MojAndroid

S elektrickými kolobežkami sa doslova roztrhlo vrece. Na cestách ich vídame čoraz viac, sú takmer všade. Väčšinou ale vo väčších mestách, kde slúžia najmä na rýchly presun do práce. Na trhu sú modely s rôznym výkonom, dojazdom a konštrukčným spracovaním. V tomto teste sa pozrieme na zaujímavý model Kugoo Kirin B1. Ide o typ elektrickej kolobežky, ktorá vyzerá skôr ako bicykel. No klasické pedále neobsahuje.

Kolobežku si môžete objednať priamo na stránkach výrobcu alebo prostredníctvom e-shopu Geekbuying len za cenu 326 eur.

Kugoo Kirin B1 kolobezka
Kolobežka pôsobí trochu “detsky”

Základné parametre

Nosnosť 100 kg
Maximálna rýchlosť 25 km/h (reálne 23 km/h)
Výkon 250 W
Čas nabíjania 4 hodiny
Batéria 36 V 6 Ah
Hmotnosť 15,7 kg
Cena 370 eur

Lacná kolobežka s dizajnom bicykla

Cenovo patrí novinka medzi to najlacnejšie. Na oficiálnych stránkach sa cena pohybuje na úrovni okolo 370 eur. Nie vždy však platí, že čo je lacné, musí byť automaticky zlé. Priznám sa, že testovanie tejto kolobežky som si maximálne užil. Samozrejme, má aj viacero nedostatkov.

Kugoo Kirin B1 kolesa

Už pri prvom pohľade vyzerá toto zariadenie dosť netradične. Kolobežka je malá a pôsobí detským dojmom. Práve toto som väčšinou počúval od svojho okolia. Má jednoducho svoj štýl a dizajnovo vôbec nevyzerá zle. Maximálna nosnosť je 100 kilogramov a hmotnosť len 15,7 kilogramu. To robí v kombinácii s kompaktnými rozmermi z Kugoo Kirin B1 extrémne prenosné presúvadlo do mesta.

Ideálna na prenášanie

Problém nie je pri jazde v MHD, pohodlne sa zmestí aj do kufra auta. Riadidlá je možné veľmi jednoducho zložiť, čím sa stane ešte kompaktnejšou. Približne v strede nad batériou sa nachádza šikovný úchyt, pomocou ktorého je možné kolobežku prenášať po schodoch a podobne.

Kugoo Kirin B1 uchyt prenasanie
Špeciálny úchyt na jednoduché prenášanie

Pravá strana riadidiel obsahuje potenciometer, ktorým upravujete výkon motora. Funguje to klasicky ako pri motorke. Okrem toho tu sú 4 LED diódy, ktoré svietia v závislosti od aktuálneho stavu batérie. Na tento ukazovateľ by som sa ale nespoliehal. Spočiatku klesá batéria veľmi pomaly, až sa mi nechcelo veriť. A zrazu bolo batérie málo. To isté platí aj pre ukazovateľ percent v aplikácii, ku ktorej sa dostanem neskôr.

Netradičné riešenie svetla

Pod displejom je ešte tlačidlo, ktorého stlačení aktivujete tempomat. Dlhšie podržanie (cca 5 sekúnd) aktivuje svetlá, opätovné podržanie ich zase vypne. Umiestnenie predného svetla je netradičné, nachádza sa priamo na konštrukcii kolobežky a nie na časti ktorá sa pri riadení otáča.

Kugoo Kirin B1 svetlo
Svetlo mieri vždy dopredu

Výsledkom je, že svetlo vždy svieti priamo dopredu a nie smerom, ktorým otočíte riadidlá. Ale na to som si zvykol. Ďalším problémom je, že na svetlo z pozície jazdca vôbec nevidím, takže nemám ako zistiť či svieti alebo nie. V noci je to jasné, osvetľuje mi cestu. Cez deň musím zosadnúť a presvedčiť sa. Na riadidlách bohužiaľ žiadna indikácia o zapnutí svetla nie je.

Kugoo Kirin B1 skladanie

Kvalitná brzda, ktorá nenaplní svoj potenciál

Vľavo sa nachádza klasická brzda, ktorá má účinok len vzadu. Vzhľadom na ťažisko posunuté približne do stredu som častejšie driftoval ako brzdil. Samotná kvalita kotúčovej brzdy vzadu je výborná, no účinok sa stráca práve tým ťažiskom.

