MojAndroid

Google tento týždeň spolu s niekoľkými bankami na Slovensku predstavil službu Google Pay. Tá sprístupní bezkontaktné NFC platby v obchodoch klientom štyroch slovenských bánk (Slovenská sporiteľňa, mBanka, Poštová banka, J&T Banka, onedlho sa pripojí aj 365 bank). Hneď od predstavenia funkcie sa však vynárajú otázky, či a kedy prinesú podporu pre túto službu aj ďalšie banky. My vám teraz prinášame vyjadrenia troch slovenských bánk, ktoré funkciu zatiaľ nepredstavili, no na Slovensku majú množstvo klientov.

VÚB pripravuje Google Pay

Veľmi zreteľnej a konkrétnej odpovede sme sa dočkali od VÚB. „VÚB momentálne intenzívne pracuje na príprave služby Google Pay pre svojich klientov. Detailnejšie informácie momentálne nie je možné poskytnúť,“ uvádza Zuzana Galovičová, špecialistka marketingovej komunikácie VÚB. Zákazníci tejto banky sa tak môžu už teraz tešiť na predstavenie podpory Google Pay, aj keď nie je zrejmé, kedy sa tak stane.

ČSOB pripravuje vlastnú aplikáciu

Oslovili sme ale aj ďalšie banky. Hoci klienti ČSOB banky nemajú nič potvrdené, z oficiálneho vyhlásenia banky je veľmi pravdepodobné, že sa tiež môžu tešiť na podobnú funkciu. „Pre klientov aktuálne pripravujeme NFC riešenie, ktoré bližšie predstavíme v nasledujúcich mesiacoch. O všetkých novinkách budeme klientov včas informovať,“ uvádza Anna Jamborová, hovorkyňa ČSOB. Tu síce nemáme potvrdené žiadne prepojenie so službou od Google, no je veľmi pravdepodobné, že sa dočkáme práve integrovania Google Pay aj pre klientov ČSOB.

Čitateľ Martin nám poslal súhrn svojho pozorovania a korešpondencie s ČSOB bankou. Upozornil na to, že v ČR ponúka ČSOB vlastné riešenie NFC platieb v rámci aplikácie NaNákupy. Konkrétne upozornil na príspevok na Facebooku, kde sa slovenská pobočka banky vyjadrila, že chystá vlastné riešenie NFC platieb.

Je teda zrejmé, že ČSOB na riešení skutočne pracuje, no zdá sa, že sa na Slovensku skôr dočkáme obdoby českej aplikácie NaNákupy.

Tatra banka sa spolieha na vlastné riešenie

Aktualizácia 6.marca 2020

Tatra banka spustí platby cez Google Pay. Viac informácií prinášame v samostatnom článku.

Pôvodná správa z 3.marca 2018

Jediná banka, ktorá nám potvrdila, že sa zatiaľ k službe Google Pay nepripojí, je Tatra Banka. Hovorkyňa Zuzania Žiaranová uvádza: „Tatra banka pre svojich klientov už pred vyše rokom pripravila a spustila mobilné platby prostredníctvom aplikácie MobilePay, aktuálne sa v tejto fáze k projektu Google Pay nepripojí.

Aplikácia MobilePay poskytuje klientom rovnakú možnosť platiť smartfónom bezkontaktne ako Google Pay. Okrem toho klientovi navyše poskytuje:

  • zoznam všetkých jeho kariet, vydaných Tatra bankou (debetné, kreditné, súkromné aj firemné),
  • históriu všetkých transakcií – realizovaných kartou, fyzickou aj cez MobilePay,
  • možnosť blokovať/aktivovať si platobnú kartu,
  • online manažment kariet – nastavovanie limitov a povolených kontinentov podľa vlastných preferencií.”

Klienti Tatra banky tak majú k dispozícii množstvo funkcií navyše (Google Pay napríklad ukazuje iba prehľad platieb zrealizovaných cez Google Pay a nie štandardne kartou), no veľkou výhodou riešenia od Google je integrácia kariet viacerých bánk. Ak máte účty či karty vo viac ako jednej banke a tieto banky podporujú Google Pay, môžete všetky tieto karty používať z prostredia jednej aplikácie.

Prima banka prehodnocuje možnosti

Eva Čonková, riaditeľka marketingu a komunikácie nám prezradila: “Vývoj a trendy na bankovom trhu pravidelne sledujeme a sme pripravení reagovať aj na rozvoj v tejto oblasti. Mobilným platbám sa, samozrejme, venujeme, je však predčasné potvrdiť, či využijeme platformu od spoločnosti Google, alebo pristúpime k inému riešeniu.”

