Len pred týždňom sme vám priniesli informácie o “skvelej” akciovej ponuke elektronického obchodu Alza, ktorý v čechách predával elektroniku s výraznou, až neuveriteľnou zľavou. Alza ponúkala elektroniku vrátane smartfónov a počítačovej techniky za skutočne smiešne ceny. Tak napríklad, Samsung Galaxy S4 mini ste si mohli kúpiť už za 9 eur (250 českých korún), iPhone 6 Plus v hodnote 706 eur dokonca len za 30 eur. Samozrejme, ako sa takmer okamžite ukázalo, išlo o internú chybu v systéme, o čom informovali aj zástupcovia spoločnosti. Tých niekoľko desiatok, možno stoviek (ktovie koľko ich vlastne bolo) objednávok však Alza na druhý deň rýchlo stornovala. To sa samozrejme nepáčilo zákazníkom, ktorí si v domnení skvelej zľavy zariadenia zakúpili.
“V stredu 7. januára 2015 sa na malý okamih v našom e-shope zobrazilo chybou interného informačného systému niekoľko položiek tovaru s nereálnou cenou,” informuje PR manažérka spoločnosti alza.cz Šárka Jakoubková.
Podľa Jakoubkovej išlo teda o zjavný omyl a zákazník preto nemá na dodanie tovaru právo. Takýto prístup sa však nepáči samotným zákazníkom. Tí sa na súde budú odvolávať na to, že zmluva uzavretá prostredníctvom e-shopu vstupuje do platnosti v okamihu, keď spotrebiteľ doručí svoju objednávku predajcovi. To si však očividne nemyslí Alza, ktorá objednaný tovar odmietla dodať s tým, že išlo o zjavnú chybu systému. Zákazníci sa tak rozhodli podať hromadnú žalobu. Jej iniciátor tvrdí, že česká verejnosť si bez ohľadu na výsledok súdneho konania zaslúži vedieť, aké sú jej práva a aké povinnosti má e-shop.
Zdroj: mobil.idnes.cz
Akože išlo o zjavný omyl? Veď oni majú vždy také neuveriteľné zľavy, že človeka už nič neprekvapí.. :D
tieto podvody zo zľava majú všetci predajcovia, až to je komické.
DATART mal na pár produktov fakt vysoké zľavy zo 100 € na 15 €,… na fakt dobré veci, okamžite boli vypredané.
Ale alza, mall, …. samozrejme aj datart dali na rovnaké ceny len nálepku vysokej zľavy, pritom podľa heureky sa pol roka nepohla
strasne im drzim palce, nech z toho mimozemstana vysudia aj nemajetkovu ujmu za to ze nemozu svoje zariadenia vyuzivat :)
samozrejme ze asi doslo ku chybe v systeme, ale za kazdou chybou je nejaky clovek, je to riziko podnikania v e-shope,
to ze predavaju 100 € smartfony za 300 € im akosi nevadi, mali by si jednoznacne priznat chybu a objednavky dorucit s ospravedlnenim
Presne tak alza je jeden predražený obchod, nechápem ako odtiaľ môže niekto objednávať. Dúfam že alza prehrá ten súdny spor. Okrádajú ešte aj Slovensko, pretože neplatia dane. Vlastne predávajú načierno dovezený tovar, ale to robia takmer všetky eshopy a s tým by sa malo niečo robiť.
bohuzial nacierno nie.. slovenske zakony im to umoznuju..
