Množstvo používateľov smartfónov sa na základe hodnotení v obchode Google Play rozhoduje, akú aplikáciu nainštalovať. V prípade bankových aplikácií to také jednoduché nie je. Ak ste zákazníkom jednej banky, bude vám iná banková aplikácia zbytočná.
Avšak je zaujímavé porovnať, aké hodnotenia jednotlivé aplikácie v Google Play dosiahli a na základe toho si urobiť menší prehľad o tom, ako spokojní sú klienti konkrétnej banky s ich aplikáciou.
To, že nejaká aplikácia je používateľmi lepšie hodnotená ako tá druhá, ešte neznamená, že je automaticky lepšia. To závisí od množstva faktorov. Avšak vysoké hodnotenie je určite zárukou toho, že aplikácia funguje a spĺňa nároky používateľov. Nedávno sme sa venovali prípadu, kedy sa banka ČSOB chválila najlepšie hodnotenou aplikáciou. Informácie však neboli uvádzané korektne.
Banka | Hodnotenie v Google Play |
---|---|
mBank | 4,7 |
Prima banka | 4,5 |
Slovenská sporiteľňa | 4,4 |
Tatra banka | 4,3 |
VÚB | 3,9 |
ČSOB | 3,7 |
Poštová banka | 3,6 |
365.bank | 3,5 |
OTP banka | 3,3 |
Raiffeisen banka | 3,3 |
UniCredit Bank | 3,2 |
FIO banka | 2.0 |
Najlepšie hodnotenie majú štyri banky
Len štyri banky sa s hodnotením dostali cez 4 hviezdičky z 5. Na prvom mieste je momentálne mBank s hodnotením 4,7. Medzi najlepšie bankové aplikácie patria podľa používateľov aplikácie od Prima banky, aplikácia George od Slovenskej sporiteľne a Tatra banky.
Na druhej strane rebríčka sa nachádza FIO banka s celkovým skóre 2* z 5. Predposledná je UniCredit Bank a pred ňou sa umiestnila Raiffeisen banka.
SmartBanka INDEX
Podrobne sledujeme kvalitu a funkcie jednotlivých bankových aplikácií a každý rok ich podľa hodnotenia funkcií zoradíme od najlepšej po najhoršiu. V tomto porovnaní nejde len o spokojnosť používateľov, ale aj o to, aké funkcie ktorá banková aplikácia ponúka a ktorá nie. Na hodnotenie kvality mobilných aplikácií používame tzv. SmartBanka INDEX.
SmartBanka INDEX (SBI) je systém hodnotenia mobilných bankových aplikácií na základe informácií získaných od ich reálnych používateľov v ankete SmartBanka. Ide o živý systém, v ktorom sú zohľadnené všetky pozitívne aj negatívne skúsenosti a názory používateľov na jednotlivé funkcionality bankových aplikácií, ich celkovú použiteľnosť a prínos pre klienta banky.