Webový Google Play v slovenčine – Aktualizované!

Ahojte. Ako sme Vás už informovali, tak sme 13.06.2012 zaregistrovali že webový Google Play je už v slovenčine! Možnosť voľby slovenského jazyka v ponuke voľby jazykov síce chýbala, ale stránka sa už zobrazovala kompletne v slovenčine. Dnes sa už ale v možnostiach voľby jazykov objavila “Slovenčina”. Okrem slovenčiny Google pridal aj množstvo ďalších jazykov. Nakoľko sme nezaregistrovali žiadnu tlačovú správu spoločnosti Google môžeme len predpokladať že tieto novinky súvisia s prebiehajúcim Google I/O 2012 a predstavovaním noviniek vrátanie nového Andoidu 4.1 Jelly Bean.

 

Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

Pekný deň Vám praje,

Tím DroiD

Nová generácia

Ahojte priatelia,

chcel som sa len podeliť o moju skúsenosť z nášho dvora bytovky. Skoro každý týždeň, namä však v lete nám pribúdajú pekné kresbičky kriedami na asfalte pod oknami našej bytovky. Niekedy sú len biele, niekedy sú aj farebné. Niekedy sú to len štvorčeky s číslami a niekedy sú to aj zložitejšie a zaujímavejšie obrázky. Je to učtite spestrenie všedného života na našich sídliskách. Všetko pekné a zaujímavé skončí príchodom dažďa…

Dnes som však ostal prekvapený. V našej bytovke bývajú deti , odhadujem vo veku medzi 4-mi až 8-mi rokmi , viac je dievčat :)

Pozrite sa však ako vníma nová generácia detí technológie a ako sa stávajú súčasťou ich prejavu:

Android

Androidka

Posúďte sami.

Webový Google Play v slovenčine!

Ahojte. Nevieme či ste si už všimli, ale dnes sme zaregistrovali že webový Google Play je už v slovenčine! Možnosť voľby slovenského jazyka v ponuke voľby jazykov síce doposiaľ chýba, ale stránka sa už zobrazuje kompletne v slovenčine. Taktiež sme nezaregistrovali žiadnu tlačovú správu spoločnosti Google. Ostáva nám už len veriť, že ďalším krokom bude hlasové vyhľadávanie v slovenčine :)

 

 

Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

 Pekný deň Vám praje,

Tím DroiD

Televízia v mobile – Aktualizované

 Aj vy radi pozeráte filmy alebo videoklipy na svojom smartfóne? A čo tak si pozrieť váš obľúbený program v televízii? Ak by ste radi privítali televíziu v mobile, mám pre vás krátky návod.

Používatelia smartfónov značky Apple to majú o čosi jednoduchšie. Stačí, ak si vo svojom iPhone zapnú internetový prehliadač, zadajú stránku iPhonetv.antik.sk a môžu pozerať.

Používatelia smartfónov s operačným systémom Android to majú trochu zložitejšie.

Návod: 

  1. Stiahnite a nainštalujte si z Google Play aplikáciu VPlayer (aplikácia je zadarmo).
  2. Do internetového prehliadača zadajte stránku iPhonetv.antik.sk.
  3. Vyberte si televízny kanál a dajte prehrať cez VPlayer.
                     
Na dobru kvalitu vysielaného filmu vám stačí dátový prenos 40 kb/s
Na stránke iPhonetv.antik.sk nájdete pät televíznych kanálov (STV1, STV2, Markíza, Doma, TA3). Teraz, keď už viete, ako na to, prajem príjemne sledovanie.

 

Aktualizácia: iPhone TV je zatiaľ len v testovacej prvácke, takže sa môže stať že občas nebude fungovať. Dobrou správou však je že stránka sa bude rozširovať o ďalšie TV programy.

Hlavne si nezabudnite domyslieť…

 

Vyhrajte 3 plné licencie pre eWeather HD – Elecont Počasie

Ahojte. Pripravili sme pre Vás preklad novej aplikácie eWeather HD – Elecont Počasie. Aplikácia ponúka 20 originálnych widgetov, 10 indikátorov výstrah, 2 svetoznámych poskytovateľov počasia, je to prvá aplikácia s US Radar Widget, Weather Map Widget (mapa počasia) a Earthquakes Map Widget (mapa zemetrasení).

Elecont Počasie (eWeather HD) je Android aplikáciou poskytujúcou najviac informácií o podmienkach: aktuálne počasie a predpovede počasia od rôznych poskytovateľov, upozornenia o počasí NOAA, najnovšie zemetrasenia, živý radar, predpoveď geomagnetických búrok, ukazovateľ zmeny tlaku, mesačný a slnečný kalendár, METAR. Viac informácií nájdete na našej stránke aplikácie eWeather HD.

Aplikácia je už preložená a mala by byť dostupná v slovenčine v priebehu budúceho týždňa už aj na Google Play.

Pri tejto príležitosti pre Vás Tím DroiD pripravil v spolupráci s autorom aplikácie súťaž o 3 plné licencie pre  eWeather HD – Elecont Počasie. Súťaž je veľmi jednoduchá. Stačí, aby ste zdielali odkaz na túto súťaž so Všetkými (Publick) na Facebooku. Súťaž bude trvať celý mesiac.

