MojAndroid

Na mobile trávime denne veľa času. To nie je žiadne tajomstvo a prekvapením nie je ani fakt, že čas strávený používaním smartfónov stále rastie. Dokedy je ale tento trend udržateľný? Už teraz mnohí z nás používajú smartfón v každej voľnej chvíli, no je zrejmé, že tento čas nemôže rásť donekonečna. Najnovšie prieskumy potvrdzujú, že hoci medziročne sme v mobilných aplikáciach strávili viac času, tento nárast nie je taký dramatický ako rok pred tým.

Náš tip
Smart Banka 2017: Hlasujte za najlepšiu bankovú aplikáciu a vyhrajte Samsung Galaxy S8!

Dokedy to bude rásť?

Agentúra Flurry robí každý rok prehľad používania smartfónov pod názvom State of Mobile. Za posledný rok narástol čas strávený v aplikáciách o 6 %, čo je síce výrazné, no ani zďaleka to nie je 11 % spred roka. Hovorí to síce o tom, že telefóny používame častejšie, no možno sa už dostávame do bodu, kedy jednoducho smartfóny používame vždy keď môžeme. Niet sa čomu čudovať, veď vývojári aplikácií sa predháňajú, aby sme používali práve ich titul. Majú na to ale dobrý dôvod – podľa AppAnnie tento rok narastie trh s mobilnými aplikáciami na 110 miliárd dolárov, z čoho si chce každý vývojár odkrojiť čo najviac.

Cez telefón viac nakupujeme, menej sa hráme

Zaujímavejšie sú ale štatistiky používania jednotlivých kategórií aplikácií. Graf znázorňuje nárast v trávení času v jednotlivých typoch aplikácií. Najviac narástlo používanie aplikácií na nakupovanie. Počítač na nakupovanie už prakticky ani nepotrebujeme a hoci už dlho je možné kompletne nakupovať iba cez mobilov, v posledných mesiacoch sa aplikácie e-shopov konečne dostali na takú úroveň, že nakupovanie cez mobilné zariadenie už nie je utrpenie ale zážitok.

Cez smartfón viac nakupujeme, sledujeme multimédiá a riešime financie, no oveľa menej času venujeme lifestylovým aplikáciám a dokonca aj hrám.

Pomáhajú aj väčšie displeje

Skvelý nárast zaznamenali aj aplikácie v kategórii Multimédia a zábava. Rozvoj streamovacích služieb ako Spotify, Netflix, Twitch či v neposlednom rade YouTube sa podpísal pod to, že ich častejšie sledujeme aj na smartfóne. Na druhom konci spektra sú lifestylové aplikácie, ktoré zaznamenali veľký medziročný pokles. Zaujímavosťou je, že pokles času stráveného v aplikácii zaznamenali aj hry, a to aj napriek tomu, že tento segment už tradične generuje absolútne najväčšiu časť všetkého obratu v mobilných aplikáciách.

Smartfón využívame skutočne na všetko zrejme aj vďaka trendu väčších displejov, ktoré trhu aktuálne dominujú.

State of Mobile 2017 od Flurry tiež ukazuje lídrov na trhu so smartfónmi. Nepozerá sa pritom na predané zariadenia v poslednom roku, ale na počet aktívnych zariadení. Tu kraľuje Apple so svojim iPhonom, aj keď spoločnosť z Cupertina zaznamenala medziročný pokles z 37 % na 34 %. Zvyšok patrí z drvivej väčšiny Android smartfónom, keď na čele sú spoločnosti Samsung, Huawei, Xiaomi a Lenovo (spolu so smartfónmi Motorola).

Apple má na trhu najviac aktívnych zariadení spomedzi výrobcov, no Android, samozrejme, dominuje na úrovni platformy.

Zdroj: Flurry v+ia TechCrunch

17.1.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+