Prečo som si vybral Android

Urcite uz vela z Vas stalo pred otazkou, aky operacny system si vybrat pre svoj mobilny telefon. Na dnesnom poli technologii je toho na vyber vela a bezny clovek sa v tom moc neorientuje. Ja som pred touto dilemou stal pred pol rokom, tesne pred vianocami. Vybral som si Android a poviem Vam preco.

Pri kupe noveho zariadenia som bol pouzivatelom zariadenia s Windows Mobile uz skoro 3 roky. Bol som s nim spokojny. Splnal vsetky moje predstavy mobilneho pocitaca. Bolo mozne s tym zariadenim urobit skoro cokolvek, co by sa dalo aj na normalnom pocitaci. Ale malo to aj jednu velku nevyhodu. Ak chcel na tom clovek naozaj robit vsetko, musel siahnut po alternativnej ROM. Ked na tom clovek chcel aktualizovat ROM, tak pritom stravil celu noc skusanim roznych verzii stiahnutych z xda-developers. Bol to vzdy boj.

Preto pri rozhodovani o novy telefon som chcel zariadenie, ktore taktiez bude vediet vsetko, ale so zakladnou ROM. Chcel som vykonne zariadenie, ktore hned ponuka to co pozadujem. Pozrel som sa na trh a tam sa hybali zariadenia s Windows Mobile, Android, Symbian, iOS a novym Windows Phone 7.

 

Zariadenia Apple s iOS nemam v oblube. Ludia sa delia na dve skupiny. Jedna skupina to zariadenie miluje a druha ho nemusi. Je to vecny boj ako aj pri inych znackach. Ja osobne som drzal iPhone, prekvapil ma. Pri novej verzii 4 som bol zaskoceny odolnostou. Je to dobre zariadenie ale nevyhovuje mi. Praca s iOS mi prisla moc jednoducha, taka pre obycajnejsich ludi. Dostupnost softwaru je sice velka, ale pokym clovek nema jailbreak, tak si software na cierno neuzije. A nie kazdy je ochotny robit zasah do telefonu ako je jailbreak. Pre tych co nevedia, jailbreak je odblokovanie telefonu na pristup aplikacii tretich stran.

 

 

Symbian je operacny system, ktory u mna nema moc miesto. Kamarat mal Nokiu s dotykovym displejom s tymto OS a ked som videl ake ma s tym trapenia, ked s tym chcel robit nieco zlozitejsie, tak som vedel, ze to nie je nic pre mna. Taktiez mal velke problemy, ked chcel na cierno nahrat nejaky software, a celkovo bol problem nejaky zohnat. Este k tomu tvrdim, ze Nokia je pre obycajnych ludi. Preto je to tak oblubeny telefon, lebo je jednoduchy. Beznym ludom splna poziadavky, ale pre narocnych to nie je ani zdaleka.

 

Celkom ma zaujala novinka Windows Phone 7. Na prvy pohlad velmi dobre vypadajuci system. Uvadzajuce videa boli putave. Ale ako to uz byva, videa nevypovedaju o skutocnej hodnote. Ked som si zacal zistovat detaily, tak som ostal sokovany. Nechapal som, ako Microsoft bol schopny nieco take vydat. Velke mnozstvo nedostatkov oproti ich predoslemu systemu. Popravde, tak ma to nadvihlo zo stolicky, ze som do Microsoftu napisal e-mail, ze co si o tom myslim. Napisal som im, ako dokazu taky neuplny system uvolnit. Nech sa pozru na Windows Mobile, ze co vsetko sa s tym dalo. Napisal som im, ze si mali zobrat inspiraciu od ludi, co vyvinuli na ich Windows Mobile. Co vsetko s ich systemom dokazali. A nie stvorit nieco nepouzitelne. Pravdaze ziadnu odpoved som nedostal a moj e-mail pravdepodobne skoncil niekde v smetiaku. Spisal som toho casu aj zoznam nedostatkov, tu je:

  • Nema multitasking
  • Nepodporuje copy&paste (MS uz vraj vydal patch)
  • Pri prehliadani webu nepodporuje flash
  • Nie je moznost prisposobenia rozhrania (je mozne zmenit len farebnu schemu a polozky na homescreen)
  • Neposkytuje suborovy manazer a prehliadanie stromovej struktury suborov
  • Bluetooth nesluzi na prenos suborov ale len na pripojenie handsfree
  • Kalendar ma len zobrazenie mesiaca a dennej agendy, chyba mu tyzdenny prehlad
  • Nema spatnu kompatibilitu na programy Windows Mobile
  • Pri prehliadani webu na sirku displeja nie je mozne zobrazit klavesnicu a pisat na nej
  • V marketplace nie je mozne cez mobilneho operatora stiahnut subor vacsi ako 20MB (treba sa pripojit na wifi)
  • Pre vstavany prehravac hudby nie je ziadny aktivny widget na homescreen (vzdy je potrebne aplikaciu otvorit a tam manipulovat s prehravanim)
  • Video prehravac nepodporuje DivX a Xvid, taktiez nepodporuje titulky

V poslednej dobe som cital, ze Nokia chce davat do svojich zariadeni Windows Phone 7. Takze to uz dava zmysel. Ako som spomenul, nokia je pre obycajnych nenarocnych ludi a pre tych je ten novy Windows Phone 7 ako stvoreny.

 

Nakoniec mi zostali dvaja kandidati. Jednym bol Android, s ktorym som zatial nerobil. Druhy bol Windows Mobile, s ktorym som mal dlhorocne skusenosti.

 

Operacny system pre zariadenia prvy svojho druhu. Vytvoril novy smer telefonov a dlho trvalo, kym sa ukazal aj u nas. Zo zaciatku zariadenie s WM stalo nemale peniaze. Ja som ho kupoval v case, ked tu o niecom takom ani nikto nesnival. Vsetcia sa mi cudovali, ze co to je dotykovy displej. A zariadenie s Windowsom? WiFi? Nikto to nechapal. Dlhe dva roky trvalo, nez sa zacali take zariadenia objavovat bezne. A teraz je to standart. Malokto chce zariadenie bez dotykoveho displeja ci wifi.

Tento operacny system si nasiel svoju zakladnu uzivatelov v xda-developers. Kazdy, kto chce od tohoto zariadenia viac, ide na tuto stranku. Najdete tam vsetky mozne hacky a nastavenia. Zial, dnes uz trochu tento system zaostava a je v porovnani s ostatnymi naozaj narocny na obsluhu. Microsoft uz v podstate ukoncil jeho podporu, ked prisiel s novym typom OS.

Myslim si, ze sa uz neoplati kupovat zariadenie s tymto OS. Sice stale ma obrovske moznosti, ale bez prichodu novych verzii systemu je len otazka casu, kedy bude uplne odpisany.

 

Novy system a od giganta ako je Google stoji urcite za to. Nemal som ho toho casu nikdy v ruke a tak som zbehol do NAY kde som si ho oskusal. Pre skuseneho WM pouzivatela mi to prislo ine, ale povedal som si, ze zmena je zivot. Doma som nastartoval vyhladavac google a zacal som hladat, ake moznosti tento system ponuka. Ci sa s nim daju robit veci, ktore som mohol aj na WM. Zistil som, ze vsetko je mozne. A na vsetko sa da najst rychlo aplikacia na markete.

Po par dnoch rozhodovania som sa rozhodol, ze moje dalsie zariadenie bude s Androidom. Teraz po pol roku pouzivania mozem povedat, ze naozaj je na tom zariadeni vsetko mozne. A nepotrebujem ani rootovat zariadenie. Na vsetko sa da naozaj aplikacia zohnat na markete. Nie je problem ani s instalaciou aplikacii na cierno. Som spokojny a nelutujem, ze som si vybral Android.

 

Kazdy, kto chce od telefonu viac ako len telefonovat a smskovat, nechce sa s nim trapit, tak mu plne odporucam Android.

 

 

Chyba pri update aplikácií na SD karte

Za posledný týždeň som sa pokúšal aktualizovať pár aplikácií, ktoré mám uložené na SD karte. Avšak namiesto bezproblémového priebehu som dostal chybovú hlášku: “Couldn’t install on USB storage or SD card”.

 

Ako to zvykne bývať, približne raz za týždeň mám aktualizácie na aplikácie, ktoré mám nainštalované na mojom telefóne. Tentoraz som namiesto stiahnutia a nainštalovania novej verzie (ako som očakával podľa skúseností z minulosti) dostal nasledovnú chybovú hlášku:

 

Skúšal som rôzne aplikácie s rovnakým výsledkom. Po presunutí aplikácie do telefónu sa aplikácia zaktualizovala a zas sa dala presunúť späť na SD kartu. To mi pripadalo ako dosť otravné náhradné riešenie, tak som zapol google a zisťoval, v čom môže byť chyba. Po chíli googlenia som sa dopracoval k riešeniu.

 

Chyba mala byť  v existujúcom súbore na SD karte “smdl2tmp1.asec”, ktorý sa mal nachádzať v adresári “.android_secure” na SD karte. Skúšal som sa tam pozrieť cez dvoch rôznych súborových manažérov, ale ani s jedným som tam ten súbor nevidel. Potom som na inej stránke našiel iný spôsob, a to pripojenie telefónu pomocou USB kábla k počítaču ako Disk drive a tam som už ten súbor našiel a zmazal. Po tomto sa dali aplikácie nainštalované na SD karte aktualizovať priamo cez aplikáciu Market.

 

Podľa stránok ktoré som našiel, sa jedná o dočasný súbor, ktorý sa používa pre aplikácie inštalované na SD karte. Tento súbor z nejakého dôvodu nebol zmazaný a tým zablokoval funkciu aktualizácie pre tieto aplikácie.

 

Chyba je publikovaná aj na samotnom googli (v angličtine): http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=9593

Používateľská recenzia Samsung Galaxy S – hodnotenie 9/10

Myslím, že 9 mesiacov používania mi dovoľuje povedať, že som s SGS zažil mnoho. V čase kúpi to bola vlajková loď Samsungu, čiže očakávania boli veľké. Najlepší telefón nesklamal, no v určitých ohľadoch aj nepríjemne prekvapil. 

