Final Fantasy III – klenot RPG žánru na Androide

Dnes si dovolím predstaviť hru, ktorá nie je jednoduchá a patrí k tým náročnejším, aké pre Android existujú. Jedná sa o skutočne prepracovanú hru s veľkým herným svetom a rozhodne tu nejde o žiadne bezduché zabíjanie zombií, ničenie prasiat, či útek z chrámu. Final Fantasy je proste z úplne iného súdka a je dobré vopred si priblížiť, čo hráča pri jej hraní vlastne čaká.

Ak ste doteraz o Final Fantasy ešte nič nepočuli, vedzte, že je to jedna z najznámejších herných sérií žánru RPG (Role Playing Game), ktorej počiatky siahajú až do roku 1987, kedy uzrela svetlo sveta prvá hra s rovnomenným názvom. Od tých čias sme sa postupne dočkali trinástich regulárnych pokračovaní tejto hry a nespočtu hier vedľajších, vrátane iných žánrov, než pôvodné RPG. S Final Fantasy sme sa mohli stretnúť aj na striebornom plátne, napríklad v podobe známeho filmu Final Fantasy: The Spirits Within. Séria Final Fantasy bola v priebehu rokov vydávaná pre takmer dve desiatky rôznych platforiem a niektoré diely sú už k dispozícii aj pre Android, vrátane Final Fantasy III, ktorá bola pre našu obľúbenú platformu portovaná ako prvá.

2013-02-11 14.55.38

Final Fantasy III bola pôvodne vydaná už v roku 1990 pre konzolu Famicom od Nintenda, vtedy sa však jednalo o graficky jednoduchú „dvojrozmernú“ hru a bola určená len pre japonský trh. Našťastie, v roku 2006 bola hra kompletne prepracovaná na hernú konzolu Nintendo DS s podstatne vylepšenou grafikou a pridanými 3D prvkami. Práve táto verzia je teraz k dispozícii pre Android zariadenia.

Základom každého dobrého RPG je zaujímavý a pútavý príbeh. Ten vo Final Fantasy patrí k tomu lepšiemu, čo u počítačových hier nájdeme, aj keď ešte zďaleka nie je taký prepracovaný a plný detailov a nečakaných zvratov, ako u neskorších dielov. Napriek tomu sa nudiť určite nebudete a prejdenie celej hry vám zaberie desiatky hodín.

2013-02-11 15.00.28

Jeho detaily a dej hry však príliš prezrádzať nejdem, myslím si totiž, že čaro Final Fantasy tkvie okrem iného v postupnom odvíjaní sa a odhaľovaní príbehu a prezradenie hoci len jeho čriepkov oberá neskorších hráčov o zážitok. Podobný názor majú zrejme aj tvorcovia Final Fantasy III, pretože podobne ako iné hry z tejto série, aj „trojka“ začína prudko, bez akéhokoľvek intra, neviete kto ste, kde ste sa ocitli a len postupne začnete spoznávať životný príbeh svojej postavy a pozvoľna sa začnú odvíjať nitky vášho osudu. Prezradím iba, že podobne ako v iných dieloch Final Fantasy, ani tu nepôjde o nič menšieho, než záchranu celého sveta, ktorého osud bude samozrejme ležať na vašich pleciach.

2013-02-11 15.02.01

V tejto súvislosti je potrebné zdôrazniť, že dialógy sú veľmi dôležitou súčasťou hry a pokiaľ neovládate angličtinu, radšej ani nezačínajte hrať. Nebudete chápať, čo sa v hre deje, čo bude vašou úlohou, čo od vás chcú ostatné postavy a bez porozumenia dialógom sa z napínavého príbehu stane len nekonečný sled súbojov a bezduché behanie po mestách, hradoch a jaskyniach.

Čo sa týka hry samotnej, odohráva sa v troch hlavných prostrediach. Základným je voľný svet vo forme mapy, na ktorej sa nachádzajú mestá, hrady, budovy a „dungeony“, teda jaskyne. Na presun medzi nimi budete môcť využiť aj niekoľko nevšedných dopravných prostriedkov, ktoré získate v priebehu hry. Grafika je skôr priemerná, nečakajte žiadne orgie v štýle Modern Combat:Zero Hour, alebo N.O.V.A  3.

2013-02-11 14.54.00

Pokiaľ pri svojom putovaní natrafíte na nepriateľov, hra sa prepne do tretieho, súbojového módu, ktorý je ako jediný v 3D zobrazení. Súboje prebiehajú na ťahy, okrem útočenia a bránenia je samozrejme možné používať kúzla a privolávať rôzne „summony“, teda príšery, ktoré bojujú na vašej strane. Silné kúzla a privolávanie summonov však získate až v neskorších štádiách hry.

Keďže súboje sú dôležitou časťou tohto RPG a ich náročnosť časom stúpa, dôležité je vylepšovanie vašich postáv. Základom je dosiahnutý level vašej postavy, od ktorého sa odvíja schopnosť účinného ovládania zbraní, používania mágie a tiež výška zdravia, teda HP bodov. Postavy je tiež možné vylepšovať novým výstrojom a zbraňami, ktoré sa dajú nájsť v truhliciach počas vašej výpravy, získať od porazených protivníkov, alebo kúpiť v mestách. Pozornosť treba venovať aj výberu „zamestnania“ vašej postavy – teda či bude bojovník, mág, zlodej, bard, atď. Od zamestnania sa odvíja možnosť používať mágiu, silnejšie útoky a rôzny výstroj.

2013-02-11 15.06.19

Ovládanie pomocou dotykového displeja je realizované výborne a nerobilo mi žiadne problémy. Základom je voľný virtuálny joystick, ktorý slúži na ovládanie pohybu, potvrdenie a výber sa realizuje ťuknutím kdekoľvek na displej. Výber v Menu sa tiež realizuje priamo ťuknutím na požadovanú položku. Skrátka, ovládanie pomocou dotykového displeja je realizované na výbornú a práve u takéhoto typu hry nie je dotykové ovládanie nijako obmedzujúce.

2013-02-11 14.54.34

Obmedzujúce je však ukladanie pozícií, teda „sejvovanie“. Hra sa dá totiž uložiť len keď sa nachádzate v otvorenom svete, v mestách, budovách a jaskyniach ukladanie nie je možné. To je dosť nepríjemné, keďže viackrát počas hry sa stane, že musíte poraziť „bossa“, ktorý sa nachádza na konci dlhej a nebezpečnej jaskyne. Ak sa vám to nepodarí, musíte celou cestou k nemu prejsť znova, čo môže zabrať aj polhodinu.

Zhrnutie

Final Fantasy určite nie je mainstreamová hra, ktorá zaujme každého. Mnohým dnešným hráčom, rozmaznaným ultra vysokou grafikou a oslepujúcimi efektmi sa bude zdať zastaraná a nudná. Nie je to ani „casual game“ vhodná na párminútové hranie v čakárni u lekára, alebo počas prestávky. Final Fantasy je skrátka komplexná hra a to, čo ju robí výnimočnou, je jej hrateľnosť – kúzlo, ktoré sa ťažko slovami vysvetľuje a ktoré chýba mnohým súčasným hrám.

Samozrejme, hra má aj svoje nevýhody. V prvom rade je to cena, Final Fantasy III stojí v Google Play takmer 13 eur, čo skutočne hodne a nie je to zanedbateľná čiastka. Ďalším faktom, ktorý treba brať do úvahy, časová náročnosť – prejdenie hry zaberie desiatky hodín. Navyše, nevyhnutná je tu aj znalosť angličtiny a pripraviť sa treba aj na nie ideálny systém ukladania pozícií.

Napriek týmto malým nedostatkom sa jedná o vydarenú a unikátnu hru, ktorá by nemala ujsť žiadnemu priaznivcovi žánru RPG. Ak do tejto skupiny patríte a podarí sa vám ju na Google Play vystihnúť v niektorej akčnej zľave, určite neváhajte s kúpou.

