MojAndroid

Portál MôjAndroid.sk spustil už siedmy ročník ankety Smart Banka. Ide o jedinečnú anketu, v ktorej v spolupráci s čitateľmi hľadáme banky s najlepším mobilným bankovníctvom a smart funkcionalitami na Slovensku. Aktuálny ročník nesie oficiálny názov Smart Banka 2022, aby označenie korešpondovalo s kalendárnym rokom, v ktorom anketa prebieha.

Hlasovanie trvá od 27. 1. 2022 do 20. 3.2022. Na základe odovzdaných hlasov budú vyhodnotené najlepšie bankové aplikácie podľa ich funkcií a vlastností, ktoré svojim klientom ponúkajú jednotlivé banky.

V rámci ankety pripravujeme sériu článkov, ktoré majú priblížiť tie najdôležitejšie témy v oblasti inteligentného bankovníctva. V tomto článku sa venujeme možnostiam sporenia a investovania priamo prostredníctvom mobilnej bankovej aplikácie. Ktoré banky túto možnosť ponúkajú a sú za to nejaké poplatky?

Sporte si priamo v aplikácii

Niektoré banky ponúkajú k bežným účtom aj vytvorenie sporiacich účtov, a to len s použitím aplikácie. Bez nutnosti niekam chodiť a podpisovať zmluvy. Banky ponúkajú aj možnosť otvoriť si viacero sporiacich účtov súčasne, ktoré si klient môže pomenovať napríklad podľa toho, na čo konkrétne sporenie slúži.

Spôsoby sporenia môžu byť rôzne. Klient si napríklad môže vo svojom internet bankingu nastaviť trvalý príkaz, ktorý sa bude pravidelne opakovať. Na sporiace účty je možné posielať peniaze aj jednorazovo. Niektoré banky dokonca ponúkajú možnosť sporenia pri platení v obchode, keď sa určité percento z hodnoty nákupu, prípadne fixná čiastka automaticky presunie na sporiaci účet.

Zisťovali sme, ako je to so sporením k bežným účtom v jednotlivých slovenských bankách, či je možné  sporenie založiť cez aplikáciu a či existujú aj nejaké poplatky.

Ktoré banky ponúkajú možnosť založiť si sporiaci účet pomocou aplikácie?

Klienti Prima banky si môžu cez aplikáciu Peňaženka zriadiť pravidelné sporenie. Takto si môžu založiť až tri sporenia k Osobnému účtu alebo k Študentskému účtu. Vo VÚB si môže sporiaci účet k bežnému účtu zriadiť klient za rovnakých podmienok ako na pobočke.

mBank ponúka automaticky svojim klientom aj produkt mSporenie, ktoré je možné kompletne spravovať aj cez mobil. Klienti Tatra banky si v rámci balíka služieb Tatra Personal môžu otvoriť až 15 sporení k účtu, a to priamo cez aplikáciu.

Fio banka momentálne pripravuje novú verziu aplikácie, ktorá klientom umožní zakladať si sporiace účty. Možnosť založiť si sporiaci účet cez aplikáciu ponúka aj UniCredit. V 365.bank môže mať klient až 50 samostatných sporení naraz. Klienti ČSOB banky si pomocou aplikácie môžu spravovať sporiaci účet a prevody naň/z neho, no zriadiť ho cez aplikáciu možné nie je. Sporenie si môžu cez aplikáciu George založiť aj klienti Slovenskej sporiteľne.

Aký typ sporenia je možné založiť cez aplikáciu?

Prima banka ponúka možnosť založiť si cez aplikáciu sporenie k Osobnému účtu alebo sporenie k Študentskému účtu. Vo VÚB si takto otvoríte sporiaci účet k bežnému účtu. mBank okrem klasických sporiacich účtov ponúka navyše možnosť odkladať si peniaze aj zaokrúhľovaním transakcií, odvádzaním percenta z transakcií či pravidelné sporenie fixnou sumou.

SLSP ponúka možnosť založiť si Sporenie na rezervu alebo Sporenie pre radosť, pričom sporenie si môže založiť aj klient bez bežného účtu. Sporiť si je možné pravidelne aj jednorazovo.

Existujú v súvislosti so sporením nejaké poplatky?

V Prima banke je zriadenie a vedenie pravidelného sporenia bez poplatkov. Rovnako je to aj v prípade mBank, ktorá sa nám k tejto otázke vyjadrila podrobnejšie. Klienti majú zdarma všetky prichádzajúce platby na sporiaci účet a jednu odchádzajúcu vnútrobankovú platbu v mesiaci.

Klasické sporenie na sporiacom účte nie je v ČSOB spojené so žiadnymi poplatkami. Výnimkou je, ak sa klient rozhodne realizovať výber zo sporiaceho účtu osobne v pobočke. Klient sa tejto platbe môže vyhnúť tak, že si v elektronickom bankovníctve prevedie prostriedky na svoj bežný účet. SLSP nemá žiadne poplatky súvisiace so sporením.