 

To, čo prekvapilo

Pri prvom kontakte som čakal že chytím do ruky nadupanú tehlu, no ostal som trochu v šoku keď som chytil nadupané pierko. Na svoju veľkosť a schopnosti je telefón až neuveriteľne ľahký. Dodnes si občas klepnem po vrecku či tam ešte stále je. 1GHz procesor určite nieje len reklamným ťahom. Galaxy S je neskutočné rýchly telefón s okamžitými reakciami. Veľký podiel na rýchlosti má aj RAM. Neviem kde sa stratilo propagovaných 512MB, keďže Galaxy zobrazuje maximálne 339MB (závisí od používanej ROMky), čo aj tak to bohate postačuje na niekoľko naraz spustených aplikácií. Hoci som často čítal výčitky na adresu použitých materiálov (hlavne plast), telefón ale drží pokope celkom slušne. Pri páde na zem (a tých bolo už dosť) sa ani raz nestalo, žeby sa zadný kryt oddelil do telefónu. Ďalším prekvapením bol fotoaparát, ktorý robí v dobrých podmienkach vynikajúce snímky. Defaultna aplikácia má dosť nastavení, stačí vedieť kedy čo použiť. Optike niekedy trvá kým zaostrí na to miesto kde požadujem, hlavne v tmavšom prostredí. Zopár ukážkových snímok si môžete prezrieť v mojej galérií.

 

Bol to Super AMOLED

Super AMOLED ktorý je pribalený v telefóne je naozaj super. Osobne som nič lepšie nevidel. (nie, Galaxy S II som naozaj nevidel) Žiadne TFT s nejakým bravia enginom, ani Nokia N8 som svojím Clear Black AMOLED, ani iPhone 4 s retina ISP. To super je proste super. Zmena prišla až niekedy približne pred mesiacom keď si známi kúpil Samsung Galaxy S so Super AMOLEDom. Vtedy som zistil že ten môj Super AMOLED je už len „takmer Super AMOLED“. Naozaj, pri porovnaní head-to-head, alebo skôr display-to-display je rozdiel znateľný. Rozdiel Super AMOLED s jedným dňom, a deviatimi  mesiacmi je dosť viditeľný. Nový kus je jasnejší, ostrejší, kontrastnejší. Dobrý pocit do tejto situácie vnáša aspoň fakt, že aj 9 mesiacov používaný displej je stále lepší ako ktorýkoľvek iný a čierna ostáva stále čiernou.

 

1 deň je akurát

Batéria telefónu neprekvapila, no naopak ani nesklamala. Výdrž odhadujem tak na jeden až tri dni. To by som povedal, že je štandard dnešných telefónov. Samozrejme že to záleží od toho ako telefón používam. Pri “heavy” prevádzke (počúvanie hudby 2-3 hodiny, do 30 minút hovorov, 1 hod wifi internetu, 1-2 hodiny endomonto+gps, 30 minút hrania) by telefón mal vydržať aspoň jeden deň. V poslednej dobe dávam galaxy nabíjať každú noc, s tým že večer má okolo 50% (keby to náhodou bolo málo na druhý deň).

 

To, čo sklamalo/alebo Samsung pokazil

Po hardvérovej stránke je to stále vynikajúci kus, ale nič nieje dokonalé. Moje prvé výčitky padajú na ten „nepoškriabateľný“ (aspoň tak som to čítal) zadný kryt, na ktorom je už dosť škrabancov. Rovnako dopadlo aj to tlačítko na prednej strane. Následky po ukladaní na stôl si odnieslo aj sklíčko fotoaparátu. Zhora je viditeľné poškriabané, no odkrytá časť fotoaparátu sa škrabancov ešte nedočkala a dúfam, že to tak aj ostane. Posledným neduhom hardvéru je umiestnenie hlasného reproduktoru. Po položení na zadnú stranu podložka na ktorej je telefón funguje ako dokonalí tlmič zvuku.

Po stránke softvéru sa samsung činil rovnako. Obmedzenie niektorých základných aplikácií (kamera, hudobný prehrávač, videoprehrávač…), kedy sa nedajú zapnúť pri batérií na úrovni 10% a menej je úplný nezmysel. Nechápem prečo takéto niečo vôbec urobili. Jasné že sa to dá obísť aplikáciami z marketu, ale prečo? Ak chcem, ten mobil vybijem tak, či tak. Pri oficiálnej ROM sa bežne stávalo, že sa telefon zasekol na 2-3 sekundy len tak. Tiež je tu pár vecí ako napríklad katastrofálny zvuk pri nahrávaní videa. Dostatočne to zvláda stredné a vysoké tóny, no ak sa do zvuku pridá čo i len trochu bás, všetok zvuk to zakryje a počuť iba šum. Klincom do kravy je launcher Touchwiz ktorý mi ale vôbec nesadol. Aj preto som nekonečne vďačný androidu za možnosti jeho prispôsobenia rôznymi custom launchrami a podobne.

 

Custom ROM – poistka, miestami nutnosť

Potencionálnym kupujúcim tohto telefónu vrelo doporučujem okamžite po kúpe flashnúť custom ROM. Nie žeby oficiálna bola úplne nepoužiteľná, ale samsung ju prosto nedotiahol dokonca. Po mnohých flashnutiach som sa vždy nakoniec vracal k Darky’s rom, čo je z môjho pohľadu asi najlepšie dotiahnutá romka dostupná pre Galaxy S. Žiadne zaseknutia telefónu, grafika zbúchana na kolene od samsungu zamenená za oficiálnu z Gingerbread, oprava samsungom upravených aplikácií – to je len časť vecí ktoré posúvajú Galaxy S k takmer dokonalému zariadeniu.

 

Klady:

  • Super AMOLED displej
  • rýchlosť
  • pevná konštrukcia
  • kvalitný fotoaparát
  • kombinácia dotykových senzorov/hardvérového tlačidla home

 

Zápory:

  • hrozný zvuk nahravaného videa
  • zle umiestnený reproduktor
  • niektoré samsungom upravené aplikácie + “crapware inside”
  • displej stráca svoj jas

Prebudenie pocitaca androidom

Urcite to poznate. Rano sa zobudite a chcete si zapnut hudbu na pocitaci. Pocitac sice dokazete ovladat androidom pomocou vzdialenej plochy, ale aby ste ho zapli musite vstat. To sa moze zmenit. Ukazem Vam, ako zapnut pocitac pomocou vasho telefonu s androidom.

Nastavenie BIOSu

Varovanie: Neodporucam Vam menit nastavenia BIOSu o ktorych nic neviete. BIOS sluzi na ovladanie maticnej dosky pocitaca. Pokym tam nieco zle nastavite, moze sa stat, ze pocitac nepojde.

Na zaciatok je potrebne nastavit BIOS. Do BIOSu sa da dostat pri starte pocitaca. Pouziva sa na to klavesa vacsinou DEL, popripade F2. Na spodnej casti obrazovky vacsinou byva oznamenie, co mate stlacit, aby ste sa do BIOSu dostali. BIOSy su rozne a moze sa trochu lisit sposob tohoto nastavenia. Moze to byt priamo polozka “Wake on LAN”, alebo to moze byt polozka vo forme prebudenia na PCI zariadenia. Tu je par najdenych obrazkov ako to moze vypadat:

 

Nastavenie Windows

Niekedy sa stava, ze v systeme Windows treba nastavit dve veci aby to fungovalo. Vacsinou su ale automaticky povolene, takze nebude treba nic menit. Dostante sa do nastaveni sietovej karty a skontrolujte si nastavenie “WakeOnLan from PowerOff” a “Povolit prebudenie pocitaca tymto zariadenim” podla nasledujucich obrazkov.

 

Zistenie dolezitych info

Dalej si v systeme zistite MAC a IP adresu sietovej karty. Spustite si prikazovy riadok (Win+R, napiste cmd a stlacte enter). Do prikazoveho riadka napiste “ipconfig /all”, pravdaze bez uvodzoviek. Vyskoci na Vas tabulka, v nej najdite informaciu zvyraznenu v nasledujucom obrazku a riadok zacinajuci “IP Adress”. Tieto dve hodnoty si zapiste.

MAC adresa ma formatsiestich parov znakov: XX-XX-XX-XX-XX-XX (medzi parmi mozu byt namiesto pomlciek aj dvojbodky)

IP adresa ma format styroch trojcisiel: XXX.XXX.XXX.XXX (sietova IP adresa vzdy zacina 192.168.XXX.XXX)

Upozornenie: Niekedy sa stava, ze IP adresa sa meni s kazdym zapnutim PC. Je to ovplyvnene funkciou DHCP na routeri. Je potrebne v routeri nastavit DHCP rezervaciu. Routerov je velke mnozstvo a preto je zbytocne zverejnovat obrazok, ako to vypada. Ked pouzijete google do ktoreho napisete model svojho routeru a “DHCP reservation”, urcite sa Vam ukazu tie spravne moznosti.

 

Aplikacia na android

No a teraz si na zariadenie nainstalujte aplikaciu. Vyskusal som ich niekolko, najviac sa mi osvedcila Wol Wake on Lan Wan. Vdaka svojim moznostiam nastaveni. Ked si date pridat novu polozku, vyskocia na Vas tieto moznosti:

“Name” – nazov ako sa Vam to bude zobrazovat v zozname po ulozeni.

“MAC” – adresa sietovej karty, ktoru ste si zistili pomocou prikazoveho riadka.

“IP or Domain” – IP adresa vasho pocitaca v sieti, ktoru ste si zistili cez prikazovy riadok.

“Port” – standartne 9, tam netreba nic menit.

“Send as broadcast” – potrebne zaskrtnut. Objavi sa kolonka s cislami, to nechajte tak ako su. Toto nastavenie urcuje, ze telefon je v sieti s danym pocitacom.

“Send multiple” – mozete odskrtnut. Je to na zaslanie signalu na prebudenie viac krat. Pokym to funguje, tak staci jeden signal na prebudenie.

 

Teraz Vam staci sa s androidom pripojit na WiFi siet a pomocou aplikacie zapnut pocitac.

