MojAndroid

Pred nedávnom sme vám priniesli článok o tom, aké riziká nesie so sebou aj taká banálna operácia, akou je výmena batérie. V autorizovanom servise máte istotu, že všetky komponenty v telefóne budú nahradené a batéria umiestnená tak, ako má. V prípade niektorých smartfónov je dokonca výmena batérie v autorizovanom servise celkovo lacnejšia. Aká je ale situácia pri takej náročnej úlohe, akou je výmena displeja? To sme si vyskúšali na vlastnej koži.

Náš tip
Huawei P9 a VIP servis: Reklamácia a oprava rozbitého displeja v praxi | VIDEO

Výmena displeja v neautorizovanom servise s pochybným výsledkom

Náš redakčný iPhone X utrpel na displeji nepekné “poranenia”, a tak sme sa rozhodli, že nájdeme na internete najlacnejšiu ponuku jedného zo známych servisov smartfónov a necháme si displej vymeniť. V servise nám opravu spravili na počkanie a telefón vyzeral ako nový. Prvé skúšanie a používanie telefónu neodhalilo ani len najmenšie známky neprirodzeného správania. Tie sa prejavili až po niekoľkých hodinách, kedy sme spozorovali zvláštne správanie jasu na displeji. Nepripisovali sme však tomu žiadnu dôležitosť, no keď sa problémy nestrácali, rozhodli sme sa, že telefón podrobíme profesionálnej prehliadke.

Diagnostika v autorizovanom servisnom centre

Zaniesli sme ho do autorizovaného servisného strediska SWISS Service. Tu bol telefón pripojený k profesionálnej diagnostike od Apple, ktorá odhalila príčinu našich problémov. Na telefóne totiž nefungoval Ambient Light senzor, ktorý je zodpovedný za automatické prispôsobovanie jasu displeja. Rozhodli sme sa preto, že necháme telefón rozobrať a pozrieme sa na to, čo je vo vnútri.

Vstupná diagnostika v autorizovanom servise odhalila nefungujúci Ambient Light senzor.

Už pri rozoberaní telefónu nám technik oznámil, že adhezívum spájajúce dva kusy konštrukcie telefónu nebolo nanesené v dostatočnej vrstve a je možné, že by telefón neobstál v takých podmienkach, aké garantuje výrobca s certifikáciou odolnosti IP68. Samozrejme, je to niečo, čo pri bežnej práci s telefónom nezbadáte a nedostatky sa ukážu až vtedy, keď už je neskoro.

Vľavo – vrátený displej po oprave v neautorizovanom servise; Vpravo – nová jednotka pred aplikovaním v autorizovanom servise.

Ďalším badateľným problémom, ktorý sme si pred tým nevšimli bolo, že neautorizovaný servis použil niektoré komponenty zo starého displeja. Na fotke môžete vidieť samotný telefón, vedľa neho pôvodný displej, ktorý nám vrátil servis a vedľa neho čisto nový kus z autorizovaného servisu. Ako môžete vidieť, na vrátenom kuse chýbajú súčiastky, ktoré by tam byť mali. Aj tento fakt sa mohol podpísať pod nefungujúci Ambient Light senzor.

Náš tip
Samsung Galaxy S8 a S8+ prídu s prémiovým servisom

Profesionálna výmena a obnovená záruka

Ďalším veľkým rozdielom je spôsob, akým je displej menený. Po zapojení nového displeja je celá konštrukcia telefónu znovu spojená prostredníctvom špeciálnych nástrojov, ktoré na telefón vyvíjajú presne stanovený tlak v presne stanovenom čase, čím je dosiahnuté optimálne spojenie dvoch kusov konštrukcie. Takéto zariadenie majú k dispozícii iba autorizované servisné strediská, ktoré ho získajú priamo od výrobcu zariadenia.

