MojAndroid

Portál MôjAndroid.sk spustil hlasovanie v ankete o najlepšie bankové aplikácie na Slovensku z pohľadu smart funkcií – Smart Banka 2022. Hlasovať môžete aj vy, a to až do 20. marca 2022. Každý hlasujúci bude zaradený do žrebovania o smartfón v hodnote 1000 eur podľa vlastného výberu.

V časoch pandémie sa určite hodia možnosti vybaviť všetko online. A hodili sa aj predtým, nie všetci chcú chodiť osobne na pobočku a svoje záležitosti vybavovať takto. Veď žijeme v 21. storočí a digitalizácia nám umožňuje robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli. Napríklad aj otvoriť si účet v banke úplne online, či už cez internet banking alebo pomocou aplikácie.

Otvorenie účtu online jednoznačne patrí medzi smart funkcionality, ktoré by banka ponúkať mala. V tomto článku sa pozrieme na to, ako tento proces zvládajú slovenské banky a či je to vôbec možné. Preto sme sa ich opýtali 4 jednoduché otázky:

  • Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
  • Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich odoslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
  • Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý chce ďalší produkt (účet)?
  • Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?

VÚB banka sa nám k otázkam vyjadrila stručne

“Vo VÚB je možné otvoriť si účet cez VÚB Mobil Banking prostredníctvom biometrie. Po nainštalovaní aplikácie si môže nový klient rovno zvoliť, či si chce založiť účet, vybaviť kreditnú kartu, spotrebný úver, alebo potrebuje len online bankovníctvo.”

Dominik Miša, PR manažér VÚB banky

VÚB Mobile Banking
VÚB Mobile Banking
Developer: VÚB, a.s.
Price: Free
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot
  • VÚB Mobile Banking Screenshot

365.bank

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
365.bank poskytuje svojim klientom možnosť založenia a servisovania svojich produktov online, prostredníctvom mobilnej aplikácie. Kladie dôraz na digitálne bankovníctvo aj tému ekológie, preto klientom ponúka bezplastový a bezpapierový účet, ktorý je možne založiť si a spravovať online. Poskytujeme dva typy účtov – Účet plus a Účet zadarmo.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Celý proces je možné jednoducho za pár minút absolvovať online. Pre založenie účtov stačí, ak si záujemca stiahne mobilnú aplikáciu 365.bank v App Store alebo prostredníctvom Google Play, vyberie si jeden z dvoch typov účtov a pripraví si občiansky preukaz. Pomocou aplikácie naskenuje svoj OP a podpíše tu podržaním tlačidla aj všetky potrebné zmluvy. V závere sa ešte pre overenie totožnosti a podkladov spojí prostredníctvom videohovoru s pracovníkom našej banky a hneď potom môže svoj účet začať využívať. Celý proces trvá len niekoľko minút. K účtu prislúcha fyzická platobná karta, o ktorej zaslanie si požiada klient v mobilnej aplikácii, a aj digitálna platobná karta, ktorú nájde klient vo svojej mobilnej aplikácii. Ide o plnohodnotnú platobnú kartu, ktorú je možné vložiť do digitálnych peňaženiek ako Google Pay či Apple Pay a platiť tak bezkontaktne mobilom či hodinkami.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
Založiť účet cez našu mobilnú aplikáciu si môže každý, aj ten, kto ešte nie je klientom 365.bank.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
Právnické osoby si môžu účet v 365.bank otvoriť výhradne na pobočke.

365.bank
365.bank
Developer: 365.bank, a.s.
Price: Free
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot
  • 365.bank Screenshot

Fio banka

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
Noví klienti majú možnosť otvoriť si účet online prostredníctvom webovej stránky Fio banky alebo využiť možnosť založiť si účet cez mobilnú aplikáciu Fio Smartbanking.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Proces založenia účtu cez mobilnú aplikáciu Fio Smartbanking je kompletne digitalizovaný, klient nemusí nikam chodiť. Všetky potrebné informácie mu prídu na e-mail, do SMS správy a zmluvu bude mať k dispozícii v mobilnej aplikácii.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
Áno, účet si môže u nás založiť aj nový klient. Stačí si stiahnuť aplikáciu Fio Smartbanking, mať u seba 2 doklady totožnosti a riadiť sa inštrukciami sprievodcu v mobilnej aplikácii, ktorý nového klienta prevedie procesom založenia účtu. Všetko rýchlo, jednoducho a pohodlne z pohodlia domova. Na druhú stranu, klienti majú možnosť využiť aj založenie účtu online cez webové rozhranie banky.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
Otvoriť si účet online môžu len fyzické osoby. Proces založenia účtu pre právnické osoby je komplikovanejší, kde je potrebné dodať viac dokumentov. Príslušné oddelenie musí tieto dokumenty špecifickejšie posudzovať pri žiadosti o nový účet.