 

Dalsie moznosti

Tieto moznosti su narocnejsie na vedomosti a skusenosti pouzivatela. Ak niecomu nebudete rozumiet, skuste sa najprv pozriet na google a wiki, kde najdete odpovede na zakladne otazky.

Pokym disponujete internetovym pripojenim na telefone a nechcete sa vzdy pripajat do siete, kde je dany pocitac, mate moznost zobudit ho cez internet. V tomto pripade je ale potrebna verejna IP adresa.

Ak ju mate a je dynamicka, je potrebne nastavit DynamicDNS. Je to sluzba zadarmo, osobne pouzivam http://www.no-ip.com/. Ale radsej sa pozrite do routeru, ci danu stranku DDNS podporuje. Vacsinou v nastaveniach DynamicDNS je roletkove menu s moznostami stranok. Na stranke si vytvorite domenu s prihlasovacimi udajmi. Tieto informacie potom zadate do routeru v nastaveniach DynamicDNS. Tymto ste ziskali pristup na Vas routeru z internetu formou internetovej adresy.

Aby ste ale mohli zobudit pocitac, je potrebne nastavit “Virtual Server”. Najdite si v nastaveniach routeru moznosti Virtual Server a pridajte novu polozku. V nastaveniach polozky bude zadanie IP adresy, to je IP adresa vasho PC v sieti. Nastavenie “Port” ma moznosti “public” a “private”, to bude 9 v oboch pripadoch. Polozku “Protocol” zvolte UDP a cislo 17.

V nastaveniach pripojenia v aplikacii na android zariadenie je potrebne zmenit:

“IP or domain” – sem vlozte IP adresu vasej statickej verejnej IP, alebo adresu, ktoru ste si registrovali na stranke DDNS napriklad no-ip.com

“Send as broadcast” – musi byt odskrtnute

Ostatne nastavenia zvolte tak, ako v predoslom pripade.

 

 

Dufam, ze navod je celkom prehladny vzhladom na narocnost nastaveni. Ak by ste mali nejake otazky, kludne napiste komentar.

Ako som zvládol 160km na bicykli s Androidom

Okrem písania článkov na stránku MojAndroid.sk, a programovania všetkých nových vecí, ktoré sa vám snažíme priniesť, sa vo voľnom čase rád venujem behaniu a cyklistike. Leto je v plnom prúde, prázdniny sa začali, tak dúfam, že inšpirujem niektorých z vás ku športovaniu. Určite to ocenia najmä tí, ktorí sedia celý deň v robote za počítačom, a dobre by im padlo si večer “vyvetrať hlavu.” 

Osobne používam aplikáciu RunKeeper, lebo sa sa k nej dostal ešte keď mala manželka iPhone 3G a o Android telefónoch sa ešte len hovorilo, a tak som jej zostal verný. RunKeeper, podobne ako iné fitnessové aplikácie, zaznamenáva čas, trasu, tempo, a iné údaje o vašej športovej aktivite. Či už je to behanie, cyklistika, korčuľovanie alebo iné. Aktivity sa ukladajú v telefóne, a pri najbližšej príležitosti sa automaticky zosynchronizujú s mojím online účtom.

Minulý mesiac som sa s kamarátom a kolegom z práce rozhodol ísť na cyklistické podujatie Norwich 100. Ide o 100 míľ (160 kilometrov) na bicykli v priebehu 1 dňa so štartom aj cieľom v meste Norwich. Bol som zvedavý či RunKeeper zvládne zaznamenať aj takú dlhú trasu, a či vydrží batéria. Po 6 a pol hodinách šľapania do pedálov som z dobrým pocitom pozrel na môj Android, a potešil som sa, že baterka vydržala a všetko bolo správne zaznamenané.

Bola to najdlhšia trasa akú som doteraz dal za jeden deň, a športovanie s Androidom nadobúda úplne iné rozmery. Možno si niekto povie: “Čo mu šibe, na čo potrebuje pri bicyklovaní telefón?” Ale v dnešnom svete preplnenom technologickými hračkami, kde ľudia komunikujú čoraz viac pomocou sociálnych sietí, je to jeden zo spôsobov ako sa podeliť o svoje športové výkony s kamarátmi, a vytvoriť zdravú konkurenciu, ktorá aj ostaných donúti zdvihnúť lenivý zadok, a spraviť niečo pre svoje zdravie.

Okrem RunKeepera existuje aj množstvo iných fitnessových aplikácií, napr. My Tracks od Googlu, iMapMyFitness+, Cardio Trainer, Endomondo Sports Tracker, Strava Cycling, či miCoach od Adidasu. Porovnanie niektorých z nich si môžete pozrieť v článku Ako schudnúť s Androidom. Vývojári z RunKeeperu prednedávnom predstavili Health Graph, čo je laicky povedané nový protokol pre zdieľanie údajov o športových aktivitách. Už teraz ho používajú niektoré aplikácie pre nahranie športovej aktivity na RunKeeper účet. Som zvedavý kam to najbližší rok, dva povedie. Zaujímavé príslušenstvo ako napr. váha, ktorá cez wifi ukladá vaše údaje priamo na internet, či hodinky pre plavcov, ktoré zaznamenajú priebeh plávania, je ešte stále dosť drahé, ale s príchodom nových výrobcov hádam zlacnie, a budeme si ho môcť dovoliť bez uťahovania opaskov.

Používateľská recenzia HTC Desire / hodnotenie 8 z 10

Po cca 3 rokoch používania Windows Mobile som prešiel na Android. Tá rýchlosť je neporovnateľná! :) Taktiež treba pripomenúť, že používať Android bez non-stop dátového pripojenia je ako používať auto bez benzínu.Po 3 mesiacoch používania môžem zhodnotiť toto zariadenie a hlavne jeho použitie v business prostredí. Zo začiatku je to trocha vec zvyku písať na klávesnici iba prstami, ale v landscape móde robím minimálny počet chyb. Verím, že časom sa to zlepší. Čo ma prekvapilo po rozbalení krabice, bola žiadna ochranná fólia na ten obrovsky displej, keďže na WM MDA som mal po cca roku celkom slušne poškrabanú ochrannú fóliu. Dal som na radu známeho a kúpil si puzdro. Zatiaľ ani škrabanec.

Už sa celkom nepamätám ako vyzeral zadný kryt hneď po vybalení, ale po pár odmontovaniach (SIM, väčšia microSD, atd.) už kryt nedolieha. Nie je to ojedinelý prípad, keďže kolegovia majú rovnaký problém a zadný kryt nedolieha na 100%. Telefón sa inak v ruke drží celkom dobre a interakcia palcom je celkom pohodlná a neovplyvňuje stabilitu telefónu v ruke.Čo sa týka batérie, veľa ľudí spomínalo, že výdrž je nízka, ale so správnym nastavením (napr. vypnutie Live wallpaper, zrušenie e-mail push, jas na 30%, atď.) som dokázal dostať z nej 3 dni (od rána až po tretí večer) pri zapnutých dátach, synchronizácii e-mailu, telefonovaní, surfovaní, hraní hier, atď.Zvuk je celkom fajn (čo sa týka telefonovania) aj v multimédiách (cez slúchadlá). Horšie je to s hlasným odposluchom. Ten je nepoužiteľný aj v úplne tichej miestnosti. Našťastie pristroj ma možnosť pripojenie slúchadiel cez štandardný 3,5mm jack, takže nie je problém.

Pre business využitie je výhodou WiFi tethering. Na druhej strane, Android ešte nemá dotiahnuté nejaké veci, keďže sa orientuje na sociálne použitie a chýba mu istá funkcionalita využívaná v pracovnom prostredí ako napr. synchronizácia úloh, nemožnosť označenie udalosti v kalendári ako súkromnú, písanie poznámok.

Zaver: výborné technické prevedenie (až na zadný kryt), Android tomu dodáva pridanú hodnotu. Ešte nedoladené pre business sféru.

Plusy

  • display
  • HTC Sense
  • TrackBall (spust fotoaparátu)
  • WiFi tethering
  • 3,5 mm jack
  • fotoaparát

 

Mínusy

 

  • chýba synchronizácia úloh a poznámok so serverom MS Exchange
  • nemožnosť označit udalosť v kalendári ako privátnu
  • odpovedať alebo preposlať udalosť z kalendára
  • A2DP
  • nedoliehanie zadného krytu

 

Používateľská recenzia LG Optimus One / hodnotenie 8 z 10

Telefón LG Optimus One mám pomerne krátko- je to aj moj prvý telefón s OS Android.Píšem na ňom  aj túto recenziu.Píše sa mi na ňom celkom dobre vzhľadom na to , že mám ešte malé  prsty no a tak mám voči virtuálnej QWERTY klávesnici isté výhrady ale o tom až neskôr.

Celkovo som s telefónom veľmi spokojný.Ale nedá mi nespomenúť  že viditeľnosť na priamom slnku je takmer nulová a ani 3mpix fotoaparát bez blesku nie je nič extra ale pre bežného nenáročného užívateľa ako ja  je to celkom postačujúce.A chcel by som upozorniť že v recenzii na tento telefon na vašej stránke ste uviedli že na preloženie SD karty je nutné vybrať baterku čo nie je  pravda.