UPOZORNENIE: zdieľať musíte dať priamo na Facebooku a nie zo stránky DroiD, lebo potom nevidíme, kto odkaz zdieľa a nebudeme vedieť vyžrebovať výhercov. Pri zdieľaní stačí zadať jednoduchý text “Zdieľam”. Pre kontrolu dajte aj do komentára “Zdieľam”.

Veľa šťastia Vám praje,
Tím DroiD

eWeather HD & Radar & Quakes
Elecont software
Verzia 4.2.1 (10. 4. 2012)
Veľkosť 5,7 MB
1.6+

2,41 €

Dlho očakávaný update pre Samsung Galaxy Note – ICS ROM + feature pack

Dobra sprava pre majitelov Samsung Galaxy Note – ICS update sa uz siri aj v nasom regione!

Dnes(30.5.2012) mi nabehla dlho ocakavana moznost aktualizacie mojho Galaxy Note na novu ICS ROM + slubovany feature pack. Aktualizacia ma cca 320MB, NETREBA na nu Kies, po stiahnuti trva instalacia do 15min (najviac trvalo samotne stahovanie). Vsetky udaje, aplikacie a nastavenia ostavaju nedotknute (az na niektore widgety, ale tie si moze kazdy nastavit sam, by default sa pridaju tie nove od Samsungu). Samozrejme, Samsung upozornuje, ze ak pocas instalacie dojde k chybe, resp. dojde baterka, mozu sa stratit udaje. Preto odporucaju a zaroven aj ponukaju moznost odzalohovania vopred.

Noviniek je mnoho, S Note a S Memo + vsetky aplikacie s nimi spojene dostali najvacsi update (co sa tyka feature packu). Opravili sa aj nejake chyby, ktore sposobil predosly docasny firmware update a vyskytovali sa na mnohych zariadeniach (padanie stavoveho riadku, kodeky a pod… v novej romke su tieto chyby odstranene, co mam uz odskusane). Pribudlo mnoho velmi sikovnych moznosti v oblasti nastaveni (ICS ale aj upravene Samsungovske). Rychlost a response je tiez velmi zaujimava, odporucam vsak killnut nejake zbytocnosti na pozadi (to platilo aj predtym, no teraz to plati dvojnasobne…). Moznosti ovladania jednou rukou, moznosti vyvojarov, odomykanie tvarou, novy task manager, S Note a S Memo + feature pack, podpora sifrovania zariadenia a mnoho dalsich praktickych
aj bezpecnostnych vychytavok je len kratky zoznam toho, co pribudlo. Takmer v kazdej funkcii (fotak, planovac, galeria, hovory, kontakty, sms) aspon pribudli nejake nove nastavenia. Ine boli uplne prerobene (napr. S Note a S Memo + feature pack). Je sa na co tesit.

Moj telefon je retail neviazany na operatora, no urceny pre PL ale so slovenskou lokalizaciou. SVK lokalizacia nabehla automaticky aj po update (rovnako aj pri vsetkych doterajsich). Prve Note-y (kym sa este oficialne na SVK trhu nepredavali, boli prave z Polskej varky, predavali ich aj velke internetove obchody ako “mall.sk“, takze tuto verziu ma mnoho Slovakov). Vas redakcny kus bude uz asi zo SVK varky, takze si este par dni mozno pockate. Kazdopadne, update je za dverami. V PL ma Samsung aj Google velke vyvojarske strediska, takze niet sa co divit, ze dostali update skor. Bolo to kedysi rovnako aj pri Galaxy S  a SII.

Obrazky najdete v plnej verzii clanku.

Ak mate nejaky otazky alebo pripomienky, dajte vediet, clanok doplnim/opravim.

Aktualizácia Mapy Google v6.8.0

Google prostredníctvom Google Play ponúka aktualizáciu aplikácie Mapy Google v6.8.0. Aktualizácia aplikácie Vám prináša tieto zmeny a novinky:

– Prečítajte si recenzie (hodnotenia) od odborníkov a ľudí ktorých poznáte.

– Nájdite tie správne miesta s pomocou skóre a prehľadov služby Zagat.

– Vyhľadajte trasy priamo z mapových infobublín.

 

 

Aplikácia bola testovaná na Samsung Galaxy S II s oficiálnym Android OS.

 

Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

Pekný deň,

Loránt Gerencsér (DroiD)

Mapy
Google Inc.
Verzia Závisí od zariadenia (30. 5. 2012)
Veľkosť Závisí od zariadenia

Zadarmo

Aktualizácia Mapy Google v6.6.0

Spoločnosť Google dnes uvolnila aktualizáciu populárnej aplikácie Mapy Google v6.6.0. Aktualizácia nám prináša dve novinky:

  • Experimentálna funkcia Meranie vzdialenosti teraz obsahuje údaje o prevýšení
  • Mierka a lupa sa presúvajú z experimentálnych funkcií do Nastavenia
Údaje o prevýšení určite potešia nejedného vášnivého turistu a cestovateľa :)
Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

Pekný deň,

Loránt Gerencsér (DroiD)

Mapy
Google Inc.
Verzia Závisí od zariadenia (25. 4. 2012)
Veľkosť Závisí od zariadenia

Zadarmo

Aktualizácia Barcode Scanner v4.1

Ahojte. Vyšla aktualizovaná verzia aplikácie Barcode Scanner v4.1. Novú verziu vrátane slovenského aktualizovaného prekladu si môžete stiahnuť na Google Play.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktualizácia Vám prináša:

– Opravená kompatibilita pre zariadenia Optimus V a Galaxy Tab.
– Vylepšená detekcia znakovej sady QR kódov.
– Opravené chyby v prekladoch.
– Vylepšená manipulácia s URL pre bitcoin a ďalšie.
– Opravených niekoľko zriedkavých pádov aplikácie.
– Mierne vylepšená rýchlosť skenovania.

