MojAndroid

O svoje hospodárske výsledky za rok 2013 sa podelila aj spoločnosť Slovak Telekom. Tá evidovala k 31. 12. 2013 spolu 2, 262 milióna používateľov, z toho podiel zmluvných zákazníkov predstavoval 64,5%. Oproti roku 2012, kedy mal operátor 2, 311 milióna zákazníkov, to značí pokles o 49 000 používateľov. Operátor tvrdí, že čoraz vyšší podiel majú programy Happy a Biznis Star, konkrétne čísla však neuvádza. V štruktúre výnosov operátora z mobilných služieb získavajú stále väčší podiel nehlasové služby. Za rok 2013 tvoria už 31% ARPU (priemerného výnosu na zákazníka), najmä vďaka rozširujúcemu sa využívaniu internetu v mobile (vrátane dát v roamingu) i služieb s pridanou hodnotou (napríklad ESET Mobile Security). Mobilné dáta sú využívané vo väčšom počte zariadení, najmä smartfónoch a tabletoch.

Telekom počet zákazníkov 2013

Operátor je spokojný aj s TV segmentom, ktorý medziročne narástol o viac ako 13%. K 31. decembru 2013 využívalo služby IPTV a satelitnej televízie celkom 198 tisíc zákazníkov.

Podobne ako v Orangei, aj v Telekome tvoria smartfóny cca 75 percent predaných zariadení. Počas roka sa výborne predávali modely Sony Xperia, Samsung Galaxy a LG Optimus, dobré predajné výsledky zaznamenali aj Nokia Lumia a iPhone 5, 5c a 5s. Tablety sa stali bežnou súčasťou akciových ponúk k mobilnému i pevnému internetu, pričom Slovak Telekom uviedol viacero modelov od značiek ako Samsung, Acer či Asus.

Celkové konsolidované výnosy spoločnosti za rok 2013 dosiahli 827,6 milióna eur, čo je o 1% menej ako v roku 2012. Za poklesom výnosov vidí operátor zníženie prepojovacích poplatkov v pevnej i mobilnej sieti, reguláciu roamingu a postupné znižovanie zákazníckeho účtu. O jedno euro medziročne klesol aj priemerný výnos na zákazníka, na úroveň 12,90 eura. Operátor je však napriek poklesu spokojný s EBITDA (prevádzkovým ziskom pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou). Ten dosiahol úroveň 337,1 milióna eur.

 Telekom hospodárske výsledky 2013

V oblasti mobilných sietí bolo dôležitým míľnikom spustenie komerčnej prevádzky 4G/LTE siete 14. novembra, už o niekoľko týždňov bola uvedená aj do ďalších lokalít. Ku koncu roka 2013 bola 4G/LTE sieť k dispozícii v 31 mestách a ich okolí; pokrytie dosiahlo 23,7% populácie. Slovak Telekom postupne rozšíril počet kompatibilných zariadení na dvadsať modelov. Operátor však nezanedbával ani 3G sieť, ktorej pokrytie zvýšil na viac ako 80% populácie Slovenska.

Zdroj: tlačová správa Telekom

6.3.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

20 odpovedí na “Hospodárske výsledky Telekomu: mierny pokles výnosov aj počtu zákazníkov”

  1. Ďalší portál ktorý nedokáže uviesť všetky informácie z tlačovej správy lebo si myslia že ich vlastná tvorba je hodnotnejšia. Originál tlačová správa ktorá je verejne dostupná na telekom webe totiž na svojom konci hovorí o tom že zákazníkov je o 90.000 menej. Ak to neviete nerobte vlastnú tvorbu. Špeciálne sa to naozaj nehodí v prípade zverejňovania výsledkov ktoré sú potom skreslené voči skutočnosti zo samotného zdroja informácií. Neverím že ste skopírovali znenie tlačovej správy v plnom znení tak ako ste ho dostali od Telekomu.

    • Richelieu, údaje sú čerpané z tlačovej správy, ktorú nám zaslal Telekom a informácie o počte zákazníkov sú aj priamo v tabuľke, ktorá je aj tu v článku a tiež pochádza z Telekomu. Tlačová správa je zverejnená aj na stránke Telekomu v sekcii Press, ale nie je v nej žiadny údaj o 90 000 ubudnutých zákazníkoch. Takže prepáč, netuším, o čom hovoríš.