Klady

+ OS Android :D

+ kvalitný displej s dobrým rozlíšením (320 krat 480 bodov) a uhlopriečkou 3,2palca

+ 4 HARDVEROVE tlačidlá pod displejom (narozdiel od Optimus Me)

+ Aktualizácia na  Android 2.3

+ 3,5 mm jack

+1 500 mAh batéria

+ aj keď slabý foťák aspoň že má autofokus

+ dobre sa drží v ruke

+ štedré nastavenia fotoaparátu

 

+ zapínacie tlačidlo( ktoré napr. u LG Optimus Me chýba)

+ príjemný pomer  cena/výkon

+ kryty nevŕzgajú

+ plastové kryty dobre doliehajú

+ plastové kryty na prvý pohľad pôsobia kovovo

+ 2GB SD karta v balení

+ displej je kapacitný čiže reaguje len na pokožku a aspoň sa vám  nedoškriabe od pera či nechtov(osobne poznám jedného človeka ktorý na displej píše nechtami a keď mi ukázal displej škrabance boli presne tam kde sú na QWERTY klavesnici rozložené písmenká)

 

Zápory

– na spustenie rádia je nutné pripojiť slúchadlá

– v každej recenzii mate telefón pogumovanými krytmi no u môjho

mobilného operátora mi tento mobil predqli iba s obyčajnými plastovými krytmi

–  chýbajúci kurzor v LG klávesnici

– sekanie pri náročnejších hrách

– absencia blesku

– spúšť fotoaparátu

– kvalita zvuku videa

– pri písaní na QWERTY klá vesnici mám menší problém s tím že medzerník sa nachádza príliš blízko bodky (v pravo) a ak klikáte na medzerník pravím palcom-ako ja-často sa vám stane že miesto medzeri napíšete bodku

–  absencia prednej kamery

– absencia Adobe Flash

– občas spomalenejšie reakcie

– prehrievanie baterky – keď je napr. v aute vyžšia teplota mobil sa vypne a často sa mi ho podarí spojazdniť až o pol hodinu neskôr

 

Záver

LG Optimus One je podľa mňa zaujmavý telefón. V dobe keď som ho kupoval bol- podľa môjho názoru- najlepší vo svojej cenovej kategórii . Stále si myslím že patrí k vyžšej triede Androidov v cene – teraz už len do 200€ – no zároveň si myslím že jeho miesto preberá Samsung Galaxy Ace. Samsung je sice drahší no  za cenu okolo 220€ ponúka 800 MHz procesor, 5 mpix foťák aj s bleskom, rozlíšnie 320 krát 480 b. – ako LG – ale na väčšom 3,5 palcovom displeji.

No ajtak si myslím že kúpa LG bol dobrý nápad a jediný výraznejší nedostatok ktorý v ňom vidím je foťák a chýbajúci Adobe Flash.

 

Používateľská recenzia Samsung Galaxy Tab / hodnotenie 7/10

Zariadenie ako také je celkom v pohode, je to  taký mini computer ktorý je praktický a vždy po ruke. Používam ho na telefonovanie pomocou Hands Free, mejlovanie, surfovanie, prezeranie a editáciu dokumentov, prezeranie foto a video. Je super. Displej mohol byť AMOLED. Výdrž batérie ako u bežného telefónu resp. 2-3 filmy. Trochu mi vadí klávesnica, neobsahuje kurzorové tlačítka ale ak človek dobre trafí prstom na miesto, tak sa objaví posúvač ktorý sa dá posunúť na miesto kam chcem umiestniť kurzor.

Klady

Ako systém mi vyhovuje (podpora flash), microsoft exchange server a mejly fungujú na 100%. Ako celok je O.K.

Zápory

– rýchlosť niektorých aplikácii je dosť pomalá (internet browsery)

– nie všetky divx a xvid vie prehrať, ale dá sa stiahnuť lepší player

– videá na TV Markíza nevie prehrávať (vyskakuje hláška že video nie je   optimalizované pre mobil???)

– ak plánujete hard reset, a ak neodinštalujete najprv niektoré aplikácie z   Android marketu napr. google earth, ebay, google chrome… viac ich z   marketu nenainštalujete ani keď zmeníte účet.!!!

– zišiel by sa USB port

MojAndroid.sk blogy: Pravidlá pre blogerov

  1. MojAndroid.sk Blogy sú pre všetkých Android fanúšikov, ktorí má záujem písať o Androide. Príspevky, ktoré sú v rozpore s týmto pravidlom, budú vymazané.
  2. Blogeri píšu do svojho blogu len príspevky, ktoré nie sú v rozpore so zákonom a dobrými mravmi, a nijak neporušujú autorské právo. Stránka MojAndroid.sk nepreberá zodpovednosť za obsah jeho príspevku.
  3. Bloger vystupuje na blogu pod svojím menom a priezviskom, prípadne svojím nickom/prezývkou.
  4. Bloger berie na vedomie, že v blogu nie je priestor na reklamu, ani na otvorenú, ani na skrytú. Je zakázané priame alebo nepriame propagovanie konkrétneho výrobku alebo služby, z ktorej by mal bloger prospech. Ak máte záujem o reklamu, kontaktujte nás.
  5. Bloger umiestnením príspevku na svojom blogu automaticky dáva súhlas s jeho využitím na stránkach www.MojAndroid.sk. Redakcia MojAndroid.sk má možnosť odmeniť najlepších blogerov zaujímavými cenami :)
  6. Bloger má právo na technickú podporu zo strany administrátora MojAndroid.sk. Redakcia zároveň zaručuje blogerovi, že zamedzí vstupu tretej osoby do jeho blogu.

Všetky Môj Android blogy nájdete na tejto adrese.

Používateľská recenzia: ochrana pre HTC desire S

Tipy pre dodatočnú ochranu zariadenia od HTC, DESIRE S. Kedže aspoň z môjho pohľadu sa nejedná o telefón za pár korún, oplatí sa zvážiť kúpa niektorých doplnkov.

 

 

 

 

 

 

Hneď ako som si doniesol svoje nove HTCčko, začal som riešiť ako dodatočne ochrániť telefón, hlavne display ktorý zaberá celý predok telefónu.

Ochranné puzdro:

Ako prvé som sa zameral na puzdro, keďže bežne nosím telefón vo vačku s klúčami a inými vecami ktoré by mohli poškrabať ( a po skúsenosti s predošlým telefónom aj poškrabú ) telefón. Bohužiaľ som všade na slovenských e-shopoch našiel originálne puzdra len pre starší model Desire. Keď som konečne našiel obchod kde to mali na sklade, naivne som si myslel že by som si ho mohol skúsiť. Síce podľa parametrov sú DESIRE S a DESIRE skoro rovnaké, len DESIRE S je o par mm kratší, nechcel som to nechávať na náhodu. Samozrejme že najprv zaplatiť, potom rozbaľovať ( hlavne že po kúpe som zistil že obal  bol už rozbaľovaný, a zase “odborne” zlepený kusom pásky ). Zo začiatku tam išiel telefón trosku ťažšie ako je zdravo, no po cca týždni sa puzdro prispôsobilo a teraz telefón ide z neho pohode vytiahnuť aj bez “chytrého mechanizmu”. Takže aby som to zhrnul…. Ak hľadáte puzdro pre HTC desire S a ešte ste nenašli špeciálne pre tento model telefónu, kľudne kúpte aj tento, oplatí sa to, aspoň ja neľutujem.

Ochranná folia na display

Na trhu je viacej značiek fólii ( ja som našiel minimálne 4 ), preto som hľadal po nete ktorá by mohla byt naj. Ešte pred tým než si utvoríte úsudok, za svoj život som lepil fóliu len na dve zariadenia, takže v tomto nej som dva – kráť zbehli

 

Po nalepení sa tvorilo strašné veľa bubliniek, ani na druhy kráť som nebol schopný ani tie veľké vytlačiť ( aj keď píšu že niektoré malé by mali zmiznúť do 24 hod. ), tak  som to cele  ztrhol, a zmieril som sa zo stratou 5€.

Ďalšie čo mi padlo do oka bola fólia s logom HTC s celým názvom SP-P530 Original HTC DESIRE S Screen Protector.

Taktiež ako v predošlom prípade som mal dva pokusy, ale už pri prvom bolo vidieť že to je o niečom inom, fóliu som len polozil a sama sa vyrovnala, skoro bez bubliniek, a všetky išli bez problémov vytlačiť kreditkou, ale dá sa použiť hocičo rovne, bez ostrých hrán.

Takže keď zhrniem fólie: Ak ste profi lepič, tak možno budete mat viac šťastia s prvou od tuzemských výrobcov, ktorá bola aj najlacnejšia. Ak ste bežný užívateľ a chcete jednoduchú inštaláciu tak si pripíšte na zoznam aj tuto originálnu fóliu od HTC.

 

Síce to asi vyzerá až na prehnanú ochranu keď telefón chráni gorilla glass, fólia a ešte aj koženkové puzdro, ale nechcem nechávať nič na náhodu ;-)

 

Android Aplikácia Shooty

 

Chceli ste si niekedy prezerat Shooty-ho archív ale navigácia medzi jednotlivými obrázkami vám šla na nervy? Potom táto aplikácia je presne pre vás.

Jedného dňa som si chcel pozrieť Shooty-ho obrázky na jednej nemenovanej stránke. Navigácia medzi jednotlivými obrázkami je hrozná (obrázky sú v zozname iba ako náhľady a navigácia je len na ďalší resp. predchádzajúci zoznam). Keď si človek zobrazí jeden obrázok v plnej veľkosti, musí sa vrátiť na zoznam a kliknuť na ďalší.

 

Pretože som sa nedávno stal vlastníkom telefónu s Androidom, rozhodl som sa využiť moje programátorske schopnosti a napísať si vlastnú aplikáciu. Všade píšu, že je to jednoduché :)

Vytvoril som dve verzie aplikácie – jedna založená na technológii HTML a druhú ako natívnu Android aplikáciu. Všetko čo aplikácia robí je, že získa stránku so zoznamom, zanalyzuje ju (tj. zistí pre nás zaujímavú čast s linkou na obrázok), získa obrázok v plnom rozlíšení a zobrazí ho. Potom sa uživateľ môže navigovať medzi obrázkami pohybom prsta (swipe) doľava resp. doprava. Obe aplikácie môžu byt presunuté na SD kartu (vyvýjane pre Android 2.2, ktorý je podľa štatistík najrozšírenejší).

 

Rozdiely medzi aplikáciami su iba vo vzhlaďe (teda okrem použitej technológie). Natívna aplikácia ma výhodu, že jej veľkosť je malá a je závislá iba na jsoup knižnici, ktorá má za úlohu analýzu html súboru. Taktiež zobrazuje obrázok vo full screen móde. HTML aplikácia má (ne)výhodu, že obrázky ukladá lokálne. Nevýhoda je vačšia veľkosť aplikácie a závislosť na viacerých knižniciach (jquery, touchwipe, xdomainajax, phonegap) a službe YQL. Zobrazenie je iba v landscape móde s viditeľnou titulkou (title bar).