Verzia: 1.2.3
Aktuálna cena: 12,99 €
Verzia: 1.2.3
Aktuálna cena: 12,99 €

Používateľská recenzia: Samsung Galaxy S III Mini – šikovný drobec

Výrobcovia majú v dnešnej dobe tendenciu neustále zväčšovať uhlopriečky displejov, čomu sa logicky museli prispôsobiť aj rozmery smartfónov a tempo vývoja momentálne udávajú paťpalcové „lopaty“. Tomuto trendu sa prispôsobil aj Samsung a práve vďaka nemu sa dokonca rozvinula aj nová kategória „tabletofónov“, rozmerných prístrojov na rozmedzí smartfónov a tabletov. Výrobca však nezabúda ani na používateľov, ktorí uprednostňujú kompaktnejšie rozmery a na sklonku minulého roka pre nich predstavil nový smartfón s veľavravným názvom Galaxy S III Mini.

 

Dizajn, konštrukcia a materiály
Podobne, ako samotný názov, aj dizajn smartfónu jednoznačne odkazuje na stále aktuálnu vlajkovú loď výrobcu, Galaxy S III. Telefóny sa na seba podobajú ako vajce vajcu a pri priamom porovnaní vyzerá Galaxy S III Mini skutočne ako zmenšená kópia svojho väčšieho brata. Jediným malým rozdielom, ktorý zaregistruje pozorné oko, je iné umiestnenie senzorov a prednej kamerky.
Dizajn samotný je vždy záležitosť konkrétneho vkusu a preferencií, takže ťažko sa k nemu objektívne vyjadriť. Mne osobne sa Galaxy S III mini páči a vďaka kompaktným rozmerov vyzerá možno ešte príťažlivejšie, než pôvodná „es trojka“. Podobné pozitívne reakcie vyvolal aj u mojich známych a s negatívnou reakciou na jeho dizajn som sa ani nestretol. Dá sa zjednodušene povedať, že ak sa Vám páči dizajn Galaxy S III, mal by sa Vám páčiť aj jeho menší braček.
Čo sa týka materiálov, tie sú tiež zhodné s vlajkovou loďou a jedná sa prevažne o plasty. Zaujímavo pôsobí obruba telefónu striebornej farby, ktorá sa snaží imitovať kov, v skutočnosti je to však len nastriekaný čierny plast. Nešťastným riešením je lesklý zadný plastový kryt, na ktorom sa ľahko zachytávajú otlačky prstov a vytvárajú drobné škrabance. Na testovanej bielej verzii ich síce pri zbežnom pohľade nevidno, pri pozornom pohľade zblízka však vyniknú naplno.

 

Displej, hardvérová výbava a operačný systém
Displej má uhlopriečku 4 palce, čo bola ešte u pôvodného Galaxy S na vtedajšiu dobu skutočne veľká hodnota. Doba však pokročila, uhlopriečky displejov narástli a tak je možné štvorpalcový mobil s pokojným svedomím nazvať „Mini“ :-)

 

Vyrobený je technológiou Super Amoled, čo je zárukou jasných a žiarivých farieb. Tradične výborné je zobrazenie čiernej, ktorá je naozaj temná a tmavá, oproti starším modelom sa však zlepšilo aj farebné podanie bielej, ktorá je teraz o niečo belšia a nie tak skreslená, ako tomu bývalo v minulosti.
Rozlíšenie displeja je WVGA, teda 800 x 480, čo pri veľkosti displeja znamená hustotu bodov na úrovni 233 ppi. Nie je to málo, ale pre používateľov, ktorí sú „rozmaznaní“ HD a nastupujúcim Full HD rozlíšením to stačiť nebude a jemnosť zobrazenia môžeme považovať skôr za lepší priemer.

 

K displeju sa viaže aj funkcia SmartStay, ktorú nájdeme vo viacerých nových modeloch od Samsungu. Jedná sa o zaujímavú a užitočnú funkciu, pri ktorej telefón pomocou prednej kamery zaznamenáva, či sa na displej pozeráte a po tú dobu ho necháva rozsvietený. Na Galaxy S III Mini to funguje na výbornú, telefón v si v pravidelných intervaloch overuje, či sa naň pozeráte, o čom svedčí malá ikonka v tvare oka, zobrazujúca sa v stavovej lište.

Operačným systémom je Android 4.1.1 Jelly Bean, doplnený užívateľským rozhraním TouchWiz. To je podobne ako u väčšieho brata Galaxy S III „inšpirované prírodou“, takže ústrednými motívmi odomykacej a domovskej obrazovky sú známa púpava a vodná plocha. Novinkou oproti starším verziám je tu možnosť spúšťať vybrané aplikácie priamo z uzamknutej obrazovky a vynovená bola aj sťahovacia „roleta“, na ktorej nájdeme viac prepínačov pre rýchlu prístup k niektorým funkciám ako wifi, bluetooth, mobilné dáta, alebo šetrenie energiou. Priamo v rolete sa dá regulovať aj jas.

 

Základom prostredia telefónu je systém viacerých kariet domovskej obrazovky (celkovo ich môže byť až sedem), na ktoré sa dajú ukladať ikony, skratky a widgety. Menu je rozčlenené na sekciu s aplikáciami a sekciu s widgetmi, podobne, ako u iných modelov s novšími verziami Androida.

Voči rýchlosti telefónu nemám žiadne výhrady. Subjektívne musím síce jednoznačne konštatovať, že sa nejedná o najrýchlejší telefón s najbleskovejšími reakciami, aký som mal v ruke, ale jeho rýchlosť je aj tak výborná, navyše, keď zoberieme do úvahy, že sa nejedná o highend, ale strednú triedu.

 

Základom hardvéru telefónu je čipset NovaThor U8420, skladajúci sa z dvoch 1 GHz procesorových jadier Cortex-A9 a grafického čipu Mali 400, doplnenými 1 GB RAM. Je to úplne postačujúca zostava a zvládne aj náročnejšie 3D hry. Pre krátkosť času som skúšal len známy Dead Trigger, neboli s ním však ani najmenšie problémy.

Problémy neboli ani s navigáciou, bez asistencie internetu telefón zafixoval signál zo satelitov väčšinou okolo polminúty, maximálne do 1 minúty. Presnosť a spoľahlivosť navigácie je štandardne vysoká, ako dnes u väčšiny smartfónov. Výhodou je však okrem GPS navyše aj podpora satelitov ruského Glonassu, ktoré v sťažených podmienkach zvyšujú presnosť určenia polohy.

 

Dôležitým faktorom v dnešnej dobe je batéria a hlavne jej výdrž. Potešiteľné je, že u tohto telefónu si ju majiteľ môže sám vymeniť, menej potešiteľná je jej kapacita 1500 mAh. Telefón som mal na test len približne týždeň, takže si nedovolím uvádzať nejaké presné hodnoty výdrže,  každopádne, batéria sa pri používaní vybíja naozaj rýchlo a jedná sa o typický jednodňový telefón. Určite by som si ani po miernejšom používaní nedovolil začať ďalší deň s Galaxy S III Mini bez pripojenia na nabíjačku.

 

Mutimédiá a softvérová výbava
Pod pojmom „multimediálny telefón“ si dnes väčšinou predstavíme obrovské „pádlo“ s HD či Full HD rozlíšením a ultimátnou výbavou, zahanbiť sa však nedá ani tento malý Samsung. Ako takmer všetky modely výrobcu vyšších radov, aj Galaxy S III Mini už v základnom prehrávači dokáže prehrať obľúbené divx a xvid videá. Vyskúšal som niekoľko rôznych takýchto videí a nebol problém s prehrávaním žiadneho z nich. Komu by nevyhovoval vstavaný prehrávač, môže siahnuť po alternatívach z Google Play, napríklad MX Playeri, výkonu má tento telefónik dosť, takže s konverziou si netreba robiť starosti.
Nesklame ani zvuková stránka, hlasitý reproduktor hrá naozaj silno, aj keď kvalitou je vzhľadom na mobilné možnosti priemerný. Napríklad reproduktor v Note 2 ponúkne oveľa plnší a sýtejší zvuk, samozrejme, to je úplne iná cenová kategória.