      • O tom o čom aj tlačová správa. Ak by si ju prečítal svedomite a až do úplného konca našiel by si tam aj poznámku ktorá hovorí že v tabuľke na ktorú sa odvolávaš Telekom použil čísla za 12-mesačnú aktivitu a nie za 3-mesačnú ako je v našich končinách aj u konkurencie zaužívané. V sktutočnosti teda pre porovnanie s konkurenciou má Telekom tých živých SIM o 90.000 kusov menej.

        “Poznámka: Údaj 2 262 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 172 tisíc zákazníkov.”

        • Aha, takže Ty si k číslu 90 000 dospel proste tak, že si od ročnej aktivity odpočítal trojmesačnú a výsledok považuješ za zákazníkov, ktorí ubudli, odišli? A kde berieš tú istotu, že človek, ktorý tri mesiace nepoužil SIM kartu, od operátora rovno aj odišiel, že je to mŕtva SIM karta??? Veď napríklad predplatená karta je platná rok, sám mám jednu, ktorú používam len sporadicky. Prepáč, ale toto mi pripadá ako vlastná tvorba a cucanie z prsta:-) Keď nečítam podľa Teba pozorne, kde operátor explicitne uvádza údaj o 90 000 odídených zákazníkoch?

          Mimochodom, aj Orange v tlačovej správe uvádza len “medziročné porovnanie”, bez toho, aby konkretizoval metodiku. U Telekomu je to jasné, v tabuľke je uvedený počet zákazníkov k 31. 12. 2012 a 31. 12. 2013. Myslím, že je to jasné a prehľadné a ak sa Ti to nepáči, tak ma to mrzí, ale nič s tým neurobím:-)

          • Ja na rozdiel od teba nemusím brať nikde žiadnu istotu. Ide totiž vo štandardnú metodiku používanú u nás kedy sa za aktívnu SIM považuje tá ktorá počas posledných troch sledovaných mesiacov (ide o kalendárne štvrťroky) uskutoční aspoň jednu spoplatnenú operáciu. Teda pošle správu, využije dátový prenos alebo hlasový odchádzajúci hovor. Verifikovať túto informáciu si môžeš napríklad zajtra na tlačovom odbore Orange alebo O2 či dokonca na TÚ SR.

            Len si mi dokázal že sa v problematike o ktorej píšeš vôbec nevyznáš. Arogancia ti však nie je cudzia. Nadutosť namiesto pokory a hľadania informáciií o tom aká metodika sa používa je tvojou výsadou. A pritom stačilo poznámku ktorú Telekom v tlačovej správe ktorú si povrchne spracoval doplniť do toho tvojho výtvoru. Bol by aj baran sýty a vlk celý. Alebo opačne ? To je v tejto chvíli jedno.

            Je mi jedno ako budeš ďalej vystupovať. Mal som snahu ti pomôcť no urobil som chybu že som sa pustil do diskusie s niekym tak nadutým a povýšeneckým ako si ty. Pre mňa za mňa zostaň aj naďalej žiť v presvedčení že sa vyznáš. Je to tvoja voľba.

            • Prepáč, nadutosť a bohorovnosť cítim z Tvojej strany, hlavne v prvom príspevku, ale ani tento posledný príliš nezaostáva:-) O metodike nebudem polemizovať, lebo je logické, že ak je karta platná rok, nemôže byť po troch mesiacoch automaticky mŕtva. Teda celý Tvoj prístup je od začiatku chybný a aj Telekom jasne uvádza počet zákazníkov ku koncu jedného roka a ďalšieho roka. Pozri si tabuľku, pozri si percentuálny úbytok a počítaj, čo Ti vyjde, aké číslo:-)

              Ja mám kartu, ktorú som viac ako tri mesiace nepoužil, ale je živá, podľa “Tvojej metodiky” nie. Tak kde je tá pravda, po ktorej voláš? To sú fakty a sú prehľadné a nebudem hľadať nejakú metodiku, ktorá je v základe chybná. A nemám problém si priznať chybu, keď ju urobím a nejaký čitateľ na ňu upozorní, ale toto nie je ten prípad a nebudem meniť článok len preto, že sa Tebe niečo nepáči:-)

              Čo sa týka uvádzania či neuvádzania nejakých poznámok a celkového obsahu článkov, je to len Tvoja predstava, ako by mal článok vyzerať. Nech sa páči, nič Ti nebráni napísať vlastný článok, alebo blog:-)

              No a na záver, nemal si snahu pomôcť, chcel si si (mierne) kopnúť a povýšeneckým spôsobom sa vytiahnuť, že vieš niečo viac. To je môj názor:-)

              • Doteraz si milý redaktorko nepochopil rozdiel medzi AKTÍVNOU a NEAKTÍVNOU SIM. Vôbec nejde o živé alebo mŕtve karty a pre účel štatistiky AKTÍVNYCH SIM kariet je úplne jedno aká je ich platnosť.

