MojAndroid

Nová novela zákona o cestnej doprave, ktorá vstúpi do platnosti 1. apríla 2019, zjednoduší prevádzkovanie taxislužieb a zníži administratívnu záťaž pre jednotlivých prevádzkovateľov výmenou za to, že sa zvýši kontrola tých, čo sa rozhodnú takto podnikať. Zároveň upravuje pojem dopravný dispečing. Po novom sa pod ním rozumie sprostredkovanie služieb prepravy osôb vozidlami s obsaditeľnosťou najviac deväť osôb vrátane vodiča. A to napríklad prostredníctvom telefónu, digitálnej platformy alebo iným spôsobom. Zákon tiež umožňuje pre digitálne platformy využívanie mobilnej aplikácie na výpočet ceny. Takýmto spôsobom sa budú nahrádzať známe taxametre. Novela bude mať vplyv na činnosť rôznych taxislužieb a prepravných spoločnosti. Jednou z nich je aj služba HOPIN. Jej zakladateľ a spolumajiteľ Martin Baran vydal k novele svoje stanovisko.

Pripadá mi to ako včera, keď sme ako prví na Slovensku spustili službu, ktorá v našich zemepisných šírkach navždy zmenila spôsob, akým si dnes objednávame taxíky. Aj po príchode zahraničnej konkurencie sme nepoľavili a neustále inovovali. Výsledkom toho bolo, že aj pri doteraz platnej a mimoriadne komplexnej legislatíve sme boli schopní udržať si prvenstvo na slovenskom trhu, a zároveň dodržiavať všetky pravidlá a regulácie stanovené štátom.

Doba pokročila a musím povedať, že väčšinu zmien vítam. Predošlé zákony sme neglorifikovali, no je fakt, že nám umožňovali vo veľkej miere definovať kvalitu, ktorú sme po príchode na trh (nie len ten slovenský) posunuli na vyššiu úroveň. Sofistikovaný spôsob hodnotenia, nulová tolerancia voči prejavom neakceptovateľného správania voči zákazníkom, zlému stavu vozidla nás priviedli tam, kde sme dnes. Vďaka všetkým vám sme číslom jeden na slovenskom trhu; technologickou spoločnosťou, ktorá vďaka dôvere našich zákazníkov neustále rastie.

Jedným z úskalí nášho doterajšieho pôsobenia na trhu za posledné obdobie bolo vysporiadanie sa s princípmi zdieľanej ekonomiky v legislatívnom prostredí, ktoré nám na rozdiel od iných zväzovalo ruky, čím sme logicky prichádzali o časť potenciálnych zákazníkov. Po aprílovej novelizácii zákona sa aj nám otvárajú ďalšie možnosti. Postupne skúmame možnosti v snahe eliminovať možné úskalia, ktoré so sebou tento typ služby prináša. Naše nároky boli vždy minimálne o úroveň vyššie než tie trhové a tento princíp budeme presadzovať aj naďalej v podmienkach meniaceho sa trhu. Tak ako sa menia očakávania a stupňujú nároky našich zákazníkov, zvyšujú sa aj naše požiadavky na kvalitu poskytovaných služieb.

Od momentu, keď sme v roku 2012 spustili aplikáciu HOPIN, sme vedeli, že nepružný taxi biznis na Slovensku je možné zmeniť len s novým prístupom, ktorý ocenia všetky zúčastnené strany. Dnes už vieme, že sme sa nemýlili. Tí, ktorí očakávajú kvalitné služby, si môžu byť istí, že u nás robíme všetko preto, aby ich dostali. Preto nechceme mať neskúsených vodičov na starom aute, ktorí prebiehajú z aplikácie do aplikácie alebo si chcú len vo voľnom čase privyrobiť. Reputácia je krehká vec a my si to uvedomujeme.

Martin Baran, zakladateľ a spolumajiteľ HOPINu

Oficiálnu aplikáciu HOPINu si môžete stiahnuť z obchodu Google Play.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
18.4.2019
  • jookas

    Prečo by vodič nemohol prebiehať z aplikácie do aplikácie? Logicky keď mu nič nepríde cez hopin tak mu môže prísť cez inú. Liftago napr. Nie? Ale to by hopin nemohol buzerovat vodičov ktorý používajú viac appiek :)

+