Vypočítajte si šancu na úspech partnerského vzťahu. Aplikácia pre Android 1.6 a vyššie

Keďže máme máj, mesiac spájaný predovšetkým s láskou, rozhodol som sa zamerať dnešný článok týmto smerom. Aplikácia Love Test počíta percentuálnu šancu na úspech partnerského vzťahu. Výsledky sú kalkulované na základe psychologických teórií a do úvahy sa pri výpočtoch berú tieto informácie o oboch partneroch: vek, znamenie, počet predošlých partnerstiev, počet sexuálnych partnerov a aj miesto kde ste sa spoznali.

PS: Aj psychológovia sú iba ľudia a môžu sa mýliť. Ak sa vám výsledok nepozdáva, nezabúdajte, že výnimka potvrdzuje pravidlo.

Love Test

Verzia: 1.14

OS: Android 1.6 a vyššie (testované na verzií 2.1)

Cena: Zdarma (Free)

QR Code ::: Android Market ::: Domovská stránka

S aplikáciou Mapy.cz (aj pre SR) sa už nikdy nestratíte. Pre Android 1.6 a vyššie

Aplikácia Mapy.cz ponúka komplexné informácie resp. možnosti v mieste kde sa práve nachádzate. Takýmto spôsobom nebude žiaden problém nájsť najbližšiu autobusovú zastávku, bankomat, reštauráciu, lekáreň či úrady/inštitúcie. A to nie je všetko. Ak vyznávate turistiku, rozhodne Vás poteší položka zaujímavé miesta poprípade objekty zamerané na kultúru.

K uľahčeniu prispeje zobrazovanie polohy objektov na mape a to základnej, leteckej, turistickej (zahŕňa aj cyklotrasy) a historickej. Aplikácia je k samej dokonalosti vybavená aj widgetom. Malý mínus patrí databáze z ktorej aplikácia čerpá objekty (Firmy.cz, obsahujúca až 540.000 objektov), nakoľko keď som sa nachádzal pri jednej nemenovanej pizzerií v Bratislave, tak v aplikácií som ju nenašiel, aj keď s najväčšou pravdepodobnosťou ide o nevedomosť prevádzkovateľov objektov o takejto službe.
Pozn.: Aplikácia obsahuje nespočetné množstvo slovenských objektov hoc nie všetky.

K využívaniu aplikácie je potrebné mať internet v mobile.

Mapy.cz

Verzia: 1.02

OS: Android 1.6 a vyššie (testované na verzií 2.1)

Iné OS: iOS; Symbian

Cena: Zdarma (Free)

QR Code ::: Android Market ::: Domovská stránka

TOP 5 najdrahších aplikácií v Android Markete

Pri prehľadávaní Android Marketu som náhodou narazili na aplikáciu, ktorá stála niečo cez 100USD. Cena ma natoľko zaujala, že som bol odhodlaný zistiť aká drahá je najdrahšia aplikácia dostupná pre operačný systém Android. Došiel som až k číslu 179.95USD.

Počas pátrania som nadobudol záver, že najdrahšie aplikácie spadajú do oblasti medicíny a to dokonca od jedného výrobcu, za ktorými nasledujú ceny navigácií. Tu je zoznam 5 najdrahších aplikácií čo sa mi podarilo dať dokopy:

 

1. Pediatrics Central Dx+ID+Rx

 

Cena: $179.95 (cca €122.26) ::: Výrobca: Unbound Medicine, Inc ::: Android Market

 

2. Nursing Central

Cena: $159.95 (cca €108.67) ::: Výrobca: Unbound Medicine, Inc ::: Android Market

 

3. Emergency Central

Cena: $159.95 (cca €108.67) ::: Výrobca: Unbound Medicine, Inc ::: Android Market

 

4. Anesthesia Central

Cena: $149.95 (cca €101.88) ::: Výrobca: Unbound Medicine, Inc ::: Android Market

 

