Štatistiky o využití jednotlivých služieb počas Štedrého dňa zverejnil aj ďalší slovenský operátor – O2.
Zákazníci O2 odoslali takmer 7,4 milióna SMS správ a až vyše 602 000 MMS správ. Okrem toho operátor poskytol viac ako 3,9 milióna hovorov. Trend nárastu objemu dátovej prevádzky sa prirodzene potvrdil aj počas tohtoročných sviatkov, a to vzrastom o takmer 40%.
Z vianočných štatistík operátora je tiež zrejmé, že zákazníci na Štedrý deň telefonovali najviac medzi 10:00 a 11:00, kým SMS a MMS správy si posielali predovšetkým medzi 12:00 a 13:00.
počet odoslaných SMS |
7 389 203 SMS |
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu hodinu |
734 225 SMS/hod (12:00 – 13:00) |
počet odoslaných SMS za najzaťaženejšiu minútu |
14 612 SMS/min (12:48) |
počet odbavených MMS |
602 410 MMS |
počet odbavených MMS za najzaťaženejšiu hodinu |
61 200 MMS/hod (12:00 – 13:00) |
počet odbavených MMS za najzaťaženejšiu minútu |
1586 MMS/min 13:08 |
počet všetkých hovorov (mobilná sieť) |
3 942 288 |
počet všetkých hovorov za najzaťaženejšiu hodinu |
449 530 Hovory / hod (10:00 – 11:00) |
celkový objem dátovej prevádzky pre mobilnú sieť |
382,4 TB |
„Naši zákazníci využívali naše služby na želanie pekných vianočných sviatkov rodine a blízkym v hojnom počte aj v tomto roku. Želania cez SMS správy sú veľmi mierne na ústupe, zároveň však zaznamenávame mierny nárast hovorov a významný nárast MMS správ a prevádzky dátovej siete, ktorá vzrástla o takmer 40% v mobilných sieťach celkovo. Zdá sa, že tento rok sme aj vplyvom pandémie túžili komunikovať nie iba textovo, ale aj cez fotografie, video a hlas. Našim zákazníkom prajeme ešte krásny sviatočný čas strávený v zdraví a pohode,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2.
Operátor 4ka
Tohtoročné Vianoce sa niesli v úplne inom duchu, ako sme ich poznali doteraz. Celosvetová pandémia nás niektorých pripravila o možnosť stráviť najkrajšie sviatky v roku s najbližšími. S tými, s ktorými sme sa stretnúť nemohli, sme sa spojili aspoň virtuálne, pomocou správ či telefonátov. Podľa tlačovej správy operátora 4ka, využili zákazníci v tomto čase jeho služby naplno.
Vianočné štatistiky operátora 4ka dokazujú, že jeho zákazníci na svojich blízkych naozaj mysleli
Za jeden uplynulý deň dokázali zákazníci dokopy pretelefonovať 2,342 milióna minút. Podarilo sa im poslať až 1,972 milióna SMS správ a preniesť takmer 117,5 TB mobilných dát. Ak sa vezmeme do úvahy aj minuloročné štatistiky prenesených dát, tak môžeme hovoriť o medziročnom náraste až o 46,7 %. V prípade takejto štatistiky pretelefonovaných minút ide o medziročný nárast až o 60,5%. Najviac prenesených dát bolo zaznamenaných medzi 19tou a 20tou hodinou.
Patrik Kollaroci, technický riaditeľ slovenského operátora 4ka uviedol:
„Tieto Vianoce Štvorkári najviac telefonovali v rozmedzí od 10:00 do 11:00, kedy celkovo prevolali takmer 227,6 tisíc minút. Očakávaný útlm v sieti prišiel v podvečerných hodinách od 17tej do 18tej hodiny, kedy väčšina zákazníkov usadla k štedrovečernej večeri.“
Priemerný odchádzajúci hovor mal počas 24. decembra až 162,5 sekúnd, teda trval necelé tri minúty. To je v porovnaní s minulým rokom až o 31,7% dlhšia priemerná dĺžka odchádzajúceho hovoru.