takmer urcite to nebola chyba systemu, ale nejaky zamestnanec tam nieco zle klikol… chyby systemu takehoto charakteru sa neobjavia zahadne na niekolko hodin… keby si to vsimli, tak to tak rychlo fixnute nemaju.. jednoznacne niekto to zle nahodil do systemu
Veľmi by si sa čudoval čo dokáže byť chyba systému bez manuálneho zásahu. Ale ty si najväčší pán a všetko vieš (vychádzam z tvojho takmer určite). :D
takmer urcite znamena, ze pripustam aj softverovy bug… ale preco si nemyslim, ze je to softverovy bug, pretoze sa to neprejavilo na vsetkych produktoch a ani nie produktoch, ktore by nieco zdielali… mi to dost pride ako natukanie zlej zlavy a potom priradenie tej zlej zlavy niektorym produktom.. nehovorim, ze sa nemozem mylit, ale ked sa nad tym zamyslis, tak to vyznie ako uplne najlogickejsia odpoved na otazku, ako sa toto mohlo stat… za daneho kontextu je zlyhanie ludskeho faktoru pravdepodobnejsie ako zlyhanie pocitacoveho programu
zlyhanie ludskeho faktoru to nebolo :)
odkial vies? Je nejake nove info?
Interný systém zahŕňa aj ľudí čo ho obsluhujú, takže stále to je chyba interného systému ;)
zaujimalo by ma, ako chcu na sude preukazat tu “zjavnu” chybu interneho systemu…
ukazu logy :-D
a z toho bude vypovedna hodnota asi taka, ze ziadna :)
Dufam ze z alzy vyprasia dusu a ludom daju co si objednali,to su ich sracky ze mali chybu v systeme…
mna by strasne zaujimal ten ich interny system, ktory omylom da 96% zlavu na premiove tovary a este ich aj oznaci nalepkou s tou zlavou :D
ten interny system ma nejake civilne meno, nejaky Jozko Mrkvicka ;-)
Oni v tom podla mna maju bordel lebo prevadzkuju shop na SK aj CZ a pomiesali sa im ceny v EUR s cenami v CZK (tych 30 eur by zhruba zodpovedalo 799 czk)
Ved iny dovod nevidim ani ja…
predajca to môže stornovať, platí to až pri doručení. Rovnako ako môže kupujúci stornovať objednávku, pokiaľ nie je doručená. resp. prebratá.
Presne ze tak… ten sud uz teraz nevyhrali… urcite niekde v podmienkach budu mat napisane ze to mozu stornovat…. ale zhuleny cesi hladaju sposob ako dostat peniaze a ist hulit dalej…
alza sa uz dopredu “odsudila”…je jedno ako dopadne sud a kto ma vlastne pravdu, spotrebitelia fandia spotrebitelom a vidia ze alza si nebola schopna so ctou “priznat chybu”…mali radsej spravit pekne gesto, dat tym ludom co si objednali a este sa s nimi aj odfotit s usmevom na tvari…alebo to mali oznacit za “sutaz”…proste dalo sa vymysliet vselico aby z tej chyby nakoniec vytazili a spravili si dobru reklamu…ale nie oni sa radsej budu pre par objednavok sudit a robit si zle PR, velmi zly tah a hlavne arogantny
Perfektný nápad ;) dalo sa to pekne využiť na reklamu… V poslednom čase sa alza nejako mení, ale nie k lepšiemu :/
to je zaklad uspesneho podnikania, z nevyhody spravit vyhodu…ja osobne by som bol zvedavy koho zamestnavaju v marketingovom oddeleni, PR a v krizovom manazmente…naozaj stacilo len elegantne s kludom zareagovat na vzniknutu situaciu a nie sa hadat so zakaznikom :D …tiez si myslim ze sa v poslednom case meni k horsiemu, akoby boli tam ti ludia vo vedeni arogantni a prilis isti svojim postavenim :)
no, viem si celkom realne predstavit ze ludia nekupovali po jednom kuse ;) takze staviat PR na tom ze dam niekomu 20+ kusov telefonov za zlomok ceny + neviem kolko takych ludi bolo…alza je sice dost velky eshop, ktory by to moooozno predychal (fakt zavisi od poctu kupeneho tovaru), ale mensie eshopy by si mohli po takej chybe hodit maslu…:)
no mas bujnu predstavivost :) ta chyba tam bola iba chvilku a ja si zase narozdiel od teba neviem predstavit ze by niekto nakupil hned na supu 20 kusov…mas svoju teoriu trochu pritiahnutu za vlasy :)
Vezmi si iPhone 20*30 = 600€ (za cenu jedného iPhonu cca 20), teraz si vezmi, že to dáš na nejaký inzertný portál len za nejakých 200€, tzn. sa za nimi za chvíľu zapráši. Zisk na jednom 170€, a teda celkovo 20*170 = 3400€. Ja si zas neviem predstaviť, že by sa niekto takejto šance nechopil. Ako logicky v normálnej spoločnosti si človek kupuje to čo potrebuje. Ale ľudia v ČR/SR sú neuveriteľne kreatívny keď sa jedná o “legálne” okradnutie niekoho a následného ryžovania peňazí.
