1. časť: Úvod, konštrukcia a displej,
  2. časť: Výkon a pamäť,
  3. časť: Operačný systém a multimédiá,
  4. časť: Konektivita, batéria, záver a videorecenzia,
  5. časť: Fotogaléria

Operačný systém: Ice Cream Sandwich

Operačný systém vo verzii Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich sa v Grand X IN nachádza takmer vo svojej najčistejšej podobe. Viditeľnou zmenou prešla notifikačná lišta, ktorá obsahuje tlačidlá pre rýchle ovládanie funkcií telefónu, ako napríklad automatickú rotáciu, zvukové profily, WiFi, mobilné dáta alebo tiež Bluetooth. Launcher je štandardný z Androidu 4.0. Novinkou je uzamykacia obrazovka nazývaná MI-EasyAccess, ktorá v podaní ZTE ponúka rýchly prístup k niektorým funkciám alebo aplikáciám operačného systému. Okrem odomknutia telefónu dlhším podržaním prsta na vyhradenom mieste, tak môžete napríklad rýchlo pristupovať k ľubovoľným nainštalovaným aplikáciám.

Malými modifikáciami prešli aj nastavenia telefónu, kde pribudli položky pre nastavenie HDMI výstupu a netradične aj pre kalibráciu akcelerometra. V systéme sa nachádza aj niekoľko predinštalovaných aplikácií, väčšina z nich je však priamou súčasťou Androidu Ice Cream Sandwich alebo sa dajú bežne zohnať aj na Google Play. Čo nám však trochu prekážalo bola absencia aplikácie Google Talk, ktorá býva prítomná takmer v každom Android zariadení. ZTE ju však v tomto modeli neponúka a preto sa budete musieť uspokojiť s inými alternatívami tohto chatovacieho klienta. My sme používali univerzálnejší imo.

Všetky informácie o Androide vo verzii 4.0 Ice Cream Sandwich môžete nájsť aj v našom seriály:

Multimédiá:

Telefón si poradí s bežnými formátmi videa ako DivX alebo XviD. HD a Full HD videá telefón spustí, no ich prehrávanie už v niektorých prípadoch nie je tak dokonalé. Menej nenáročných používateľov by však tento fakt nemal odradiť. Výhodou ZTE Grand X IN je vstavaný micro USB port s podporou MHL, vďaka ktorej by ste mali byť schopní prehrať alebo zobraziť obraz z displeja telefónu na externom monitore alebo televízore. Túto možnosť sme vyskúšali aj my, no s našou MHL redukciou od spoločnosti Samsung táto funkcia nefungovala.

Hlavný reproduktor telefónu ponúka hlasný a kvalitný zvukový výstup. Keďže vnútorná pamäť však neponúka dostatočnú kapacitu, budete si musieť svoju obľúbenú hudbu nahrať na pamäťovú kartu. Prehrať si ju budete môcť pomocou aplikácií Google Music alebo natívneho hudobného prehrávača Androidu 4.0. Zvukový výstup cez 3,5mm audio jack je taktiež kvalitný.

Fotoaparát:

Fotoaparát Grand X IN dokáže vytvárať fotografie v maximálnom rozlíšení 8Mpix. V prípade potreby ho môžete znížiť na 5, 3 alebo 0,3Mpix. Počas fotenia môžete nastaviť vyváženie bielej, expozíciu alebo niektorý z piatich scénických režimov. K dispozícii sú aj funkcie pre vytváranie panorám a natáčanie videa s Full HD rozlíšením 1080p. Vytvárené fotografie a videá spadajú svojou kvalitu do priemeru danej triedy. Ich kvalitu môžete posúdiť aj sami.

Galéria je tu k dispozícii v natívnej podobe a ponúka synchronizáciu s webovými albumami Picasa a možnosť úpravy obrázkov pomocou rôznych nástrojov a efektov.

1. časť: Úvod, konštrukcia a displej,
  2. časť: Výkon a pamäť,