 

Keďže túto aplikáciu som robil iba ako hobby, nemienim si kvôli tomu zriaďovať účet na Android Market-e za 25$.

Aplikáciu si môžte stiahnuť z tejto linky Natívna aplikácia a nezabudnite pred inštaláciou povoliť “Unknown sources” v nastaveniach (Settings->Applications).

 

Ak sa vám aplikácia páči alebo nájdete nejakú chybu v aplikácii, nechajte mi odkaz v komentároch. Ďakujem.

 

UPDATE: vyhradzujem si právo anonymne sledovať a vykazovať použitie aplikácie pomocou Google Analytics.

Používateľská recenzia HTC Desire – hodnotenie 9/10

Patrím medzi takzvaných detailistov, čiže všetko čo mi len trochu nesedí sa snažím zmeniť a os android mi to umožňuje viac ako dokonalo. V markete sú tisíce aplikácií na prispôsobenie, či dokonca “kompletné prekopanie” užívateľského prostredia. Väčšina z nich je zadarmo a platené sú väčšinou za smiešne sumy ako 2 – 3 eurá. Prečo som si vybral práve Desire ? Potreboval som zariadenie ktoré mi umožní pohodlný a plnohodnotný ( podpora flash )prístup na internet takže kôli komfortu písania emailov, sms a prezerania stránok som požadoval veľký display. Ten na Desire je kapacitný s uhlopriečkou 3.7 ” čo je pre mňa ideálne. Zvažoval som aj Desire HD ale to by už bolo príliš veľké a ťažké.

Čo sa mi na HTC Desire páči

Medzi klady jednoznačne patrí malá LED vo vrchnej časti prístroja ktorá blikaním upozorní na zmeškané hovory, emaily, sms či udalosti v kalendári. V e-shopoch ju nespomínajú skoro vôbec, čiže až kým som si telefón neodskúšal, vôbec som o nej netušil, tým viac ma milo prekvapila :). Počas nabíjania svieti na oranžovo, ak je telefón nabitný, zmení farbu na zelenú. Malý ale veľmi užitočný detail.

Display –  farby sú nádherné, odozva na dotyk je výborná keďže sa jedná o kapacitný typ. Vzhľadom k tomu vám bohužiaľ nebude reagovať na neživé predmety.Ďalšia vec ktorú treba spomenúť je kvalita spracovania. Mobil je pevný, nič nevŕzga, skvelo sa drží v ruke aj vďaka pogumovanej zadnej časti a taktiež jemne zahnutej spodnej časti. Po dizajnovej stránke sa drží hesla v jednoduchosti je krása a s týmto musím súhlasiť. Žiadne zbytočnosti, len jednoduchý a krásny dizajn ukrývajúci v sebe vysoký výkon.

Vďaka 1Ghz procesoru je mobil ťažké dostať do “úzkych” takže mrznutie alebo dlhé načítavanie som nezaznamenal. Ak sa občas sekol, bolo to len pri náročných aplikáciách ako sú hry, no považujem to za zanedbatelné, nakoľko ich bolo naozaj minimum a boli krátke, cca do jednej sekundy.

HTC Sense – užívateľské prostredie po grafickej stránke veľmi pekné a efektné, bežný užívateľ bude určite spokojný. Ja ho však nepoužívam, zvolil som aplikáciu z marketu Launchner Pro kde mám väčšiu možnosť prispôsobenia domácich obrazoviek. Taktiež to trošku zrýchlilo zariadenie a predĺžilo jeho výdrž.

Fotoaparát nepoužívam skoro vôbec takže ho objektívne posúdiť nemôžem, na bežné momentky mi postačuje. Využívam však jeho prisvetľovaciu diódu ktorá je v zimných mesiacoch veľmi nápomocná keďže deň je pomerne krátky a občas si niekde potrebujeme detailne posvietiť. V telefóne je na to aj samotná aplikácia.Vďaka vstavanému GPS modulu som si zakúpil aj navigáciu a takto som ešte viac rozšíril jeho využitie. Display je dostatočne veľký takže navigovanie je bezproblémové.

Aké sú hlavné nedostatky HTC Desire?

Mínusom je batéria, pri aktívnom využívaní mobilu nabíjam každý deň. Ak ho šetrím, vydrží 2 dni. Mne osobne to až tak nevadí, nakoľko dávam prednosť funkčnosti zariadenia pred výdržou jeho batérie. Životnosť predlžujem vypínaním dátových prenosov, wifi a gps keď ich nepotrebujem a automatický jas obrazovky zapínam iba ak som vonku. Doma si nastavujem jas na 30 % čo vpohode postačuje.

Display je síce pekný ale na priamom slnku budete mať problém. Ak si nastavíte svetlú tapetu, dá sa to, ale ak ju máte tmavú poprípade čiernu, neuvidíte nič. Porovnával som to so samsungom wave, rozdiel som nezbadal takmer žiadny.Osobne mi asi najviac vadí pamäť telefónu. Mám nainštalovaných dosť aplikácií takže už mi začína byť malá. Našťastie je možnosť presúvať niektoré aplikácie na kartu SD čo z časti eliminuje tento problém, ale vnútorná pamäť by mohla byť pre takéto zariadenie aspoň dvojnásobná.

No a poslednou vecou čo mi vadí je kryt fotoaparátu. Vytŕča z tela telefónu a sklíčko nieje ničím chránené takže treba dívať pozor kam telefón dávame. Je to nepraktické a úplne zbytočné riešenie. V niektorých recenziách bol spopínaný slabý výkon zadného reproduktoru. Na počúvanie hudby to určite nieje, no hlasitosť zvonenia mi postačuje. Ak som v hlučnom prostredí, zapnem si vybrácie a je po probléme. Naopak reproduktor pre hovory je dostatočne výkonný. Často telefonujem aj v hlučnom prostredí a nemal som problém.

Moje celkové hodnotenie

So zariadením som aj napriek jeho mínusom viac ako spokojný preto mu dávam hodnotenie 9. Moje požiadavky spĺňa dokonale, nebyť vyššie spomenutých mínusov, našiel by som ideálny telefón. Otázka či by som si ho kúpil aj teraz keď ho už poznám ? Samozrejme že áno, je to skvelý a pekný telefón :)

Používateľská recenzia HTC Desire HD – hodnotenie 3/10

Moje postrehy su rozporuplné. Perfektný display, úbohá batéria, reproduktor, res.slúchadlo. Od 100%nabitia do úplného vybitia uplynulo 9 hod. Za ten čas som telefonoval cca 2min. a urobil som 6 fotografických záberov s použitím blesku. 50% energie spotreboval diplay, 34% zobrazenie a zbytok systém android, pohotovosný čas v bunke, hlasové hovory a nečinný telefón.

Tento telefón s týmto o.s. je nedorobok. Treba vypnuť aplikácie bežiace na pozadí o.s. a tým šetriť energiu. Ale tým ochudobňujem telefón o možnosti ktoré poskytuje a za ktoré som si zaplatil. Čo vypnúť, treba sa poradiť s IT odborníkom, ktorý pozná detailne tento o.s. Nie je to telefón pre bežných uživateľov, ktorí by chceli využiť možnosti čo tento telefón poskytuje a nemali pri sebe pernamentne zdroj energie. Kvôli extrémnej spotrebe nedoporučujem kúpu tohto prístroja s týmto o.s.

Plusy:

  • Display, veľké možnosti prispôsobovať si pracovnú plochu podľa svojich predstáv.

Mínusy:

  • Úbohá batéria pre tento o.s.,nevyhovujúci reproduktor res.slúchadlo.

APNdroid víťazom Aplikace roku v kategórii Nástroje

Zúčastnil som sa vyhlásenia ankety Aplikace roku a na moje potešenie APNdroid vyhral kategóriu Nástroje. Moja radosť je o to väčšia, že sa jednalo o hlasovanie verejnosti. Zdôrazňujem, že som pre propagáciu mojej aplikácie neurobil absolútne nič.

Nenominoval som ju, netweetoval o nominácii, dokonca som ju nikomu nespomenul. Som šťastný, že to niekomu stálo za to zaradiť moju aplikáciu do nominácíí a že sa našli stovky ľudí ktorí za ňu hlasovali. Všetkým patrí moje veľké Ďakujem!

sk.martinadamek.com

Ahoj, môj slovenský blog!

Zase ma to raz chytilo. Rozhodol som sa že občas niečo napíšem v slovenčine. Mám síce už niekoľko rokov blog v angličtine, ale tým že to nie je môj materinský jazyk, nie vždy som schopný vyjadriť to čo by som chcel a ako by som chcel.

Skúsim to tu, aj keď je možné že toto je prvý a zároveň aj posledný príspevok, keďže ja rýchlo zahorím ale aj rýchlo zhasnem.

Originál blog nájdete na sk.martinadamek.com

Používateľská recenzia HTC Desire Z

HTC Desire ZTento Android mám zatial krátko, ale za ten čas som si na neho skvele zvykol. Je intuitývny čo sa mi zdá veľmi dobré lebo pred ním som nemal žiadny podobný telefón a v priebehu pár minút som zvládol ovládanie na jedničku.

Na hardwarovej klávesnici sa píše veľmi dobre, skvele sadne do rúk a výsuvný mechanizmus musím len pochváliť. Absolútne nechápem ako môže neikto kritizovať jeho hladký chod. Niekoľkokrát som skúšal či sa mi sama otvorí, ale to nie je možné pokiaľ nie ste mimozemšťan alebo rosnička zelená a nedržíte mobil za display. Ku klávesnici ma napadá asi jediný nedostatok keď je zatvorená tak je cítiť ako sa trochu hýbe v pántoch je tam určitá vôľa ktorá ale pri otvorení úplne zanikne. Chod systému je absolútne hladký aplikácie sa spúšťajú takmer okamžite a prostredie Sense sa mi veľmi páči, ale chcelo by to viacej druhov tém okrem tých ktoré sú už v mobile a dostupných s HTC Hub.

