V súvislosti s mobilným telefónom Pixel 6 Pro bola na spoločnosť Google podaná skupinová žaloba. V nej tvrdia, že spoločnosť predávala zmieňované zariadenia s vedomím, že majú chybu, ktorá spôsobuje prehrievanie, informoval Androidauthority. Podľa žaloby mala spoločnosť upozorniť na chybu, stiahnuť telefóny z predaja a vrátiť peniaze zákazníkom, ktorí si už Pixel 6 Pro zakúpili.
Kolektívnu žalobu podala Jenniger Hyatt na základe zákona Law360. Podľa jej vyjadrení si prešla viacero model telefónu Pixel 6 Pro pričom zistila, že každý z nich má rovnaký problém s prehrievaním. Podľa jej slov sa nejedná len o nejakú náhodu. Google si musel byť vedomý tejto chyby už predtým ako začala predávať dané modely. Pričom napriek tomu pokračovala v predaji zariadení bez toho, aby spotrebiteľom poskytla akékoľvek varovanie o tejto vade.
Žalobkyňa tvrdí, že Google by mal byť povinný vytvoriť informačnú reklamu, ktorá spotrebiteľov informuje o tomto probléme. Okrem toho žiadajú, aby spoločnosť stiahla smartfóny z predaja a vrátila peniaze tým, ktorí si zariadenie už stihli zakúpiť. Sťažnosť bola podaná v Kalifornii a bude zastupovať kalifornských spotrebiteľov. Podľa ich slov spoločnosť porušila zákon o právnych prostriedkoch pre spotrebiteľov, zákon o klamlivej reklame, zákon o nespravodlivej súťaži a zákon o záruke pre spotrebiteľov.
Je dôležité poznamenať, že podanie je len počiatočnou fázou hromadnej žaloby. Bude ešte musieť prekonať množstvo prekážok, kým sa reálne niečo stane. Avšak existuje dokonca aj možnosť, že sťažnosť neprejde ani cez fázu podania a prípad sa vôbec nebude riešiť.