 

Ako tradične v Samsungoch s Jelly Beanom, aj tu nájdeme hneď dva predinštalované prehliadače. Klasický od Samsungu, ako ho poznáme už dlho a mobilný Chrome. Obidva sú dostatočne rýchle a korektne zobrazujú stránky, majú však aj niekoľko slabín. Nepodporujú flash, ktorý do Jelly Beanu treba doinštalovať, nezalamujú text na veľkosť displeja a prepínanie medzi jednotlivými kartami nie je riešené práve ideálne. Našťastie, alternatívy ako Dolphin, alebo Maxthon všetko vyriešia.
Zo softvérovej výbavy spomeňme ChatON, čo je dvorný IM komunikátor Samsungu, hlasové vyhľadávanie S Voice, obchody s aplikáciami S Suggest a Samsung Apps, alebo jednoduchú poznámku. Nechýba ani Správca úloh a jednoduchý súborový manažér Moje súbory.

 

Ocenil som aj funkciu Pop Up Play, teda prehrávanie videa v malom okne na popredí. Prekvapujúco, svoje čaro a využitie má aj na takomto menšom displeji. Osobne považujem štvorpalcový displej za minimálnu veľkosť na multimediálne používanie a myslím, že na S III Mini by som si v tomto smere zvykol, aj keď v súčasnosti používam oveľa väčšiu „tehlu“ :-)

 

Fotoaparát a natáčanie videa
V Galaxy S III Mini sa nachádza 5 MPix fotoaparát s autofokusom a prisvetľovacou diódou. V praxi to značí najvyššie rozlíšenie 2560 x 1920 pixlov. Samozrejme, na počte megapixlov až tak nezáleží a hlavne u mobilov sa kvalita fotoaparátu od ich počtu určite neodvíja. Keďže mobily slúžia v prvom rade na vyhotovovanie momentiek, dôležitá je rýchlosť aktivovania fotoaparátu a rýchlosť snímania jednotlivých fotografií.

 

V tomto smere je na tom S III Mini celkom dobre, fotoaparát sa vždy spustil rýchlo, približne okolo jednej sekundy a výhodou je tiež možnosť spustiť fotoaparát pomocou ikony priamo z uzamknutej obrazovky, čím sa výrazne šetrí čas. Ešte kratšie trvá zaostrenie a vyhotovenie výslednej fotografie. Ak mám S III Mini porovnať so svojím Galaxy Note, tomu obidve činnosti trvajú o nejaké tie milisekundy dlhšie. Na druhej strane, Galaxy S III Mini predsa len zaostáva za novými topmodelmi, u ktorých sa výrobcovia na rýchlosť fotoaparátu špeciálne zamerali a vylepšili ich rôznymi funkciami, ako napríklad Zero Shutter Lag u pôvodného Galaxy S III.
Pristavím sa ešte pri jednej maličkosti, ktorá je typická pre modely od Samsungu a tou  je možnosť nastaviť si na obrazovke fotoaparátu ľubovoľné skratky k často používaným funkciám. Tieto voľby je možné v prostredí fotoaparátu zmeniť v Nastaveniach – Upraviť skratky. Celkovo je možné zvoliť si štyri vlastné skratky, ktoré ovládanie fotoaparátu veľmi uľahčujú a urýchľujú.

ČO sa týka kvality fotografií, bez dlhých rečí by som ju označil ako mierne nadpriemernú. Sú celkom ostré, s dostatočným počtom detailov a šumu sa na nich tiež nenachádza veľa. Testovacie fotografie som navyše robil za svetelných podmienok, ktoré sa ani zďaleka nedali označiť ako ideálne – bolo pod mrakom a občas aj mierne snežilo. Verím, že za jasnejšieho dňa by viac vynikli aj farby, ktoré sú takto trochu pobledlé.

Video dokáže Galaxy S III Mini natáčať „len“ v HD rozlíšení, teda 1280 x 720 bodov. Osobne mi absencia Full HD nijako neprekáža, takéto vysoké rozlíšenie nepoužívam ani v mobiloch, ktoré ho dokážu natáčať.

 

HD video z Galaxy S III Mini je pekne plynulé vďaka 30 fps a počas jeho natáčania sa dá aj zoomovať, nie však preostrovať. Potešila ma aj možnosť „pauznúť“ natáčanie a neskôr pokračovať som strihom, ktorá u starších modelov absentuje. Je to drobnosť, ktorá by som bol aj doteraz mnohokrát využil.

Samsung Galaxy S III video

Voči kvalite videa tiež nemám výhrady. Je plynulé, bez nežiaducich „zásekov“, trhania, šumu či artefaktov. Určite patrí k tomu lepšiemu, čo u súčasných mobilov nájdeme a predčí napríklad video z mnohých Xperií, ktorých obraz sa trochu „vlní“.

 

Zhrnutie a záver
Objektívne treba priznať, že označenie tohto modelu ako „Galaxy S III Mini“ je dosť zavádzajúce. Nejedná sa o výbavou a výkonom porovnateľný model s menším displejom, oproti vlajkovej lodi ide prakticky po všetkých stránkach o slabší telefón a typického zástupcu strednej triedy. Jediné, čo so s väčším bratom spája, je prakticky totožný dizajn.

 

Napriek tomuto „klamaniu telom“ je to sympatický a dostatočne výkonný mobil, ktorý postačuje na veľkú väčšinu činností. Ponúka dobrý Super Amoled Displej, rýchly a vyladený systém, spoľahlivý fotoaparát a čerešničkou na torte sú funkcie ako SmartStay a hlavne Pop Up Play, ktorá je veľmi návyková.

 

Zároveň však treba jedným dychom dodať, že sa nejedná o nejaký unikátny model, konkurencia v strednej triede Androidov je dnes obrovská a samotný Samsung má minimálne dva modely, ktoré sa rozmermi a výbavou Galaxy S III Mini veľmi podobajú – reinkarnovaný Galaxy S Advance a časom overený Galaxy S II.

 

Podčiarknuté a zhrnuté, menšie mobily proste majú „niečo do seba“. Hoci aktuálne používam Galaxy Note a užívam si jeho megadisplej, pri výbere ďalšieho telefónu budem riešiť obrovskú dilemu, či uprednostniť pohodlie obrovského displeja, alebo pohodlie kompaktných rozmerov a ľahkého ovládania jednou rukou. Ako sa rozhodnem, to teraz netuším, takže parafrázujúc svoj obľúbený seriál „Jak jsem poznal vaši matku“ nechávam toto rozhodnutie na Braňa z budúcnosti:-)

LG Optimus L9 – Veľa muziky za málo peňazí

 

 

LG Optimus L9 ma upútal už na prvý pohľad pri prezretí papierových parametrov a zistení, že prináša do strednej triedy ako jeden z prvých 4,7″ displej, ktorý máme možnosť vidieť v súčasných high-endoch. Rozhodol som sa “ísť do toho” a rád vám teraz sprostredkujem svoje dojmy, ktoré som nadobudol pri používaní tohto podareného smartfónu od LG.

Predajné balenie

LG Optimus L9 sa dodáva v príjemnej malej krabičke v ktorej sa nachádza štandardný obsah, zahŕňajúci okrem telefónu, batériu, nabíjačku, USB kábel , slúchadla s ovládaním hlasitosti a manuály neobsahuje však vloženú microSD kartu, čiže si ju budete musieť dokúpiť.

Pred prvým použitím je potrebné dať dolu zopár malých fólií, ktoré sa nachádzajú po okrajoch na pokovaných prvkoch. Všimnete si to veľmi rýchlo, keď bude telefón  pri držaní na pocit jemne rezať.

Dizajn a konštrukcia

Optimus L9 je najvyšším zástupcom dizajnovej rady L od LG a preto si na ňom dizajnéri naozaj dali záležať. Hranatý dizajn sa podaril, telefón napriek tomu, že je vyrobený z plastu pôsobí luxusným dojmom, ktorý dopĺňajú dva kovové pásy po celom obvode.