Viac informácií a možnosť si stiahnuť ešte nepublikované aplikácie so slovenskou lokalizáciu nájdete na stránkach DroiD.webnode.sk

Pekný deň,

Loránt Gerencsér (DroiD)

 

Barcode Scanner
ZXing Team
Verzia Závisí od zariadenia (24. 4. 2012)
Veľkosť Závisí od zariadenia

Zadarmo

 

HTC Wildfire S – Aktualizácia

Ak ste majiteľom android telefónu HTC Wildfire S a nechcú sa vám stiahnuť aktualizácie na Android 2.3.5 mám pre vás jednoduchý návod ako tuto chybu odstrániť. Ak budete písať alebo volať na HTC podporu, po niekoľkých mailov dostanete odpoveď typu “Jedina moznost update je odevzdat telefon prodejci na reklamaci nebo kontaktovat primo servis VSP data”. Ale kedže všetci vieme ako sa zaobchádza na poštách s balíkmi táto možnosť je neprípustná.

 

 

Ako na to:

  1. Ako prvú vec si stiahnite software HTC Sync. Oficiálnu verziu stiahnete na htc.com alebo TU.
  2. Ako druhú vec budete potrebovať aktualizáciu Android 2.3.5 stiahnete ju TU.
  3. Zosynchronizujte telefón s počítačom (zálohujte si všetky dôležite dáta [dáta na pamäťovej karte zostanú zachované]).
  4. Spustite aktualizáciu ktorú ste stiahli (RUU Marvel S…niečo.exe).
  5. Skontrolujte či kapacita vašej baterky je viac ako 30% a hlavne počas aktualizácie neodpájate telefón od počítača.
  6. Po spustení len všetko od-klikajte (Ďalej) a už stačí len čakať kým prebehne aktualizácia.
 
Aktualizačný software je celý v slovenčine takže by ste s ním nemali mať žiadaný problém.
Ak sa rozhodnete že si telefón aktualizujete práve týmto spôsobom všetko robíte na vlastné riziko.
Nenesiem  žiadnu zodpovednosť za chyby alebo poškodenia telefónu.
Ak by ste potrebovali informácie alebo s niečim pomôcť píšte dolu pod článok do komentárov.

 

Tipy pre Android vývojára: Expander

Android umožňuje vývojárom vytvárať rôzne animácie, no ich použitie nie je také jednoduché ako na platforme iOS. Cieľom tohto tutoriálu je priblížiť vám ich tvorbu a ukázať spôsob ako ich prepojiť s inými komponentami.

Špeciálnym vlastným komponentom v návode je akýsi rozpínač, lepšie zvaný “expander”, ktorý sa líši od ostatných komponentov Android SDK. Jeho funkciou je animované zobrazovanie a schovávanie skupiny komponentov prostredníctvom prepínača. Táto funkcionalita je zabezpečená využitím vlastných definovaných animácií, volaných kliknutím na prepínač používateľom podľa jeho potreby.

Animácia pre vysunutie kontajnera s komponentami:

<set xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" >
<translate
andoid:duration="500"
android:fromYDelta="0%"
android:interpolator="@android:anim/accelerate_interpolator"
android:toYDelta="-100%" />
</set>

Pre zasunutie kontajnera späť na pôvodnú pozíciu je zadefinovaná rovnaká animácia s prevrátenými hodnotami atribútov fromYDelta a toYDelta.

Pre lepší efekt možno animácie rožšíriť o postupnú zmenu viditelnosti komponentov:

<alpha
android:duration="500"
android:fromAlpha="1.0"
android:toAlpha="0.0" />

Opäť platí, že jedna animácia sa od tej druhej líši opačnými hodnotami fromAlpha a toAlpha.

Parametrom konštruktora triedy okrem kontextu sú View toggler, View container a Boolean isContainerVisible. Toggler je prvok, ktorý chcete nastaviť ako prepínač, ideálne nejaký Button, container môže byť hociaký komponent, ktorý chcete schovávať a isContainerVisible udáva, či má byť kontajner viditeľný po vytvorení objektu.

Obe animácie je v expanderi potrebné v konštruktore najprv zinicializovať:

animationShow = AnimationUtils.loadAnimation(context, R.anim.slide_in_top);
animationHide = AnimationUtils.loadAnimation(context, R.anim.slide_out_top);

a následne spúšťať podľa potreby na požadovanom animovanom objekte:

public void showContainer() {
container.startAnimation(animationShow);
}
public void hideContainer() {
container.startAnimation(animationHide);
}

Animovaný výsledok sa dá len ťažko znázorniť na statickom obrázku, bude vám musieť dopomôcť fantázia:

 

Celá funkcionalita novej triedy je zapúzdrená a okrem zavedenia novej inštancie sa nemusíte o nič starať. Ak by ste predsa len potrebovali z nejakých dôvodov prepínať viditeľnosť kontajnera iným spôsobom ako kliknutím na toggler, máte k dispozícii verejnú metódu toggler_onClick().

