Niet pochyb, že Facebook kúpou jednej z najpopulárnejších komunikačných služieb – WhatsApp v roku 2014 za 16 miliárd dolárov urobil do budúcnosti veľmi výhodný obchod. Služba WhatsApp (názov odkazuje na výraz What’s up? – Čo sa deje?) sa od svojho vzniku v roku 2009 (primárne pre iPhone) rozšírila na všetky populárne platformy vrátane Androidu. Dnes už dokonca existuje aj desktopový klient pre Windows a Mac Os. Celkovo má služba cez miliardu používateľov vo viac ako 180 krajinách sveta. Bolo teda len otázkou času, kedy spoločnosť bude službu pôvodne určenú pre mladých ľudí tlačiť aj do podnikovej sféry. A práve teraz Facebook uviedol biznis verziu tejto populárnej aplikácie.
Zatiaľ je aplikácia WhatsApp Business dostupná len pre systém Android a to len v určitých krajinách: Indonézia, Taliansko, Mexiko, Veľká Británia a samozrejme USA. Na ďalšie trhy by sa mala dostať v najbližších týždňoch. Od klasickej aplikácie sa líši možnosťou vytvárať biznis profily, ktoré prípadným komunikujúcim zákazníkom alebo obchodným partnerom zobrazia informácie o spoločnosti alebo jej adresu (aj emailovú a webovú). Ďalšími funkciami sú nástroje správ, kde nechýba možnosť rýchlych odpovedí, uvítacích správ, automatických odpovedí pri nedostupnosti alebo celkových štatistík poslaných správ.
Zdroj: PhoneArena