tomto roku to už boli dve tretiny (67 %), ktoré sledujú správy raz za čas, a jedna pätina (20 %) pravidelne.

Rástol záujem o správy zo všetkých sociálnych sietí

Aj keď sa nejedná o obrovský nárast, trend dokazuje, že sociálne siete čoskoro predbehnú televíziu. Na druhú stranu nesie to so sebou aj riziká. Napríklad najväčšia sociálna sieť – Facebook – má problémy rozlíšiť pravdivé správy od nepravdivých (fake news). Nepomáha tomu ani skutočnosť, že Facebook ako spoločnosť, ktorá zarába peniaze z reklám, nemá príliš veľký záujem odstraňovať fake news, keďže tie zarábajú viac peňazí. Jedným z nedávnych príkladov môže byť falošné video hurikánu Irma, ktoré sa stalo rýchlo virálnym.

Náš tip
Jedlo dominuje na Facebooku! Dokazuje to štúdia od Buzzsumo

Dotazník agentúry Pew vyplnilo 4 971 dospelých Američanov, ktorí sú členovia reprezentačnej vzorky American Trends Panel. Celý prieskum prebiehal medzi 8. a 21. augustom 2017. Najväčší nárast bol zaznamenaný medzi staršími, menej vzdelanými Američanmi inej farby plete ako bielej. Po prvýkrát sa stalo, že viac ako polovica (55 %) obyvateľov nad 50 rokov získava správy zo sociálnych médií, čo je 10% medziročný nárast.

Pew sa spýtala aj na tri konkrétne sociálne siete – Twitter, Youtube, Snapchat. Takmer tri štvrtiny (74 %) Američanov tvrdia, že sledujú správy na Twitteri, čo je o 15 % viac v porovnaní s minulým rokom. Na YouTube sleduje správy 32 % užívateľov, zatiaľ čo v roku 2016 to bolo len 21 %. Vysoký nárast mal aj Snapchat, na ňom sleduje správy 29 % používateľov, čo je 12% nárast oproti minulému roku.

Televízia stále vedie

Facebook naďalej ostáva najpoužívanejšou platformou pre sledovanie novín. Takmer polovica (45 %) plnoletých Američanov sleduje správy na tejto sociálnej sieti, čo je 68 % užívateľov Facebooku. Napriek tomu, že Mark Zuckerberg v minulom roku odmietal, že by bol Facebook mediálnou platformou, po amerických voľbách, ktoré sprevádzali falošné správy, prijal fakt, že Facebook možno je mediálna spoločnosť, ale nie tradičná ako ostatné.

Televízia (50 %) síce naďalej poráža Internet (43 %), ale rozdiel je už len 7 percent a je veľmi pravdepodobné, že budúci rok bude väčšina Američanov získavať správy práve z Internetu, keďže v roku 2016 bol rozdiel až 19 % v prospech televízie.

Zdroj: TechCrunch

12.9.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+