Fio Smartbanking SK
Fio Smartbanking SK
Developer: Fio banka
Price: Free
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot
  • Fio Smartbanking SK Screenshot

mBank

Na otázky nám odpovedal Petr Žabža, riaditeľ pre akvizíciu nových klientov mBank.

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
mKonto je možné založiť si veľmi jednoducho a rýchlo cez mobilnú aplikáciu mBank. Naši budúci klienti tak už nemusia pri otvorení účtu podpisovať zmluvu len osobne v pobočke či prostredníctvom kuriéra. Všetko vyriešia pomocou aplikácie, ktorú si nainštalujú do svojho smartfónu. Pri zakladaní účtu je však potrebné mať po ruke svoj občiansky preukaz. Aplikácia klientov prevedie jednotlivými krokmi a o všetkom ich bude informovať. Celý proces je úplne digitálny, vrátane automatizovaného overenia údajov z občianskeho preukazu. Ďalšou alternatívou je možnosť založiť si mKonto online prostredníctvom formulára, ktorý treba vyplniť. mBank ako jedna z mála slovenských bánk už od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu ponúka svojim klientom založenie a vedenie účtu mKonto úplne zdarma, bez akýchkoľvek podmienok. Výhodou účtu mKonto od mBank je aj fakt, že výbery z bankomatov na území Slovenska i v zahraničí vo výške minimálne 70 EUR (alebo ekvivalent cudzej meny) sú bez poplatku a zdarma sú aj všetky prichádzajúce a odchádzajúce platby, trvalé platby a inkasá.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Proces otvárania účtu mKonto cez mobilnú aplikáciu mBank je kompletne digitalizovaný a to vrátane overenia údajov z občianskeho preukazu. Budúci klienti mBank tak nemusia vypĺňať žiadne papierové formuláre či osobne podpisovať zmluvu v pobočke alebo prostredníctvom kuriéra. Všetko vyriešia pohodlne priamo cez mobilnú aplikáciu mBank, ktorá ich jednotlivými krokmi prevedie.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
mBank ponúka možnosť založiť si účet mKonto veľmi jednoducho a rýchlo prostredníctvom mobilnej aplikácie mBank všetkým klientom, vrátane nových. Po založení účtu mKonto môžu klienti využívať všetky najnovšie formy spravovania svojich financií prostredníctvom kvalitného internet bankingu či prepracovanej mobilnej aplikácie, vďaka ktorej majú svoje financie neustále pod kontrolou. Banka tak dlhodobo napĺňa svoju filozofiu zjednodušovať život svojich klientov, aby mohli venovať viac času svojmu súkromiu a menej ho strávili pri bankových operáciách.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
V súčasnosti je otvorenie bežného účtu prostredníctvom mobilného telefónu, resp. mobilnej aplikácie mBank dostupné len pre klientov z radov fyzických osôb

mBank SK
mBank SK
Developer: mBank S.A.
Price: Free
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot
  • mBank SK Screenshot

Tatra banka

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
Našim klientom poskytujeme komfort založenia si účtu online – úplne bez návštevy pobočky. Proces je veľmi jednoduchý a intuitívny. Už za pár minút majú nový účet k dispozícii, a to priamo z pohodlia domova. Otvorenie účtu využíva jednu z najbezpečnejších technológií na identifikáciu osôb – tvárovú biometriu. Účet si môžete otvoriť buď prostredníctvom mobilnej aplikácie Tatrabanka, alebo webu. Túto možnosť majú osoby nad 15 rokov, ktoré majú platný občiansky preukaz Slovenskej republiky a  ešte nemajú v Tatra banke otvorený účet. Ďalším dôležitým faktorom je dostatočná zhoda tváre voči fotografii klienta evidovanej na Ministerstve vnútra SR. Ak uvedené podmienky klient spĺňa, nič nebráni tomu, aby si otvoril účet z pohodlia domova.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Proces je kompletne digitalizovaný a nevyžaduje si žiadne papierové dokumenty.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
Online otvorenie účtu ponúkame aj „neklientom“, ktorí sa tak stanú našimi klientami len za niekoľko minút.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
Takýmto spôsobom vieme založiť účet nielen klientom – fyzickým osobám, ale aj živnostníkom a jednoosobovým s.r.o-čkám.