Dizajnu dominuje veľký 4,7“ displej pod ktorým sa nachádza jedno hardvérové tlačidlo a dve dotykové tlačidlá. Oceňujem, že LG zostalo pri využívaní hardvérového tlačidla pri súčasnom trende čisto dotykových tlačidiel. Vedľa hlavného tlačidla sa nachádzajú dve štandardné Android dotykové tlačidlá (návrat späť a ponuka), pri ktorých je možné regulovať čas podsvietenia.

Nad displejom sa okrem slúchadla nachádza len predná kamera s rozlíšením 1.3Mpx, absentuje senzor regulácie jasu, ktorý Optimus L9 nemá vo svojej výbave. Regulácia je preto možná len manuálne.

Po okrajoch telefónu sa nachádzajú na ľavej strane tlačidlá na ovládanie hlasitosti, ktoré zároveň slúžia ako hardvérová spúšť fotoaparátu. Na pravej strane nájdeme len tlačidlo spustenia, microUSB konektor sa nachádza v spodnej časti zariadenia a konektor na pripojenie prenosných slúchadiel sa nachádza v hornej časti zariadenia.

Na zadnej strane telefónu nájdeme 5Mpx fotoaparát, prisvetlovaciu diódu a reproduktor, ktorý je umiestnený dobre, takže ani pri položení na stôl nezostane zakrytý .

Pod zadným krytom, ktorý obsahuje integrovanú NFC anténu nájdeme slot na štandardnú SIM kartu, slot na microSD pamäťovú kartu a batériu s kapacitou 2150 mAh. Trochu nepraktické riešenie je, že pokiaľ potrebujete vybrať pamäťovú kartu, je potrebné vybrať batériu. Osobne, však pamäťovú kartu z telefónu vôbec nevyberám, takže nepovažujem to za nejaké podstatné negatívum.

Optimus L9 je prvý telefón so 4,7“ displejom, ktorý používam a drží sa v ruke veľmi pohodlne k čomu prispieva aj jemne vrúbkovaný zadný kryt, ktorý zabraňuje vyšmyknutiu z ruky. Subjektívne sa mi drží v ruke lepšie ako Samsung Galaxy S III, ktorý má podobne veľký displej. Prekvapením je pre mňa váha telefónu, ktorá sa pri rozmeroch 132 × 68 × 9,1 mm zastavila na čísle 125 gramov, čiže je veľmi ľahký a v ruke ho takmer necítiť.

Kvalita spracovania je na vysokej úrovni , nič nevŕzga a ani sa neprehýba.

Displej

V triede, ktorú  Optimus L9 reprezentuje poráža všetkých konkurentov suverénne najväčším 4,7“ displejom. IPS displej má rozlíšenie qHD (540 x 960 bodov) s vynikajúcimi pozorovacími uhlami, je kapacitný, zvláda multitouch a zobrazuje 16 miliónov farieb. Viditeľnosť na priamom slnku a hodnovernosť zobrazených farieb sú na dobrej úrovni.
Displeju naozaj nemám čo vytknúť , skôr je pre mňa príjemným prekvapením.

Prostredie

LG Optimus L9 má vo výbave Android vo verzii 4.0.4 s nadstavbou Optimus UI, ktorá však na rozdiel napr. od HTC Sense modifikuje prostredie len minimálne a vo viacerých ohľadoch vylepšuje štandardné Android prostredie.

 

K dispozícií máme 7 plôch, na každej ploche sa nachádza vyhľadávanie Google. Plochy je možné odoberať, pridávať a cyklicky medzi nimi prechádzať (štandardne nie je povolené v nastavení). Na každú plochu je možné umiestňovať widgety, usporiadanie plochy je možné meniť  pomocou mriežky. Za základnú obrazovku je možné vybrať hociktorú plochu a máme na nej okrem pridávania widgetov, možnosť vytvárania zložiek a odkazov.

Po vstupe do hlavného menu sa nám zobrazia tri záložky, záložka Aplikácie, ktorá obsahuje nainštalované aplikácie, záložka Na sťahovanie, ktorá obsahuje aplikácie stiahnuté z Obchodu Play a posledná záložka Widgety, v ktorej máme zoznam nainštalovaných widgetov. Po stlačení ikony ozubeného kolieska sa dostávame k možnostiam triedenia a odoberania ikon. Ikony môžeme zobraziť v rozmiestnení 4×5 alebo menšie s rozmiestnením 5×6.

Prepracovaná je notifikačná lišta, v ktorej sa zobrazujú všetky notifikácie toho čo sa v telefóne odohralo. Notifikácie sa odstraňujú štandardne posunutím do strany. Najviac sa mi páčia možnosti rýchlych prepínačov funkcií, ktoré je možné dopĺňať pomocou možnosti upraviť a pri podržaní prepínača sa dostávame priamo do konkrétnej ponuky v nastaveniach systému. Tým pádom nám odpadá nutnosť dopracovávať sa k nastaveniach komplikovanou cestou cez hlavné menu.

Uzamykacia obrazovka samozrejme disponuje možnosťou personalizácie. Máme na výber niekoľko kombinácií hodín prípadne kalendára a možnosť nastaviť si 4 zástupcov.

Ďalšie možnosti personalizácie zahŕňajú výber zo 4 motívov systému, dokonca máme možnosť zmeniť si ikonu každého zástupcu. Na výber máme ikony z predvolenej ponuky ale je možné vytvoriť si vlastné napr. z fotografie. Personalizácia sa týka aj fontov písiem v systéme, s ponukou 3 rôznych typov fontov.

Multimédia

Čo sa týka fotoaparátu Optimus L9 poskytuje 5 Mpx s automatickým zaostrovaním , ktorý dokáže fotiť panoramatické snímky a aj viacero rýchlych snímok za sebou. Páči sa mi funkcia fotenia na základe vyslovenia slova. V praxi to funguje tak, že keď poviete napr. „LG“ fotoaparát automaticky vyhotoví fotku. Reálne využitie možno táto funkcia mať nebude ale užijete si s ňou kopec zábavy.

Video dokáže Optimus L9 natáčať až vo Full HD rozlíšení  (30fps) s možnosťou vytvárať fotografie alebo použiť efekty počas nahrávania.
Prisvetlovacia dióda zvláda prisvetlenie aj v horších svetelných podmienkach.

Konektivita

LG Optimus L9 poskytuje všetky súčasné druhy konektivity. Bezdrôtová konektivita zahŕňa Bluetooth 3.0, Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot a DLNA.
Pre mobilné pripojenie podporuje technológiu HSPA+ s teoretickou rýchlosťou až do 21 Mb/s. GPS čip funguje veľmi dobre a pomáha mu aj aGPS.

Oslovila ma podpora NFC, ktorá umožňuje rýchlejšie a jednoduchšie posielanie súborov. Zariadenia sa dotknú zadnými krytmi s integrovanou NFC anténou a súbor sa odošle.
NFC využijete aj s tzv. NFC tagmi (nálepkami). Pri dotyku telefónu s NFC tagom vieme meniť nastavenia telefónu (tichý režim, v aute, zapnutie nejakej funkcie a pod.) alebo sa môže spustiť aplikácia (napr. budík). Bohužiaľ nálepky sa v balení nenachádzajú. Funkcionalitu si vieme upraviť pomocou aplikácie LG Tag+.

Zaujímavosti a vychytávky

Za zmienku určite stojí klávesnica, ktorú je možné prispôsobovať v režime na výšku aj v režime na šírku. V režime na výšku umožňuje posunutie do jednej strany a tým pohodlnejšie písanie. V režime na šírku zaujme možnosť rozdeliť klávesnicu na dve polovice gestom pinch-to-zoom.