Súčasťou tutoriálu sú opäť zdrojové kódy projektu: TutorialExpander.zip

Tipy pre Android vývojára: vlastné menu

Menu, resp. ponuka, je bežne používaný komponent v mnohých aplikáciách. Poskytuje známe a konzistentné používateľské prostredie poskytujúce používateľovi dodatočné funkcie a akcie. Všetky typy ponúk sa dajú jednoducho zadefinovať XML súbormi, no ich štýlovanie je tiež značne obmedzené.

Na rozdiel od štandardného postupu tvorby menu v aplikácií som v tomto návode zvolil pridávanie nových položiek do ponuky prostredníctvom vkladania vlastných objektov do zoznamu položiek vlastného menu.

Opäť ide o implementáciu novej triedy poskytujúcej plnohodnotú funkcionalitu menu, a navyše umožňujúcej použiť ľubovoľné rozloženie vnorených prvkov. Ide o komplexnú triedu zohľadňujúcu rôzne vonkajšie faktory, podmienky zobrazenia a konfiguráciu, no v skratke ju možno charakterizovať pár vetami.

V rámci novej triedy je definovaný enumeračný typ identifikujúci položku v ponuke, ktorý sa dá jednoducho a kedykoľvek rozšíriť:

public enum MenuItemId {
ABOUT, HELP
}

Privátne premenné triedy perLinePortrait a perLineLandscape určujú počet položiek v zozname na jeden riadok vzhľadom na aktuálne natočenie / orientáciu zariadenia. Trieda má vnorené rozhranie, ktoré musí byť niekde implentované, aby malo zobrazenie ponuky vôbec zmysel:

public interface OnMenuItemSelectedListener {
public void MenuItemSelectedEvent(MenuItem selection);
}

V deklarácii metódy rozhrania už vidieť, že položky ponuky budú objekty novej triedy MenuItem, ktorá je charakteristická svojim identifikátorom, textovým opisom a môže byť aj obrázkom.

Pridávanie nových položiek môže vyzerať nasledovne:

menu.addMenuItem(
new MenuItem(MenuItemId.ABOUT, getString(R.string.about), R.drawable.icon_menu)
);

A implementácia metódy rozhrania takto:

@Override
public void MenuItemSelectedEvent(MenuItem selection) {
if (selection.getId().equals(MenuItemId.ABOUT)) {
startActivity(new Intent(this, AboutActivity.class));
}
}

Samotnú ponuku, je ale potrebné najprv zobraziť. Dosiahnuť sa to dá zachytením udalosti stlačenia hárdverového tlačidla pre zobrazenie ponuky:

public boolean onKeyDown(int keyCode, KeyEvent event) {
if (keyCode == KeyEvent.KEYCODE_MENU) {
if (menu != null) menu.show();
return true;
}
return super.onKeyDown(keyCode, event);
}

Trieda Menu má vlastnú metódu buildTable(int itemCount), ktorá ma na starosti vykresliť ponuku na základe počtu vnorených objektov – tlačidiel. Dokopy má vyše 70 riadkov, pozrieť si ju môžeťe opäť v zdrojových kódoch TutorialCustomMenu.zip.

 

A aby som nezabudol, výsledný efekt:

Tipy pre Android vývojára: vlastné dialógové okná

V aplikácií sa často zobrazujú tzv. dialógy, vyskakovacie okná s textom resp. tlačidlami. Je síce pravda, že sa čiastočne dajú štýlovať, no mnohokrát nie dostačujúco. Tento tutoriál vám ukáže ako vytvoriť dialóg podľa svojich predstáv.

Najideálnejším spôsobom štýlovania dialógov je neštýlovať ich. Omnoho flexibilnejším riešením je implementácia vlastných dialógov s požadovanou funkcionalitou a ľubovoľným rozložením komponentov.

V praxi to opäť znamená vytvorenie novej triedy (DialogCustom) dediacej od triedy Dialog, no tentoraz je žiadúce vytvoriť aj XML súbor s rozložením prvkov podľa vlastnej potreby. V rámci triedy DialogCustom je potrebné implementovať vnorenú triedu (Builder), ktorá bude akýmsi sprostredkovateľom pre inicializáciu novej inštancie triedy. Jej úlohou bude na základe volaných metód zkonštruovať dialóg a prispôsobiť rozloženie prvkov. Predpokladajme, že existuje požiadavka pre zobrazenie dialógu s nejakým nadpisom, textom, tlačidlom na potvrdenie akcie, na jej zrušenie a v pozadí nech sa zobrazí ľubovoľný obrázok.

