Najmladší slovenský operátor sa tento rok zameral hlavne na vylepšenia používateľského zážitku svojich služieb. Nová aplikácia je toho dôkazom. Doteraz ste si museli všetko hľadať na webe, prípadne v obchode Google Play existovala aplikácia, ktorá vám aký-taký prehľad o svojom účte u operátora dala. Tá však nebola oficiálna. Teraz tu máme oficiálnu aplikáciu od 4ky a musíme povedať, že sa vydarila.
Atraktívne používateľské prostredie
Po stiahnutí a nainštalovaní vás aplikácia vyzve, aby ste zadali svoje prihlasovacie údaje a následne okamžitý prístup k všetkým svojim službám, informáciám o stave kreditu, paušále a podobne. Ako prvé ma prekvapilo veľmi podarené používateľské rozhranie. Je štýlové, moderné a rýchle. Presne takto by sa to malo robiť. Navyše mu nechýba ani prehľadnosť. Už po pár minútach som sa s aplikáciou cítil ako doma.
Používateľské prostredie je pochopiteľne ladené do farieb operátora. V spodnej časti obrazovky máte okamžitý prístup k štyrom základným funkciám:
- Dobiť kredit
- Spotreba
- Moje Služby
- Prehľad
Dobiť kredit
Kredit môžete jednoducho dobiť buď prostredníctvom karty alebo kupónom. Ak už máte svoju kartu uloženú, pôjde to ešte jednoduchšie. 4ka sa vás tiež pýta, že či si často dobíjate krediť. Ak kliknete na odkaz, ktorý sa nachádza v strede obrazovky, môžete si veľmi jednoducho nastaviť automatické dobitie.
Spotreba
Záložka s názvom Spotreba zase ukrýva podrobné informácie o stave vášho kreditu a ak máte paušál aj o voľných SMS, minútach či dátach. V prípade kreditu po rozkliknutí uvidíte, koľko eur ste presne na čo minuli. Či už ide o hovory, správy, dáta, prípadne prémiové a ostatné služby.
V prípade paušálu vidíte navyše platnosť a počet dní, koľko vám zostáva do konca fakturačného obdobia. Záložky sú pekne rozdelené na minúty/SMS a dáta. Ak používate viac čísiel od 4ky, úplne hore si viete zvoliť to, ktorého údaje si chcete momentálne zobraziť.
Moje Služby
Opäť tu platí, že zoznam vašich služieb je zobrazený prehľadne a rýchlo sa v ňom zorientujete. Na vrchu sa nachádza Základná služba, ktorú má aktivovaný každý klient operátora. Pod ňou už vidíte prehľad svojich paušálov. Paušály môžete meniť (pridávať dáta, minúty či prejsť na iný paušál), ale aj deaktivovať. Úplne na spodku sa ešte nachádza informácia o dátovom balíku GIGA. Ten je však zaujímavý skôr pre tých, ktorí nemajú paušál. V skratke ide o balík, v ktorom získate 1 GB dát za 2 €.
Prehľad
Poslednou záložkou je Prehľad. Po zvolení čísla tu krásne vidíte, koľko eur z kreditu ste minuli a aký je váš aktuálny zostatok (eur, dát, sms, minút). Nechýba tu informácia o paušále, ktorý momentálne využívate a v mojom prípade aj ďalšia informácia o tom, že moje služby sú automaticky hradené z karty. Práve toto odporúčam, nemusíte sa starať o nič. Každý mesiac mám za služby automaticky zaplatené. Navyše, 4ka vám teraz v lete pri tomto spôsobe úhrady dá zadarmo neobmedzené dáta.
Okrem týchto hlavných a najdôležitejších záložiek sa v aplikácii nachádza postranný panel, ktorý obsahuje aj ďalšie. Zaujímavou je Podrobná spotreba. Tu v grafe vidíte, ktorý deň ste koľko minuli. Informácie sú rozdelené na minúty, dáta, SMS a prémiové SMS.
V postrannom paneli ešte nájdete aj položku Správa čísel. Tu vídte svoje aktuálne čísla a samozrejme môžete pridať nové. Triky a návody vás zase presmerujú na stránky operátora. Chýbať nesmú ani dôležité kontakty a poslednou položkou sú informácie o aplikácii.
Postrehy z používania
Oceňujem svieži a moderný dizajn, taktiež možnosť pracovať s vaším kontom. Upravovanie paušálov či prechod na iný je veľmi jednoduché. Tiež sa mi páčia podrobné informácie o spotrebe a stave kreditu (paušálu). Vhod môže prísť aj informácia o konci aktuálneho sledovaného obdobia. Vy tak rýchlo viete, kedy vám nabehnú nové voľné minúty či dáta.
Jediné, čo by som aplikácii vytkol, je rýchlosť načítania dát. Nie je to vyslovene zlé, no prijal by som, keby to bolo rýchlejšie. Najmä pri podrobnej spotrebe to trvá približne 10 sekúnd, čo nie je málo. Na druhú stranu, vyfiltrovať sa určite musí množstvo údajov, takže kritizovať to nebudem. Ide len o prvú verziu aplikácie a vzhľadom na to si vedie veľmi dobre.
Pozitívne je, že mi aplikácia zatiaľ ani raz nespadla. Raz sa mi stalo, že sa nevedeli načítať dáta (čakal som asi 20 sekúnd), tak som ju pre istotu vypol a opäť zapol. Následne to fungovalo bez problémov.
Plusy:
- všetky informácie poruke
- atraktívne používateľské prostredie
- konečne oficiálna aplikácia
- možnosť pracovať s paušálom, platiť atď.
- práca s viacerými číslami
Mínusy:
- niekedy pomalšie načítavanie dát
ja som sa do aplikacie nevedel ani prihlasit. a nie, v mene ani heslo nebol problem. ale ako je 4ka “kvalitna” tak ci nahodou ich appka nefunguje len vtedy, ked je v telefone aj 4ka sim karta. :) :) :) kedysi to tak mal aj telekom, ze bez jej sim karty sa nedalo dostat do aplikacie. ale uz to opravili. looseri vo 4ke to maju ako? lebo v mobile mam orange a tmobile a dostat sa do aplikacie neviem.
Unika mi pointa? naco tam chces ist ked nemas 4ku? To si sa prihlasoval aj do banky v ktorej nemas ucet? Nudis sa po veceroch? Nemas frajerku? Neutocim, mozno mi odpises dobry dovod, len mi to nedava zmysel…
Ja by som pridal… Mám 4ku v 4G.modeme ale.na telefonovanie používam služby iného operátora… dá sa skontrolovať stav kreditu , dobitie atď … keď v mobile nemám kartu 4ky?
Funguje to aj s inou SIM kartou, stačí sa prihlásiť prostredníctvom svojich prihlasovacích údajov. Otestované s Telekom kartou
Funguje to aj bez sim karty, hned na prvu supu…
Odvážny krok, dať si niekde takto verejne telefónne číslo. Nebojíš sa, že ťa nejaký trol dá na sadomasosexzoznamku? :D
Mňa apka tiež zaujala, ale nemôžem posúdiť, či mi funkčne vyhovuje, lebo po spustení skončím na hláške “Žiadne internetové pripojenie”, pričom mám zapnuté tak dáta ako aj wifi. Mám Nexus 6P, takže to by snáď nemal byť nekompatibilný mobil :-)
Za mňa super. Nejak veľmi mi nechýbala keďže webové prostredie je fajn. Ale za mňa super. Ani si nepamätám kedy vyšla nejaká nová aplikácia a fungovala takto perfektne. Mám teraz na mysli cestujeme vlakom alebo narodnu blockovu lotériu.