Čo sa týka špeciálnych aplikácií dodávaných výrobcom, v telefóne sú predinštalované aplikácie Smart Share pre prehrávanie pomocou DLNA, LG Smart World pre nákup a sťahovanie rôzneho obsahu a aplikácií, Remote Call Service, ktorá slúži na vzdialené pripojenie servisného technika LG do vášho telefónu.

Aplikácia Quick Translator pomocou fotoaparátu a pripojenia do internetu prekladá slová alebo celé riadky. Výrobca ponúka aj možnosť bezplatného stiahnutia si jedného slovníka, bohužiaľ slovenské slovníky v ponuke zatiaľ nie sú.

 

Zaujímavá je aj aplikácia Quick Memo, ktorá ponúka funkcie pre zápis poznámok, skíc alebo vytváranie screenshotov s vlastným popisom. Svoje výtvory z Quick Memo môžete zdieľať pomocou e-mailu alebo cez sociálne siete.

Výkon a batéria

LG Optimus L9 má v útrobách dvojjadrový procesor bežiaci na frekvencii 1Ghz, podporený 1GB RAM a grafickým čipom PowerVR SGX540. Táto kombinácia bohato postačuje na všetky bežné činnosti, zabezpečuje naozaj svižnú odozvu telefónu a tiež nemá problém ani s náročnejšími hrami.

Vnútorná kapacita sa zastavila na hodnote 4GB, s ktorých má používateľ k dispozícií 2,33GB, môžeme ju však zväčšiť pamäťovými kartami do kapacity 32GB.

Veľkým pozitívom Optimusu L9 je batéria s nadpriemernou kapacitu 2150 mAh a pri rozumnom používaní vydrží viac ako 2 dni. Podarilo sa mi dostať aj na výdrž 4 dní ale pri menej intenzívnom využívaní počas dňa. Výdrž batérie zaraďujem medzi pozitíva tohto zariadenia,  je určite na veľmi dobrej úrovni, keď vezmeme do úvahy veľkosť displeja.

Záver

LG Optimus L9 je zariadenie, ktoré ma po dlhšej dobe príjemne prekvapilo pomerom cena/výkon.
Výrobca si dal záležať na kvalite spracovania a odladení systému, výsledkom čoho je veľký, ľahký telefón s moderným dizajnom a odladeným systémom, ktorý vám však nevyprázdni peňaženku a poskytne všetky funkcie ktoré od súčasného smartfónu očakávate. Negatíva, nájdené počas  používania sú naozaj len detaily a netreba ich brať do úvahy pri výbere.

LG Optimus 4X HD – recenzia

Zdravím, mám možnosť testovať na niekoľko týždňov LG Optimus 4X HD a rozhodol som sa spísať pár mojich postrehov do krátkej recenzie. Keďže ako primárny telefón som doteraz používal Samsung Galaxy S3 určite sa občas nevyhnem porovnaniu.

 

Špecifikácia:

Rozmery: 132.4 x 68.1 x 8.9 mm

Váha: 133 g

Displej: HD-IPS LCD, 16M farieb

Rozlíšenie a veľkosť: 720 x 1280 px, 4,7”

Chipset: Nvidia Tegra 3

CPU: Štvorjadrový 1.5GHz Cortex-A9

GPU: ULP GeForce

Pamäť: 16 GB, microSD slot,

RAM: 1 GB

Fotoaparát: 8 MP,

OS: Android 4.0.3 (Ice-Cream Sandwich)

Batéria: Li-Ion 2150 mAh

Bluetooth, NFC, Quickmemo, FM Rádio, GPS,

 

Podrobnejšiu špecifikáciu môžete nájsť na [url=http://www.gsmarena.com/lg_optimus_4x_hd_p880-4563.php]gsmarene[/url].

V balení sa nachádza:

Nabíjačka

NFC Tagy

microUSB kábel

Slúchadlá

Užívateľská príručka

 

Displej:

Displeje od LG patria k tomu najlepšiemu čo sa dá v mobilnom svete zohnať a ani 4,7 palcový displej z rozlíšením 1280×720 pixelov na LG Optimus 4X HD nie je žiadna výnimka. Dokáže zobraziť až 16 miliónov farieb, má dobré pozorovacie uhly a oproti kórejskému konkurentovi má navrch aj v ostrosti displeja. Škoda, že tento dojem kazia niektoré 3rd party aplikácie, ktoré ešte stále nie sú na toto rozlíšenie optimalizované.

Narozdiel od S3ky zobrazuje vernejšie farby a biela je naozaj biela. S čitateľnosťou na slnku som tiež nemal žiadny problém, už pri 60-70% jase je viditeľnosť perfektná. Odolnosť displeja sa mi našťastie ešte neporadilo otestovať, no v prípade pádu by malo displej chrániť Gorilla Glass.

Užívateľské prostredie a jeho funkcie:

Operačný systém je vo verzii 4.0.3 a používa nadstavbu Optimus UI. Tá je na rozdiel od HTC Sense alebo Touchwizu podstatne jednoduchšia a menej náročná na systémové prostriedky. Okrem štandardných android aplikácii je doinštalovaných niekoľko aplikácii a widgetov od LG ako SmartShare, SmartWorld a podobne. V dnešnej dobe sú už samozrejmosťou aj rýchle voľby na zapnutie/vypnutie wifi, gps a ďalších v notifikačnej lište. V ponuke aplikácii (Apps) je možné jednoducho prepínať medzi dvoma hustotami zobrazenia ikon a tak využiť naplno potenciál veľkého displeja a rozlíšenia. Menším nedostatkom je nemožnosť zoradenia aplikácii podľa abecedy, našťastie sa dajú usporiadať ručne, čo ale nie je podľa mňa ideálne riešenie. Umožňuje taktiež jednoducho meniť témy, ktoré zmenia pozadie a ikony. Škoda, že sú len štyri a ďalšie sa nedajú stiahnuť.

Najzaujímavejšou funkciu je, ale určite QuickMemo, ktoré umožňuje pomocou stlačenia obidvoch tlačidiel hlasitosti alebo tlačidla v notifikačnej lište odfotiť obrazovku, upraviť veľkosť, jednoducho dopísať alebo dokresliť čo len chceme a finálny obrázok zdieľať s ostatnými.

Výkon a výdrž na baterku

Telefón má chipset Nvidia Tegra 3 so štvorjadrovým procesorom taktovaným na frekvenciu 1,5 GHz a spolu s výkonnou GPU nemá problém zvládnuť aj tie najnáročnejšie aplikácie a hry. Do telefónu som skúsil nahrať pár hier optimalizovaných pre tento procesor ako Dead Trigger, Shadowgun: Deadzone a pár neplatených z Google Play. Všetky išli bez akýchkoľvek lagov alebo zásekov, jediný problém som mal s Need for Speed: Most Wanted, čo pripisujem zlej optimalizácii samotnej hry. Telefón samozrejme nemá problém ani s bežnými činnosťami, pri ktorých by sa malo zapnúť „úsporné“ jadro a tak šetriť baterku.

Hneď po vybalení som do telefónu nahral približne 30 aplikácii, pridal a nechal synchronizovať dva google účty a zapol notifikácie pre pocket, twitter, xda a niekoľko ďalších. Taktiež som mal celý deň zapnutú wifi a 4 hodiny zapnutý displej. S takýmto zaťažením telefón bez problém zvládol takmer celý deň.

NFC, GPS

LG ako jedna z mála spoločností pridáva do príslušenstva aj 2 NFC tagy, ktoré sú už predprogramované. Prvý NFC tag – Auto stačí nalepiť pod volant a po sadnutí do auta stačí len priložiť telefón, telefón sám zapne bluetooh, spáruje sa z autorádiom a spustí prehrávač. Druhý NFC tag patrí do kancelárie. Samozrejme, že je možné tieto tagy aj preprogramovať pomocou aplikácie LG Tag+, kde sa dajú jednotlivé akcie ľahko upravovať. Pomocou funkcie Android Beam a NFC sa taktiež dajú posielať kontakty, odkaz na otvorenú webovú stránku, Youtube video a mnoho ďalšieho.