Fotoaparát fotí podľa mňa veľmi pekné fotky aj pri zhoršenom svetle. Samozrejme netreba zabúdať že je to stále len mobil tak od neho netreba čakať fotky na úrovni zrkadlovky či kompaktu. Videá sú dosť kvalitné okrem použitého formátu 3gp, namiesto ktorého mohlo htc použiť aspon mp4.

Tento telefón je veľmi podarený a až na pár nedostatkov ako je aj slabá výdrž batérie je moc dobrý. Určite by som ho odporučil každému kto chce niečo viac ako obyčajný dotykový display a vysúvateľná klávesnica pritom moc poteší.

Plusy:

  • Rýhlosť systému
  • Hardwarová klávesnica
  • GPS, G-senzor, hardwarová súšť fotoaparátu …
  • Použitie led blesku ako prisvetlenia
  • Kovové telo

Mínusy:

  • Váha 180g
  • Absencia HDMI konektoru
  • Vôľa krytu baterky a klávesnice v zatvorenom stave
  • Slabá batéria len 1300mAh
  • Kvalita reproduktoru

 

Používateľská recenzia: LG GT 540 Optimus

Toto je môj prvý telefón s operačným systémom Android. Telefon sa da skvele využit na surfovanie po internete vďaka pripojeniu wifi, čo je jeho veľký plus. Taktiež disponuje 3 palcovým dotykovým diplejom s rozlíšením 320×480 bodov, na ktorom sa dajú dobre pozerať filmy. Fotoaparát je 3 megapixlový. Nechýba ani podpora GPS.

Najviac sa mi páči pripojenie wifi s ktorým sa dajú ľahko prezerať webové stránky a taktiež stiahnuť neaký ten súbor.Na 2. mieste je rýchlosť odozvy. Telefón má 600 mhz procesor a 256 MB operačnú pamäť (RAM). Ľahko si poradí aj s náročnejšimi aplikáciami a hrami hoci hoci sú určené pre oveľa výkonnejšie telefóny. Displej reaguje výborne. Ďalšie plus je možnosť pozerania a ak treba aj sťahovania videí z youtube. Fotoaparát fotí veľmi kvalitne, k čomu dopomáha aj autofocus. Batéria s kapacitou 1500 mAh zaruči že sa mobil len tak nevybije. Aplikácie a hry do mobilu sa daju ľahko stiahnuť pomocou aplikácie Market ktorá je v telefóne. Zmienená navigácia GPS je veľmi prená a pokiaľ si zapnete satelitné prijímanie môžete nájsť aj vlastný dom. Veľkým plus je aj rozšíriteľnost pamäťovej karty až do 32GB. Telefón sa veľmi jednoducho používa. Cena sa v súčasnosti pohybuje okolo 210€.

Nepotešila ma vnútorna pamäť telefónu, ktorá je 128 MB. Taktiež chýba led dióda.

 

Používateľská recenzia: Sony Ericsson Xperia X10 mini pro

Tento telefón mám cca. mesiac a som s ním spokojný. Pre tento model som sa rozhodol, lebo som chcel qwerty klávesnicu, s ktorou som maximálne spokojný, ale niekedy sa pri vysunutí vysunie mierne “nakrivo”, nie je to nič hrozné, ak sa toto “vykrivenie” nebude ďalej zväčšovať. Display je malý, ale nestráca tím na ovládateľnosti, skôr naopak! Dizajn telefónu je podľa mňa jeden z najlepších. Spodná časť zadného krytu ale aj pri slabšom stlačení vŕzga. Mínusom je jednoznačne zastaralá verzia OS. Reakcie sú rýchle a seká iba pri viacerých spustených aplikáciach. Výdrž na jedno nabitie pri bežnom používaní je kolísavá – niekedy ani 12 hodín, raz dokonca cez dva dni!

Klady:

+pohodlná qwerty

+rýchle reakcie

+dizajn

+rozmery=ovládateľný jednou rukou

+ľahké odblokovanie displaya

+rýchle reakcie

+kvalitný hudobný výstup

 

Zápory:

-spodná časť zadného krytu vŕzga

-stopnutie update-ov, aj napriek postačujúcemu HW

– plasty nedržia pevne pri sebe a je medzi nimi aj 2-3 mm medzera (hl. na spodnej časti klávesnice)

-problém s inou značkou micro SDHC ako sandisk, bohužiaľ, pred týždňom som si kúpil Kingston, a nedajú sa na ňu zapisovať dáta cez kábel.

-slabá baterka (BST-38)

 

Prvý 7″ android 3.2 tablet – Huawei MediaPad

Čínsky výrobca elektroniky Huawei dnes v Singapoure oficiálne prezentoval svoj najnovší tablet s názvom MediaPad. Na tejto akcií sa zúčastnili aj partneri Qualcomm, Gameloft a  Real, ktorí sa podujali na jeho výrobe.  Ako uviedol Huawei, tablet beží na os Android vo verzií 3.2, čo je prvá verzia androidu optimalizovaného pre 7 palcové tablety. O iných novinkách, ktoré nám prinesie verzia 3.2 sa nezmienil.

Huawei ho prezentoval ako svetovo  najmúdrejší, najtenší, najľahší a cenovo dostupný tablet v jeho triede. Posúďte to podľa jeho špecifikácií:

 

  • Android Honeycomb 3.2
  • 7″  kapacitný IPS LCD displej
  • 1,3 MP predná kamera + 5 MP zadná kamera s autofókusom a možnosťou nahrávať HD video
  • HSPA+ 14,4 Mbps, WiFi 11n, Bluetooth2.1+EDR
  • GPS rádio a A-GPS podpora
  • Dvojjadrový 1,2 GHz Qualcomm procesor
  • Možnosť prehrávania videa v rozlíšení 1080p + HDMI konektor
  • Flash 10.3
  • Výdrž batérie 6 hodín
  • Váha: 390 gramov
  • Hrúbka: 10,5 mm

Celkom pôsobivý je displej, ktorý má hustotu pixelov až 217 PPI. Ak by sme to mali porovnať s dnešnými tabletmi tak napr. Ipad 2 má 132 PPI, Galaxy Tab 10.1 149 PPI a Motorola Xoom 160 PPI, čo je veľmi slušné,  avšak musíme zobrať aj do úvahy, že spomínané tablety majú približne o 3 palce väčší displej.

Tablet bude podporovať Android Market, vlastný App Store od Huawei a iné obchody tretích strán. Neboli prezentované žiadne ceny tohto zariadenia ale bolo oznámené, že bude k dispozícií v treťom štvrťroku tohto roka. Musíme si teda počkať na začatie predaja a zistiť či Huawei dodá to, čo sľubuje.

 

 

Zdroj: Electronista

Ako jednoducho na “collision detection”, 1. časť

Kto z Vás skúšal programovať nejakú grafickú aplikáciu (napríklad hru) vie, že detekcia kolízií jedného objektu s druhým je naozaj netriviálny problém. Nebudem sa zaoberať štandardnými metódami zisťovania kolízií. Metódu, ktorú popíšem som vymyslel ja sám a je výpočtovo veľmi nenáročná, veľmi jednoduchá na pochopenie a myslím, že i veľmi praktická.

Je možné, že uvedený algoritmus už objavil niekto iný, a že sa i používa v praxi a ja o tom iba neviem. Ja som tento algoritmus, ktorý budem popisovať však nikde nenašiel a prisahám vám, že som na neho prišiel sám svojou vlastnou úvahou. Je však taký prostý, že mi príde velice nepravdepodobné, že sa to nikde nepoužíva. Preto ak niekto z Vás tento postup pozná alebo ho niekde nájde, či jemu podobný, budem rád ak sa so mnou o to podelí a odkáže ma na zdroj. Ďakujem a teraz k veci ;)

V tejto a ďalších častiach

Slovne popíšem tú najzákladnejšiu a najjednoduchšiu formu môjho algoritmu na detekciu kolízie obdĺžnika s jedným bodom. Taktiež budem demonštrovať algoritmus na Java aplikácií Moving Ball aj so zdrojovým kódom. V ďalšej časti predstavím dokonalejšiu verziu tohto algoritmu na plnohodnotnú detekciu dvoch obdĺžnikov. Znovu ukážem konkrétny fungujúci kód na uvedený algoritmus. Samozrejme zdrojové kódy budú dostupné na stiahnutie. Ak sa Vám bude môj seriál o collision detection páčiť tak napíšem aj ďalšiu časť kde popíšem využiteľnosť algoritmu pre objekty s iným tvarom ako obdĺžnikom. Čiže ako na collision detection kruhu, alebo objektu v tvare písmena V alebo X atď.

Niečo na úvod o detekcií kolízie

Pre zjednodušenie sa budem zameriavať len na 2D grafiku. Predstavme si, že nejaký obrázok nazývaný tiež “sprite” je umiestnený v obdĺžniku. API (Application Programming Interface) pre Android ponúka metódu na detekciu toho či daný obdĺžnik obsahuje nejaký bod alebo či prekrýva iný obdĺžnik. Slúži na to metóda contains, ktorá je nedokonalá pretože sa nedá aplikovať na natočený obdĺžnik či obdĺžniky.

Predstavme si, že chceme spraviť hru kde máme obrázok auta pri pohľade z vrchu, teda z vtáčej perspektívy. Použijeme teda sprite nejakého autíčka.

car sprite

Obr. 1.1: Príklad sprite automobilu.

Prehlasujem, že nie som autorom tohto obrázku a slúži len na edukačný účel.

Chceme, aby sa auto natáčalo o nejaký uhol a zaznamenávalo keď narazí do nejakej prekážky. Samozrejme na toto nám metóda contains neposlúži. Prečo? Obrázok je síce možné vizuálne otáčať, ale nie je možné otáčať obdĺžnik pod ktorým je tento objekt chápaný. Viac na obrázku nižšie.

Obr. 1.2: Zdanlivá kolízia dvoch autíčok.