Fio banka sa pridá už tento rok

Na Google Pay sa môžu tešiť aj klienti Fio banky. Zdeněk Kovář, PR zástupca banky, uvádza: “Službu Google Pay chceme podporovať v Česku aj na Slovensku. Spustenie očakávame v priebehu tohto roku, presný termín oznámime v okamihu, keď bude všetko pripravené.”

Unicredit banka

Dobré správy máme aj pre klientov Unicredit banky: “Banka zvažuje platformu Google pay implementovať, presný termín zavedenia oznámime klientom v dostatočnom časovom predstihu,” hovorí Jana Voberová, špecialistka marketingovej komunikácie Unicredit banky.

V konečnom dôsledku tak pravdepodobne v priebehu niekoľkých mesiacov budú mať aspoň nejakú formu bezkontaktných NFC platieb k dispozícii klienti takmer všetkých väčších bánk na Slovensku.

Aktualizované 2. 3. o 12:20:

Do pôvodného článku sme doplnili vyjadrenie Prima banky a informácie od čitateľa k situácii s ČSOB. Za tip ďakujeme čitateľovi Martinovi!

Aktualizované 3.3. o 9:40:

Doplnené vyjadrenia ďalších bánk.

3.3.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

38 odpovedí na “Ktoré banky prinesú podporu pre Google Pay? Poznáme plány Tatra banky, VÚB, ČSOB a ďalších bánk”

    • Nauč sa najskôr Slovensky a potom to kto ti káže inštalovať tu ich aplikáciu…? My ostatní sme spokojní, ja som to napr už otestoval v obchode aj na pumpe a je to fajn, lebo mobil mam vo vrecku a nemusím vyťahovať peňaženku a z nej kartu a potom ten istý postup obrátene. Takto vyberiem mobil priložím a hotovo… Za mňa palec hore pre SLSP a Google pay.

  1. Ja som si zriadil účet v mBank a Fio banke a z TB po cca 18 rokoch odchádzam. Už im nebudem platiť a podporovať tú ich tvrdohlavosť v ich riešeniach ako sú MobilePay a internet banking bežiaci pod flashom. Prichádzam postupne nato, že ozaj platí: “v jednoduchosti je krása”.

  2. ČSOB ČR vlastní vlastnú HCE peňaženku. (Doteraz im nefunguje pre Oreo…) Naopak, KBC – matka ČSOB ide v Google Pay. Vzhľadom k prepojenosti ČSOB ČR a SK, dá sa očakávať HCE i na Slovensku. Nie teda Google Pay…

  3. Smutné ako k tomu pristupujú niektoré banky. Tatra prišla so svojou aplikáciou pred vyše rokom a dodnes s ňou ľudia nie sú spokojní, čomu nasvedčuje aj hodnotenie v Obchode Play. ČSOB si taktiež myslí, že dokáže prísť s niečím lepším ako Google Pay, ale vydajú podobný, ak nie horší, grc ako Tatra. A zákazníci nebudú pindať len na samotné aplikácie, ale na platbu mobilom vo všeobecnosti, čo bude zbytočne robiť zlé meno aj Google Pay. Arogancia bankárov proste nepozná hraníc.

  4. Skoda Tatra Banky, vyborna app pre Bankovnictvo aj tie mobilne platby sa daju, len jedna malickost keby tie mobilne platby od Tatry aspon stale fungovali, ja uz fakt neviem kto je na vine ked obchodnici tvrdia ze je to Tatra, Tatra tvrdi ze su to oni. Neda sa nezobrat si penazenku ked sa potom musite bat ci si zaplatite…

    • Musím povedať že cez GP je to pohodlnejšie a rýchlejšie ako cez VÚB riešenie. Hlavne vo VÚB si treba najskôr za to zaplatiť(5€ keď som zriaďoval ja). Tu len aktivujem a platím. SLSP app nemá a prečo by mala vyvíjať vlastne riešenie keď tu má hotové a odladené.

    • Už takto Google (alebo Apple a dosaď si ostatné US inšitúcie) o Tebe vie všetko. Všetko. Kde sa pohybuješ, kde nakupuješ, komu a čo píšeš či telefonuješ…
      Výhoda Google Pay oproti vlastnej HCE peňaženke v spoľahlivosti platieb a napr. v tom, že Google Pay sa dá transponovať do hodiniek či iných nositeľných zariadení

  5. pre mňa aj tak zbytočná aplikácia. Platím cca 30 x mesačne bezkontaktne debetnou kartou. Mám Tatru a ani MobilePay nemám nainštalovanú. Ani Google Pay by som si nenainštaloval.
    —-
    Napíše mi niekto, čo by som tým získal, že by som k terminálu prikladal telefon namiesto platobnej karty ?
    Lebo ja v tom nevidím žiadnu výhodu. Naopak pri platbe 6 palcovým mobilom je to dosť nepraktické oproti malej karte. A pokladníčka ani zákazníci mi tiež nemusia čumieť na mobil. Takže ?

