Ešte pred niekoľkými rokmi sme si pod pojmom „textová správa“ predstavili klasické SMS správy. V čase „hlúpych“ telefónov nebolo veľa iných možností, ako rýchlo kontaktovať blízkych a priateľov inou textovou formou zo svojho telefónu. SMS správy mal aktivované praktický každý užívateľ s mobilným číslom a takáto forma komunikácie bola bežná. V súčasnosti sa veľa nezmenilo okrem faktu, že stále viac mladých ľudí ťuká do svojho telefónu a píše textové správy obrovskému okruhu priateľov kedykoľvek to je možné. Čo sa ale zmenilo je nástroj, pomocou ktorého komunikujeme.
V súčasnosti už tradičné SMS správy nie sú ani náhodou také populárne, ako kedysi. Dôvod je jednoduchý – cena. Hoci veľa operátorov ponúka vo svojich balíčkoch neobmedzené množstvo SMS správ, čoraz menej užívateľov tieto výhody skutočne využíva. Stále viac užívateľov má totiž vo svojich zariadeniach k dispozícii mobilný internet, resp. sú pripojení k Wi-Fi kedykoľvek to ide a kontaktujú svojich známych takouto cestou. A výsledok? Oveľa väčšie množstvo poslaných správ za oveľa menej peňazí.
Keď sa teraz pozriem na štatistiky odoslaných správ na svojom telefóne, zistím, že v priebehu dvoch týždňov som poslal vyše 1000 správ, a to beriem do úvahy iba jeden komunikačný nástroj. Ak prirátam ďalšie, cez ktoré komunikujem s inou skupinou priateľov a známych, bez problémov sa dostanem na číslo 2-3 tisíc. Približne tretina týchto správ bola poslaná zo zahraničia, za čo som nezaplatil ani cent navyše. Ak by som mal takýto objem správ poslať tradičnou formou SMS, buď by som potreboval veľký paušál s objemom predplatených správ, alebo by som za každú SMS správu zaplatil niekoľko centov. Aj taká nízka suma by sa ale pri tomto objeme správ vyšplhala celkovo na desiatky či dokonca stovky eur, a to nepatrím medzi tých užívateľov, ktorí nepustia telefón z ruky a stále si s niekým píšu.
Celkovo tak môžeme povedať, že spôsob, akým vnímame posielanie textových správ, sa zmenil. Tu sa ale hneď objavil nový problém – ktorý zo stoviek komunikačných nástrojov budeme používať? Necháme sa zlákať riešeniami, ktoré používa najviac ľudí, alebo presvedčíme svoje okolie, aby sme spolu komunikovali cez menej známy, no o to zaujímavejší nástroj? Najväčším faktorom pri rozhodovaní je často práve počet priateľov, ktorí používajú daný nástroj. Ak ale vezmeme do úvahy fakt, že mnohí z nás používajú hneď niekoľko takýchto aplikácií súčasne, ihneď narátame aj päť a viac komunikačných nástrojov, ktoré sú dostatočne rozšírené na to, aby sme ich mali nainštalované v smartfóne a mali možnosť cez ne komunikovať s veľkou časťou našich kontaktov.
A práve tu sa dostávame k podstate celej problematiky. Ktorú aplikáciu na posielanie textových správ používate a prečo? Uprednostňujete riešenia, ktoré sú vytvorené primárne pre mobilné zariadenia, ako napríklad Whatsapp či Viber, alebo máte radšej multiplatformové riešenia ako Facebook Messenger či Hangouts? Ostali ste stále verní tradičným SMS správam? Ak áno, prečo je to tak a čo ovplyvňuje vaše rozhodnutie pri výbere toho, ktorý komunikačný nástroj budete preferovať? Dajte nám vedieť, aký je váš názor na túto problematiku.

Používam hlavne Facebook lebo to používajú všetci a nedajú sa odhovoriť. Z tých lepších mi tu ešte chýba aplikácia KIK
Na všetko je xabber, nevidim dôvod používať iné aplikácie.