ty asi nechapes, ano viem presne o vyhodnosti toho nakupu, ale ako premysleny tah a nie ked najdes taku chybu v systeme a mas sa behom sekundy rozhodnut kolko kusov kupis! mozno sa najde jeden blazon co bez zavahania objedna 20 kusov ale nie ze vsetci tolko nakupia
A ty asi až moc veríš v dobro ľudskej duše :) Ale tak myslím si, že sa dočkáme čísiel počas súdneho sporu :p
ja neverim vobec v dobro ludskej duse, ale verim ze su ludia rovnako hlupi ako ty…a ked ma ten clovek par sekund na rozmyslenie a vidi ake ma stastie ze bude mat iphone za 30 € tak ho hned v tom momente nenapadne prepocitat si kolko objedna a kolko na tom zarobi a ze ma objednat 20 kusov, bude sa len ponahlat aby to rychlo objednal, zada napr. 3 ks, az potom ho napadne po objednavke ze “mal som zobrat aj 20”! uplne logicka dedukcia na zaklade bezneho ludkseho spravania…ani teba by to nenapadlo v tom danom momente
Dochádza argument, tak poďme zaútočiť na inteligenciu oponenta. Debata pre mňa končí.
:D ja mam argumentov dost, to ty si ziaden argument nepodal…ty si proste len myslis ze konanie a rozmyslanie jedneho cloveka (teda teba) s dostatkom casu na vykonanie sa da extrapolovat do hypotezy o reakcii inych ludi v rovnakej aktivite ale s podstatne mensim casom na realizaciu…a teraz v tvojom jazyku: ty si myslis ze ked si doma v klidecku popremyslas ze by si kupil resp. objednal aj 20 iphonov a potom predal za vyssi cenu tak to napadne aj tych ludi co nahodne objavia parsekundovu chybu v systeme (takze su zaskoceni a vedia ze sa musia ponahlat) a pridu k tomu istemu zaveru ako ty aj ked za podstatne kratsi cas….co je jednoducho hlupost, a ten kto hovori hlupost je s najvacsou pravdepodobnostou hlupy, prepac ak ta to urazilo ale ked nechces byt oznaceny za hlupaka tak nabuduce povedz nieco mudre :)
to je ako ked niekto pozera futbal, rozhodca odpiska penaltu…ty si v klude pozries doma na telke spomaleny opakovany zaber a povies “ja by som tu penaltu neodpiskal, nebol to faul”…lenze ten rozhodca sa tam na ihrisku musel v sekunde rozhodnut co spravi a nemal tu moznost ako ty premyslat nad tym…
Prepáč, ale hlúpo reaguješ maximálne ty. Tak najprv si ujasnime čas. Nikde nie je napísané ako dlho ten krátky okamih trval. Mohla to byť minúta, ale kľudne aj 20. Hovoriť o skratovom správaní je preto dosť odvážne. Navyše ak si prezeráš ponuku telefónov a zbadáš tak to výrazne nízku cenu, nevieš ako dlho tam bola/bude a preto ty nijako neočakávaš, že je to niečo čo sa zmení za pár sekúnd. Skratové správanie sa dá obhajovať ak niekto na ulici na teba skočí s tým, že kúp si tento super výrobok len za euro (čo využíva veľa podvodníkov v praxi). Tu sa ale jedná o seriózny portál s určitou garantovanou kvalitou služieb. Navyše je to tovar so špecifickou ponukou. Nekupuješ niečo čo nepoznáš. Veľa ľudí si elektroniku vyberá dlhšie, dobre sa orientuje v cenách a v tom čo za ňu dostane. Ak takýto človek príde na alzu a vidí iphone za 30€ vie, že je to výhodná ponuka. Iste bude tam veľa jednokusových objednávok, to ti neberiem, ale veľa ľudí proste ceny pozná a okamžite vidí možný zisk. Toto nie je otázka skratového zmýšľania, ale proste toho, že na portál chodia ľudia s určitou znalosťou daných technológii a ich trhovej ceny.
