MojAndroid

Svet momentálne prežíva náročné časy. Koronakríza stále nie je zažehnaná a reagovať na aktuálnu situáciu musia aj poisťovne. UNIQA sa snaží maximum procesov realizovať na diaľku a bezkontaktne. Klienti môžu nahlásiť  všetky škody z pohodlia domova alebo priamo z miesta udalosti online na webe https://skody.uniqa.sk/.

Uzatvorte si poistenie online, už nemusíte nikam chodiť

Na stránke sa nachádza vylepšený online formulár registrácie škôd, ktorý je prispôsobený pre všetky typy zariadení – aj smartfóny. Klientom umožňuje prístup 24 hodín denne. Po nahlásení a registrácii škody ju môže klient pohodlne sledovať, prípadne online priložiť všetky potrebné dokumenty. Niektoré jednoduché škody môžu byť vyriešené za veľmi krátky čas a už do niekoľkých dní môže mať zákazník peniaze na svojom účte.

“Klientovi tak umožňujeme v niekoľkých jednoduchých krokoch škodu cez web zaregistrovať, vybaviť a rovno dostať aj odškodnenie. Doba riešenia škody sa tak skrátila z dní na minúty, maximálne hodiny.”

Rastislav Havran, člen predstavenstva UNIQA pre Operácie a IT

Poistnú udalosť je možné vybaviť aj pomocou videoobhliadky

UNIQA ako jedna z prvých na trhu spustila videoobhliadky, ktoré v čase krízy uľahčujú a urýchľujú vybavenie poistnej udalosti. Technik UNIQA sa s klientom spojí cez špeciálnu aplikáciu a škoda sa obhliadne pomocou videa.  Momentálne je možné videoobhliadku využiť v prípade likvidácie štandardných škôd z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti a od októbra aj v prípade motorových vozidiel.

“Videoobhliadky sme začali používať pri štandardných majetkových škodách, ale vzhľadom na úspech daného procesu sme ich rozšírili aj na škody  na motorových vozidlách..”

Rastislav Havran, člen predstavenstva UNIQA pre Operácie a IT

Ako to funguje:

  • Technik UNIQA kontaktuje zákazníka a dohodne si s ním čas obhliadky. Následne dostane prostredníctvom SMS alebo do mailu link, na ktorý v stanovenom čase klikne a prihlási sa do aplikácie. Spustí sa prenos z miesta škody, ktorý nakrúca klient.
  • Technik dáva klientovi inštrukcie o konkrétnych záberoch, ktoré k dokumentácii potrebuje. Počas videoprenosu sa tiež upresnia detaily ohľadom okolností vzniku škody.
  • Dáta z videoobhliadky sa ukladajú do elektronického škodového spisu.
  • Na základe tejto dokumentácie likvidátor vypočíta výšku poistného plnenia a informuje o nej poškodeného. Celý proces netrvá dlhšie ako dva dni.

Klienti majú samozrejme aj naďalej možnosť vykonať obhliadku štandardným spôsobom.

Uzatvorte si poistenie na diaľku, je to jednoduché a rýchle

V modernom svete je možnosť vybaviť čo najviac náležitostí online vítaná. Uvedomuje si to aj UNIQA. Všetky procesy sú momentálne nastavené tak, aby si klienti mohli všetky druhy poistenia uzatvoriť aj na diaľku. Môžu tak urobiť na stránke www.uniqa.sk alebo v spolupráci so sprostredkovateľom poistenia.

“Keďže práve v tomto krízovom období ľudia intenzívnejšie uvažujú o zabezpečení života a zdravia, rozhodli sme sa celý proces uzatvorenia životného poistenia klientom ešte viac uľahčiť. Klienti si môžu po novom uzatvoriť rizikovú životnú poistku na diaľku s možnosťou akceptácie poistenia zaplatením poistného, t.j. bez potreby osobného kontaktu klienta so sprostredkovateľom poistenia a bez nutnosti podpisu klienta.”

Rastislav Havran, člen predstavenstva UNIQA pre Operácie a IT

Ak má klient záujem o uzatvorenie životného poistenia, stačí, ak sa skontaktuje so sprostredkovateľom poistenia telefonicky alebo mailom. Obchodník pripraví návrh poistnej zmluvy, ktorý si vzájomne vydiskutujú a ak s ňou klient súhlasí, bude mu zaslaný finálny návrh poistnej zmluvy mailom.

Ak ho poistník prijme a v stanovenej lehote zaplatí poistné, zmluva je uzavretá. Nie sú potrebné žiadne ďalšie podpisy.