 

Inicializácia nového objektu vyzerá nasledovne:

DialogCustom.Builder customBuilder = new DialogCustom.Builder(context);
customBuilder.setTitle(title);
customBuilder.setMessage(message).
customBuilder.setPositiveButton(positiveButton, listener);
customBuilder.setNegativeButton(negativeButton, listener);
customBuilder.setBackgroundResource(backgroundResource);
Dialog dialog = customBuilder.show();


Spôsob ako to dosiahnuť je principiálne jednoduchý. Metódy setTitle, setMessagesetPositiveButton, setNegativeButton a setBackgroudResource priradia hodnoty privátnym premenným a metóda show() zostrojí a zobrazí požadovaný dialóg.   Na začiatku metódy show() je potrebné získať vopred vytvorený XML súbor s vlastným rozložením komponentov (R.layout.dialog) a nastaviť ho ako View objekt pre obsah novovytvorenej inštancie objektu:


LayoutInflater inflater =
(LayoutInflater) context.getSystemService(Context.LAYOUT_INFLATER_SERVICE);
// instantiate the dialog
final DialogCustom dialog = new DialogCustom(context);
View layout = inflater.inflate(R.layout.dialog, null);
// set content view
dialog.addContentView(layout,
new LayoutParams(LayoutParams.FILL_PARENT, LayoutParams.WRAP_CONTENT)
);

a následne ponastavovať príslušné hodnoty a vlastnosti komponentov, napríklad:

// set the dialog title
((TextView) layout.findViewById(R.id.title)).setText(title);

// set dialog backgroud
layout.findViewById(R.id.ll_background)
.setBackgroundResource(backgroundResource);

// set the confirm button
if (positiveButtonText != null) {
((Button) layout.findViewById(R.id.positiveButton))
.setText(positiveButtonText);
if (positiveButtonClickListener != null) {
((Button) layout.findViewById(R.id.positiveButton))
.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
public void onClick(View v) {
positiveButtonClickListener.onClick(dialog, DialogInterface.BUTTON_POSITIVE);
}
});
}
} else {
// if no confirm button, just set the visibility to GONE
layout.findViewById(R.id.positiveButton).setVisibility(View.GONE);
}

Na konci stačí zavolať metódu show()tentokrát rodičovskej triedy:

dialog.show();

Výsledok:

 

Keďže ide o komplexnejšiu metódu, nebudem ju tu celú vypisovať, bližšie si ju preskúmate v zdrojovom kóde. Rozhodol som sa všetky tutoriály robiť v jednom projekte. Ten aktuálny si môžeťe stiahnuť v prílohe TutorialCustomDialog.zip.

Tipy pre Android vývojára: vlastný typ písma

Aj napriek tomu, že Android ponúka vývojárom široké spektrum prvkov a možností kustomizácie používateľského rozhrania, niekedy to jednoducho nestačí a programátor si musí dopomôcť sám implementáciou vlastných komponentov, zahŕňajúc ich funkčnú logiku i vzhľad.

S touto skúsenosťou som sa ako Android programátor stretol už niekoĺko krát a rozhodol som sa svoje poznatky poskytnúť aj vám, nádejným vývojárom. Rovnako budem rád, keď sa aj ja dozviem niečo nové od vás a možno pár mojich riešení spolu s vašimi nápadmi zdokonalíme. Moje tutoriály budú predpokladať znalosť základov vývoja aplikácii pre našu obľúbenú platformu, nakoľko ich cieľom nie je učiť, resp. opakovať to čo by ste už mali vedieť. Na tomto portály som čítal pár článkov pre začínajúcich Android vývojárov, preto ak ešte máte nejake medzery, odporúčam prečítať si ich.

Prvým z tutoriálov bude niečo jednoduchšie, a to tvorba komponentov s vlastným definovaným atribútom, typom písma. Je síce pravdou, že napríklad trieda TextView v Android SDK má zadefinovanú metódu setTypeface(Typeface), ktorá určuje typ zobrazovaného písma v komponente, no povolenými hodnotami pre korešpondujúci XML atribút android:typeface sú len normal, sans, serif a monospace, teda nepovoľuje priamo nastaviť vlastný typ písma, priložený v projekte. Jedným z riešení je nastaviť ho explicitne v zdrojovom kóde aplikácie:

TextView tv_title = (TextView) findViewById(R.id.tv_title);
Typeface font = Typeface.createFromAsset(getAssets(), "Continuum.ttf");
tv_title.setTypeface(font);

Pri veľkom počte prvkov s požadovanou vlastnosťou je to však neefektívne a vhodnejšie je zadeklarovať nový XML atribút vlastného objektu s rovnakými vlastnosťami.

Deklarácia nového atribútu v súbore attrs.xml vyzerá nasledovne:

<declare-styleable name="CustomFont">
<attr name="font" format="string" />
</declare-styleable>

kde CustomFont je kontajner pre deklarované atribúty, font je názov atribútu a string požadovaný formát vstupných hodnôt.

