Na test sme do redakcie dostali nové slúchadlá Creative SB Inferno, ktoré sú určené nielen pre náruživých hráčov, ale aj pre bežného poslucháča. Nielenže ponúkajú dostatok pohodlia, ale aj odnímateľný mikrofón, či kvalitný hudobný prednes. So slúchadlami sme strávili niekoľko týždňov, naše dojmy z používania vám prinášame nižšie.

Konštrukcia

Konštrukcia slúchadiel sa nijako nevymyká zo zaužívaných štandardov spoločnosti Creative. Vyrobené sú predovšetkým z plastu, ktorý slúchadlám dodáva potrebnú pevnosť, no zároveň aj flexibilnosť a ľahkosť. Práve hmotnosť je jedným z príjemných prekvapení slúchadiel. Sú ľahké, vďaka čomu je komfort pri nosení na vysokej úrovni, čo určite oceníte pri dlhých hodinách hrania hier alebo pri intenzívnom počúvaní obľúbených hudobných skladieb.

Creative SB Inferno-2

Naušníky sa vďaka kĺbom dokážu prispôsobiť každému používateľovi, sú pritom potiahnuté mäkým a na dotyk príjemným materiálom, ktorý ani pri dlhých hodinách používania nespôsobuje nepríjemné pocity pri nosení. Hlavový most je dostatočne pružný a je ho možné samozrejme nastavovať podľa potrieb používateľa. Z vnútornej strany je potiahnutý rovnakým materiálom ako náušníky, je teda mäkký a rovnako pohodlný aj pri dlhšom používaní.

Čo sa týka ovládacích prvkov, tie sa presunuli na samostatný ovládací panel umiestnený na kábli. Z neho je možné ovládať hlasitosť a aktivovať alebo deaktivovať mikrofón. Kábel je inak napevno pripojený k slúchadlám, takže jeho prípadná náhrada bude vyžadovať odbornejší zásah. V balení nájdete kombinovaný 3,5 mm audio jack so samostatným konektorom pre mikrofón a slúchadlá a odnímateľný mikrofón, ktorého smerovanie sa vďaka jeho konštrukcii dá ľahko nastaviť.

Creative SB Inferno-5

Kvalita reprodukcie

Creative SB Inferno prichádza s typom otvorenej ozvučnice, čo znamená, že izolácia zvuku od okolia nebude na tak výbornej úrovni ako pri niektorých modeloch s uzavretou ozvučnicou a technológiou na potlačenie hluku. V praxi to znamená, že so slúchadlami sa aj pri počúvaní hudby dorozumiete so svojim okolím, čo má určite aj svoje výhody. Na druhej strane tieto slúchadlá nie sú vhodné na cestovanie v dopravných prostriedkoch či v iných hlučnejších prostrediach, kde by počúvanie hudby výrazne rušili zvuky z okolia. V uzavretej a tichej miestnosti sú však ideálne. Netreba ale zabúdať na to, že na rozdiel od uzavretých ozvučníc, tu sa zvuk viac šíri aj mimo slúchadiel a pri vyšších hlasitostiach to môže byť pre vaše okolie, napríklad v kancelárii, rušivé.

Creative SB Inferno-6

Vďaka výkonným 40mm meničom sa aj vďaka zvolenej konštrukcii môžete tešiť na skutočne kvalitný prednes zvuku, ktorý je výborný vo všetkých frekvenčných pásmach. Basy, stredy aj výšky sú zastúpené v tej správnej miere a mne osobne maximálne vyhovovali a hudbu som s nimi počúval naozaj veľmi rád. K dispozícii je samozrejme aj možnosť so slúchadlami telefonovať, či už cez PC alebo prostredníctvom vášho smartfónu prípadne tabletu. Mikrofón je dostatočne citlivý a prenos hlasu kvalitný, čo oceníte nielen pri hraní hier, ale aj pri telefonovaní. Ak ho nebudete používať, môžete ho jednoducho odpojiť.

Záverečné hodnotenie

Slúchadlá Creative SB Inferno vás neohúria žiadnymi nadštandardnými funkciami či konektivitou. Ide o klasické slúchadlá, ktoré pripojíte pomocou kábla. Pre svoj beh nepotrebujú žiadne batérie a problémy nebudete mať s nimi ani pri ich nastavovaní. Potešia vás svojou cenou, ktorá sa začína už na 40 eurách, pričom za túto sumu získate dobre vyzerajúce a skutočne výborne hrajúce slúchadlá s citlivým odnímateľným mikrofónom, ktorý oceníte ako pri hraní, tak aj pri telefonovaní. SB Inferno vás okrem toho potešia kvalitne spracovanou konštrukciou, nízkou hmotnosťou a pohodlnými náušníkmi.

Plusy:

+ ľahká konštrukcia
+ komfort pri nosení