MojAndroid

Samsung Galaxy S5, ktorý sa od 11. apríla predáva aj na Slovensku, obsahuje regionálny zámok, podobne ako minuloročný model Galaxy Note 3. Istá zmena v tomto smere síce existuje, bohužiaľ, nie k lepšiemu.

Možno si spomínate na nevôľu používateľov v minulom roku, keď sa ukázalo, že tabletofón Galaxy Note 3 obsahuje tzv. regionálny zámok. V praxi to znamenalo, že prvá SIM karta, s ktorou bolo zariadenie použité, musela pochádzať práve z toho regionálneho trhu, pre ktorý bolo výrobcom určené. Regióny predstavovali väčšie geografické celky, takže ak ste si napríklad kúpili telefón v Amerike a chceli si ho doniesť do Európy, nemohli ste ho používať bez toho, aby ste ho najprv aktivovali so SIM kartou amerického operátora. Na vyriešenie tohto obmedzenia bolo možné požiadať o odblokovanie priamo Samsung, alebo za malý poplatok využiť špecializované online služby.

Najväčším problémom v tomto smere bola skutočnosť, že Samsung o tomto obmedzení nijako výrazne neinformoval a viacerí používatelia sa o ňom dozvedeli, až keď si telefón kúpili. Netreba ani zdôrazňovať, že mnohí majitelia Galaxy Note 3 boli kvôli tomu nahnevaní a výrobca bol pod paľbou kritiky.

Napriek tomu je nový Galaxy S5 takisto regionálne zamknutý a Samsung v tomto smere ešte pritvrdil. Po novom už totiž nestačí, že do telefónu vložíte na aktiváciu príslušnú regionálnu SIM kartu, ale musíte z nej aj realizovať hovory v dĺžke aspoň 5 minút. Svedčí o tom upozornenie na nálepke balení Galaxy S5 v Európe v tomto znení:

Európsky model: Tento produkt je nutné aktivovať so SIM kartou mobilného operátora z Európy (krajiny Európskej únie, Európskeho hospodárskeho priestoru, Švajčiarsko a krajiny mimo týchto združení: Albánsko, Andorra, Bosna a Hercegovina, Macedónsko, Monako, Čierna Hora, San Maríno, Srbsko a Vatikán). Na použitie so SIM kartou z iných regiónov musia byť najprv vykonané telefonické hovory v súhrnnom trvaní nad 5 minút so SIM kartou európskych operátorov.

Prečo došlo k tejto zmene? V Samsungu zrejme zistili, že dovozcovia sú schopní ľahko obísť toto regionálne obmedzenie a výrobca sa im to preto rozhodol ešte viac sťažiť. Bohužiaľ, strpčí tým život aj bežným používateľom, ktorí si v inom regióne nekúpia nový Galaxy S5 za účelom kšeftovania, ale pre vlastnú potrebu.

Riešením v takomto prípade je požiadať o pomoc podporu Samsungu, kde by mali pomôcť rýchlo a zadarmo. Využiť sa dajú aj viaceré webové stránky ponúkajúce odblokovanie, treba však rátať s istým poplatkom. V priebehu nasledujúcich týždňov zrejme spôsob na odblokovanie nájde aj komunita a úplne najlepším riešením je takto zablokovaný smartfón nekupovať. Regionálne blokovanie považujeme za prežitok a tento krok Samsungu musíme hodnotiť ako zbytočný a kontraproduktívny.

Zdroj: androidauthority.com, obrázok: androidcentral.com

11.4.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+