Poslednou kontrolou, ktorou telefón prejde iba v autorizovanom servise, je poinštalačná diagnostika. Tá trvá približne 20-25 minút a znovu prebieha v špeciálnom prístroji, ktorým disponuje iba autorizovaný servis. Tento prístroj simuluje používanie telefónu, stláča rôzne body na displeji a sleduje odozvu, vykonáva všetky možné druhy vstupov a kontroluje, či je odpoveď telefónu taká, aká má byť. Tento detailný proces je pritom sprístupňovaný zo strany výrobcu, ktorý tak získa prehľad o tom, že telefón prešiel opravou v autorizovanom servise, vďaka čomu tiež zariadenie nepríde o záruku od výrobcu. Telefón v stave, v akom sme ho do servisu doniesli, by však na záruku nárok nemal.

Porovnateľná cena, neporovnateľne vyššia kvalita

Na priloženom screenshote si môžete pozrieť diagnostiku zariadenia po tom, ako bol displej vymenený v autorizovanom servise SWISS Service. Žiadna chyba v Ambient Senzore už nie je a môžeme potvrdiť, že prispôsobovanie jasu znovu funguje bez problémov. Len pre poriadok, dva otázniky vo vstupnej aj výstupnej diagnostike pri položkách Service a Software upozorňujú na softvérové nedostatky – telefón nemal nastavené pravidelné zálohovanie a nebol aktualizovaný na najnovšiu verziu systému. Po hardvérovej stránke bol však mobil ako nový.

Výstupná diagnostika po výmene displeja na iPhone X v autorizovanom servise.

A koľko sme za to zaplatili? V neautorizovanom servise nás oprava vyšla na približne 400 EUR s tým, že sme požadovali vrátenie pôvodného displeja. Bez tejto podmienky by bola cena o stovku nižšia, no ako sami vidíte, aj tak nám nebol displej vrátený v pôvodnom formáte a niektoré jeho súčiastky boli použité pre napojenie nového displeja.

V autorizovanom servise bola cena opravy 356,40 EUR s tým, že už sme nepožadovali vrátanie pôvodného displeja. Pri rovnakom úkone to tak znamená približne o 50 EUR vyššiu cenu. Oplatí sa zaplatiť viac? Podľa nás určite áno. Nielenže teraz telefón funguje bez akýchkoľvek problémov, ale máme aj istotu, že je po hardvérovej stránke v bezchybnom stave a tiež máme nárok na záručnú opravu v prípade ďalšieho problému.

20.4.2018
Zdroj: Článok vznikol v spolupráci so SWISS Service.

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

29 odpovedí na “Vymenili sme displej na smartfóne v neautorizovanom servise. Čo sa stalo?”

  1. Je to už síce mnoho rokov čo som chodil do školy, ale zdá sa mi že 400 je viac ako 356,40 ;-) Ten neautorizovaný servis bol drahší ako autorizovaný?

    • V clanku sme to vysvetlili – z neautorizovaneho servisu sme si brali so sebou stary displej, preto bola cena 400 EUR. V autorizovanom sme ho nasledne nechali. Dokonca sme pri autorizovanom pouzili aj spojenie “vyssia cena”, pretoze tych 350 EUR je v podstate vyssia cena ako ta, ktora by bola za rovnaky ukon v neautorizovanom servise :)

      • Už som pochopil po opätovnom prečítaní. Za 300 to mohlo byť bez vrátenia toho poškodeného displeja. Tak to redakciu vyšlo nakoniec na 400 + 356,40. Koľko stojí nový iPhone X?

        • Vzhľadom k tomu, že je to reklamný článok na v článku niekoľkokrát spomínaný servis, nestálo ich to nič, ešte aj zarobili :)
          Volá sa to skrytá reklama (tvári sa to ako užívateľský test, pritom je to obyčajná propagácia avšak bez uvedenia, že ide o reklamu, príp. sponzorovaný článok) a je to ak nie nezákonné, tak nemorálne (v TV sa to označuje ako PP, prípadne teleshoping).