5. MobileNavigator Europe

Cena: €89.95 ::: Výrobca: NAVIGON ::: Android Market

Autor: Dávid Kozmann

Android 2.1 pre Sony Ericsson Xperia X10 bez čakania

Xperia X10Tento článok popisuje aktualizáciu firmware telefónu Sony Ericsson Xperia X10i na verziu s Androidom 2.1. Po jeho úspešnom zvládnutí budete mať v telefóne tzv WORLD GENERIC firmware – tj. firmware bez akýchkoľvek úprav. Používa sa ako základ pre úpravy od operátorov, prípadne špecifické úpravy pre krajiny. Týmto spôsobom sa (zatiaľ) nedajú aktualizovať ďalšie mobilné telefóny z rodiny X10 (X10 mini a X10 mini pro).

Tento návod je určený pre skúsenejších užívateľov. Ak si netrúfate robiť takéto zásahy do softvéru telefónu, bude asi lepšie si počkať na oficiálnu aktualizáciu. Všetky zásahy sú vratné a jedná sa iba o softvérové úpravy, ale je možné že stratíte záruku. Celý návod je rozdelený do 4 krokov:

1. krok – záloha

Pri takejto veľkej aktualizácii firmware dochádza k resetu telefónu. To znamená, že sa zmažú všetky nastavenia, kontakty, kalendáre, sms, aplikácie. Preto je nutné odzálohovať si všetko dôležité. V prípade kontaktov, kalendárov, poznámok môžete použiť štandardnú synchronizáciu (ja som použil Sony Ericcson Sync). Na sms a aplikácie budete musieť použiť niektorú z dostupných aplikácii.

2. krok – príprava softvéru

Pred samotnou aktualizáciou si najprv pripravíme všetky potrebné súbory. Budeme potrebovať tieto:

  • Sony Ericsson Update Service (SEUS) – nejde nám ani tak o program ako o ovládače pre telefón, ktoré si program nainštaluje. SEUS si možete stiahnuť tu
  • samotný firmware pre X10 – konkrétne verzia 2.1_2.0.A.0.504 GENERIC. Na stiahnutie tu
  • X10Flash Tool – program, ktorý dovolí nahrať firmware aj mimo SEUS. Na stiahnutie tu, konkrétne odkaz v časti “Executeable”

3. krok – príprava prostredia

Po stiahnutí potrebných súborov si vytvoríme adresár, napr. X10 na disku C:. Názov tohto adresára nie je až tak podstatný ako to, že cesta nesmie obsahovať medzery. Takže adresár C:\SEX10-update je v poriadku, ale C:\Users\u\My Documents\X10 nie! V ďalšom texte budem predpokladať, že je pripravený adresár C:\X10.

Do tohto adresáru rozbalíme stiahnutý archív 2.1_2.0.A.0.504_GENERIC.rar. Tento archív už obsahuje X10Flash Tool, ale pre istotu použijeme vždy najnovšiu verziu. Takže do rovnakého adresára rozbalíme adresár “X10Flash-2.1” z archívu X10Flash-2.1.zip. V prípade výskytu rovnakých súborov povolíme ich prepísanie.

V prípade, že máte Windows 7 odporúča sa vypnúť UAC (návod). Po skončení aktualizácie UAC môžete zasa zapnúť.

Toto je posledný krok, kde si to ešte môžete rozmyslieť :).

4. krok – update

V tomto kroku je dôležité byť trpezlivý a mať nabitý telefón (baterka pod 80% nie je nabitý telefón).

Ako prvé vypneme telefón aspoň 30s pred aktualizáciou a odpojíme USB kábel.