GPS som mal možnosť riadne otestovať hneď na druhý deň po vybalení v uliciach nášho hlavého mesta. Zo zapnutým internetom sa GPS signál „chytí“ do pár sekúnd a nezaznamenal som žiadne výpadky. Prekvapilo ma, že aj bez dostupného internetového spojenia trvá GPS fix jednu až dve minúty, na rozdiel od môjho staršieho HTC-čka, ktoré s tým malo neuveriteľný problém.

Fotoaparát, Multimédiá

8MP senzor je to minimálne, čo väčšina ľudí očakáva od vlajkovej lode a to presne môže LG Optimus 4X HD ponúknuť, nič viac, nič menej. Samozrejmosťou v tejto kategórii je HDR, ďalší mód sa volá Time Machine, ktorý zaznamenáva snímky už pred stlačením spúšte a po stlačení spúšte okamžite urobí fotku. Snímky z foťáku pri dobrom svetle sú dobré, pri slabšom sú zašumené asi ako pri každom telefóne. Na momentky ale bez problémov postačí. Čo sa týka videa, telefón dokázal prehrať všetky filmy a seriály čo som vyskúšal, dokonca aj s titulkami.

Zhrnutie: 

Plusy – obrovský výkon, dobrá výdrž baterky, NFC tagy v balení, vynikajúci displej, microSD slot,

Mínusy – chýba notifikačná dióda, nemožnosť zoradiť aplikácie podľa abecedy,

Pokiaľ máte otázky alebo dotazy, v kľude sa pýtajte, všetko pozriem, otestujem a vyskúšam :)

Obchod Google Play v3.10.10

Spoločnosť Google vydala aktualizovanú verziu aplikácie (Google Play Store) Obchod Google Play v3.10.10. Aktualizácia aplikácie Vám prináša tieto zmeny a novinky:

– Opravené chyby predošlej verzie 3.10.9

Ak sa Vám najnovšia verzia Obchodu Google Play nenainštalovala automaticky, ponúkame Vám možnosť si ju stiahnuť na stránke aplikácie Android Market.

Aplikácia bola testovaná na Samsung Galaxy Note II s oficiálnym Android OS 4.1.1

 

Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

Pekný deň Vám praje,

Tím DroiD

Recenzia LG Optimus 4XHD

Konštrukcia:

– Predná strana:

Predná strana telefónu pokrýva z velkej časti veľký IPS HD display chránený odolným Gorilla Glass. Pod displayom su senzorové tlačidlá pre vyvolanie kontextovej ponuky, návrat na predošlú aktivitu a návrat do menu telefónu. Nad displayom sa nachádza 1MPX predná kamera, ktorá slúži na videohovory a dá sa použiť aj ako fotoaparát.

–       Pravá hrana:

Pravá strana telefónu neobsahuje žiadne prvky.

–       Ľavá strana:

Ľavá strana obsahuje regulátor hlasitosti ktorý zhotovený v zúbkovanom štýle a preto sa nestane, že by sa vám prst šmýkal po povrchu telefonu.

-Vrchná strana:

Vrchná strana obsahuje 3,5 mm JACK audio výstup, mikrofón ktorý viužijete hlavne pri natáčaní videa a tlačítko pre vypínanie a zapínanie displayu a samotného telefónu ktoré sa dá nahmatať bez problémov aj naslepo.

 

 

-Spodná strana:

Spodná strana obsahuje micro USB výstup a druhý mikrofón.

-Zadná strana:

Na zadnej strane telefónu sa nachádza plastový kryt pod ktorým je slot na pamätovu kartu, sim karta a 2050 mah batéria. Kryt je z matného vrúbkovaného povrchu takže mobil sa v ruke nešmýka a uživateľ nemá pocit, že mu telefon z ruky vypadne. Ďalej je na zadnej strane 8 Mpx fotoaparát a prisvetlovacia LED dióda.

 

Display:

LG Optimus 4X HD má display s technológiou IPS a rozlišením 1280×720. Velkosť displayu činí 4,7 palca, čo je podla mňa optimálny stred kedy nemám problém ani s ovládaním s jednou rukou.

Keď to porovnám s AMOLEDOM na Samsungoch tak su farby oveľa reálnejšie a nemusím mať obavu, že sa display po roku vypáli.

 

Fotoaparát:

Asi najväčšia slabina tohto telefónu. Má sice 8MPX, ale nepodarilo sa mi urobiť obstojnú fotografiu v automatickom režime.  Videá su priemerom a podobné konkurencií.

 

Batéria:

Batéria telefónu je vyrobená novou technológiou ktorá sa vyznačuje malými rozmermi. Čo sa týka výdrže tak som telefón nabíjal každý večer. Denne používam dáta v podobe facebooku, twitteru a sledovanie mailov. Okrem dát ešte aj hudbu tak š hodiny denne. Takže čo sa týka batérie tak problém s výdržou nevidím. Bežne jeden deň, prípadne pri väčsej snahe sa daju aj 2 dni.

 

Display:

Display ma od začiatku ohromil svojou velkosťou a kvalitou zobrazenia. Velkosť je akurát a nemal som problem ani dosahom do všetkých rohov telefónu.  Odozva je tiež bezproblémova a spolu s grafikckým akcelerátorom Tegra 3 je hranie hier ozajstným zážitkom.

 

 

 

Prostredie a výkon:

Do telefónu implementovala spoločnosť LG svoje vlastné grafické prostredie ktoré premňa pôsobý celkom decky. Ikony su viacmenej animované a menu je skôr určené pre dámy. Na výber je z troch tém poskytovaných LG, ale nieje problém stiahnúť jeden z mnoha launcherov poskytovaných na google play.  Ináč je telefón čo sa týka intuitívnosťi na velmi dobrej úrovni a za celý čas používania som sa v nom nestratil.

 

Čo sa týka multimédií tak telefón ako každý klasický android prehráva skoro všetky dostupné formaty. Prehrávač hudby od LG ma intuitívne ovladanie a nemal som žiadnu potrebu ho nahradzovať niečim iným. Spolu s hlasitým reproduktorom v pohode stačí aj na ozvučenie miestnosti.

Galéria telefónu je zobrazuje náhlady fotiek ktoré sú rozdelené do rôzných kategórií.

Velmi ma potešila možnosť robenia zálohy telefónu priamo od výrobcu ktorá sa da robiť aj plánovane takže sa nemusím báť o svoje data.

K GPS by som napísal len tolko, že som nemal žiadny problém s nájdením signálu ako aj lokalizovaním pomocou mobilnej sieťe.

Dalšia zo zaujimavých aplikácií je Media Home cez ktorú som mohol streamovať videa obrázky a hudbu priamo do televízora. Oproti Samsung All Share je to krok dopredu v tom zmysle, že si LG dalo ovela viac záležat na grafike a jednoduchosti ovládania.

 

Dalšou výbornou funkciou, ktorú by som spomenul je funkcia QuickMemo ktorá dokáže na vytvarať a zaznamenávať poznámky na aktuálne zobrazenej činnosti na displayi.

K výkonu telefónu som nemal žiadne výhrady a kludna sa vyrovná s rýchlosťou aj čistému Nexusu 7. Všetko bežalo ako malo, nikdy sa nezasekol ani som nemusel na nejaký proces čakat.

Myslím si, že firma LG urobile veľký pokrok v technológiách a bezproblémovo konkuruje značkám ako Samsung a HTC.

 

Celkovo telefón hodnotím kladne a nestretol som sa zo žiadným výrazným problemom okrem fotoaparátu. Inač ho ku kúpe môžem len doporučiť.

 

 

Sem som uploadoval screenshoty z používania:

 

Vyhrajte 10 licencií pre aplikáciu Free SMS Sender

03.12. do 31.12.2012

Ahojte. Tento mesiac sme pre Vás pripravili v spolupráci s autorom aplikácie súťaž o 10 licencií pre Free SMS Sender. Licencia Vám odstráni z aplikácie reklamy. Súťaž je veľmi jednoduchá. Stačí, aby ste zdielali odkaz na túto súťaž so Všetkými (Public – Verejné) na Facebooku. Súťaž bude trvať celý mesiac.

