Slovenská pošta je jedným z prvých štátnych podnikov, ktoré pred rokmi začali inovovať svoje služby s cieľom zvýšenia ich informatizácie a prepojenia na nové platobné a mobilné systémy. Najnovším počinom je nová verzia jej mobilnej aplikácie, ktorá je určená pre platformy Android a iOS. Nové používateľské rozhranie ponúka viacero možností sledovania zásielok a vyhľadávania informácií o najbližších prevádzkach Slovenskej pošty.
Cez aplikáciu Slovenskej pošty môžu zákazníci spravovať svoje zásielky či zistiť informácie o pobočkách. Vedenie Slovenskej pošty pokračuje v plnení cieľov stratégie “Pošta 2020”, ktorá sa zameriava na modernizáciu služieb pre ľudí a zefektívnenie procesov.
Upozornenia na zásielky s vašim emailom a telefónnym číslom
Nová aplikácia má jednoduché a priehľadné grafické rozhranie, ktorému dominuje žltá, biela a samozrejme modrá farba. Tmavý režim ale v aplikácii nehľadajte. Hlavnou filozofiou aplikácie je rýchlo poskytnúť informácie o zásielkách a prevádzkach Slovenskej pošty. Na obrazovke Zásielky si môžete pridať sledovanie odoslaných zásielok podľa podacieho čísla alebo naskenovaného čiarového kódu. Pokiaľ zadáte do aplikácie svoje telefónne číslo alebo e-mailovú adresu, tak môžete vidieť aj zásielky zaslané vám, ak v nich odosielateľ uviedol jeden z týchto dvoch údajov.
“Významný prínos mobilnej aplikácie Slovenskej pošty vidím predovšetkým v pohodlí, ktoré zákazníkom ponúka. Zákazníci si môžu kedykoľvek a kdekoľvek skontrolovať svoje zásielky, kedy ich doručíme, môže si termín a spôsob ich doručenia upraviť podľa svojich predstáv. Prepojenie mobilnej aplikácie Slovenskej pošty s prevádzkovými systémami bolo technicky aj časovo nesmierne náročné. Som preto veľmi rád, že sanám to v projektovom tíme podarilo. Už dnes máme množstvo nápadov an ďalšie funkcionality aplikácie a sme pripravení vo vývoji aplikácie pokračovať”
René Kubiš, riaditeľ úseku prevádzky
Pokročilé vyhľadávanie prevádzok Slovenskej pošty
Na ďalšej obrazovke Pošty si môžete vyhľadať na mape prevádzky Slovenskej pošty. Pokiaľ aplikácii povolíte prístup k polohe, automaticky vám ukáže tie najbližšie v okolí aj so vzdialenosťou v kilometroch. Dokonca sa k nim môžete nechať navigovať jednoduchým kliknutím pomocou Google Máp. Pri zobrazených prevádzkach sa zobrazuje ich adresa, telefónne číslo, poskytované služby a otváracie hodiny na celý týždeň.
Možnosť vybrať si poradový lístok
Vo vybraných prevádzkach je vidieť aj počet ľudí v rade a možnosť vybrať poradový lístok. V nastaveniach si môžete zapnúť notifikácie na zmenu stavu zásielky, upozornenie na ukončenie uloženia zásielky 3 dni dopredu a upozornenie na uloženie vám poslanej zásielky na blízkej pošte podľa vašej aktuálnej polohy. Aplikácia podporuje okrem slovenského jazyka aj anglický. Stiahnete si ju bezplatne z oficiálneho obchodu Google Play.
Stratégia Pošta 2020
Slovenská pošta pokračuje v napĺňaní stratégie “Pošta 2020” zameranej na zefektívnenie procesov a modernizáciu služieb pre zákazníkov. Už dnes môžu zákazníci využívať pripojenie na internet cez Wi-Fi na takmer 50 poštách. Od februára 2019 môžu obyvatelia zaplatiť na poštách platobnými kartami Mastercard, VISA a Diners Club. Tohtoročnou novinkou pre zákazníkov je aj rýchly výber hotovosti na poštách.
Bolo by fajn ak by sa dalo v aplikácii prihlásiť rovnakým loginom ako do poštových služieb na stránke pošty a tak sledovať všetky mnou vytvorené zásielky a nie len tie ktoré som zadal cez aplikáciu.
a ono to takto nefunguje – ???
V sucasnej verzii aplikacie neexistuje ziadne prihlasovanie. Baliky pre uzivayela su identifikovane na zaklade telefonneho cisla a emailovej adresy. Pokial odosielatel tieto udaje nevyplnil nedozvies sa o nich. Svoje zasielky vie uzivatel pridat do aplikacie iba naskenovanim kodu alebo jeho manulanym zadanim.