V novej triede TextViewCustom dediacej od rodičovskej triedy TextView je potrebné vytvoriť konštruktory a nové metódy:

Metóda, ktorá načíta hodnotu nového atribútu z XML súboru:

private void setFont(Context ctx, AttributeSet attrs) {
TypedArray a = ctx.obtainStyledAttributes(attrs, R.styleable.CustomFont);
String customFont = a.getString(R.styleable.CustomFont_font);
setFont(ctx, customFont);
a.recycle();
}

Metóda, ktorá nastaví požadovaný typ písma pre objekt, v prípade že existuje (písmo je priložené v assets/ adresári a názov súboru je rovnaký ako hodnota atribútu):

public boolean setFont(Context ctx, String asset) {
Typeface tf = null;
try {
tf = Typeface.createFromAsset(ctx.getAssets(), asset);
} catch (Exception e) {
Log.e(TAG, "Could not get typeface: " + e.getMessage());
return false;
}
setTypeface(tf);
return true;
}

XML súbor s použitím vlastného objektu potom môže vyzerať takto:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
xmlns:tutorial="http://schemas.android.com/apk/res/sk.telepovsky.android.tutorials"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
>
<sk.telepovsky.android.tutorials.components.TextViewCustom
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="wrap_content"
tutorial:font="Continuum.ttf"
android:text="@string/poll_information"
/>
</LinearLayout>

Za povšimnutie stojí pridanie nového namespace-u (tutorial) pre novo vytvorený atribút a absolútna cesta pri deklarácii vlastného komponentu (sk.telepovsky.android.tutorials.components.TextViewCustom).

Úplne rovnakým spôsobom boli vytvorené vlastné triedy ButtonCustom a EditTextCustom. Ich použitie je analogické. Celkový výsledok môžete vidieť na nasledujúcom screenshote:

V prílohe TutorialCustomFont.zip sa nachádza Android projekt so všetkými zdrojovými kódmi, ktoré pre funkcionalitu zahrnutú v tomto článku potrebujete. Dúfam, že sa vám môj prvý tutoriál páčil a v prípade záujmu by sme sa nabudúce mohli pozrieť na niečo zložitejšie.

Hratky s Androidom – tapetujeme pozadie

Pre zaciatok si popisme problem. Aktualne pracujem na aplikacii, pre ktoru si zakaznik vysnival pozadie so vzorkou. Samozrejme, ze pekny dizajn aplikacii dodaju smrnc, zaroven vsak vyvojarovi zopar vrasok navyse.

Nebudem zdrzovat dlhsim uvodom a vrhneme sa hned na riesenie :

Z grafiky pozadia si vytvorime dlazdicu, ktora sa bude opakovane vykreslovat vo vertikalnom ako aj horizontalnom smere a tak vytvori jednoliate pozadie bez ohladu na aktualnu velkost displaja.

Ako prve si pripravime obrazok dlazdice (tile.png).

Idealne je mat tento v roznych velkostiach pre hdip, mdip, ldip a pod.

Ako dalsi krok, vytvorime xml  v adresari  /res/drawable  ,  v nasom pripade ho pomenujme tiles.xml. Jeho obsah je jednoduchy :

<bitmap
xmlns:android=”http://schemas.android.com/apk/res/android”
android:src=”@drawable/tile”
android:tileMode=”repeat”/>

dva parametre pre tuto bitmapu su zrejme, prvy definuje referenciu na nas obrazok a druhy mode, v ktorom bude bitmapa vykreslovana

no a na zaver len v layoute pouzijeme toto xml ako vypln pozadia – parameter android:background=”@drawable/tiles”:

<?xml version=”1.0″ encoding=”utf-8″?>
<LinearLayout xmlns:android=”http://schemas.android.com/apk/res/android”
android:layout_width=”fill_parent”
android:layout_height=”fill_parent”
android:background=”@drawable/tiles”>

…nejaky vas obsah

</LinearLayout>

No a dielo je dokonane. Vysledkom je jednoliate pozadie s minimom usilia.

TiToYo – update 1.3.0 – zobrazenie na mape

 

TiToYo vo svojej novej verzii 1.3.0 prináša nový fíčr zobrazovania dopravných informácií na mape. Mapy sú v TiToYo napísané v niekoľkých riadkoch kódu. Používajú podklad google maps. Takýto leightweight prístup zaručuje dostatočnú rýchlosť aplikácie aj v mapovom prostredí.

Stiahnite si TiToYo z Google Play na http://play.google.com/store/apps/details?id=com.webaloman.alfa.titoyo

 

TiToYo mapa
TiToYo mapa

Android a auto

Urcite ste uz rozmyslali, ako vyuzit Vas android v spojeni s autom. Viaceri ho vyuzivaju len ako GPS navigaciu alebo na zaznamenavanie spotreby. Rad by som Vam predstavil dve uzitocne aplikacie do auta. Jedna sa o takzvany klinometer a utilitu, ktora Vam moze pomoct vyhnut sa autonehode.

 

 

 

Klinometer

Pytate sa, co to vlastne je? Existuju aj ine nazvy, napriklad anglicky clinometer alebo tiltmeter. Klinometer sluzi na meranie sklonu a naklonu. Pravdaze merna jednotka su stupne a v nasom pripade, jedna sa o naklon auta do stran a dopredu ci dozadu. Je to prakticky ukazatel, pokym jazdite do terenu, alebo len mate potrebu vidiet na svojej palubovej doske aj taketo hodnoty.

Osobne sa mi lubi tento program:

Clinometer with Compass
BrainLaboratories
Verzia 2.1.2 (18. 1. 2012)
Veľkosť 483 kB
2.2+

Zadarmo

Program zobrazuje tri “budiky”, ktore zobrazuju aj kompas. Aplikacia podporuje otocenie obrazkovky a pravdaze v nej najdete kalibraciu polozenia telefonu.