Aj keď vidíme, že tieto dve sprites sa prekrývajú tak program ich nevyhodnotí ako kolíziu pretože v skutočnosti testuje na vzájomnú kolíziu len dva čierne obdĺžniky, ktoré ako vidíme sa neprekrývajú. Samozrejme, že tie dva čierne obdĺžniky normálne nie sú vidieť. Pre systém je to len miesto, kde má sprite autíčka vykresliť. Aj keď program otočí sprite autíčka, v skutočnosti neotočí myslený obdĺžnik, kde sprite pôvodne vykresľuje. Nebudem to bližšie objasňovať (možno v nejakom budúcom blogu), takto to jednoducho funguje. Preto na celé obdĺžniky zabudneme a pustíme sa do niečoho oveľa praktickejšieho.

Môj algoritmus na detekciu rotovaných objektov

Určite existujú i efektívnejšie a komplexnejšie algoritmy, ale tento má svoje výhody, ktoré možno iné algoritmy nemajú.

Výhody algoritmu

  • je tak jednoduchý, že na jeho pochopenie vám stačia stredoškolské poznatky z analytickej matematiky.
  • je výpočtovo veľmi nenáročný.
  • je možné ho použiť prakticky na akýkoľvek objekt otočený pod ľubovoľným uhlom.
  • dá sa pomocou neho zistiť nie len to či došlo ku kolízií, ale dokonca i to, na ktorom mieste k nej došlo.

Nevýhody algoritmu

  • nedá sa použiť pre všetky tvary objektov, napríklad pre kruhové.

V tretej časti tohto mini seriálu sa budem snažiť prísť na to, ako tento algoritmus prispôsobiť aj zložitejším sprites tvarom. Pravdepodobne s kruhmi to bude, ale najťažšie prípadne to prispôsobenie bude také veľké, že pôjde v podstate o iný algoritmus.

Dve verzie algoritmu

Algoritmus má tieto dve verzie:

  1. jednoduchá – slúži na zistenie kolízie obdĺžnika s bodom (použité v hre Moving Ball).
  2. optimálna – slúži na zistenie kolízie dvoch obdĺžnikov.

Samozrejme optimálna verzia je výpočtovo náročnejšia. Nemôžem to zatiaľ podložiť nijakými meraniami, ale myslím, že efektivita optimálnej verzie algoritmu je stále na dosť vysokej úrovni. Navzdory tomu ak potrebujete len detekciu obdĺžnika s bodom, ako v hre Moving Ball, tak odporúčam použiť jednoduchú verziu algoritmu.

Opis jednoduchej verzie algoritmu na aplikácií Moving Ball

Moving Ball je jednoduchá aplikácia slúžiaca len na demonštráciu tohto algoritmu. Pohľad je z vtáčej perspektívy. Na akejsi plošine je guľôčka. Guľôčku ovládame pohybom smartfónu, čiže pomocou akcelerometra. Ak guľôčka z plošiny spadne tak sa stane mierne priehľadná. Plošinu je možné otáčať dotykom na obrazovke, aby tak bolo vidieť, že algoritmus správne funguje aj po rotácií plošiny. Krátku ukážku z tejto aplikácie môžete vidieť na videu nižšie.

Musíme teda v každom okamžiku vedieť či sa guľôčka nachádza na plošine alebo z nej spadla. Je prirodzené, že ak je guľôčka pri kraji a kúsok z nej vyčnieva mimo plošiny, tak to ešte neznamená, že z tej plošiny spadla. Naopak je neprirodzené považovať guľôčku za nachádzajúcu sa na plošine, ak jej malý kúsok napríklad len jeden roh prekrýva plošinu pričom jej väčšia časť je mimo plošiny. Guľôčka teda bude považovaná za nachádzajúcu sa na plošine vtedy, ak jej stred bude na plošine. Čiže celú problematiku kolízie guľôčky s plošinou dokážeme redukovať na problematiku kolízie obdĺžnika s jedným bodom v našom prípade stredom guľôčky.

Tu už sa konečne dostávame ku konkrétnemu algoritmu. Vychádzame z toho, že stred plošiny a guľôčky i šírku a výšku “sprite” čiže obrázku plošiny a guľôčky vždy poznáme. Každý kto už nejakú hru programoval, tak vie že je to úplná samozrejmosť. Začneme tým, že vypočítame stred jednej hrany plošiny, na ktorej má byť umiestnená guľôčka. Môže ísť napríklad o hornú hranu medzi ľavým a pravým horným rohom.

Výpočet je relatívne jednoduchý. Nebudem ho odvodzovať, každý, kto má stredoškolské znalosti z goniometrie a analytickej matematiky tomu ihneď porozumie. Ak tomu aj nebudete hneď rozumieť, nevadí čítajte ďalej.

xTop = xMiddle + ((spriteHeight/2) * Math.cos(Math.PI/2 - Math.toRadians(rotation)));
yTop = yMiddle - ((spriteHeight/2) * Math.sin(Math.PI/2 - Math.toRadians(rotation)));

Teraz keď poznáme súradnice stredu plošiny a súradnice stredu hornej hrany plošiny tak cez tieto dva body povedieme priamku. Priamku si vyjadríme napríklad všeobecným vzorcom pre priamku v rovine.

xVector=xTop-xMiddle;
yVector=yTop-yMiddle;

a1=yVector;
b1=-xVector;
c1=-(a1*xMiddle)-(b1*yMiddle);

Teraz vypočítame všeobecnú rovnicu druhej priamky,  ktorá je kolmá na nami už vypočítanú priamku a prechádza tiež stredom. Druhá priamka je teda normálou k našej prvej priamke. Tí čo ovládajú analytickú matematiku vedia, prečo je jej výpočet veľmi jednoduchý.

a2=xVector;
b2=yVector;
c2=-(a2*xMiddle())-(b2*yMiddle());

Vyrátali sme teda dve priamky:

p1: a1x + b1y + c1 = 0
p2: a2x + b2y + c2 = 0

Algoritmus je už takmer kompletný. Teraz nám už len stačí vypočítať vzdialenosť stredu guľôčky od jednej i druhej priamky, pričom táto vzdialenosť nesmie byť väčšia ako je polovica šírky plošiny respektíve polovica výšky plošiny, na ktorej je guľôčka. Táto metóda overuje, či sa bod so súradnicami x, y nachádza na plošine (Deck).

d1=Math.abs(a1*x+b1*y+c1)/Math.sqrt((float) (a1*a1)+(b1*b1));
d2=Math.abs(a2*x+b2*y+c2)/Math.sqrt((float) (a2*a2)+(b2*b2));

if((d1 <= (spriteWidth/2)) && (d2 <= (spriteHeight/2)))
return true;
else
return false;

V každom cykle hry stačí prepočítať spolu s meniacou sa polohou guľôčky a teda jej stredom i nový všeobecný tvar jednej i druhej priamky a zároveň pomocou podmienky overiť či stred guľôčky neprekročil predpísanú vzdialenosť od jednej či druhej priamky a teda či guľôčka nevypadla z plošiny.

Na záver si na obrázku ešte zrekapitulujeme, čo sme vlastne vypočítali.

Čierny obdĺžnik je hranica nejakého obdĺžnikového sprite. Zelená bodka v strede je samozrejme stred sprite. Nad ňou červená bodka je vypočítaný stred vrchnej hrany. Modrá priamka je tá, ktorú sme získali z dvoch bodov a to stredu sprite a stredu vrchnej hrany sprite, čiže zelenej a červenej bodky. Oranžovú priamku sme získali ako normálu k modrej priamke, ktorá prechádza stredom sprite, čiže zelenou bodkou. Keď máme toto všetko vypočítané, tak už iba kontrolujeme či stred guľôčky sa nachádza vo vymedzenej vzdialenosti od modrej priamky (vzdialenosť je znázornená bledomodrým šrafovaním) a zároveň, či sa nachádza vo vymedzenej vzdialenosti druhej oranžovej priamky (vzdialenosť je znázornená bledooranžovým šrafovaním). Všimnite si, že tieto vzdialenosti sú vlastne iba polovica šírky sprite respektíve polovica výšky sprite.

Moving Ball – Java zdrojový kód

V prvom rade prehlasujem, že tento kód som vytvoril sám a teda som jeho majiteľom. Každý ho môže ďalej používať a modifikovať ako len bude chcieť. Na kód neposkytujem žiadne záruky. Detailne je okomentovaná len časť týkajúca sa mnou popisovaným algoritmom pre detekciu kolízie. Zvyšok popíšem v tomto blogu len veľmi stručne.

Zdrojový kód stiahnete tu – MovingBall.zip

Triedy

  1. MovingBallActivity.java – Launcher Activity. Pri spustení aplikácie sa zapne práve táto trieda. Nastaví hru na celú obrazovku, aktivuje akcelerometer a spustí GameActivity.java ako content view.
  2. GameActivity.java – Activity, v ktorej prebieha celá aplikácia. V podstate ide o SurfaceView, ktoré prebieha na samostatnom threade.
  3. MainThread.java – Thread spúšťaný z GameActivity.java.
  4. Ball.java – Trieda našej guľôčky, ovládanej akcelerometrom.
  5. Deck.java – Trieda plošiny, na ktorej sa guľôčka nachádza.

Najdôležitejšie časti môjho algoritmu sú v triede Deck.java a ide konkrétne o tieto metódy.

  1. private void countLines() – vypočítajú sa v nej súradnice vrchnej hrany a následne i všeobecné rovnice oboch priamok. Vzhľadom na to, že pri zmene uhla otočenia či polohy plošiny sa súradnice bodu stredu hornej hrany mení a teda i všeobecná rovnica jednej i druhej priamky, tak je absolútne nevyhnutné túto metódu volať vždy pri zmene polohy plošiny či pri zmene uhla natočenia.
  2. public boolean isOnDeck(float x, float y) – metóda na výpočet vzdialenosti bodu so vstupnými súradnicami x, y od oboch vypočítaných priamok. Ak je výstup true tak bod so vstupnými súradnicami sa nachádza na plošine a vice versa.

Na záver len objasním jednu vec. Niekto by možno tvrdil, že na vytvorenie tejto hry by nám postačila i metóda public boolean contains (int x, int y) , ktorá je súčasťou API. S jej pomocou sa dá zistiť, či sa vybraný bod so súradnicami x, y nachádza vo vybranom obdĺžniku. Nemal by však pravdu. Výhoda môjho algoritmu je v tom, že testované sprite, v ktorom sa bod má nachádzať môže byť otočený o ľubovoľný uhol. Navyše nepotrebujeme túto sprite (v našom prípade plošinu pre guľôčku) uzatvárať do nejakého obdĺžniku.

