MojAndroid

Priznám sa, že testovaniu elektrickej kolobežky som sa potešil. Počasie je ešte celkom príjemné a po skúsenostiach s kolobežkou od Xiaomi (ktorá sa stala celosvetovým hitom) som mal možnosť vyskúšať aj niečo od konkurencie. V teste sa nevyhnem porovnávaniu práve s kolobežkou od Xiaomi. Kugoo S1 beriem skôr ako lacnejšiu alternatívu. Užijete si s ňou kopec zábavy a z bodu A do bodu B vás dostane bez problémov.

Kolobežka pre nenáročných

Už na prvý pohľad je jasné, že ide skôr o menšiu kolobežku. Rovnako je vidieť, že nepatrí medzi tie najdrahšie. Nebál by som sa ju kúpiť napríklad deťom, avšak veľmi dobre poslúži aj ostatným, skôr tým menej náročným. Pre bezpečnosť tu je prítomný predný svetlomet, ktorý dokáže celkom slušne osvetliť cestu pred vami. Vzadu zase nechýba klasické výstražné červené svetlo. Zaujímavosťou je, že kolobežka disponuje aj blinkrami. Tie aktivujete pomocou tlačidiel na pravom alebo ľavom riadidle. Smerové svetlá sa nachádzajú priamo tam a ďalšie dve nájdete po pravej a ľavej strane nášľapného priestoru.

Technické parametre:

  • 350 W motor
  • batéria: 36v, 8,8 Ah, Li-Ion 18650
  • maximálna rýchlosť 30 km/h
  • hmotnosť 11 kg
  • OLED displej 7 × 4 cm
  • 8,5″ kolesá so zadným odpružením
  • 3 rýchlostné režimy (15, 25 a 30 km/h)
  • čas nabíjania: 4 hodiny
  • nosnosť: 120 kg
  • krútiaci moment: 13,3 Nm
  • dve brzdy: rekuperačná vpredu, nášľapná vzadu

Prenášanie nebude najpohodlnejšie

V zloženom stave ide o celkom kompaktnú kolobežku s hmotnosťou približne 11 kg. Oproti Xiaomi je tak o niečo ľahšia. A v ruke je to cítiť. Avšak výrobca to nedomyslel úplne do konca, a tak jej prenášanie nie je najideálnejšie. Pri držaní v ruke v zloženom stave je ťažisko posunuté smerom k motoru, takže ju nebudete držať rovno. Ruka to samozrejme pocíti ihneď, potrebný je pevnejší úchop. Mne síce preniesť kolobežku pár metrov problém nerobí, no nežnejšie pohlavie, prípadne deti by s tým mohli mať problém.

Nemotorné skladanie

Výšku riadidiel si môžete nastaviť v troch úrovniach, ja som samozrejme zvolil tú najvyššiu. Tá je pre človeka vysokého asi 180 cm takmer ideálna. Vyšší jedinci už môžu mať trochu problém. Skladanie a rozkladanie je riešené trochu nemotorne. Problém je hlavne so zložením. Najskôr musíte pristupiť fialovú páčku v prednej časti nášľapného priestoru a zároveň potiahnuť riadidlami dopredu, čím kolobežku odistíte. Nie vždy sa to podarí na prvýkrát. Rozloženie je už oveľa jednoduchšie. Stačí silnejšie trhnúť riadidlami dopredu. Ak ste začuli cvaknutie, zvládli ste to.

Jazda: Zábava ako sa patrí, no má to svoje muchy

Príjemným prekvapením pre mňa bolo odpruženie. To zadné je výborné, nastavenie je priam ideálne. Predné je asi len na okrasu.

Musím priznať, že samotná jazda pohodlná nie je. Kolobežka je celá rozhrkaná a cítite každý jeden kamienok či nedokonalosť terénu. Na to si budete musieť jednoducho zvyknúť. Problémom sú samotné kolesá, ktoré sú jednoducho malé. Okrem toho sú vyrobené z tvrdej gumy, takže nerovnosti cítite o to viac. To so sebou prináša aspoň jednu výhodu – nemôžete dostať defekt.

Podvozok je oproti Xiaomi kolobežke nižšie, čo so sebou opäť prináša výhody a aj nevýhody. Výhodou je jednoduchšie šľapanie v prípade, ak sa vám vybije batéria. Nevýhodou zase, že musíte dávať pozor na obrubníky a vyššie prekážky. V podvozku je umiestnená batéria.

Miesta na státie je dostatok. Dve nohy sa na kolobežku zmestia bez problémov a môžete s nimi aj v rámci možností manévrovať. Vzadu nad kolesom sa nachádza ešte nožná brzda. Brzdiť ale môžete aj brzdou na riadidlách, ktorá využíva rekuperáciu. K tej sa dostanem neskôr.