Ak chcem prudšie zabrzdiť, musím sa nahnúť dozadu, aby bol účinok silnejší. Zišla by sa možno nejaká prídavná predná brzda, no hlavne mi chýba rekuperácia. Po ceste z kopca som mohol s pomocou rekuperácie nejakú tú energiu dobiť. Bohužiaľ, to nie je možné.

Zapínacie tlačidlo je až príliš ľahko dostupné

Okrem brzdy je tu ešte jedno dôležité tlačidlo, to zapínacie. Je veľmi ľahko dostupné a ľahko ovládateľné. Niekedy až príliš. Párkrát sa mi počas jazdy stalo, že som ho náhodou stlačil a kolobežku tým vypol. To by až taký problém nebol, no každé vypnutie automaticky vynuluje počítadlo prejdených kilometrov v aplikácii.

Kugoo Kirin B1 zapinacie tlacidlo
Zapínacie tlačidlo a jednoduchý zvonček

Vpredu mi najviac chýba displej, ktorý by ukazoval  prejdené kilometre, no najmä aktuálnu rýchlosť. Jediná možnosť, ako si môžem pozrieť rýchlosť či prejdené kilometre, je cez aplikáciu. A tú samozrejme počas jazdy používať nemôžem. Vyriešiť sa to dá klasickým držiakom na bicykel, odporúčam napríklad riešenie od môjho obľúbeného výrobcu Spigen. Držiak mám nainštalovaný na svojom bicykli a zatiaľ som nadmieru spokojný.

Pohodlná jazda s Kugoo Kirin B1

Kolesá sú na kolobežku veľké, no na bicykel malé. Pri jazde na kvalitnom povrchu je jazda pohodlná, čomu prispieva aj veľké mäkké sedadlo. Náročnejší terén už dá trochu zabrať, keďže vďaka malým kolesám je nerovnosti jednoducho cítiť viac. Ale nijako hrozné to nie je.

Kugoo Kirin B1 kolesa

Nastavenie výšky sedadla je značne limitované. Celkovo pri jazde som bol na môj vkus trochu nízko. Potom som si uvedomil, že to tak vlastne má byť. Čím nižšie som, tým nižší je odpor vzduchu, čo je dôležité z hľadiska dojazdu. Nakoniec som si na to v pohode zvykol. Zvykať som si musel aj na náhradu pedálov v podobe špeciálnych nožičiek, kam som si odkladal nohy. Vždy som chcel akosi bicyklovať.

Kugoo Kirin B1 zadne koleso brzda

Poteší kvalitný stojan, ktorý svoju prácu odvádza bezchybne. Je dostatočne pevný a sklon kolobežky je priam ideálny. Vhod prišli aj blatníky na prednom aj zadnom kolese.

Kryt nabíjacieho konektora za veľa nestojí

Nabíjací konektor je chránený gumeným krytom, ktorý by som najradšej odrezal. Nechápem, ako môže byť niečo také nekvalitné, on jednoducho na svojom mieste nechce sedieť. A tak som jazdil s otvoreným konektorom. Tiež mi vadí, že brzdová gumička jemne šúcha o kotúč. Snažil som sa to vyriešiť jemným uvoľnením brzdy, no neúspešne. Práve v takýchto nedotiahnutých drobnostiach sa prejavuje relatívne nízka cena.

Kugoo Kirin B1 nabijaci konektor
Kryt nabíjacieho konektora som sa radšej ani neunúval zatvoriť

Kugoo Kirin B1 ponúka slušný dojazd

Výrobca na svojej stránke uvádza dojazd 25 kilometrov. Počas testovania som sa dostal maximálne na 20, čo pri hmotnosti 85 kilogramov nie je zlá hodnota. Ak vážite o 10 kg menej, pravdepodobne sa dostanete aj na spomínaých 25 km, možno aj viac.

Kugoo Kirin B1 dojazd

Výkonom tiež kolobežka Kugoo Kirin B1 nezaujme. 250 W nie je veľa. Akcelerácia je pozvoľná, maximálnu rýchlosť 25 km/h som dosiahol len na miernom klesaní. Na rovinke som rýchlejšie ako 23 km/h nešiel. Na druhú stranu, do kopca ťahá prekvapivo dobre. Vyšiel som aj niektoré kopce, s ktorými som nepočítal. Síce rýchlosť nebola nijako ohromná, no išlo to. Prinajhoršom je možné trochu si pomôcť odrážaním.