Spustíme cmd (Štart -> Spustiť -> cmd vo Windows XP).V novootvorenom okne zadáme tieto príkazy (po každom príkaze Enter)

c:
cd\
cd X10

Pripravený príkazový riadok (cmd)

Následne spustíme samotnú aktualizáciu, a to spustením X10Flash.bat

X10Flash.bat

Program sa nás bude zo začiatku pýtať niekoľko otázok, postupne na ne odpovieme:

Výber typu telefonu
máme X10, takže 1
Otázka na odstránenie užívateľských dát (factory reset)
robíme podstatnú aktualizáciu, takže y
Výber OS - nutné koli zistovaniu DevID
podľa použitého OS

A tu nastáva najťažšia časť. Keď sa zobrazí “please connect Xperia in flash mode”, tak stlačíme (a držíme) tlačítko Späť na telefóne (tlačítko úplne vpravo, šípka doľava) a pripojíme USB kábel. Držíme Späť (bude svietiť notifikačná dióda na zeleno) a v okne s programom stlačíme akúkoľvek klávesu. V prípade, že sa všetko podarilo, tak notifikačná dióda stále svieti na zeleno a program pokračuje ďalej.

Pripojenie telefonu vo flash mode

V prípade, že zelená dióda prestane svietiť a telefón sa zapne, tak nezúfame a telefón vypneme, program ukončíme (CTRL+C), počkáme 30s a celý postup zopakujeme.

Po ukončení nahrávania by obrazovka mala vyzerať približne takto

Ukončená aktualizácia

Telefón môžeme teraz odpojiť a zapnúť. Tu prichádza na rad trpezlivosť. Zo začiatku sa bude zdať, že sa nič nedeje, ale po chvíle sa zobrazí ikona fotoaparátu so šípkou dolu. Po chvíle sa ale už spustí telefón s Androidom 2.1. Pri prvom spustení sa zobrazí sprievodca, ktorý zjednoduší nastavenie všetkých podstatných veci (kontá pre synchronizáciu, Facebook, …).

Zámok telefonu

Poznávacím znamením Xperia X10 s Androidom 2.1 je zmenený tzv. lock screen, kde sa zmenil posuvník z oblúkovitého na vodorovný. Nakoniec si cez Nastavenia ->  Informácie o telefóne môžeme skontrolovať verziu Androidu

Verzia firmware

Q’n’A (otázky a odpovede)

Q: Pri prvom spustení je telefón pomalý, animácie sa sekajú a pod. Čo s tým?
A: Je to normálne. Pri prvom spustení sa na pozadí spúšťajú rôzne aplikácie (napr. inicializuje sa služba na rozpoznávanie tváre), ktoré ho dosť spomaľujú. Po cca hodinke by to malo prejsť. Ak nie, treba skúsiť vypnúť telefón a znova ho zapnúť.

Q: Jedná sa o WORLD firmware, bude tam aj slovenčina?
A: Áno, firmware obsahuje všetky možné jazyky, takže aj slovenčinu, češtinu a pod.

Q: Čo keď budem chcieť dať neskôr firmware pre Slovensko/od operátora?
A: SonyEricsson má pre každú úpravu firmware unikátne označenie. Vcelku obsiahly zoznam je tu. Existujú postupy ako toto číslo prepísať, napríklad na 1236-0130 1238-8956 (Orange SK/Sensuous black) – následne si PC Companion/SEUS bude myslieť, že ide o telefón pre slovenský trh a dovolí nahrať originálny firmware pre Slovensko.

V prípade, že máte ďalšie otázky alebo pripomienky, budem rád, keď sa o ne podelíte v komentároch.

TIP: Ako zaregistrovať a publikovať aplikácie na Android Market

Android MarketNa distribúciu našej vytvorenej aplikácie môžeme použiť Android Market – tým oslovíme najväčší počet používateľov. V tomto článku si povieme, aké kroky sú potrebné aby sme mohli zdieľať našu aplikáciu so svetom (alebo časťou sveta, podľa nastavenia pri publikovaní).

Na Android Markete je potrebné sa najprv registrovať, obyvatelia Slovenska sa môžu registrovať a distribuovať bezplatné aplikácie. Platené aplikácie žiaľ zatiaľ nie je možné na Slovensku kupovať alebo predávať (samozrejme existujú spôsoby ako predávať aplikácie do iných krajín). Zamerajme sa teda iba na distribúciu bezplatnej aplikácie cez Android Market.