UPOZORNENIE: Pri zdieľaní stačí zadať jednoduchý text “Zdieľam” a nastaviť ho ako “Public – Verejné”. Ak máte, alebo zvolíte voľbu “Priatelia, Iba ja alebo Vlastné”, tak Vaše zdieľanie neuvidíme a tým pádom Vás nebudeme vedieť zaradiť medzi súťažiacich! Pre kontrolu dajte aj do komentára “Zdieľam”.

Zapojením sa do súťaže súhlasíte s jej pravidlami uvedenými nižšie.

 

Aplikáca Vám umožňuje odosielanie SMS správ cez webové brány na čísla z Čiech, Slovenska, Ruska a Indie vrátane možnosti lacných SMS do celého sveta prostredníctvom pripojenia k internetu cez Wi-Fi alebo mobilné pripojenie. Zobrazuje správy v konverzáciách, upozorňuje na SMS i MMS, spravuje správy (detail, preposlať, zmazať, …), zobrazuje ikony kontaktov = všetko čo poskytuje pôvdná aplikácia spravy. Viac informácií nájdete na stránke aplikácie Free SMS Sender.

Dúfame že sa Vám súťaž bude páčiť, lebo máme v záujme pre Vás každý mesiac pripraviť súťaž o plnú(-é) licencie pre aplikácie pre ktoré sme robili preklady!

Veľa šťastia Vám praje,

Tím DroiD

 

Pravidlá súťaže:
1. Usporiadateľom súťaže je prevádzkovateľ stránok droid.webnode.sk.
2. Súťaž sa koná v termíne od 1.10.2012 do 31.10.2012.
3. Do žrebovania budú zaradení len tí súťažiaci, ktorí splnia podmienky uvedené priamo v zadaní vyššie uvedenej súťaže.
4. Po ukončení súťaže bude z účastníkov, ktorí splnili podmienky na zaradenie do žrebovania, náhodne vyžrebovaných päť výhercov, ktorých budeme kontaktovať.
5. V prípade, že výherca neodpovie na informačnú správu o získaní výhry do 48 hodín, bude automaticky vyžrebovaný iný výherca a pôvodnému výhercovi nárok na výhru zaniká.
6. Usporiadateľ si vyhradzuje právo zmeniť pravidlá súťaže, termín konania, ceny alebo zrušiť celú súťaž. Za výhry nie je možné požadovať finančnú náhradu a nie je možné ich vymáhať súdnou cestou.

 

Ako spojazdnit HierarchyViewer na kazdom telefone

Ako je zname tak Android SDK skryva kvantum nastrojov, ktore su pre vyvojara zaujimave a je na skodu, ze niektore z nich zostavaju v uzadi napriek tomu, ze aj pre zaciatocnikov mozu byt uzitocne.

Jednym z nich je HierarchyViewer – nastroj, ktory umoznuje vizualnu prezentaciu hierarchie layoutov a komponentov prezentujucich aktualnu obrazovku a druhou vlastnostou je pixel perfect pohlad na aplikaciu.

Na rozdiel od nejakeho vizualneho dizaneru z Eclipse ci Preview z IntelliJ Idei, v pripade HierarchyVIewer-u ide o ladenie v ramci beziacej aplikacie a to bud na emulatore alebo na telefone.

Na http://developer.android.com/tools/debugging/debugging-ui.html najdete podrobnejsi popis.

Potialto je vsetko skvele a nejeden z nas po precitani tutorialu spustil na svojom telefone vlastnu aplikaciu, pripojil usb, nastartoval hierarchyviewer a ….nic.

HierarchyViewer sa nedokazal k telefonu pripojit a to napriek tomu, ze tento telefon k vyvoju bezne pouzivate, ci dokonca ho mate rootnuty. HierarchyViewer tvrdosijne opakuje do cierneho ticha terminalu:

09:54:33 E/hierarchyviewer: Unable to debug device Medfield2E90D3DA

09:55:14 E/hierarchyviewer: Unable to debug device Medfield2E90D3DA

09:57:29 E/hierarchyviewer: Unable to debug device Medfield2E90D3DA

V com je problem? Jednoducho Google pouzil vlastnu logiku ci nelogiku a tak tento nastroj je plne podporovany len telefonmi, ktore su vyvojarske. Samozrejme nie tymi, ktore si ako vyvojarske oznacite sami.

Existuje vsak moznost ako sa k informaciam dostat.

Prvym krokom je stiahnut si projekt Romana Guy-a z Gitu https://github.com/romainguy/ViewServer

Z celeho projektu je pre vas zaujimava trieda ViewServer, ktora dokaze vyvorit a ohandlovat spojenie medzi vasou aplikaciou a HierarchyViewerom.

Tuto triedu zahrnte do svojich zdrojakov a vo svojich triedach (aktivitach, fragmentoch) len zaimplementujete nasledovne :

@Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        ViewServer.get(this).addWindow(this);
    }
    @Override
    public void onDestroy() {
     super.onDestroy();
     ViewServer.get(this).removeWindow(this);
    }
    @Override
    public void onResume() {
     super.onResume();
     ViewServer.get(this).setFocusedWindow(this);
    }

Po kompilacii a instalacii vasej app do telefonu uz mozete veselo HierarchyViewer k aplikacii pripojit a ladit.

Samozrejme nie je potrebne toto implementovat do kazdej aktivity zvlast bohato postaci vytvorit nejaku tu BaseActivity s implementaciou a vlastne aktivity od tejto uz len extendovat. Rovnako je vhodne obalit tento kod blok, ktory skontroluje ci je aplikacia v produkcnom alebo dev stave.

IntelliJ Idea a problem s novym ADT

Tak ako mnoho dalsich vyvojarov som sa tesil na nove ADT, ktore slubovalo prichod platformy 4.2.

Sucastou ADT je vsak aj jedno neprijemne prekvapenia. Teda presnejsie prekvapenie pre tych z nas, ktori vyuzivame k svojej praci IntellJ Ideu.

A co je vlastne problemom? Zo strany google doslo k zmene konfiguracie zariadeni, ktore android plugin v Idei vyuziva k zostaveniu preview window. Vysledkom je, ze preview vam bude tvrdosijne tvrdit, ze ziadna konfiguracia dostupna nie je a ponuka jedinu moznost vytvorenia novej. Problemom je rozdiel v pouziti schemy v predchadzajucej verzii (ktorej Idea rozumie) s novou prichodzou.

Ak ste teda na problem este nenarazili doporucujem odzalohovat subor devices.xml nachadzajuci sa v  ~/.android  a po update ho vratit naspat.

Pre tych, ktori uz s nim zapasia doporucujem otvorit v editore subor ~/.android/devices.xml a vkopirovat don nasledovny obsah :

<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″ standalone=”no”?>

<d:layout-devices

xmlns:xsi=”http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance

xmlns:d=”http://schemas.android.com/sdk/android/layout-devices/1“>

<d:device name=”2.7in QVGA”>

<d:default>

<d:screen-size>small</d:screen-size>

<d:screen-ratio>notlong</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>ldpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>240</d:size>

<d:size>320</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>145</d:xdpi>

<d:ydpi>145</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”2.7in QVGA slider”>

<d:default>

<d:screen-size>small</d:screen-size>

<d:screen-ratio>notlong</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>ldpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:text-input-method>qwerty</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>240</d:size>

<d:size>320</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>145</d:xdpi>

<d:ydpi>145</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, closed”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, open”>

<d:keyboard-state>keysexposed</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.2in HVGA slider (ADP1)”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>notlong</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:text-input-method>qwerty</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>trackball</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>320</d:size>

<d:size>480</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>180.6</d:xdpi>

<d:ydpi>182</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, closed”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, open”>

<d:keyboard-state>keysexposed</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.2in HVGA (ADP2)”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>notlong</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>trackball</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>320</d:size>

<d:size>480</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>180.6</d:xdpi>

