Je to beh na dlhú trať. Tak vyzerá rozhodnutie spoločnosti Google, ktorá sa rozhodla razantne zakročiť voči používateľom, ktorí na platforme YouTube využívajú blokovače reklám. Platforma teraz testuje rôzne spôsoby, ako im v tom zabrániť. Najideálnejším riešením je samozrejme kúpa predplatného.
Vyzerá to tak, že aktuálne kroky, ktoré YouTube učinil, boli správne. Najnovšie informácie hovoria o tom, že používatelia si službu buď predplácajú alebo AdBlock jednoducho vypínajú a videá sledujú s reklamami. Stále však existujú pomerne jednoduché spôsoby, ako sa blokovaniu a vyskakovacím oknám od YouTube zbaviť.
Služba dokonca začala bojovať aj proti alternatívnym aplikáciám a vyzerá to tak, že v pláne je ich úplné stopnutie. Týka sa to aplikácií ako Vanced a podobne. V niektorých krajinách v poslednom období dokonca zvýšila cenu predplatného.
Nezodpovedané otázky
V súvislosti s touto témou vznikajú aj ďalšie otázky. Voči platforme bola v Írsku vznesená obžaloba, ktorú má na svedomí bezpečnostný expert Alexander Hanff.
Nástroje, ktoré Google v platforme využíva, údajne umožňujú sledovanie používateľov. Na jednu stranu vďaka nim platforma dokáže detegovať blokovač reklám, no zároveň vzniká problém neoprávneného sledovania používateľov.
Regulačný úrad teraz požiadal spoločnosť Google o vyjadrenie k tejto téme a na základe neho učiní ďalšie potrebné kroky.