Pohlad na cestu okom androida

Druhou aplikaciou je varovny system pred priblizenim k autu pred Vami. Aplikacia v realnom case snima pohlad cez fotoaparat.

iOnRoad Augmented Driving
iOnRoad
Verzia 1.1.1.2 (26. 2. 2012)
Veľkosť 3,7 MB
2.2+

Zadarmo

 

Dolezite je mat upevnenie telefonu tak, aby fotoaparat androidu videl cez predne sklo na cestu. Android snima cestu a varuje Vas, ak sa priblizite moc blizko k autu, ktore ide pred vami. Je mozne nastavit zvukove varovanie. Aplikacia moze bezat na pozadi a upozorni Vas len v pripade nebezpecenstva.

Konečne! Aktualizácia na ICS 4.0.3 pre ASUS Transformer TF101

Konečne je to tu. Dlho očakávaná aktualizácia na ASUS Transformer TF101

Konkrétne je to verzia 4.0.3.
Dnes o 21:30 som skúsil aktualizovať svojho Transformera a stalo sa to čo som ani nečakal ono sa to podarilo. Aktualizácia prebehla bez problémov. Automaticky sa stiahli všetky potrebne súbory, následne vyskočilo okno v ktorom bolo potrebne potvrdiť aktualizácia a za cca 10 min som ho mal aktualizovaný. Pri prvom spustení kontrolovala sa ešte integrita všetkých nainštalovaných programov.
Prikladam aj snímku mojho Transformera.

Prajem prijemne užívanie si nového Droidu.

Android 4.0.3 ICS pre x10 mini/pro a x8.

Tí, ktorý čítate moje blogy, tak viete, že píšem hlavne o x10 mini pro a príbuzných modeloch. Inak tomu nie je ani teraz. Konkrétne píšem o cm9 pre x10 mini prorom + kernel (túto verziu som ja testoval) , x10 minirom + kernel a x8/ w8rom + kernel. Musíte mať flasnutý nAa kernel, ja som použil nAa-11(nájdete v linkoch hore). Táto rom nie je určená pre denné používanie, nakoľko nefunguje wifi a niekedy padnú aplikácie.
Táto rom je vo verzii beta5, ale môžem povedať, že už je dostatočne odladená (okrem wifi)

Funguje:

gralloc – Ok
memalloc – Ok
overlay – Ok
genlock – Ok
hwcomposer – Ok
3D – Almost done
Audio – Ok (But some lags)
GPS – Ok
Touch Screen – Ok
Bluetooth – Ok
GSM – Ok
GSM Data – Ok
USB Mount – Ok
Sensors – Ok
Camera – Test mode
Keylayout – Ok
HW Acceleration – Hacked but works

Nefunguje:

Video Decoder – Software
Wifi – No done (Need new kernel or porting wl12xx_mac80211 to 2.6.29.6. Now in dev)
Hotspot – No wifi
FM Radio – No app
kgsl 1.2 – No ported
QcomUi – No work
Keylight – No work

Root

 

Ale poďme na to od začiatku. Po flashnutí romky v cwm a reštartnutí mobilu, ma prekvapila pomerne dlhá doba, počas ktorej sa mobil zastavil na obrazovke s logom kernelu. Ale keď sa to z tejto obrazovky pohlo (1-2 minúty), tak už všetko išlo ľahko. Hneď po nabootovaní ma prekvapilo plynulé zadávanie pinu. Keď som zadal pin a mobil si vypítal ďalší pin, mobil na chvílu zamrzol, ale po chvíľke už všetko išlo plynulo. Po  krátkom tutoriáli do launcheru som už videl launcher, ale tapeta bola poškodená (obr. 2), ale keď som tapetu znovu nastavil, všetko bolo OK (obr. 3).

 

 

Táto rom ide rýchlo, ale niekedy padne nejaká app. Fungujú hovory a dosahuje vysoké hodnoty v benchmarku, napriek tomu sa mi novu spustit nepodarilo.

 

 

Launcher:

Launcher v tejto rom ide naozaj plynule. Už v obrázkoch hore vidíte, ako vyzerá hlavná obrazovka launcheru. Malý widget v hornej časti na hľadanie je fixne daný a nedá sa posúvať ani mazať. Mierne ma sklamalo, že widgety sa nedajú na plochu umiestniť podržaním prsta, ale treba ich premiestniť z menu (obr. 2).

 

 

 

Nastavenia:

Aplikácia pre nastavenia sa tiež líši od GB. Ako prvé som hľadal v aplikáciach povolenie inštalácií z neznámych zdrojov – neúspešne – v ICS táto možnosť chýba, neznáme zdroje sú povolené automaticky. Taktiež tu nenájdete ani cm settings, ako to bolo v cm6 a cm7. Tieto nastavenia sú rozložené medzi ostatné položky v nastaveniach. Taktiež tu pribudla položka využitie dát.

Hovory a správy:

Základ aplikácie pre hovory a kontakty je rovnaký ako v GB, ale kliknutím na meno zavoláte na predvolené číslo. Ak chcete zobraziť info o kontakte, musíte kliknúť na obrázok kontaktu.

Fotoaparát:

Aplikácia je zatial v test mode a nedokáže fotiť .