      • Takže po me na to:
        1. Ak vymenia niekde diel neautorizovane, tak padá záruka a automaticky autorizovaný servis dáva cenu SWAP, takže SWISS asi 670€!!!
        2. Napíšte kde a odkiaľ bol diel – Fix? Však, lebo jediná taká veľká konkurencia, potom jedine PCex, ale tá nálepka bola z fixu… to poznám :D
        3. Čo robil ten JAS??? že sa vám to nezdalo po pár hodinách za bieleho dňa? ANI STE SI TO NEVŠIMLI, že nereaguje.
        Vysvetlím:
        Od iPhone 8 a teda vyššie, po výmena displaya automatický jas funguje len do prvého reštartu, potom už nefunguje. Nepomôže ani reinštalácia OS, ani výmena senzora. Jedine ako zachovať funkčnosť je REPASS dispalya ak je poškodené len samotné sklo. Je to lacnejšie a rýchlejšie ako celá výmena v autorizáku.
        4. Ani ste nevedeli, že ten diel si môžete zobrať, oni ho chceli naspať aby to mohli zahrať na pozáručný servis.
        5. Adhesive nepoužíva skoro nik, málo servisov a tie tlaky…fakt? Ak som ich neaplikoval aspoň 100ks tak 0. Ešte sa nik nevrátil že by to oblial a vytopil mobil. Dokonca jeden zákazník dával svoje 7 Plusko do pohára s čistou vodou a ide v pohode ďalej.
        6. Autorizák nikdy nedáva takéto obrázky a pod von, takže čistá reklama.
        7. Chlapci, veď ste boli vo fixe a riešili ste spoluprácu…a teraz takto? Spolupracovali ste s mobilným servisom…kam víter tam plášť

  2. a prečo ste nereklamovali v prvom servise opravu ? Kvôli článku ?

  3. Ešte by som si overil, či sa jedná o originálne diely. Z mojej skúsenosti sa touto cestou snažia ušetriť aj autorizované servisy.

    • Originálne diely na iphone nezozenies, nevyrabaju sa ;)

      • To mi chceš povedať, že Apple nemá OE výrobcov, ktorí pre nich vyrábajú náhradné diely?

          • A ako ten autorizovaný servis zaručí, že vymenil displej presne takej istej kvality aký tam bol montovaný vo výrobe?

            • Počul som, že to funguje tak, že z pokazených zariadení vyberú veci, ktoré sú funkčné a dajú sa použiť… čiže zákazník dostane opravený telefón s originálnym dielom, tiež som počul, že originálne náhradné diely Apple nevyrába, väčšinou vymenia kus za kus….

              Mne nefungovalo home tlačidlo na iPhone 7, dal som opraviť v rámci záruky, čakal som nový telefón, pretože niekde som čítal, že home button sa nedá vymeniť, pretože touch ID a v tomto prípade celkový home button by nefungoval (keďže sa už fyzicky nedá stlačiť), no čuduj sa svete, prišiel mi opravený môj telefón s celou novou prednou stranou (displej atď..). Takže je ťažko naozaj povedať čo je pravda a čo nie :D

              • Ale home button sa opraviť dá. Stačí vedieť kde a za 100€ ti napárujú nový homebutton na dosku :-) Len treba mať známosti vo swisse a pod rukou urobia všetko :-) Zas ten swiss nie je až tak tip top ako sa hovorí, čiernota tam je na dennom poriadku… Také kšefty sa tam robia že by ste pozerali… Vlastná skúsenosť, už som tu nejaký ten mesiac ;-)

        • Nie nema. Este pripojim skusenost s touto “skvelou” znackou a modelom iPad Mini od kamaratky. Vyrobeny v 2015. Najvyssi iOS 9.3.5. Chcel som jej tam nainstalovat Chrome, lebo niektore SVK stranky nepodporuju Safari. Chrome ale pozadoval minimalne iOS 10. Este podotykam, ze iOS 10 vysiel v juni 2016, takze ani nie rok po vydani toho modelu si nedal Apple namahu urobit iOS aj pre iPad mini.
          Komunikoval som s ich servis centrom v Irsku a dali mi 3 moznosti:
          1. oslovit kazdu takuto stranku a poziadat aby dopracovali podporu pre safari
          2. oslovit kazdeho vyrobcu aplikacie v iStore aby tam dali appky pre iOS 9. (Dost smiesna rada vzhladom na to ze je uz iOS 11).
          3. (toto zopakovala niekolko krat ta pani.) “You should buy a new device”.

