Rasová a iná diskriminácia je dnes ústrednou témou nie iba u nás, ale aj vo svete. Samozrejme, veľkú rolu v šírení takýchto názorov majú aj sociálne siete. Tie nedokážu odstrániť úplne všetky takéto príspevky, no vedia aspoň obmedziť ich šírenie. Facebook teraz bude aktívne používať algoritmy, ktoré automaticky rozoznajú a zablokujú propagáciu takýchto príspevkov.
To znamená, že ak si niekto bude chcieť zaplatiť reklamu na príspevok, ktorý by mal napríklad naznačiť ponuku určitého produktu alebo služby s diskrimináciou voči určitej skupine ľudí, Facebook túto reklamu nepovolí.
Vo väčšine prípadov sa jedná o inzeráty týkajúce sa ponuky bývania, práce alebo pôžičiek. Ak inzerent v reklame naznačí, že táto ponuka neplatí pre určitú etnickú skupinu, bude reklama zablokovaná a inzerent bude vyzvaný k tomu, aby ju prispôsobil zásadám Facebooku.
Hoci ide iba o malý krok vpred, je skvelé vidieť, že Facebook sa s tým niečo snaží robiť.
Zdroj: Facebook Newsroom via engadget
Nie ste normalny…