Nokia počas veľtrhu MWC 2023 vo februári ukázala nové logo, ktoré je podľa spoločnosti v súlade s novou stratégiou a prístupom k označovaniu a marketingu jej produktov a služieb. V nadväznosti na nové logo teraz podľa portálu GSMArena Nokia predstavila aj nové používateľské prostredie Pure UI. Ponúkne minimalistický dizajn, pastelové farby s dôrazom na modrú, gradientné ikony, čisté línie a taktiež nové písmo nazvané Nokia Pure.
Používateľské rozhranie Pure UI sa prispôsobí displejom rôznych zariadení
Podľa Nokie bol dizajn nového používateľského prostredia vyvinutý tak, aby pôsobil moderne aj v budúcnosti. Väčšina jeho prvkov je zameraných na poskytnutie minimalistického a čerstvého štýlu v súlade s novým logom spoločnosti odhaleným vo februári. Ide tak o podobnú filozofiu, ktorú praktikuje aj spoločnosť Google pri svojom Material You dizajne pre systém Android.
Softvérové ikony v Pure UI prešli dramatickou zmenou, najmä preto, že smartfóny Nokia sa zvyčajne držia čistého vzhľadu Androidu. S rozhraním Pure UI však boli ikony a typy písma prepracované s ohľadom na väčšiu flexibilitu, takže sa dokážu prispôsobiť rôznym veľkostiam danej hardvérovej platformy. To znamená, že je ich možné adaptovať na smartfóny, smart hodinky, veľké displeje a dokonca aj pre webové aplikácie.
Štýly tlačidiel, písma alebo napríklad ikony sú založené na prísne geometrických tvaroch. A samozrejme vo svetlom a aj tmavom systémovom režime. Ikonky sú buď okrúhle, zaoblené, na bielom pozadí alebo s transparentnými čiernymi obrysmi. Ako vidieť na obrázkoch. tak sa dizajnový jazyk drží hlavne troch typov farieb – bielej, čiernej a niekoľkých odtieňov modrej.
Pure UI bude pravdepodobne určené len pre firemné zariadenia
Otázne je však, či sa s novým používateľským rozhraním Pure UI stretneme aj na súčasných Android smartfónoch s logom Nokia. Tie v skutočnosti totiž pod licencovaným logom fínskej spoločnosti Nokia vyrába iná spoločnosť HMD Global. Podľa oficiálnej stránky NokiaPure je totiž nové používateľské rozhranie určené pre B2B a podnikové digitálne produkty, takže sa s ním pravdepodobne stretneme len na firemných zariadeniach.