mas absolutnu pravdu! iPhone za 30 € tak tu chybu tam urcite nechali kludne aj pol hodinu, a je to moja chyba ze tak uvazujem, ved kazdy kto najde v ponuke svoj vysnivany iPhone6 za 30€ to musi brat za normalnu ponuku, stava sa to bezne a kazdy s tym pocita, urcite by to nikomu nebolo cudne a neponahlal sa nadsene si ho objednat, nie nie pekne by sa zastavil s postojom filozofa, vytiahol by kalkulacku a pekne si prepocital kolko ich objedna a za aku cenu ich nasledne preda….az potom po 15 minutach to objednal a urcite sa nebal ze mu ta ponuka ujde, ved je to normalne alza je seriozny obchod kde bezne davaju 96% a nikto ani len netusi ze je to v drvivej vacsine pripadov len klamstvo :) a samozrejme ako si sam povedal niekto kto si chce kupit iphone je dlhodobo oboznameny s jeho cenovkou takze cena 30 € mu tym padom uz vobec nepride divna a uz tym duplom sa nebude ponahlat si jeden objednat…ved koho by to napadlo ze to bola chyba v systeme ktoru mozu za chvilku opravit, ako si povedal ludia poznaju presne tie ceny takze ked vedia ze ten dany tovar stoji 800 € tak urcite ich neprekvapi ked ho najdu za 30 €……….
a teraz bez sarkazmu, ty citas niekedy po sebe ake hluposti pises?
Ok, keďže ťa zjavne baví urážanie, zapojím sa.
Hovor mi o hlupákoch, keďže zjavne ty si tu ten čo svoj mozog nepoužíva. Znova, ukáž mi čas koľko to tam bolo. Chybu si kľudne mohli uvedomiť popol hodine, keď videli koľko objednávok im chodí.
Nikto tu nevyťahuje kalkulačku. Ako jasné ak si hlupák, tak ju potrebuješ, ale každý normálne rozmýšľajúci človek pozrie na iPhone za 30€ a hneď vie, že na ňom trhne. Nemusí ani nič počítať. Okrem teba teda.
A na takéto uváženie situácie nepotrebuješ 10 minút, zvládneš to behom pár sekúnd. Ak nie si hlupák, ale u teba ma to neprekvapí.
O skratovom rozmýšľaní môžme hovoriť len ak máš okolo seba niečo, čo na teba vplýva (časový faktor, naliehajúci predajca/podvodník a podobne). Snažil som sa poukázať, že tu to až tak stresujúce, že by si sa musel rozhodnúť skratovo nebolo. Ale tak ako hlupák je pre teba asi rozmýšľanie nad tým. že ide o chybu systému, ktorá potrvá len pár sekúnd a preto si stihnem objednať len jeden kus asi rýchlejšie ako hmm iPhone za 30€, na tom trhnem.
A ako som vravel už pred tým. Súhlasím, že tam asi bolo veľa jednokusových objednávok, ale pri počte ľudí čo to videli dosť pochybujem, že sa nenašiel ani jeden, ktorému tá výhodnosť nedopla. A ak sa taký našiel, už len jeho objednávka cenovo trhla tie jednokusové.
A teraz z ekonomického hľadiska – a by alza uznala jednokusové objednávky, museli by uznať aj hromadné. A by neuznala, súd by ich uznal. Preto zákonite musia neuznať všetky. Ak by sa jednalo o dve-tri objednávky, alza by určite nerobila problémy. Je zjavné, že sa tam jednalo o vysokú sumu a stratu.