                Rob čo chceš. Je to obraz o tvojej práci. Amatérskej. Pofidérnej. Povrchnej. Nedokážeš ani len skopírovať tlačovú správu a vyrobíš si z nej vlastnú tvorbu ktorá tak aj vyzerá.

                • “Vaša eminencia”, anonymný názor vyjadrený v diskusii ma vôbec netrápi a ak si myslíš, že sa ma tým dotkneš, si na veľkom omyle:-) Neviem, či si ten istý človek, čo písal prvé príspevky, alebo je to recesia (schizofrénia asi nie:-), ale termín “živá” karta v tejto diskusii použil niekto iný. A nemienim ďalej rozoberať túto tému, potom sa môžeme napríklad hádať aj o metodike pokrytia signálom 3G, kde operátori uplatňujú rozličné metodiky. Telekom sa vyjadril tak, ako sa vyjadril a tak je to aj v článku. Ďakujem za pochopenie a prajem Ti do života menej zlosti a durdenia:-)

                • “Vaša eminencia”, anonymný názor vyjadrený v diskusii ma vôbec netrápi a ak si myslíš, že sa ma tým dotkneš, si na veľkom omyle:-) Neviem, či si ten istý človek, čo písal prvé príspevky, alebo je to recesia (schizofrénia asi nie:-), ale termín “živá” karta v tejto diskusii použil niekto iný. A nemienim ďalej rozoberať túto tému, potom sa môžeme napríklad hádať aj o metodike pokrytia signálom 3G, kde operátori uplatňujú rozličné metodiky. Telekom sa vyjadril tak, ako sa vyjadril a tak je to aj v článku. Ďakujem za pochopenie a prajem Ti do života menej zlosti a durdenia:-)

                  • Telekom sa vo svojej originál tlačovej správe tinyurl(bodka)com(lomka)neaxgtw vyjadril aj takto:

                    “Poznámka: Údaj 2 262 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 172 tisíc zákazníkov.”

                    Len tebe z nejakého dôvodu táto informácia natoľko prekáža, že sa ti nezmestila do tvojej ľudovej tvorivosti.

                    Odcitujem ti tu zo SITA, aby si vedel, koľko aktívnych SIM je u nás evidovaných pre štatistické účely:

                    Orange Slovensko k 31. decembru evidoval 2,790 mil. aktívnych SIM kariet, Slovak Telekom (Telekom) 2,172 mil. a Telefónica Slovakia (O2) 1,539 mil. aktívnych SIM kariet.

                    Zvláštne že tam nevidím číslo o 90.000 vyššie ako sa snažíš čitateľom mojandroid podsúvať ale je tam číslo 2.172.000 kusov SIM, ktoré uvádza aj Telekom v tej časti, ktorú si asi podľa vlastného uváženia z materiálu vypustil.

                    tinyurl(bodka)com(lomka)ncnsxx6

                    • Dobre, tak naposledy. Skontroluj si tabuľku a údaje v nej a vypočítaj si počet zákazníkov, ktorí odišli. Údaje poskytol Telekom a čitateľom nič nepodsúvam. Nie je to údaj, ktorý by sa mi nehodil a nechápem, ako Ťa to všetko môže tak vytáčať:-) Ak chceš pokračovať v diskusii, nech sa páči, ale nebudeme viac otravovať čitateľov, myslím, že už sme sa obaja vyjadrili dostatočne. Ak mi chceš ešte niečo povedať, môj mail je brano@mojandroid.sk.