    • podľa mňa hlavným dôvodom je to, že nemusíš so sebou nosiť kartu. predsa len na internetový nákup stačí pozrieť číslo karty a otočiť ju a už je nálezca pripravený platiť. samozrejme, môžete stratiť aj telefón, no už len zamknutá obrazovka má väčší ochranný faktor ako plastová kartička.
      čumenie na telefón pri pokladni – podľa môjho názoru neukazujete o nič viac citlivých informácií ako keď vytiahnete kartu. ak neplatíte tabletom náhodou.

      • Ďakujem za odpoveď.
        Ale napriek tomu trvám na svojom. “Nemusíš so sebou nosiť kartu”, nuž nosiť kartičku, ktorá má pár gramov a rozmery pár cm mi nerobí žiaden problém. Čo sa týka jej bezpečnosti – určite vieš, že banky majú službu, že ak bola karta zneužitá, banka ti peniaze vráti.

    • o ochrane a podobných veciach si môžeš prečítať kdekoľvek.
      Ja ti skôr poviem moju osobnú skúsenosť:
      Ráno venčím psa, ponáhľal som sa. Zrazu som si uvedomil, že nemám pečivo na raňajky. Takže namiesto toho, aby som musel utekať naspäť domov po kartu a naspäť do obchodu, som len na rýchlo do toho obchodu skočil, zhrabol pečivo a zaplatil som mobilom. Ušetril som si tak cestu, ktorá by ma ináč stála spoj. (áno, mohol som si lepšie zmanažovať čas, ale takéto situácie sa proste občas stávajú)
      Idem si kupovať lístok na vlak. Som plne nabalený. Peňaženku mám na bezpečnom mieste vo vaku, ktorý je na chrbte. Namiesto toho, aby som ho musel dávať dole a prehrabovať sa v ňom a popri tom si dávať pozor na ostatné tašky aby nepopadali a podobne a následne na to si vak musel znova dávať na seba (hlavne teraz v zime kedy máme hrubé kabáty s veľkými kapucňami je to trošku náročnejšie) – takto som len vytiahol telefón z vrecka a zaplatil a ušetril sa tak od týchto ceremoniálov.
      takéto situácie sa môžu, ale nemusia stať. No ak už sa udejú, ste radi, že máte aj takúto pohodlnú a rýchlu možnosť. :)

      • Aj Tebe Tomáš ďakujem za odpoveď.
        Ja nemám peňaženku nikdy za chrbtom. Vždy pri sebe na boku tela (vrecko alebo kapsa). A keď si bol venčiť psa si nemal peňaženku pri sebe. Nuž ja som bol dnes na návšteve asi 100 metrov od domu a zistil som, že som si so sebou zobral všetky doklady aj peňaženku (netuším načo). Už to robím automaticky. Idem z domu, beriem doklady (asi aj keď idem vyniesť smeti hahahaha). Máme iný systém, ty to využiješ, obávam sa, že ja nie.
        —————
        Inak rozmýšľam o rýchlosti a pohodlnosti:
        – karta: vybrať peňaženku, kartu, priložiť, hotovo
        – mobil: vybrať mobil z bundy, vybrať mobil z púzdra, odblokovať obrazovku, priložiť, hotovo.
        Pre mňa mobil zdlhavejší.
        PS – nemám ani stále zapnuté internetové dáta.

        • Mobil: telefon hned vyberiem z vacku nohavic, v tej sekunde uz mam rozsvietenu obrazovku pretoze na minimalne platby to staci (nemusis sa dostat na home screen hoci aj to je sekundova zalezitost pri rychlej citacke), prilozim k terminalu a platim

          Karta: niekde musim najst penazenku, vybrat penazenku, z nej vybrat kartu, prilozit k terminalu a platim

          PS: Data mam nonstop zapnute, rovnako aj NFC nakolko aj prave preto mi to robi platenie jednoduchsim lebo nenosim vsade penazenku ale mobil ano, na druhej strane chapem aj tvoj uhol pohladu, jednoducho kazdemu vyhovuje nieco ine a kazdy mame svoj vlastny system :)

  6. No pokud na Slovensku uvede ČSOB stejnou appku NaNákupy, jakou máme teď v ČR, tak to vás opravdu lituju. Horší aplikace pro NFC platby snad není, můžu to osobně potvrdit. Přitom stará aplikace fungovala perfektně, pak uvedli novou, kde jsou naprosté blbosti jako věrnostní karty apod., které lidi nechtěli ani nepotřebovali, chce to několik kroků autorizace, no fakt děs. A když si člověk projde tímto očistcem, u pokladny mu nejde zaplatit…

Pridaj komentár

+