Tak a teraz trochu rozmýšľaj a nekomentuj skratovo ako hlupák.
“Chyba postihla několik desítek zákazníků, které jsme bezodkladně
individuálně kontaktovali, situaci jim podrobně vysvětlili a omluvili se
za ni. Přijali jsme okamžitě veškerá dostupná opatření, aby k podobné
situaci již nikdy nemohlo dojít.” (našiel som to na konkurečnej stránke, tak link nebudem písať).
Z toho vyhlásenia je jasné, že chyba tam bola dostatočne dlho aby si ju všimlo minimálne 20 zákazníkov (desiatky = množné číslo teda jedna desiatka to nebola, ale minimálne dve). A teda ich bolo dostatok aby tam bolo aj niekoľko hromadných objednávok. Dodávam ti fakty a teším sa na tie tvoje.
ty si cely fakt :D
ty si obycajny primitiv, povedz prosim svojim rodicom nech sa neobvinuju, ze za to nemozu, oni uz budu vediet… :) ty stale len stavias cely tvoj pohlad len na osobnom nazore, ktory si si vytvoril na zaklade svojho vlastneho uvazovania v odlisnych podmienkach nez v akych sa nachadzali ti ludia…si tak hlboko presvedceny o svojej pravde ze nedokazes ani logicky uvazovat
tak za 1. ty genius, tu nejde o to ako dlho tam ta chyba bola, chyba v cene tam kludne mohla byt aj cely den, ale oni mohli do 5 minut (aj skor) zablokovat moznost objednavky dokym chybu neopravia :) to je cisto logicky technicky predpoklad
za 2. mylis si skratove reakcie s unahlenymi reakciami…do uvahy pripadaju este vyrazy ako davova psychoza alebo automatizovane spravanie, cisto z psychologickeho hladiska ak mas na to mozgove bunky a mas dobry vseobecny prehlad tak si dokazes logicky odhadnut spravanie ludi v roznych situaciach…ked raz niekto vie ze iPhone stoji kurva 800 € a zrazu vidi ze jeho cena klesla na 30€ tak by musel byt maximalne retardovany (tak ako ty) aby neuhadol ze sa jedna o chybu, teda je tu logicky predpoklad ze ti ludia minimalne tusili ze to je chyba a ze ludom v alze nepreskocilo nepredavaju nieco tak ziadane tak hlboko pod cenu…ked si uvedomili ze je to chyba je tu dalsi logicky predpoklad, a sice ten, ze vedeli ze nebude trvat vecne…dalsi logicky predpoklad ak si niekto vysnival iphone a najde ho v cene za 30 € a tusi ze to je chyba a ze nebude trvat dlho nez to opravia tak je logicky predpoklad ze sa bude s objednavkov ponahlat a nestihne rozmyslat nad tym ye by ich zobral 10 alebo ci ich nema zobrat aj 20. aby c najviac zarobil, take rozmyslanie je skor nahodne pohotove, ktore neprichadza automaticky na kazdy podnet
za 3. je tu logicky predpoklad ze je velmi velka pravdepodobnost ze ak sa aj nasiel clovek ktory jednal pohotovo a objednal napr. 20 kusov tak bude skor svetlou vynimkou..naopak je logicky predpoklad ze vacsina objednala 1 – 3 ks…za predpokladu ze pocas chyby si tovar objednalo 40 zakaznikov iphone pri cene 800 € z coho vacsina v priemere objednala 2 ks a jeden z 20 objednal 10 ks tak su vypocty nasledovne 2×10=20, 36×2=72 …92ks x 770=70 840….a aj to mame dobru rezervu lebo tolko kusov sa urcite nepredalo ale budis nech nezerem teda…vies kolko bezne stoja reklamy v televizii? a vies ake ma alza zisky za mesiac?? za jeden jediny mesiac v Cesku? vies kolko stoja PR akcie a ostatna reklama dohromady? z tejto kauzy by mohli mat pozitivnu reklamu este minimalne rok…takze stratovy si tu jedine ty lebo ked sa rozdaval rozum ty si nevladal zliezt zo stromu
ty ekonomicke hladisko
Napísal si:
” ty stale len stavias cely tvoj pohlad len na osobnom nazore, ktory si
si vytvoril na zaklade svojho vlastneho uvazovania v odlisnych
podmienkach nez v akych sa nachadzali ti ludia…si tak hlboko
presvedceny o svojej pravde ze nedokazes ani logicky uvazovat”
A keďže zjavne píšeš o sebe, tu padlo rozhodnutie, že teraz už nadobro končím s touto diskusiou, lebo:
1.) Povedal som niekoľkokrát, že máš pravdu a veľa ľudí takto reagovalo a objednalo 1ks.
