MojAndroid

Moderné automobily sú skvelými pomocníkmi. Často ponúkajú prepracovaný infotainment a funkcionality, o ktorých by sa nám mohlo pred niekoľkými rokmi len zdať. Avšak s príchodom moderných technológií prichádzajú aj problémy. Automobilky vďaka technológiám dokážu získať množstvo informácií o používateľoch, ktoré následne predávajú, informoval portál ct24.cz.

Tieto informácie zverejnil prieskum neziskovej spoločnosti Mozilla Foundation, ktorý si zobral na mušku 15 automobiliek. Majitelia vozidiel ani len netušia, že záznamy ich hlasu a rôzne iné údaje sú na predaj.

Nemali by ste prehliadnuť:

Prieskum zahŕňal automobilky ako BMW, Fiat, Renault, Toyota, Tesla, Nissan a tak ďalej. Cieľom zberu najrôznejších dát je samozrejme ich následný predaj, keďže na trhu majú nesmiernu hodnotu. Reklamné spoločnosti môžu vďaka týmto dátam lepšie zacieliť reklamu, čo sa prejaví na ich zisku. A presne o to ide, dôvody sú jasne ekonomické.

Prieskum hovorí o tom, že viac ako 80 % automobiliek je schopných tieto dáta získavať a následne predávať. Ale napríklad taký Renault či Dacia umožňuj svojim majiteľom mazať všetky získané dáta. Prieskum bol robený na trhoch v Európe, USA a v Južnej Kórei. V EÚ síce platia pravidlá GDPR, no údajne sa automobilov netýkajú.

“Vyzerá to tak, že automobily sa skryli pred radarom ochrany súkromia a dúfam, že to pomôžeme napraviť, pretože je to naozaj desivé.”

Jen Caltrider, vedúci prieskumu

Náš tip
Podvodníci sa tentoraz zamerali na vodičov. Dostali ste aj vy túto SMS správu?
11.9.2023

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+