Služba YouTube už dávnejšie avizovalo, že chce razantnejšie zakročiť proti nástrojom na blokovanie reklamy tzv. AdBlockom. Podľa portálu AndroidPolice teraz testuje agresívnejšiu formu boja proti týmto nástrojom.
Metóda trikrát a dosť
Minulý mesiac sa začali šíriť informácie o experimente, v ktorom služba YouTube zobrazovala používateľom bez predplatného kontextové okná, ktoré ich upozorňovali, že blokovanie reklám nie je na platforme povolené. Podľa portálu AndroidPolice sa teraz niektorým používateľom začala zobrazovať revidovaná verzia tohto okna so zmienkou o novej politike troch strajkov.
Strajk (strike) je termín z amerického bejzbalu (baseball), ktorým sa označuje nepodarený odpal loptičky. Po troch strajkoch (nepodarených odpaloch) ide hráč preč. V podstate ide o podobne spojenie ako trikrát a dosť. A rovnako to bude platiť aj v prípade prehrávania reklám na YouTube s použitím nástroja na ich blokovanie.
Prekladaným riešením je YouTube Premium
Každý používateľ s nástrojom na blokovanie reklám má tri šance. Akonáhle aj tretíkrát prehrá video bez reklám, bude mu kompletne obmedzený prístup k obsahu, až do chvíle, než deaktivuje AdBlock. Ďalším riešením, ktoré mu bude navrhnuté, je aktivácia predplatného YouTube Premium. Jeho cena je na Slovensku momentálne 7,19 eur mesačne.
Novinka je samozrejme zatiaľ len testovaná na vybraných používateľoch, ale dá sa predpokladať, že sa časom zavedie aj plošne pre všetkých. V tom prípade vám neostane nič iné, ako sa buď zmieriť s reklamami v YouTube, predplatiť si predplatné YouTube Premium alebo neustále skúšať nové a sofistikovanejšie nástroje na blokovanie reklám.
Bude to fungovat len v ich aplikacii alebo aj v prehliadacoch?
Este ze mam premium