2.) Ty nedokážeš akceptovať iný názor, že sú tu aj ľudia inteligentnejší ako ty a páli im a vedia využiť príležitosť aj keď je to otázka pár sekúnd. Naopak ty súdiš iných podľa seba a myslíš si, že každý by reagoval hlúpo ako ty.
3.) Všetky výpočty čo si písal sú blbosti.. držal som sa príkladu z 20ks len preto, že sa spomenul v jednom z komentárov vyššie. Nepoznáme reálne čísla a preto sa tu bavíme len o dohadoch, ale zjavne ty tomu nerozumieš, lebo máš len svoju pravdu.
Maj sa. Som rád, že ťa nepoznám osobne.
ano ano ja som hlupy ty si mudry a ty uz koncis debatu a tak dalej :D :D mne je zase luto ze sa nepozname osobne, si vtipny clovek :D
Za chyby sa platí
no Lukas, neviem kolko mas rokov, ale mas chovanie 15-17 rocneho co pojedol vsetku mudrost sveta. neskutocne sa cudujem trpezlivosti Bax-a…snad sa raz naucis respektovat cudzi nazor, dovtedy ti prajem vela stastia – budes ho potrebovat…
ano moj zlaty? takto si myslis ze to funguje? pozri si uplne hore kde zacina tato konverzacia! vidis kde zacina? tam kde som si ja povedal svoj vlastny nazor bez ohladu na ine nazory, nikoho som zvlast nekomentoval nikomu som ziadny nazor nevyvracal, nikoho som tu nekritizoval, s nikym som sa nesiel pod jeho komentar hadat ani nic podobne, len som si vyjadril svoj vlastny pohlad na temu preberanu v clanku, takto to robim ja a je to podla mna najrozumnejsi sposob ako sa vyjadrovat v konverzaciach…..ak ma niekto iny nazor nech si ho vyjadri v komente nado mnou nech si tiez povie svoj pohlad a mne to bude uplne jedno a budem to respektovat….pretoze tak to spravi rozumny clovek, ze si nezavisle od inych iba vyjadri svoj nazor a nema tendenciu ist sa s niekym hadat pod jeho komentar a snazit sa mu vyvratit jeho nazor…ale ked niekto napise mne pod moj koment ze “nie nie ty pravdu nemas a mam pravdu ja, ten moj nazor je spravny a nie tvoj” co ocividne odraza ze Bax tu rozhodne nie je ani rozumny ani trpezlivy ale hlupy, tak sa kurva necuduj ze jeho nazor nerespektujem ked on ocividne nerespektoval ten moj!!!! takze si uplne mimo, vy ste tu jedini nevyzreti pubertiaci…ja mam 24 Mgr. ekonomie, ale proste len neustupujem idiotom ked sa chcu so mnou hadat :)
A k tomu vsetkemu mohli este odkazat , ze taketo “akcie” budu robit nahodne a necakane. :D
osobne nemám rád (priam až neznášam) alzu, no každý zákazník môže do 14 dňoch vrátiť tovar bez udania dôvodu. a nejeden človek to tak robí (napr “kúpené” gps do auta na týždňovú dovolenku). preto by si aj eshop zaslúžil nejajú ochranu, presne kvôli takýmto nehodám…
No ked povies “A”, povedz aj “B”: rovnako si zasluzi ochranu aj zakaznik. Stalo sa mi (sice nie u Alzy) ze som si cosi objednal, a to co mi prislo vyzeralo inak, nez fotky v e-shope. Tie boli ocividne upravene (asi photoshop), trosku “vyladene” farby, upravena odrazivost svetla, atd.