Galéria, movie studio:

Nepostrehol som žiadne zásadné zmeny oproti GB. Movie studio je nestabilné, preto som ho nevedel vyskúšať, editor fotografií sa mi taktiež nepodarilo spustiť .

Kalendár:

Aplikácia je prepracovaná a príde mi lepšia (hlavne pohyb medzi dňami), ale žiadne radikálne zmeny tu nehľadajte.

Hudba:

Je tu nová aplikácia, prepracované je hlavne delenie na albumy, interpretov a žánre. Stále však odporúčam použiť radšej powerAMP.

 

Aktualizácia: Už funguje aj wifi a root (v02), vývoj ale stojí, lebo sa čaká na knižnice pre adreno 200…

Aktualizácia: Knižnice pre adreno 200 boli vydané, tak snáď už vývoj pôjde rýchlejšie.

Aktualizácia: Táto rom už ostala dlho nez update-u. Pred časom sa Paulovi pokazila u20i a aj napriek tomu, že chcel pokračovať vo vývoji romiek pre x10 mini pro, tak žiadna nová verzia jeho romky neprichádza. Paulovi aj tak ďakujem za perfektnú prácu ktorú odviedol. Dúfam, že ICS od nAa sa dostane na takú úroveň, ako jeho GB a naše staré telefóny ostanú aktuálne.


Update for ASUS Transformer Prime

Dnes ráno som zapol tablet a hneď na mňa vybehlo upozornenie, že nový update je dostupný a že to bude trvať asi 10 minút. Tak som klikol OK a cca za 10 minut mám túto verziu: WW_epad-9.4.2.14_20120214. Uvidíme, čo tento update prinesie.

TiToYo – dopravné informácie aj z Maďarska !

TiToYo beta

dávam do pozornosti update 0.3.4-1 aplikácie TiToYo.

TiToYo prináša aktuálne dopravné informácie po Slovensku, Čechách najnovšie už aj z maďarských diaľnic. S povolením Állami Autópálya Kezelő Zrt. (www.autopalya.hu) prináša TiToYo dopravné informácie z diaľnic Maďarska. Aplikácia bola zároveň lokalizovaná na Android a Qt platformách do Maďarčiny.

Okrem rozšírenia na Maďarsko, v samotnej aplikácii bola upravená funkcionalita, čo sa má diať v prípade ak prístroj nedokáže identifikovať svoju polohu (a je nastavené buď obmedzenie pokrytia alebo obmedzenie počtu správ). Toto nastavenie je možné zmeniť v settings.

Tu je niekoľko screenshotov z Maďarska:

TiToYo Hungary 2

Viac info k TiToYo projektu na :

http://www.titoyo.eu/sk

Naozaj padajú aplikácie na Androide častejšie ako na iOS?

Ak poznáte moje články alebo blog, určite si všimnete, že takmer každý nápad na článok začal na sociálnej sieti, alebo pri premýšľaní večer v posteli. Tak tomu bolo aj teraz. Stačil len odkaz na Forbes.

Prečo som ale taký nadšený? Určite ste už počuli mnohé narážky, že operačný systém iOS od Applu je stabilný, aplikácie na ňom vôbec nepadajú a proste je najlepší… K rýchlosti, ani k iným parametrom sa vyjadrovať nechcem a ani nebudem, nás teraz bude zaujímať jediná vec a tou je stabilita a „pády“ aplikácií na oboch systémoch.

Podľa článku uverejneného vo Forbes je preukázané, že aplikácie, ktoré bežia na platforme iOS padajú častejšie ako tie na konkurenčnom Androide. To je pre nás „androiďákov“ dobrá správa. Čo nám ale hovoria grafy? Z celkového počtu pádov aplikácií ich bolo najviac na platforme Apple iOS 5.01 s množstvom 28.64%, čo je na tak ospevovaný systém naozaj dosť. Podľa všetkého to je kombinácia hardwarového i softwarového problému, kedy vývojári tretích strán spôsobia konflikt, alebo jednoducho nemožnosť činnosti aplikácie napríklad pri prepínaní z 3G na Wi-Fi, ako tvrdí článok. Ďalší dôvod na pády je neaktualizovanie aplikácie, prípadne operačného systému. S každou aktualizáciu prichádzajú opravy a zvýšenia stability, ktoré sú okrem nových funkcií aplikácie veľmi dôležité.

Pády aplikácii

Osobne si myslím, že je to veľmi ťažká téma, pretože pády ovplyvňujú početné faktory a v konečnom dôsledku pre istý okruh ľudí nemusia byť tieto výsledky testov absolútne odpovedajúce skutočnosti, zatiaľ čo u iných môžu presne sedieť. Preto si názor na stabilitu toho, či onoho systému vytvorme vlastný názor, ale určite nezabudnime na pravidelne aktualizácie všetkých súčastí a zbytočné nepreťažovanie telefónu.

Virtualizácia OS Android 4. časť – VMware

V tejto časti vám ukážem ako spustiť os Android na VMware.
VMware si môžete stiahnuť TU, software je licencovaný takže si môžete stiahnuť buď free verziu alebo si môžete zakúpiť licenciu.
(samozrejme sa dá stiahnuť aj cracknuta verzia)
Os Android ktorý som použil si môžete stiahnuť TU.

 

Ak chcete môžete navštíviť môj blog.