MojAndroid

Nie je to tak dávno, čo vyšla séria Samsung Galaxy S24. Tá so sebou priniesla veľa dobrého, najmä v podobe AI funkcií či nového rozhrania One UI 6.1. Práve to sa v posledných dňoch aktualizáciou dostáva aj do starších modelov od Samsungu. Okrem neho však spoločnosť prináša aktualizácie softvéru aj na mesačnej báze. Práve jedna z nich pravdepodobne má zlý vplyv na niektoré zariadenia, dokonca aj u nás v redakcii.

Problém pociťujeme na modeli Galaxy S22 Ultra

Pár týždňov som používal výhradne len testovacie modely, no po ich vrátení som sa vrátil naspäť k svojmu vlastnému smartfónu, ktorým je S22 Ultra. Čakalo ma však nie úplne príjemné prekvapenie. Po nabití na 100 % som si ho so sebou vzal do práce, kde ho sem tam využijem. No keď som mal po piatich hodinách práce (nie so smartfónom) posledných 10 % batérie, zistil som, že niečo bude zle. Povedal som si, že možno išlo len o chybné nabíjanie.

No tento problém pretrvával celé dni, a ja som bol nútený ho nabíjať každý deň aj trikrát, čo z neho spravilo nepoužiteľné zariadenie. Rozhodol som sa tak, že začnem googliť. Po chvíli som narazil na vlákno sociálnej siete Reddit, kde viacero používateľov zaznamenalo rovnaký problém, konkrétne pri tomto isto modeli. Tu sa používatelia zhodujú, že po inštalácii februárovej a marcovej aktualizácie, sa smartfón začal správať divne.

Samsung Galaxy S22 Ultra
Samsung Galaxy S22 Ultra | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Minimálne teda v oblasti batérií. Rovnako aj u nich vzniká problém, kedy pri sporadickom využívaní smartfónu nedokážu dokončiť celý deň na jedno nabitie, niekedy ani na dva. Niektorí používatelia našli riešenie v prečistení Cache pamäte, iní v odstránení viacerých aplikácií, no vo väčšine prípadov problém pretrváva. Jeden používateľ dokonca spomína, že sa mu toto deje vždy, keď príde nová verzia vlajkovej lode, no vždy problémy nastanú až pri dvojročných modeloch. Celé vlákno tu.

Čo na to Samsung?

Na vyjadrenie sme sa priamo spýtali aj slovenského zastúpenia Samsungu. Chceli sme zistiť, či podobné problémy evidujú, alebo aké riešenie odporúčajú pre zákazníkov s takýmito ťažkosťami.

„Podobný symptóm v ČR ani SR plošne teraz neevidujeme. V prípade, že sa po aktualizácii vyskytne problém s výdržou batérie, je odporúčaný postup urobiť zálohu zariadenia, a obnovenie továrenských dát. V prípade, že by išlo o razantné zníženie maximálnej doby používania, kedy sa táto situácia nevyrieši továrenským nastavením, odporúčame navštíviť servisné stredisko, ktoré vykoná podrobnú diagnostiku.“

David Sahula, PR Manager Samsung

To, či reset zariadenia pomôže, uvidíme v nasledujúcich dňoch a určite doplníme do článku. Máte aj vy podobné problémy? Napíšte nám.

Doplnené 8. 4.:

Problémy sa len kopia a objavili sa aj na starších skladacích smartfónoch. Po poslednej aktualizácii systému sa Galaxy Z Flip 3 sa kolegovi Lukášovi samovoľne zapínajú Wi-Fi aj dáta súbežne. Aj napriek tomu, že si vyberie len dáta alebo len Wi-Fi. Stretli ste sa s podobným problémom aj vy?

Náš tip
Android Auto v najnovšej verzii je tu. Prináša novinku, ktorá nepoteší
7.4.2024

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+