Registrácia

Registrácia nie je bezplatná, je potrebné uhradiť jednorázovy poplatok 25$. Google toto spoplatnenie zdôvodňuje aj tým, že je to v podstate určitá bariéra aby nemohol ktokoľvek nahrávať aplikácie a Market by bol zahltený nekvalitnými aplikáciami.

Registrovať sa môžeme na stránke:
http://market.android.com/publish/signup

Je potrebné sa prihlásiť svojím Google účtom – pozor, toto sa momentálne už nedá neskôr po registrácií meniť. Takže vytvorené aplikácie nie je možné preniesť na iný Google účet (jedine nanovo publikovať, ale tým stratíte hodnotenia a štatistiky).

Po prihlásení Google účtom sa nám zobrazí registračný formulár.

Všetky položky musia byť vyplnené.
Developer Name – je to meno autora aplikácii, zobrazuje sa pri vyhľádávaní pod názvom aplikácie a v jej popise. Musí byť unikátne.
Email Address – kontaktný email na autora aplikácií, nemusí byť Gmail.
Website – webová stránka autora.
Phone Number – Telefónne číslo na autora aplikácie, určené pre Google v prípade problémov s aplikáciou.

Pozor, po potvrdení nie je možné sa späť vrátiť na túto obrazovku (ani po odhlásení), vždy pokračujete od ďaľšieho bodu. Ale údaje je možné po dokončení registrácie zmeniť.

V ďaľšom kroku je potrebné zaplatiť 25$ (približne 19,5 Euro) pomocou služby Google Checkout. Ak Váš Google účet ešte nemá aktivovaný Google Checkout, tak v ďaľšom kroku je možná rýchla registrácia. Je potrebná debetná (alebo kreditná) karta VISA alebo Mastercard. V tomto článku nechcem veľmi ďalej zachádzať do témy, čo v prípade ak takú kartu nevlastníte. Najlacnejšie riešenie ako získať kartu je cez jednú novú banku na Slovensku, ktorá poskytuje VISA karty a vedenie účtu zadarmo pre všetkých (nechcem robiť konkrétnu reklamu :-))…

Tak a to je celá registrácia, už nie sme ďaleko od publikovania našej prvej aplikácie.

Publikovanie

Základná obrazovka po prihlásení je pomerne jednoduchá.

Vidíme prehľad publikovaných aplikácii, môžeme editovať náš profil, nahrať novú aplikáciu, alebo zmeniť publikovanú aplikáciu.

Predpokladajme, že máme vytvorenú funkčnú aplikáciu, ktorú chceme umiestniť na Android Market. Pre zjednodušenie ďaľších krokov budem predpokladať, že používate Eclipse na vývoj aplikácií. Našu aplikáciu budeme musieť najprv podpísať vlastným kľúčom, až potom je ju možné publikovať.

Kľúč na podpis si vytvoríme priamo cez Eclipse. Odporúča sa používať jeden pre všetky aplikácie. Každý upgrade aplikácie musí byť podpísaný rovnakým kľúčom ako pôvodná verzia.

V Eclipse zvolíme v menu File > Export, Export Android Application. Najprv vytvoríme Key Store, v ktorom bude uložený náš kľúč na podpísanie. Zvolíme Create new keystore zadáme umiestnenie a názov – ten nie je podstatný, zvyčajne je v tvare menoAutora.keystore, zvolíme heslo. Na daľšej obrazovke vytvoríme kľúč – zvolíme Alias a heslo. Alias môže byť napríklad meno autora.
Názov keystore a alias nie je potrebné si pamätať, Eclipse to vyplní nabuduce samo – len nesmieme zabudnúť heslo a súbor nesmieme stratiť. Pre bežné použitie stačí jeden keystore s jedným kľúčom pre všetky aplikácie.
Ak sa tento krok podaril, tak na ďaľšej obrazovke zvolíme kam sa exportuje výsledná podpísaná aplikácia (.apk, názov je ľubovoľný). Potvrdíme a to je všetko čo potrebujeme spraviť v Eclipse pred publikovaním. Toto podpisovanie je nutné spraviť pred publikovaním každého upgrade existujúcej aplikácie, alebo publikovaním novej. Použijete už existujúci keystore/key.

