MojAndroid

V novej rubrike Smart Auto vám prinášame novú kategóriu zariadení s Androidom. V redakcii väčšinou testujeme telefóny, tablety, príslušenstvo a ďalšie zariadenia, ktoré sa väčšinou zmestia do vrecka či nanajvýš do tašky. Teraz nám však do redakcie zavítalo nové auto. Aj tie sa totiž čoraz častejšie stávajú súčasťou našej technologickej výbavy a použitý infotainment systém je neraz jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere nového auta. A Peugeot 2008 GT Line v tomto smere určite nesklamal.

Prihláste sa na odber nášho YouTube kanálu MojAndroid.sk

Peugeot 2008 GT Line: Živé mestské SUV

Peugeot 2008 nie je na našich cestách žiadnou novinkou. Vo výbave GT Line však ide o naozaj zaujímavé autíčko, ktoré má rozhodne čo ponúknuť. 1,2-litrový motor s výkonom 81kw síce nepôsobí extrémne športovo, no auto rozhodne nie je lenivé. Ponúka tiež veľmi slušný komfort pri cestovaní.

Šofér si užije nový koncept usporiadania volantu, budíkov a ovládacích prvkov s názvom i-Cockpit. Volant je umiestnený nižšie ako obvykle, je veľmi malý a na budíky sa pozeráte nad ním. Ide o zaujímavé riešenie, na ktoré si niektorí šoféri budú musieť zvyknúť, no nám sa to podarilo za chvíľku.

Auto vo vnútri ponúka relatívne dosť miesta, a to najmä vpredu. Vzadu je miesta už len tak akurát, no štyria bežne stavaní dospelí pasažieri sa autom prevezú veľmi pohodlne. Peugeot 2008 tiež ponúka relatívne slušné množstvo úložného priestoru, a to najmä pod lakťovou opierkou.

Komfort pri cestovaní je dosiahnutý aj vďaka 17-palcovým diskom, ktoré sú súčasťou verzie GT Line. Celkovo je auto ladené skôr do komfortného režimu, aj keď nájdeme tu aj “športový” režim. Automatická 6-stupňová prevodovka vás tu pustí do vyšších otáčok ako pri klasickom režime, no žiadne zvýšenie výkonu nečakajte. Necelých 110 koní stačí na zrýchlenie pod 11 sekúnd, čo teda žiaden šporťák nie je. Auto je ale relatívne živé v širokom spektre otáčok.

Nám sa Peugeot 2008 GT Line šoféroval veľmi dobre. Oceňujeme pridanú hodnotu vo forme dizajnových detailov vnútri aj vonku, ktoré auto oddeľujú od ostatných verzií výbavy. Vo vnútri sme mali miesta dosť a i-Cockpit nám nerobil žiadne problémy. Auto má celý rad asistenčných systémov vrátane automatickej brzdy v premávke, manuálneho tempomatu, cúvacej kamery a senzorov a mnohých ďalších. S cenou 18 590 EUR za nami testovanú výbavu ide o zaujímavú ponuku.

FOTOGALÉRIA:

Praktický a prehľadný infotainment systém

Účelom tejto recenzie však nie je otestovať jazdné vlastnosti auta, ale najmä jeho infotainment systém a multimediálne možnosti, ktoré ponúka. V tomto smere nám na Peugeot 2008 nechýbalo prakticky nič. Základom je 7″ dotykový displej, ktorý je umiestnený vhodne tak, aby bol trošku naklonený k šoférovi a zároveň ovládateľný spolujazdcom.

V základnom zobrazení je k dispozícii režim Rádio, kde je možné ukladať do pamäte stanice a jednoducho ovládať tento základný prvok infotainment systému. Väčšina úkonov sa robí priamo na displeji, k dispozícii sú iba dve hardvérové tlačidlá – Menu pre zobrazenie všetkých možností/režimov infotainment systému a SRC, teda Source (zdroj) pre zmenu vstupu pre prehrávanie hudby. Hardvérové je aj ovládanie hlasitosti, pričom pri stlačení otočného tlačidla sa zvuk stíši.

