Prvou spoločnosťou, ktorá tak urobila, bol Viber. Zo svojej aplikácie odstránil obsah z Facebooku, Facebook SDK a GIPHY. Ukončil aj všetky Facebook kampane. Viac sa dočítate v článku Táto aplikácia ruší obchodné vzťahy s Facebookom. Dôvodom je šírenie nenávisti.
K Viberu sa pridali ďalšie veľké firmy, ktoré stiahli svoje reklamy z Facebooku, informuje portál mashable.com. Uvedomujú si, že to pre nich bude veľkou finančnou stratou, no zároveň si uvedomujú aj to, že Facebook je už dlhodobo dosť benevolentný v príspevkoch, ktoré podnecujú násilie a šíria dezinformácie.
Facebook a jeho benevolentný prístup k prejavom násilia
Najväčšiu odozvu malo vyjadrenie amerického prezidenta Donalda Trumpa, ktorý prostredníctvom Instagramu varoval: “Keď začne rabovanie, začne aj strieľanie”. Mark Zukerberg, generálny riaditeľ a zakladateľ Facebooku, s týmto vyjadrením neurobil absolútne nič (Instagram patrí Facebooku).
Vznikla skupina #SfopHateForProfit, ktorá podnikla rôzne kroky k tomu, aby presvedčila inzerentov nepredávať svoju reklamu na Facebooku. A vyzerá to tak, že sa jej to celkom darí. Presvedčila minimálne 35 veľkých spoločností. Ich zoznam stále pribúda.
Facebook to samozrejme nechce nechať len tak. Oznámil nové pravidlá a pracuje na zmenách, ktoré by mali byť prospešné v súvislosti s problematickým obsahom, ktorý sa cez túto platformu šíri.
Aktuálny zoznam spoločností, ktoré rušia inzerciu na Facebooku
- Ben & Jerry’s
- Unilever
- Verizon
- The North Face
- REI
- Patagonia
- Arc’teryx
- Eddie Bauer
- Rakuten Viber
- Dashlane
- Magnolia Pictures
- Eileen Fisher
- Upwork
- Honda
- Birchbox
- Lululemon
- Levi Strauss & Co.
- The Coca-Cola Company
- Dockers
- Mozilla
- JanSport
- Starbucks
- Patreon
- Adidas
- Affirm
- Aspen Snowmass
- Burton
- Chobani
- Denny’s
- Talkspace
- The Hershey Company
- Clorox
- Ford
- Best Buy
- Pfizer
Skvelé