(Pri tomto bode by som ešte spomenul, že package name Vášho projektu musí byť unikátny na Android Markete, konvecia je tvar com.menoAutora.názovAplikácie. Obmedzenie na tvar package name nie je ale žiadne).

Tak máme aplikáciu, ktorú sme podpísali naším kľúčom a Eclipse vytvoril výsledný .apk súbor.

Ak sme teda prihlásený na stránke Android Market (http://market.android.com/publish/), tak zvolíme Upload Application.
(pozn., na obrázku je iba časť zobrazovanej stránky)

Application .apk file – vyberieme náš podpísaný .apk súbor a klikneme Upload. Ak nenapísalo žiadne varovanie, tak pokračujeme ďalej. Varovať by nás mohlo ak by súbor nebol podpísany, package name už existoval, alebo iné dôvody.
Môžeme nahrať dva obrázky (Screenshots), formát PNG, alebo JPG, rozlíšenie 320×480 alebo 480×854.  Promotional Graphic je nepovinný obrázok rozmerov 180×120 – mohol by byť použitý napríklad v prípade ak by bola naša aplikácia zaradená medzi Featured applications. V podstate nemusíme zatiaľ vypĺňať.

Nasleduje časť, kde pre každý podporovaný jazyk môžeme vytvoriť nadpis (Title), popis (Description) aplikácie a promo text. Ak necháme iba anglický jazyk (en_US), tak sa všetkým používateľom bude zobrazovať tento. Ak pridáme český jazyk, tak používateľom s nastaveným českým jazykom zobrazí prednostne tento nadpis/popis. Slovenský jazyk v ponuke nie je. Ak naša aplikácia bude iba pre SK/CZ trh, tak môžeme nechať iba nastavený anglický jazyk a napísať slovenský popis. V inom prípade napíšeme anglický popis, a doplníme český popis. Pozn. Slovákom sa pravdepodobne v tomto prípade bude ale zobrazovať anglický popis, ak budú mať nastavený slovenský jazyk. Promo text nemusíme nastavovať, rovnako ako pri Promotional Graphic.

Application Type určuje typ aplikácie, buď Games (hry), alebo Applications (aplikácie). Zvolíme ešte Category (kategória), podľa konkrétnej povahy našej aplikácie.

V Publishing options máme možnosť nastaviť ochranu pred kopírovaním aplikácie (štandardne vypnuté, pri bežných aplikáciach nepotrené), a obmedziť aplikáciu iba na konkrétne štáty (zisťované podľa SIM, nie podľa nastavenia mobilu).
Vyplníme spôsob, akým nás môžu používatelia kontaktovať – odporúčam aspoň email, pre možnosť hlásenia chýb v programe od používateľov. Označíme, že súhlasíme s podmienkami zverejnenia a môžeme publikovať potvrdením Publish.
Od tohto momentu je aplikácia zverejnená na Android Markete. Komentáre, hodnotenia a počet stiahnutí môžete kontrolovať na hlavnej stránke Android Marketu.

Upgrade aplikácie

Čo v prípade, že chceme vydať novšiu verziu našej aplikácie?

  • V našej aplikácii potrebujeme zmeniť súbor AndroidManifest.xml (umiestnený v koreňovom adresári projektu).
    • Zvýšime hodnotu versionCode o jedno celé číslo (napr. z 1 na 2)
    • Môžeme taktiež zmeniť versionName – to je naše vlastné číslo verzie, ktoré sa zobrazuje v Android Markete používateľom (pre systém je nepodstatné).
  • Exportujeme aplikáciu cez Eclipse – použijeme ten istý key/keystore.
  • Prihlásime sa na stránku Android Marketu, zvolíme aplikáciu, nahráme nový súbor. Môžeme prípadne doplniť popis. Potvrdíme Publish.