Po stlačení tlačidla Menu sa zobrazia jednotlivé možnosti. Okrem rádia je to GPS navigácia, ktorá fungovala veľmi dobre. Bola responzívna, poznala množstvo adries a pokyny z nej sa premietajú priamo do head-up displeja nad volantom. V nastaveniach si môžete voliť napríklad farebnú tému displeja, pričom na výber je modrá, medená a červená, ktorá ladila s farbou našej karosérie aj športovými dizajnovými doplnkami v aute.

Okrem toho je tu samostatné zobrazenie pripojeného telefónu, kde nájdete jednoduché rozhranie pre telefonovanie a zobrazenie kontaktov a posledných hovorov. V menu Aplikácie zas nájdete možnosť pre zapnutie systému Android Auto, Apple CarPlay, Mirrorlink a funkcií z pripojených aplikácií. Poslednou možnosťou sú jednoduché nástroje pre konfiguráciu vozidla.

Infotainment systém v Peugeote 2008 je tak veľmi prehľadný a praktický. Nezahltí vás množstvom funkcií a nastavení, no na druhej strane nám pri používaní auta nič nechýbalo. Párovanie s telefónom bolo jednoduché, ovládanie všetkých prvkov systému rovnako. Tie základné úkony je možné robiť aj tlačidlami na multifunkčnom volante, zvyšok zasa spravíte prostredníctvom dotykového displeja.

Android Auto a aplikácia My Peugeot a Scan MyPeugeot

Súčasťou infotainment systému v automobile Peugeot 2008 GT Line je aj podpora pre systém Android Auto. Ten u nás ešte stále nie je oficiálne dostupný, no prakticky nič vám nebráni využívať ho naplno už teraz. Stačí, keď si stiahnete APK súbor a môžete začať. Všetko potrebné nájdete v našom návode.

Keď už máte aplikáciu nainštalovanú, stačí prepojiť telefón s autom prostredníctvom USB portu. Nezabudnite, že musíte použiť dátový kábel, ideálne priamo z balenia vášho telefónu. Viackrát sa nám stalo, že nám nefungoval napríklad kábel zo smartfónu Huawei na smartfóne Samsung.

Systém Android Auto tu fungoval presne tak, ako by ste očakávali. Po jeho spustení sa naskytne klasický pohľad na základnú obrazovku s odkazmi na aplikácie s hudbou, navigáciou a volaniami. Bez problémov nám fungovalo aj hlasové vyhľadávanie a reakcie systému boli okamžité.

Trošku nám prekážalo, že systém zaberal kompletne celú obrazovku. Neboli tak k dispozícii napríklad ani údaje o aktuálnej teplote, ktoré zobrazuje infotainment systém auta – pre prístup k nim bolo potrebné prejsť späť do štandardného infotainment systému.

Peugeot k mnohým svojim modelom tiež ponúka aplikácie Scan MyPeugeot a MyPeugeot. Tá vám zobrazí rôzne zaujímavé informácie o aute, ako napríklad aktuálny stav nádrže, posledné cesty s prejdenou vzdialenosťou a spotrebou a ak vyplníte aj cenu, za ktorú ste tankovali, tak uvidíte aj ceny konkrétnych ciest. Okrem toho, jednotlivé cesty môžete kategorizovať na súkromné a firemné a budete tak mať vždy prehľad o tom, koľko ste prejazdili kvôli pracovným povinnostiam.

V prípade modelu 2008 GT Line, ktorý obsahuje aj GPS navigáciu, tiež v aplikácii uvidíte prejdenú cestu alebo môžete nájsť miesto, kde ste auto odparkovali. My Peugeot funguje vďaka Bluetooth pripojeniu a je kompatibilná aj s mnohými ďalšími modelmi z portfólia automobilky. Appka Scan MyPeueot je zasa šikovný virtuálny sprievodca autom.