<d:ydpi>182</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.3in WQVGA”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>ldpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>240</d:size>

<d:size>400</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>141</d:xdpi>

<d:ydpi>141</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.4in FWQVGA”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>ldpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>240</d:size>

<d:size>432</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>145</d:xdpi>

<d:ydpi>145</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.7in WVGA (Nexus One)”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>hdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>trackball</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>480</d:size>

<d:size>800</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>254</d:xdpi>

<d:ydpi>254</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”3.7in FWVGA slider”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>hdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:text-input-method>qwerty</d:text-input-method>

<d:nav-state>navhidden</d:nav-state>

<d:nav-method>dpad</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>480</d:size>

<d:size>854</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>265</d:xdpi>

<d:ydpi>265</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, closed”>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape, open”>

<d:keyboard-state>keysexposed</d:keyboard-state>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”4in WVGA (Nexus S)”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>hdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>480</d:size>

<d:size>800</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>235</d:xdpi>

<d:ydpi>235</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”4.65in 720p (Galaxy Nexus)”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>xhdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>720</d:size>

<d:size>1280</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>316</d:xdpi>

<d:ydpi>316</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”4.7in WXGA”>

<d:default>

<d:screen-size>normal</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>xhdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>1280</d:size>

<d:size>720</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>320</d:xdpi>

<d:ydpi>320</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”5.1in WVGA”>

<d:default>

<d:screen-size>large</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>480</d:size>

<d:size>800</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>183</d:xdpi>

<d:ydpi>183</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”5.4in FWVGA”>

<d:default>

<d:screen-size>large</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>480</d:size>

<d:size>854</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>181</d:xdpi>

<d:ydpi>181</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”7in WSVGA (Tablet)”>

<d:default>

<d:screen-size>large</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>1024</d:size>

<d:size>600</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>169</d:xdpi>

<d:ydpi>169</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”7in WXGA (Nexus 7)”>

<d:default>

<d:screen-size>large</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>tvdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>1280</d:size>

<d:size>800</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>195</d:xdpi>

<d:ydpi>200</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

<d:device name=”10.1in WXGA (Tablet)”>

<d:default>

<d:screen-size>xlarge</d:screen-size>

<d:screen-ratio>long</d:screen-ratio>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

<d:pixel-density>mdpi</d:pixel-density>

<d:touch-type>finger</d:touch-type>

<d:keyboard-state>keyssoft</d:keyboard-state>

<d:text-input-method>nokeys</d:text-input-method>

<d:nav-state>navexposed</d:nav-state>

<d:nav-method>nonav</d:nav-method>

<d:screen-dimension>

<d:size>1280</d:size>

<d:size>800</d:size>

</d:screen-dimension>

<d:xdpi>149</d:xdpi>

<d:ydpi>149</d:ydpi>

</d:default>

<d:config name=”Landscape”>

<d:screen-orientation>land</d:screen-orientation>

</d:config>

<d:config name=”Portrait”>

<d:screen-orientation>port</d:screen-orientation>

</d:config>

</d:device>

</d:layout-devices>

 

Nasledne ulozit a Idea si uz pozadovany subor nahra a problem sa vyriesi.

JetBrains o probleme vie a vedie si ho ako bug. Jeho aktualny status si mozete pozriet tu http://youtrack.jetbrains.com/issue/IDEA-93047

 

Ako blokovať nezelane upozornenia????

Neviete mi prosim niekto poradit, ako na HTC ONE X zablokujem prichadzajuce upozornenia na hry a nezelane aplikacie? Neustale v priebehu celeho dna i noci mi prichadzaju upozornenia vo forme sms na stiahnutie aplikacii: “Top appli of the day” a ” Big Fish Casino” a podobne chujoviny! Nikdy pred tym som si ziadnu podobnu hru a ani ziadnu inu neinstaloval,pretoze hry nehravam zo zasady, a predsa mi stale chodia upozornenia na tieto blbosti! Kde to mam bloknut?

Vyhrajte 5 licencií pre aplikáciu Titanium Backup

01.10. do 31.10.2012

Ahojte. Web Droid.webnode.sk pre Vás opäť pripravil v spolupráci s autorom aplikácie súťaž o 5 licencií pre aplikáciu Titanium Backup. Súťaž je veľmi jednoduchá. Stačí, aby ste zdielali odkaz na túto súťaž so Všetkými (Public – Verejné) na Facebooku. Súťaž bude trvať celý mesiac.

UPOZORNENIE: Pri zdieľaní stačí zadať jednoduchý text “Zdieľam” a nastaviť ho ako “Public – Verejné”. Ak máte, alebo zvolíte voľbu “Priatelia, Iba ja alebo Vlastné”, tak Vaše zdieľanie neuvidíme a tým pádom Vás nebudeme vedieť zaradiť medzi súťažiacich! Pre kontrolu dajte aj do komentára “Zdieľam”.

Zapojením sa do súťaže súhlasíte s jej pravidlami uvedenými nižšie.

 

Titanium Backup je JEDINÝ nástroj, ktorý vie zálohovať, obnovovať, zmrazovať (vo verzii Pro) vaše aplikácie + dáta + linky na Market. Plne podporuje chránené a systémové aplikácie. Môžete robiť hromadné a plánované zálohy. Môžete presúvať ktorúkoľvek aplikáciu (alebo dáta z aplikácie) na/z SD karty. PRO verzia obsahuje ešte VIAC skvelých funkcií: hromadné obnovy, údaje z aplikácií viacerých užívateľov, Dropbox sync, viacero záloh pre jednu aplikáciu, zmena užívateľských aplikácií na systémové a naopak, Dalvik cache cleaner a ešte oveľa viac! Viac informácií nájdete na stránke aplikácie Titanium Backup.

Dúfame že sa Vám súťaž bude páčiť, lebo máme v záujme pre Vás každý mesiac pripraviť súťaž o plnú(-é) licencie pre aplikácie pre ktoré sme robili preklady!

Veľa šťastia Vám praje,

Tím DroiD

 

Pravidlá súťaže:
1. Usporiadateľom súťaže je prevádzkovateľ stránok droid.webnode.sk.
2. Súťaž sa koná v termíne od 1.10.2012 do 31.10.2012.
3. Do žrebovania budú zaradení len tí súťažiaci, ktorí splnia podmienky uvedené priamo v zadaní vyššie uvedenej súťaže.
4. Po ukončení súťaže bude z účastníkov, ktorí splnili podmienky na zaradenie do žrebovania, náhodne vyžrebovaných päť výhercov, ktorých budeme kontaktovať.
5. V prípade, že výherca neodpovie na informačnú správu o získaní výhry do 48 hodín, bude automaticky vyžrebovaný iný výherca a pôvodnému výhercovi nárok na výhru zaniká.
6. Usporiadateľ si vyhradzuje právo zmeniť pravidlá súťaže, termín konania, ceny alebo zrušiť celú súťaž. Za výhry nie je možné požadovať finančnú náhradu a nie je možné ich vymáhať súdnou cestou.

 

Verzia: 8.1.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 8.1.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 1.3.0
Aktuálna cena: 6,49 €
Verzia: 1.3.0
Aktuálna cena: 6,49 €

xperia mini pro – marcipan

Čo všetko ste už mali chuť urobiť so svojou xperiou? Čo tak zjesť ju? Mne sa to skoro podarilo. Priznávam sa, ešte kúsok mám v chladničke. Neveríte? Pozrite si obrázky.

rez xperiou mini pro marcipan

Aby ste ma správne pochopili. Dostal som marcipánovú tortu v tvare mojej milovanej xperie mini pro.  Na jej výrobu bolo treba veľa surovín okrem iného i 1,5kg pravého marcipánu, veľké množstvo čokolády a karamelu. No čo, máte chuť? Niektoré smartfóny sú nie len múdre ale i “na zožratie” a to doslovne :-D.

xperia mini pro – porovnanie velkosti :-D
xperia je detailne prepracovana

pohlad z boku

horco9264@gmail.com