No a na toto je dobra ta lehota 14 dni: aby si mohol vratit tovar (ktory kupujes bez toho zeby si ho drzal v ruke), ak s nim nebudes spokojny…
A co sa Alzy tyka, tak som raz osobne prisiel otrieskat o pult take male krabicky na router. Ten srot sa nedal ani len poskladat! Diely vobec nepasovali spolu, skrutky vypadavali z otvorov vlastnou vahou, zle predvrtane otvory, skratka brak. A na webe mali fotky uplne ineho produktu! Ked som im na to spravil v ich e-shope kriticku recenziu, tak ju odtial zmazali. Su to skratka parchanti, ktorym ide len o to aby si naplnili vrecka…
ked povies A, povedz aj B:
Fotky maju eshopy od dodavatelov. Maloktory eshop ma vlastne fotky..ak vobec nejaky..
14 dni je naozaj extrem, ak by niekto precital poriadne zakon, zistil by, ze ani tych 14dni vlastne nie je 14 :) Tento zakon spravil z eshopov pozicovne. Sedem dni bolo az az na vyskusanie. Iked sa to zmenilo zo 7 pracovnych na 14 kalendarnych dni, rozdiel nie je velmi velky, ale nestacil na 10 dnovu dovolenku v Chorvatsku…
Obcas si treba uvedomit, ze predajcovia su len “medziclanok” medzi vyrobcom a predajcom. To ze im tam obuchas router, ktory nefunguje to je sice pekne, ale buchas na zly pult..
Ze mazu negativne prispevky veru odsudzujem, malo by tam byt vsetko.
P.S. napis jednu jedinu firmu na SK (aspon s polmilionovym obratom mesacne), ktora je tu pre nas a neplni si vrecka…
“A” : Tie krabicky Alza nevyrobola to si si uvedomil pri tom trieskani o pult? :)
“B” : Fotky na web im posiela dodavatel toho produktu. Nemyslis si hadam ze kazdu jednu vec fotia v Alze…
“C” : Peniaze ti vratili? Vratili. Tak neviem ci sa stazujes.
co :)
Myslis, ze ked napisu cenu iPhonu pod 500E, vyhodi upozornenie? :D :D :D
Normálne by to malo byť tak, že škodu zaplatí ten, kto spravil chybu – teda Alza. Keby sa pomýlil v niečom zákazník, tak by mu to riadne spočítali s vyjadrením, že oni predsa “nepochybili”. Toto je ale jednoznačne chyba Alzy, preto by mali platiť a dať zákazníkom čo si objednali. Choré je, že i v takomto jednoznačnom prípade bude zákazník možno ťahať za kratší koniec a vinníci (teda nie fiktívny “systém”, ale konkrétni ľudia čo ho spravujú) sa z toho vykrútia (alebo vykorumpujú?). Držím palce, aby Alza súd prehrala!
Neviem v akych firmach si robil ale vzdy si to odsere clovek co za to nemoze. Ako obvikle zas nejaky manazer nahanal a vymyslal a nasadzovali nieco co ani poriadne neodskusali, takto to dopadlo.
Ked budu padat hlavy odserie si to ten co to bud zle nahodil alebo spravoval. Pritom moze za to trulo co zas chcel od 5 ludi za 10prace a je uplne jedno ci je to alza alebo nejaka fabrika. A ked im to bude vysvetlovat, to sa rovno moze so stenou porozpravat.