V druhej časti tohto seriálu sa oboznámime s optimálnou verziou môjho algoritmu na detekciu kolízie aj pre rôzne veľké sprites, ktoré sú otočené o rôzne uhly. Táto verzia algoritmu je schopná približne určiť, v ktorej časti oboch objektov ku kolízií prišlo.

 

Android pre business použitie

Väčšinou sa Android skloňuje ako operačný systém na využívanie sociálnych sietí. Ako to je ale, keď takéto zariadenie má byť použité v biznis prostredí? V tomto článku opíšem moje skúsenosti s používaním HTC Desire pre biznis.Po cca 3 rokoch používania Windows Mobile som prešiel na Android. Tá rýchlosť je neporovnateľná! :) Taktiež treba pripomenúť, že používať Android bez non-stop dátového pripojenia je ako používať auto bez benzínu.

Po 3 mesiacoch používania môžem zhodnotiť toto zariadenie a hlavne jeho použitie v business prostredí. Zo začiatku je to trocha vec zvyku písať na klávesnici iba prstami, ale v landscape móde robím minimálny počet chyb. Verím, že časom sa to zlepší. Čo ma prekvapilo po rozbalení krabice, bola žiadna ochranná fólia na ten obrovsky displej, keďže na WM MDA som mal po cca roku celkom slušne poškrabanú ochrannú fóliu. Dal som na radu známeho a kúpil si puzdro. Zatiaľ ani škrabanec.

Už sa celkom nepamätám ako vyzeral zadný kryt hneď po vybalení, ale po pár odmontovaniach (SIM, väčšia microSD, atd.) už kryt nedolieha. Nie je to ojedinelý prípad, keďže kolegovia majú rovnaký problém a zadný kryt nedolieha na 100%. Telefón sa inak v ruke drží celkom dobre a interakcia palcom je celkom pohodlná a neovplyvňuje stabilitu telefónu v ruke.
Čo sa týka batérie, veľa ľudí spomínalo, že výdrž je nízka, ale so správnym nastavením (napr. vypnutie Live wallpaper, zrušenie e-mail push, jas na 30%, atď.) som dokázal dostať z nej 3 dni (od rána až po tretí večer) pri zapnutých dátach, synchronizácii e-mailu, telefonovaní, surfovaní, hraní hier, atď.
Zvuk je celkom fajn (čo sa týka telefonovania) aj v multimédiách (cez slúchadlá). Horšie je to s hlasným odposluchom. Ten je nepoužiteľný aj v úplne tichej miestnosti. Našťastie pristroj ma možnosť pripojenie slúchadiel cez štandardný 3,5mm jack, takže nie je problém.

Pre business využitie je výhodou WiFi tethering. Na druhej strane, Android ešte nemá dotiahnuté nejaké veci, keďže sa orientuje na sociálne použitie a chýba mu istá funkcionalita využívaná v pracovnom prostredí ako napr. synchronizácia úloh, nemožnosť označenie udalosti v kalendári ako súkromnú, písanie poznámok.

Zaver: výborné technické prevedenie (až na zadný kryt), Android tomu dodáva pridanú hodnotu. Ešte nedoladené pre business sféru. Celkove hodnotenie 8/10.

Pro:
+ display
+ HTC Sense
+ TrackBall (spust fotoaparátu)
+ WiFi tethering
+ 3,5 mm jack
+ fotoaparát

Cons:
– chýba synchronizácia úloh a poznámok so serverom MS Exchange
– nemožnosť označit udalosť v kalendári ako privátnu
– odpovedať alebo preposlať udalosť z kalendára
– A2DP
– nedoliehanie zadného krytu

Android: 2.2 Froyo

MojAndroid Blog: Chcete aj vy vlastný blog? Návod ako si vytvoriť účet pre blogera

Máte záujem písať na stránkach MojAndroid.sk? Tak práve pre vás sme vytvorili nový blog. Stačí sa len registrovať, vytvoriť si vlastné konto a môžete sa podeliť o svoje skúsenosti so svojim Android telefónom.

1. Zaregistujte sa na tejto stránke.

2. Zvoľte si svoje prihlasovacie meno a vypňte email.

3. Do mailovej schránky vám príde potvrdzovací email s menom a heslom.

4. Prihláste sa. Po prihlásení budete upozornený na zmenu hesla. Zmeňte si ho vo svojom profile.

5. Môžete pracovať na svojom prvom článku. Predtým si však prečítajte pravidlá pre blogerov.

Pravidlá pre blogerov

  1. MojAndroid.sk Blogy sú pre všetkých Android fanúšikov, ktorý má záujem písať o Androide. Príspevky, ktoré sú v rozpore s týmto prvým pravidlom budú vymazané.
  2. Blogeri píšu do svojho blogu len príspevky, ktoré nie sú v rozpore so zákonom a dobrými mravmi a nijak neporušujú autorské právo. Stránka MojAndroid.sk nepreberá zodpovednosť za obsah jeho príspevku.
  3. Bloger vystupuje na blogu pod svojim menom a priezviskom, prípadne svojim Nickom/prezývkou.
  4. Bloger berie na vedomie, že v blogu nie je priestor na reklamu, ani na otvorenú, ani na skrytú. Je zakázané priame alebo nepriame propagovanie konkrétneho výrobku alebo služby, z ktorej by mal bloger prospech. Ak máte záujem o reklamu,kontaktujte nás.
  5. Bloger umiestnením príspevku na svojom blogu automaticky dáva súhlas s jeho využitím na stránkach www.MojAndroid.sk. Redakcia MojAndroid.sk má možnosť odmeniť najlepších blogerov zaujímavými cenami :)
  6. Bloger má právo na technickú podporu zo strany administrátora MojAndroid.sk. Redakcia zároveň zaručuje blogerovi, že zamedzí vstupu tretej osoby do jeho blogu.

 

AKO NAPÍSAŤ PRVÝ ČLÁNOK? TU JE NÁVOD.

Poriadny DivX/XviD, MKV, FLV, MP4, MOV video prehrávač s podporou titulkov pre Android 1.6 a vyššie

Výborný video prehrávač MoboPlayer, si hravo poradí s multimediálnymi súbormi ako avi (divx, xvid), mkv, flv, mp4 atď. s podporou titulkov so správnym zobrazovaním znakovej sady. Pre prehrávanie používa FFmpeg dekóder, vďaka čomu prehraje takmer všetko (napríklad veľmi populárny prehrávač multimédií VLC Player taktiež používa FFmpeg).

Pri prvom spustení sa nezľaknite čínskych znakov a kliknite na tlačidlo v pravom dolnom rohu. Po tomto úkone sa spustí kontrola inštalovanej verzie, či je určená / podporuje Váš procesor. Ak nie, budete vyzvaný na stiahnutie správnej verzie. Po stiahnutí nainštalujte (zapnite si inštalovanie z neznámych zdrojov). Pôvodnú nainštalovanú verziu MoboPlayer nemusíte odstraňovať, inštalátor to spraví za Vás. Prichádza prvé ostré spustenie. Vyberte zložku s multimediálnym obsahom a kliknite “confirm”. Vydržte pár sekúnd, aby sa oskenoval a skontroloval obsah zložky. Teraz sa už na Vás smeje multimediálna knižnica podobná z iPhonu. Stačí šuchnutím prstu do ľavej / pravej strany vybrať film a kliknúť. Ak by sa znaky pri titulkoch nezobrazovali správne, v menu si ručne nadstavte kódovanie znakovej sady na použitie Win1250. Veľkosť titulkov môžete taktiež meniť cez menu.

MoboPlayer podporuje:

– video formáty: avi (divx/xvid), mkv (x.264), FLV, MP4, MOV a iné.

– titulky: srt, ass, saa / integrované vo video formátoch: mkv, mpv, mov

– iné: prehrávanie video súborov s viacerými audio stopami (musíte vybrať pred prehrávaním filmu)

– stream videa cez HTTP a RTSP protokol

MoboPlayer

Testovaná verzia: 1.1.139

Aktuálna verzia: 1.2

OS: Android 1.6 a vyššie

Cena: Free

QR Code ::: Android Market ::: Domovská stránka

GPS tachometer/kompas s HUD. Aplikácia zdarma pre Android 1.6 a vyššie

Poriadny tachometer so zobrazovaním aktuálnej rýchlosti, smeru jazdy (kompas), odjazdených kilometrov, aktuálnej nadmorskej výšky a priemernej rýchlosti sa skrýva pod aplikáciou Ulysse Speedometer. Samozrejmosťou je HUD funkcia, vďaka ktorej premeníte Android smartphone v noci na perfektný tachometer zobrazujúci aktuálnu rýchlosť na čelnom okne auta s možnosťou nadstavenia farby zobrazovania.

Rýchlostné limity pre zmenu nájdu využitie napríklad pri vytrvalostnej cyklistike, kde si nadstavíte zvukové oznámenie + počet jeho opakovaní (once, twice, triply a loop) pri prekročení resp. pri spomalení pod nastavený rýchlostný limit a nemusíte neustále sledovať tachometer. Taktiež pri silnom slnku, kde by ste na obrazovku dobre nevideli, poslúži zvukový signál. Najnižšia hodnota je 20km/h s nadstavením spodného limitu na 15km/h a naopak najväčšia hodnota je 190km/h s horným limitom 195km/h. Celkovo si nadstavíte až 10 limitov. Otáčanie obrazovky nie je automatické a musíte ho prepínať ručne (menu/portait<->landscape), čo môžeme považovať za logické. Aplikácia ďalej poskytne informácie o odjazdenej vzdialenosti/čase posledného výletu (yesterday trip) + posledný týždeň (last week)+ posledný mesiac (last month).

Ulysse Speedometer

Testovaná verzia: 0.95.4b (Aktuálna verzia na markete 1.0.5)

OS: Android 1.6 a vyššie (testované na verzií 2.1)

Cena: Free

QR Code ::: Android Market ::: Domovská stránka