          Tak som povedal kamoske nech si kupi new device. Galaxy Tab S2.

      • Keď vyrobíš 20 000 000ks displayov, tak nie všetky prejdú testom kvality, tzn sú označené ako kvalita B, to už výrobca môže predať tretej strane, ktorá ho dokončí a predáva sa. A tak isto ako všade sa dá ukradnúť, všetko je o ľuďoch. A potom sú repasy, úplne iná strana ale s originálnými dielmi.

  4. 4 kila? Za ne by som isto kupil radsej druhy mobil. Vsak to je dnes takmer polovica ceny IP X. Len za displej?! OMG.

      • Mne na vyrobcovi nezalezi. Zene praskol displej na jej Iphone SE. Vymena za necelych 70€. Iphone X nema nicim vynimocny diplej, aby stal polovicu ceny zariadenia.

        • Ale ma je to specificky displej s vyrezom. Prvy krat OLED pri, ale hlavne sa s displejom menia aj senzory (podla clanku to plati aspon pri oficialnom servise) no a k tomu praca a netreba zabudat ze zaruka sa po takomto zasahu nezrusi. Takze ja to az tak tragicky nevidim aj ked je to vysoka suma.

        • Lenže na ženinom SE je display z 5Ska takže stará vec…na X je nový a od Samsungu, čo stojí nový tak 320-340€ len diel z číny. A hlavne display na SE existuje XY kópií, na X nie…takže sa dá kúpiť vlastne na SE aj za 15€ ale na X nie, možno nejaký repas za 280€.
          A uvediem do obrazu. Ak niekto kúpi mobil za 1400€ tak 400€ je pre neho nič, ale ak kúpiš mobil za 200€ a dáš 70€ tak stále zaplatí v pomere on menej ako ty za display na SE. Iná vec, ten čo má X na to skrátka má. Na XY starších mobiloch si ľudia ani nedávajú meniť displaye, dokonca aj opravy niektorých mobilov ako 6S keď sa oprava vyšplhá na cca 200-250€ tak povedia že za to majú nový mobil, ale to 6S nové stojí stále okolo 500€ takže každý len klame…

          • Vyrobna cena kompletneho Iphonu X je cca 412 USD. Medzicasom klesla na 358, priblizne. Z toho sa cena displeja odhaduje na 80 USD. Vypytat si za vymenu viac ako 4x viac, to je nonsense.

  5. autorizovaný servis mi ale nevymení pokazené nabíjanie alebo prasknutú Kameru. Autorizovaný servis u Apple Vám vymení len batériu alebo displej. Na všetko ostatne zabudnite. Rieši sa to výmena kus za kus, čo sa neoplatí… takze človek nemá na vyber použiť tak ci neautorizovaný servis ak nechce koli jednému dielu platiť výmenu telefónu s doplatkom cca 500€ 😬

  6. Inými slovami, ajfoun displej veľa nevydrží..

      • Samsung. Diely na iPhony sú lacnejšie než Amoled displaye. Príkladovo:
        nový display na i7 plus stál okolo 180€; na Samsung S7 Edge okolo 320-340€ a to hovorím len nákup.

  7. Preco je clanko o Apple v Môj Android? Lebo na androidackych smartfonoch nepraska displej?

  8. well done… ked uz beriete platene clanky tak ich nedavajte na mojandroid…

  9. Pri odovzdani telefonu do akehokolvek servisu je ista len jedna vec – telefon dostanete nazad vzdy s inou poruchou nez ste ho tam odovzdavali . Pre autorizovane servisy to plati dvojnasobne. Radsej si to opravit doma vo zveraku jako to davat zmrdom, ktorych zivia kurvitka.

  10. Ked uz ste uverejnili meno tohto servisu ktory “nesponzoroval” tak ste mali uviesť aj meno servisu kde Vam tu opravu urobili zle aby sa vedel čitateľ takémuto jednaniu vyhnúť …

+