Kugoo Kirin B1 bateria

Ak by som to mal zhrnúť, tak výkon a ťah do kopca je v rámci cenovej kategórie porovnateľný s ostatnými kolobežkami. Maximálna rýchlosť na rovinke by mohla byť vyššia.

Kugoo Kirin B1: Aplikácia poteší a sklame zároveň

Potešil som sa, keď som zistil, že k dispozícii je aj aplikácia. Tá ponúka celkom zaujímavé možnosti, no veľmi mi chýba počítadlo celkových prejdených kilometrov. To je veľká škoda. Pripojenie cez Bluetooth je bezproblémové. Vždy vidím aktuálnu rýchlosť a prejdené kilometre. Po každom vypnutí kolobežky sa kilometre vynulujú. Dojazd síce aplikácia neukazuje, no je tu úroveň nabitia batérie. Na tú sa ale vôbec nemôžem spoliehať.

Najväčší nedostatok – nepresný ukazovateľ stavu batérie

Po 5 kilometroch som mal 90 percent, po 15 kilometroch 58 percent. O ďalšie dva kilometre klesla batéria na 13 percent. Ukazovateľ stavu batérie je tak absolútne nepoužiteľný. Energiu v batérii som si vždy počítal tak, že som vedel, že prejdem 20 kilometrov na plné nabitie. Takže som si to počítal na základe prejdených kilometrov. Až dovtedy, kým som náhodne nezavadil o zapínacie tlačidlo a kolobežka sa nevypla.

Kugoo Kirin B1 stav baterie
Ukazovateľ stavu batérie, 4 LED diódy

Nepoužiteľná čínska navigácia

Aplikácia ponúka navigáciu. Teda tvári sa to ako navigácia. Vidím síce svoju polohu, no navigovať to nevie. Po vyhľadaní cieľového miesta ukazuje len nejaké čínske znaky. Navigácia je pravdepodobne dostupná len v Číne. V aplikácii si môžem nastaviť či sa motor aktivuje automaticky po pridaní plynu aj v kľudnom stave alebo musí byť kolobežka v pohybe. Tiež sa tu dá nastaviť tempomat a je tu aj ovládanie svetiel.

Počas nabíjania sa opäť prejaví nepresný indikátor stavu batérie. Je nemožné, aby som za hodinu nabíjania mal 55 percent batérie a o ďalšiu hodinu 63 percent. Z 0 na 100 % sa nabije približne za 4 hodiny, čo je celkom slušné. Odporúčam vždy nabíjať doplna, pretože 50 percent po hodine určite nevystačí na polovicu dojazdu.

KugooKirin
KugooKirin
Developer: Imoogoo Inc.
Price: Free
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot
  • KugooKirin Screenshot

Kugoo Kirin B1: Záverečné hodnotenie

Testovanie kolobežky Kugoo Kirin B1 som si užil. Cesta do práce mi trvala kratšie ako autom. V práci som kolobežku nechal na nabíjačke a opäť som vyrážal s plnou. Trasa má síce len 6,5 km, takže bez problémov by som prešiel do práce a domov bez nutnosti nabíjať.

Kugoo Kirin B1 kolesa

Užíval som si pohodlnú jazdu, vcelku atraktívny dizajn a pre menej náročných aj dostatočný výkon. Dojazd je tiež slušný. Avšak našlo sa aj dosť nedostatkov. Zapínacie tlačidlo je až príliš ľahko dosiahnuteľné, brzdové gumičky šúchajú o brzdový kotúč aj po uvoľnení a určite by som pridal nejaký menší displej, ktorý by ma informoval o základných prvkoch jazdy. Najväčším nedostatkom je absolútne nespoľahlivý ukazovateľ stavu batérie. Či už v aplikácii alebo aj na riadidlách.

Kolobežku si môžete objednať priamo na stránkach výrobcu alebo prostredníctvom e-shopu Geekbuying len za cenu 326 eur.

Plusy

  • Cena
  • Dizajn
  • Jednoduché prenášanie
  • Dostatočný dojazd
  • Vcelku pohodlná

Mínusy

  • Nespoľahlivý ukazovateľ batérie
  • Chýba displej
  • V aplikácii chýba informácia o najazdených kilometroch
  • Po vypnutí sa vynuluje trasa
  • Príliš ľahko dostupné zapínacie tlačidlo
Náš tip
Test Kugoo S1: Vstup do sveta kolobežiek so slušným výkonom a dojazdom
17.6.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+