                    • Nebudem ti písať ťuťuli muťuli mejlíkom. Ja som človek priamy a rád komunikujem verejne. Nič ma nevytáča tak ako šlendriánstvo ktoré sa snažíš zakryť. Ubudlo by z teba ak by si uviedol do článku to čo Telekom má v originále svojej tlačovej správy -> a čo nakoniec aj renomovaná tlačová agentúra vydala ako svoju správu -> ktorú si si ty prispôsobil na svoj obraz pretože si použil len údaje ktoré sa ti hodili? Prečo si myslíš že práve oficiálnu tlačovú správu Telekomu je treba autorsky sprzniť? Áno sprzniť pretože zamlčovať dôležitú informáciu považujem za prznenie.

                    • Toto nie je verejná komunikácia, keďže si anonym. Priamy človek je u mňa ten, čo mi pripomienky povie priamo do očí, nehanbí sa za seba a neuráža anonymne, ako to tu už hodnú chvíľu dokazuješ Ty. Tu už na Teba nebudem reagovať a Tvoje invektívy sú mi ľahostajné:-) Ak niečo chceš, máš mail:-)

                    • Toto nie je verejná komunikácia, keďže si anonym. Priamy človek je u mňa ten, čo mi pripomienky povie priamo do očí, nehanbí sa za seba a neuráža anonymne, ako to tu už hodnú chvíľu dokazuješ Ty. Tu už na Teba nebudem reagovať a Tvoje invektívy sú mi ľahostajné:-) Ak niečo chceš, máš mail:-)

                    • Dobre, tak naposledy. Skontroluj si tabuľku a údaje v nej a vypočítaj si počet zákazníkov, ktorí odišli. Údaje poskytol Telekom a čitateľom nič nepodsúvam. Nie je to údaj, ktorý by sa mi nehodil a nechápem, ako Ťa to všetko môže tak vytáčať:-) Ak chceš pokračovať v diskusii, nech sa páči, ale nebudeme viac otravovať čitateľov, myslím, že už sme sa obaja vyjadrili dostatočne. Ak mi chceš ešte niečo povedať, môj mail je brano@mojandroid.sk.

                  • Telekom sa vo svojej originál tlačovej správe tinyurl(bodka)com(lomka)neaxgtw vyjadril aj takto:

                    “Poznámka: Údaj 2 262 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 172 tisíc zákazníkov.”

                    Len tebe z nejakého dôvodu táto informácia natoľko prekáža, že sa ti nezmestila do tvojej ľudovej tvorivosti.

                    Odcitujem ti tu zo SITA, aby si vedel, koľko aktívnych SIM je u nás evidovaných pre štatistické účely:

                    Orange Slovensko k 31. decembru evidoval 2,790 mil. aktívnych SIM kariet, Slovak Telekom (Telekom) 2,172 mil. a Telefónica Slovakia (O2) 1,539 mil. aktívnych SIM kariet.

                    Zvláštne že tam nevidím číslo o 90.000 vyššie ako sa snažíš čitateľom mojandroid podsúvať ale je tam číslo 2.172.000 kusov SIM, ktoré uvádza aj Telekom v tej časti, ktorú si asi podľa vlastného uváženia z materiálu vypustil.

                    tinyurl(bodka)com(lomka)ncnsxx6

              • Keď prestanete mať hemungy z konkurencie a nebudete blokovať externé odkazy na solídne zdroje informácií tak si tam potom budeš môcť prečítať aké sú skutočné stavy AKTÍVNYCH SIM u jednotlivých operátorov aj aká je JEDNOTNÁ motodika. Len pripomínam že ide o agentúrnu SITA správu a nie nejaký výplod niekoho na nejakom blogu. Tam by si mal začať asi podľa všetkého ty Braňo.

                openiazoch(bodka)zoznam(bodka)sk(lomka)cl(lomka)142957(lomka)Penetracia(pomlčka)mobilnych(pomlčka)SIM(pomlčka)kariet(pomlčka)vlani(pomlčka)presiahla

            • opravím ťa mierne: ako aktívna sim je počítaná sim s dobíjaním kreditu ktorá za posledné tri mesiace uskutoční niektorý z tebou menovaných spoplatnených úkonov a každá sim s platbou na faktúru. ak ťa nechce počúvať – vykašli sa na to. je známe že telekom ako jediný z operátorov používa podobné finesy. naozaj aj podľa mňa stačilo ak by sa v článku bola informácia o číslach aktívnych sim kariet za trojmesačnú aktivitu objavila. veď nakoniec telekom ju úplne nezatajuje len ju uvádza až na konci kedy predtým operuje s vyšším číslom :)

Pridaj komentár

+