Zvoliť si môžete tri jazdné režimy. Jediným rozdielom je maximálna rýchlosť, ktorú vám kolobežka dovolí. Môžete ísť maximálne 15, 25 alebo 30 km/h. Aspoň tak to udáva výrobca. Reálne skúsenosti hovoria o rýchlostiach 15, 20 a 25 km/h. Práve 25 km/h je maximálna rýchlosť (aj keď výrobca udáva 30 km/h). V miernom klesaní z kolobežky vytiahnete aj 27-28 km/h.

Dojazd a rekuperácia

Väčšina ľudí sa pri kúpe novej elektrickej kolobežky pozerá na udávaný dojazd. Medzi túto skupinu patrím aj ja a dojazd je pre mňa na úplne prvom mieste. V tomto smere som bol celkom príjemne prekvapený. Výrobca udáva 30 km, čo je trochu nereálne. Ja som počas testovania dosahoval dojazd 17-20 km (moja hmotnosť je 80 kg), čo je veľmi slušné.

Moje jazdy boli v meste, no nachádzalo sa na nich veľa stúpaní a klesaní. A tie dajú kolobežke zabrať. Celkový dojazd však vo veľkom závisí od toho, aká ťažká osoba na nej jazdí. Trúfam si povedať, že človek s hmotnosťou 60 kg zvládne pokojne aj viac ako 25 kilometrov bez nabíjačky. Ak je stav nabitia batérie minimálny, jazdiť stále môžete, no výkon sa rapídne zníži. Poslúži to už len na posledný dojazd domov, nič viac nečakajte. Navyše, s takto slabou batériou už nezvládnete žiadny kopec.

Príjemne som bol prekvapený aj z výkonu. Do kopca ťahá naozaj veľmi slušne, minimálne porovnateľne s kolobežkou od Xiaomi, možno o trochu lepšie.

Displej nevyužitý na maximum

Páči sa mi aj displej, ktorý vás informuje o prejdených kilometroch či čase jazdy. Nerozumiem ale, prečo výrobca nepridal aj ukazovateľ percent stavu batérie. Jej stav zistíte len z piatich čiarok. Tie sa navyše správajú veľmi zvláštne. Po 6 kilometroch som mal už len tri, následne jednu a neskôr zase dve. Nie som si vedomý toho, že by som zrekuperoval toľko energie. Na tento ukazovateľ som sa radšej nespoliehal.

Brzdenie som vždy riešil rekuperáciou. Na ľavej strane máte rovnakú “páčku” ako na pravej, ktorou brzdíte. Viac by som však privítal klasickú brzdu. Úroveň brzdenia rekuperovaním si neviete nastaviť podľa seba. Je úplne jedno, ako ďaleko páčku potlačíte, brzdí úplne rovnako.

Podobné výhrady mám k ovládaniu akcelerátora. Prechody tiež nie sú veľmi plynulé, kolobežka od Xiaomi je na tom oveľa lepšie. Chýbať nesmie ani tempomat. Stačí na 5 sekúnd podržať akcelerátor na rovnakej úrovni a tempomat sa aktivuje. Deaktivujete ho buď opätovným posunutím akcelerátora alebo aktivovaním rekuperačného brzdenia.

Záverečné hodnotenie

S kolobežkou Kugoo S1 si užijete kopec srandy. Ponúkne dostatočný výkon, veľmi slušný dojazd a celkom podarený displej. Nechýba ani poriadne osvetlenie, dokonca aj so smerovými svetlami. Výhodná je aj cena, ktorá je oproti Xiaomi kolobežke na Slovensku asi o 100 eur nižšia. No svoje muchy predsa len má a nie je ich málo.

Jazda nie je vôbec pohodlná, cítite každý kamienok či menšiu nerovnosť. Skladanie je tiež nepohodlné a rovnako aj jej prenášanie v rukách. Tiež by som si vedel predstaviť klasickú brzdu a nie tú rekuperačnú. Výhrady mám tiež k ukazovateľu nabitia batérie, na ktorý sa nedá spoľahnúť.

Inak ide o celkom podarenú kolobežku, ktorá vás bez problémov dovezie tam, kam potrebujete. Cena kolobežky sa na Slovensku pohybuje niekde na úrovni 300 eur, zo zahraničia ju viete kúpiť ešte lacnejšie. Avšak, v tomto prípade môže byť problém so zárukou.

Plusy

  • cena
  • podarený displej
  • zadné odpruženie
  • výkon
  • reálny dojazd nad 20 km
  • tempomat
  • stojan

Mínusy

  • nemotorné skladanie, rozkladanie a prenášanie
  • nepohodlná jazda aj napriek odpruženiu
  • rekuperačná brzda brzdí stále rovnakou silou, bez ohľadu na úroveň zatlačenia
  • menej kvalitná konštrukcia
26.9.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+