Klienti majú aj v prípade ochorenia COVID-19 kryté všetky dôležité riziká, ako sú smrť, poistenie práceneschopnosti, hospitalizáciu či chirurgický zákrok.

Online poradňa a klientsky portál

V súvislosti s pandémiou poisťovňa pre klientov životného poistenia zriadila online poradňu ku COVID-19. V rámci nej sú k dispozícii telefonické konzultácie s lekárskym personálom, individuálna online psychologická poradňa alebo aj online test na COVID-19.

Klienti majú svoje zmluvy k dispozícii v klientskom portáli MyUNIQA. Môžu si tu zmeniť kontaktné údaje, sledovať zrealizované platby, zaplatiť poistenie online alebo poistenie predĺžiť, prípadne zriadiť si elektronickú komunikáciu.

Čo je elektronická komunikácia a ako si ju zriadiť

Elektronická komunikácia upgrade existujúcej funkcie, ktorá je rozšírená o možnosť registrácie aj na základe čísla poistnej zmluvy. Doteraz to bolo možné len na základe globálneho čísla klienta. Celý postup je zároveň automatizovaný. Hlavnou úlohou tohto riešenia je zmena spôsobu komunikácie s poisťovňou z klasickej listovej zásielky na elektronickú komunikáciu.

uniqa elektronicka komunikacia
Foto: UNIQA

Ako si zriadiť elektronickú komunikáciu:

  • klient zadá globálne číslo klienta alebo číslo poistnej zmluvy
  • po úspešnom overení údajov klient zadá e-mailovú adresu, prípadne môže doplniť aj svoje telefónne číslo
  • v ďalšom kroku je odoslaný verifikačný e-mail s potvrdzujúcim tlačidlom
  • po verifikácií (kliknutí na tlačidlo) je proces dokončený
  • údaje sa nastavujú automaticky na všetky zmluvy

Kyber balík pomôže s nástrahami internetu

So zvyšujúcim sa počtom používateľov internetu sa zvyšuje aj počet hrozieb, ktoré na nich dennodenne číhajú. V poslednom čase sa k nim pridáva aj strach a neistota ľudí, ktoré sú spôsobené pandémiou. A útočníci to radi využívajú.

Objavuje sa čoraz viac hlásení, ktoré sa týkajú podvodných e-shopov a phishingových e-mailov, cez ktoré sa podvodníci snažia dostať k citlivým údajom obete, napríklad aj k heslám k bankovým účtom. S týmto vám môže pomôcť kyberbalík od UNIQA.

Rastislav Havran, člen predstavenstva UNIQA pre operácie a IT | Foto: UNIQA

Ide o kombináciu poistenia kybernetických rizík s poistením zodpovednosti za škodu pre všetkých členov domácnosti. V prípade záujmu sa môžete poistiť online na stránkach poisťovne. Kyberbalík poskytuje ochranu pred nástrahami internetu a zároveň chráni pred finančnými následkami škody, ktorú spôsobí člen domácnosti iným osobám. Ide o tieto prípady:

  • útoky v rámci elektronických platieb
  • ohrozenie virtuálnej identity
  • poškodenie dobrého mena
  • riziko nákupu cez internet
  • zodpovednosť za škodu

Bonusom je non stop asistent, ktorého má každý poistený prideleného automaticky. K dispozícii má právne poradenstvo vo forme neobmezdenej linky právnych informácií a aktívnu pomoc špecialistov pre danú oblasť na rišenie konkrétnych problémov.

Za produkt Kyber balík dostala UNIQA Zlatú Mincu za objav roka.

Onedlho príde aj Voicebot

UNIQA dlhodobo usiluje o pozíciu benchmarku v oblasti likvidácie poistných udalostí na slovenskom trhu. Aj preto príde už o pár týždňov virtuálna asistentka NIKI, ktorá sa zameriava práve na škody. Nasadenie robotického riešenia s pokročilou umelou inteligenciou zapadá tiež do stratégie UNIQA 3.0 na obdobie 2021-2030, v súlade s ktorou chce UNIQA ponúknuť čo najviac inovácií a technologických noviniek, ktoré prinášajú najmä zákazníkovi pridanú hodnotu.

S Voicebotom dokáže klient kedykoľvek mimo pracovnú dobu operátorov nahlásiť škodu, pričom všetky kroky sa dozvie priamo od neho. Všetko funguje ihneď a bez čakania. Vďaka umelej inteligencii vie dokonca celý rozhovor prepísať na text.

4.10.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+