Investovanie priamo v aplikácii

Niektoré slovenské banky ponúkajú okrem možnosti založenia sporiaceho účtu aj určitú formu investovania, ktoré je možné založiť priamo v aplikácii. Investovaním môže klient dosiahnuť zaujímavé zhodnotenie svojich úspor.

Bánk sme sa v súvislosti s touto témou opýtali dve základné otázky. Či je možné pomocou aplikácie založiť nejakú formu investovania a či je investovanie nejako spoplatnené.

V ktorých bankách je možné založiť pomocou aplikácie nejakú formu investovania?

Vo VÚB banke môže klient cez aplikáciu sledovať stav investícií, no požiadanie o zriadenie je zatiaľ možné len cez internet banking alebo osobne na pobočke. mBank svojim klientom ponúka mFondy, teda investovanie do podielových fondov. Cez aplikáciu Tatra banky si môžu klienti založiť investičné sporenie do Podielových fondov.

Klienti Fio banky majú pre investovanie k dispozícii aplikáciu Smartbroker a banka nám prezradila, že v najbližšej dobe sa chystá výraznejšia aktualizácia tejto aplikácie. V UniCredit je možné požiadať o založenie investičného účtu prostredníctvom aplikácie. Klienti ČSOB si môžu v aplikácii ČSOB SmartBanking zriadiť pravidelné investovanie.

SLSP ponúka cez Georgea možnosť založiť si investičné sporenie do podielových fondov, ako aj jednorazovú investíciu či už do podielových fondov, akcií alebo ETF.

Existujú nejaké poplatky za založenie alebo vedenie investičného konta?

V ČSOB je zriadenie Rámcovej zmluvy o investovaní bez poplatku. Na základe tejto zmluvy bude klientovi otvorené investičné konto, ktorého zriadenie aj vedenie je bez poplatku. Vo Fio banke je zariadenie aj vedenie investičného konta zadarmo. mBank má vo všetkých fondoch nastavený nulový vstupný/výstupný/konverzný poplatok a celkovo ponúka 34 fondov.

Tatra banka nemá žiadne poplatky súvisiace so založením či vedením investičného konta. V SLSP klient taktiež za založenie či vedenie konta neplatí, platí však poplatok za samotnú investíciu v závislosti od jej typu a investovanej sumy.

Vyhrajte smartfón v hodnote 1000 eur

Neváhajte a odovzdajte hlas svojej obľúbenej bankovej aplikácii. Do žrebovania o smartfón v hodnote 1000€ budú zaradení všetky hlasujúci v ankete Smart Banka 2022, ktorí úspešne odovzdajú platný hlas.

Neviete sa rozhodnúť? Porovnajte si banky

Na stránke SmartBanka.sk nájdete zoznam všetkých zapojených bankových aplikácií a po kliknutí na ktorúkoľvek z nich vidíte rozsiahly zoznam funkcií, ktoré klientom ponúka. Veľmi jednoducho si tak môžete porovnať funkcie aplikácií jednotlivých bánk a vybrať tak tú, ktorá je podľa používateľov najlepšia.

Pomôžeme tam, kde je to potrebné

Anketa Smart Banka 2022 tiež pomáha. V minulom roku zaznamenala 50-tisic hlasujúcich a všetky hlasy boli pretavené do finančnej podpory pre projekt IPčko. V tomto duchu sme sa rozhodli pokračovať aj tento rok. Vaše hlasy sa zmenia na pomoc tým, ktorí to v týchto zložitých časoch potrebujú najviac.

Rok 2021 bol náročný pre nás všetkých. Sme radi, že sme ho v zdraví prekonali. Nie všetci však mali rovnaké šťastie, a tak by sme chceli hneď od začiatku nového roka viac pomáhať. Preto sme sa rozhodli podporiť OZ IPčko sumou 2 centy za každého hlasujúceho v ankete.

Vybrali sme si túto internetovú linku dôvery pre mladých ľudí. Psychologickú pomoc poskytujú nonstop, bezplatne a anonymne prostredníctvom chatu a emailu. Aj vďaka vám budeme tak môcť pomôcť ľuďom, ktorí ju potrebujú.

Smart Banka INDEX

Neoddeliteľnou súčasťou Smart Banky je Smart Banka INDEX – systém hodnotenia mobilných bankových aplikácií na základe informácií získaných od ich reálnych používateľov v ankete Smart Banka. Ide o živý systém, v ktorom sú zohľadnené všetky pozitívne aj negatívne skúsenosti a názory používateľov na jednotlivé bankové aplikácie.

Smart Banka INDEX bude v najnovšej podobe zverejnený po skončení hlasovania Smart Banka 2022, aby reflekoval aktuálny stav jednotlivých bankových aplikácií. Aj Váš hlas môže rozhodnúť a zamiešať celkové poradia. Preto neváhajte a hlasujte!

25.2.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+