To ako sa na druhej strane alza zachovala nehodnotim, ale bud vsetci zijete na inej planete alebo ste sa v zivote nesekli v praci.
nieje to o ludoch ale o jednej sprostej premennej v kode webstranky, cize ak si to poriadne pozries tak alza ma dva weby a to alza.cz a alza.sk, cize chyba bola len v tom ze sa zle previedli eura na ceske koruny, resp. sa vobec nepreviedli a za cenou s eurami boli ceske koruny, tot vso, cize chyba je ze rychlo vypustili update sql databazy do obehu :-D
Alza je ojebávačska spoločnosť. Nenávidím ich a nikdy by som si od toho zeleného zmrda nič nekúpil.
ja praveze nakupujem od nich od zaciatku, este ked mali len kamennu predajnu oroti STUcke na riazanskej, pretoze boli cenovo najvyhodnejsi, potom sa mi dobre nakupovalo od nich co maju spravenu kamennu predajnu namiesto dopleru… ale za posledny rok idu poriadne dole vodou, strasne premrstene ceny a proste uz vazne pred nakupom elektroniky radsej pozeram na heureke :-D, cize za pravdu ti dam len to, ze momentalne su ako si povedal ojebavacska spolonbost, ktora v zaciatkoch bola prave ta najlepsia… ale vo svete to tak chodi, vid priklad napr apple, samsung a mnoho dalsich :-P
Ked niekomu zavoňá pach peňazí ide to s ním dole vodou :( Presne ako hovoríš Apple Samsung alebo aj FB
Oproti STU alza na zaciatku nebola. Predtym este bola pod hradom
A teda pokial si ja pamatam tak prva kamenna akoze predajna je az toto alzacentrum. Pod hradom aj oproti STU bol len vydaj internetoveho obchodu
Suhlas! Skodu ma platit ten kto ju zavinil. Ale o akej skode tu prosim ta rozpravas? Ti zakaznici na sude nemaju skoro ziadnu sancu. Nikomu ziadna skoda nevznikla a kupna zmluva bude s najvacsou pravdepodobnostou uznana za neplatnu, kvoli evidentnemu omylu. A to je len dobre. Bolo by chore ak by to malo byt akokolvek inak. Chyba sa proste stane a inak dost by ma zaujimalo co musi mat v hlave clovek, ktory uveri ponuke na iPhone za 30eur…
Na jednej strane, ak ti uz objednavku potvrdili (aj ked automat zo strany alzy), objednavku musia vybavit. Na druhej strane, ak pride k chybe na strane predajcu (desatinna ciarka, zla mena a ine) eshop je chraneny ako? nijak?
keby tych ludi nedalo dokopy idnes.cz tak by sud ani nebol..
ze odkial kupuje lubosko iphony, no predsa s Alzy :-D
trosku sjl by nezaskodilo lol :D
ty o com davas? nechapem ta :-D
chapem, ze neznasate alzu, ale bolo to chybou v systeme, takze sudny clovek to chape a blbec sa pojde sudit
akou chybou v systeme?
chyba v systéme .. bez nároku.. súd bude trvať 2 sekundy a ľudia nech idú plakať domov
aj tak si to odsere nejaky chudak programtor, bude matkat na tie iphony este pekne dlho v alze zadara, v priapde ak by sud prehrala alza. Zanormalnych okolnosti clovek pochipi ze to bola chyba a ospravedlnenie prijme, na druhej strane Alza neodpusti nic, vzdy je to chyba zakaznika.
Len dement može čakať telefon čo stojí 15 000, že bude za 300 kč všetkých tí čo si nárokujú zavreť! Na druhej strane, ale prajem aby ak pôjde o súd ho tá Alza prehrala lebo už 7 rokov ojebujú z ich takzvanými akciami 50% a viac percentnými a stačí sa pozrieť na heureku a produkty aj o 1000kč kupite lacnejšie inde. Ich by mali súdiť nie pre konkrétnu chybu v cene, lebo to sa stať môže, ale mali bych ich súdiť za zavádzanie zákazníka falošnými akciami.
Co by sa stalo keby eshop mal dobru cenu na webe ale doruceny balik mal nizsiu sumu ako je na fakture. Tzn chybou spracovania by som na poste zaplatil trebars len polku sumy tovaru. Moze to eshop vymahat odomna?
Tým “luďom” seriózne jebe z tej ich nenažranej chamtivosti.. jebe im a ani len seba nevidia ako prasce, to je na tom najsmutnejšie….