No cez ten tvoj “xabber” by som si mohol písať akurát tak sám so sebou keďže ho nikto nepoužíva :DD
Nechapem, ako niekto moze poslat tisic sprav za 2 tyzdne. Ved to je ~70 sprav za den! Kazdych 20min jednu, vo dne – v noci. Robite vy ludia aj nieco ine, okrem tukania sprav na smartfone?
Ked si s niekym pisem realtime, teda ze aj ten druhy je online a hned odpisuje, tak 70 sprav za den vobec nie je vela, to je v podstate 70 interakcii s danym clovekom.
Napriklad: -Pojdes vecer do mesta? -Neviem este, a ty? -Ja ano. -Dobre, tak pojdem aj ja. -Ok, si dohodnuty aj s niekym dalsim? -Zatial nie.
To bolo hned 6 interakcii, teda 6 sprav. A da sa to stihnut za pol minutu. Teda 70 za den je malicko.
To už potom radšej zdvihnem telefón a zavolám, viesť dlhší rozhovor písomne je strašná strata času, kedy sa dá robiť niečo užitočnejšie…
Ked vies rychlo pisat tak nie. Proste chatujes ako na FB. Ci aj tam by si povedal, ze niekomu radsej zavolas ako by si s nim mal chatovat?
Suhlasim, osobne nepatrim medzi ludi, ktori vela telefonuju. Navyse, casto som v hlucnom prostredi, resp. nemozem telefonovat, ked som v skole. Pisat si ale mozem a s trochou treningu (a dostatocne velkym displejom) to ide velmi rychlo :)
Veľa krát som to už urobil, keď som videl, že by sa chatovanie pretiahlo povedzme na hodinu. Raz za čas niečo napísať nie je problém, a jednoduchú a rýchlu komunikáciu radšej vybavím písomne. Ale keď môžem niečo vybaviť alebo dohodnúť telefonicky za 5 minút, namiesto hodiny písania, tak to urobím. Samozrejme, keď môžeme na oboch stranách telefonovať. Preč sú tie časy, keď som napríjklad zabil chatovaním večer 2-3 alebo viac hodín.
Navyse pri pisani nedavas telefon bezprostredne k hlave.
A nerusis okolie vykecavanim sa.
@mobile
Skutocne to nie je vela :) Ako vravim, nepatrim medzi tych ludi, ktori neustale tukaju do telefonu, prave naopak. Tych 70 sprav denne je naozaj malo a v preklade je to niekolko minut. Pouzivam aplikaciu Quality Time, ktora meria, ako dlho pouzivam ktoru aplikaciu a ta mi hovori, ze tento tyzden som vo WhatsAppe (odtial je ta statistika 2000 sprav/2 tyzdne) stravil tento tyzden zatial 54 minut, co je v priemere nieco viac, ako 13 minut denne :)
ICQ, keďže ho používame už veľmi dlho v robote a nie je dôvod prechádzať na niečo iné a s priateľmi väčšinou Facebook…
Používam najviac klasické sms, lebo ich mám neobmedzené a veľa ľudí nepoužíva do teraz mobilný internet , ako druhá aplikácia je u mňa Whatsapp.
Keď chcem používať whatsapp, tak ho musí mať nainštalovaný aj druhá strana, že?
Ano
WhatsApp jednoznacne. Je ako stvoreny na kratke hlasove spravy..dobre sa cez neho aj telefonuje a pise…
…je daleko lepsi ako Viber,FB messenger,Line, Hangout.
textra
takisto Textra. Má odstránenie diaktiriky pred odoslaním (čo bola priorita, nakoľko máloktorá aplikácia to podporuje), vyhovuje mi GUI, aj tmavý skin, ktorý neťahá oči. Jediná nevýhoda je nepodpora 2 sim, teda, keď mi príde sms, tak neviem na ktorú simku prišla.
Ja používam VIBER. Pred pár rokmi som ju náhodne objavil nainštaloval, zapáčila sa mi a prehovoril som na ňu celú rodinu aj priateľov. Teraz je už aplikácia celkom bežná takže nemám problém s komunikáciou.
Ja používam aplikáciu Hangouts a som s ňou úplne spokojný :)
Wha
whasapp mi vyhovuje najviac. FB nevyuzivam, navyse velmi zerie bateriu.