Verzia: 1.12.2
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 1.12.2
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.4.4
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.4.4
Aktuálna cena: Zdarma

Peugeot 2008 GT Line: To pravé Android Auto

Peugeot 2008 je skvelým reprezentantom moderných automobilov, ktorých veľmi dôležitou súčasťou je aj infotainment systém. Ten je v prípade 2008-čky jednoduchý, ale veľmi praktický a spoľahlivý. Samozrejme, skvelou súčasťou je aj systém Android Auto, ktorý ak raz začnete používať, iba veľmi ťažko sa vrátite ku klasickému infotainmentu. Teší nás, že obe verzie fungovali plynulo a spoľahlivo. Prepojenie telefónu s autom tak bolo naozaj vynikajúce. Jediné nedostatky vidíme v tom, že pri spustení systému Android Auto nie je vidieť ani stavový riadok z pôvodného systému, a tak napríklad neviete, koľko je vonku stupňov. No a dosť zle je na tom mikrofón v aute, takže keď s niekým voláte cez Bluetooth, musíte najmä pri vyšších rýchlostiach hovoriť hlasnejšie a viac artikulovať. Inak je však Peugeot 2008 GT Line skvelé a flexibilné auto, ktoré zvládne potreby aj náročného technologického nadšenca.

Plusy

+ Praktický infotainment

+ Skvelá odozva na dotyk

+ Výborná navigácia

+ Výborná podpora Android Auto

+ Šikovná aplikácia

Mínusy

– Nie je vidieť stavový riadok pri spustenom systéme Android Auto 

– Horšia kvalita mikrofónu v aute pri telefonátoch

21.9.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

4 odpovede na “TEST Peugeot 2008 GT Line: Praktický infotainment aj Android Auto | Smart Auto”

  1. To, ze nevidno stavovy riadok, je len vyhoda. Aspon tam nie su zdvojene udaje. Pokial ide o usb kabel, o Android Auto je notoricky zname, ze jeho stabilita silne zavisi od kvality a dlzky kabla. Castokrat ani originalne kable nepomozu. Staci zavitat na Android Auto Forum. Osobne som vyskusal asi 5 kablov a vyhral to 15 cm Anker usb c kabel.

    • Mate pravdu, pri inych automobiloch by bol ten udaj zdvojeny. Avsak v pripade Peugeot 2008 najdete aktualnu teplotu iba v rohu hlavnej obrazovky – nezobrazuje sa na displeji medzi budikmi. Preto ak mate na displeji pustenu napriklad navigaciu a chcete vediet, kolko je stupnov, bud musite prejst na domovsku obrazovku Android Auto, alebo spustit standardny infotainment system a potom sa vratit spat do Android Auto, to nam prislo dost krkolomne :)

      • Beriem, v pripade niektorych znaciek to moze naozaj byt problem.
        Osobne AA pouzivam v Smaxe so Sync 3, tam sa vonkajsia teplota zobrazuje aj medzi budikmi priamo pred vodicom. Da sa sice vyuzivat aj Google Assistant, ktory na poziadanie povie aktualnu vonkajsiu teplotu, ale v slovencine zatial nefunguje (cize pre mnohych slovenskych vodicov je nepouzitelny).
        Este k tomu Android Auto. Aktivne sa zapajam do diskusii na Google Android Auto Forum, kde kazdy den pribudaju nove a nove problemy so stabilitou tejto apky. Je az neuveritelne, kolko problemov s nou ludia maju. Ide sice o mnozstvo kombinacii automobilovych znaciek a vyrobcov telefonov, ale aj tak je to dost problematicky produkt. Navyse mam pocit, a zdaleka nie som sam, ze Google akosi Android Auto zanedbava a zdaleka na nom nepracuje tak aktivne, ako by mohol a ako by si jeho mnohi pouzivatelia predstavovali. V tomto to ma Carplay ovela jednoduchsie.

        • S tym, zial, nemozeme nesuhlasit. Aj my sme v priebehu mesiacov a striedania aut/telefonov/kablov narazili na viacero problemov, ktore by sa skutocne vyskytovat nemali. U nas to ma Google osetrene jednoducho – ved ten produkt ani nie je oficialne dostupny, no v zahranici to urcite vidia inak. V kazdom pripade, pripravujeme video, v ktorom sa pokusime prave niektore najcastejsie problemy vysvetlit spolu s ich riesenim, verime, ze pomoze najma zacinajucim pouzivatelom Android Auto :)

+