Tatra banka
Tatra banka
Developer: Tatra banka, a.s.
Price: Free
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot
  • Tatra banka Screenshot

UniCredit Bank

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
Áno.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Proces je plne digitalizovaný.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
Účet si môžu založiť noví aj existujúci klienti.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
Otvorenie účtu týmto spôsobom je možné len pre fyzické osoby.

Prima banka

Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
Áno, Prima banka umožňuje online otvorenie Osobného účtu a Študentského účtu prostredníctvom mobilnej aplikácie Peňaženka.

Je potrebné niečo podpisovať, vypĺňať nejaké papiere a niekam ich zaslať alebo je proces kompletne digitalizovaný?
Stačí si stiahnuť mobilnú aplikáciu Peňaženka, kliknúť na „Otvoriť účet online“ a ďalej pokračovať podľa inštrukcií v aplikácii. Pre online zriadenie účtu nie je potrebné podpisovať žiadne papiere, proces je plne digitalizovaný, klient má pred podpisom zmluvy k dispozícii v elektronickej forme zmluvnú dokumentáciu, ktorú si môže naštudovať a následne potvrdiť otvorenie účtu.

Vie si u vás takto založiť účet aj úplne nový klient alebo má túto možnosť iba váš klient, ktorý by chcel ďalší produkt (účet)?
Áno – online účet si môžu zriadiť aj neklienti.

Môže si takýmto spôsobom u vás otvoriť účet len fyzická osoba alebo je služba dostupná aj pre právnické osoby?
Táto služba je dostupná pre fyzické osoby – občanov.

Peňaženka
Peňaženka
Developer: Prima banka
Price: Free
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot
  • Peňaženka Screenshot

Ostatné banky sa k téme nevyjadrili.

Vyhrajte smartfón v hodnote 1000 eur

Neváhajte a odovzdajte hlas svojej obľúbenej bankovej aplikácii. Do žrebovania o smartfón v hodnote 1000€ budú zaradení všetky hlasujúci v ankete Smart Banka 2022, ktorí úspešne odovzdajú platný hlas.

Neviete sa rozhodnúť? Porovnajte si banky

Na stránke SmartBanka.sk nájdete zoznam všetkých zapojených bankových aplikácií a po kliknutí na ktorúkoľvek z nich vidíte rozsiahly zoznam funkcií, ktoré klientom ponúka. Veľmi jednoducho si tak môžete porovnať funkcie aplikácií jednotlivých bánk a vybrať tak tú, ktorá je podľa používateľov najlepšia.

Pomôžeme tam, kde je to potrebné

Anketa Smart Banka 2022 tiež pomáha. V minulom roku zaznamenala 50-tisic hlasujúcich a všetky hlasy boli pretavené do finančnej podpory pre projekt IPčko. V tomto duchu sme sa rozhodli pokračovať aj tento rok. Vaše hlasy sa zmenia na pomoc tým, ktorí to v týchto zložitých časoch potrebujú najviac.

Rok 2021 bol náročný pre nás všetkých. Sme radi, že sme ho v zdraví prekonali. Nie všetci však mali rovnaké šťastie, a tak by sme chceli hneď od začiatku nového roka viac pomáhať. Preto sme sa rozhodli podporiť OZ IPčko sumou 2 centy za každého hlasujúceho v ankete.

Vybrali sme si túto internetovú linku dôvery pre mladých ľudí. Psychologickú pomoc poskytujú nonstop, bezplatne a anonymne prostredníctvom chatu a emailu. Aj vďaka vám budeme tak môcť pomôcť ľuďom, ktorí ju potrebujú.

Smart Banka INDEX

Neoddeliteľnou súčasťou Smart Banky je Smart Banka INDEX – systém hodnotenia mobilných bankových aplikácií na základe informácií získaných od ich reálnych používateľov v ankete Smart Banka. Ide o živý systém, v ktorom sú zohľadnené všetky pozitívne aj negatívne skúsenosti a názory používateľov na jednotlivé bankové aplikácie.

Smart Banka INDEX bude v najnovšej podobe zverejnený po skončení hlasovania Smart Banka 2022, aby reflekoval aktuálny stav jednotlivých bankových aplikácií. Aj Váš hlas môže rozhodnúť a zamiešať celkové poradia. Preto neváhajte a hlasujte!

11.2.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+