Mobilní hráči vyššieho kalibru sa môžu zaujímať o možnosti, ako si hranie na mobilnom zariadení zlepšiť, zefektívniť alebo inak vylepšiť. Jedným z riešení môže byť pmerne nové príslušenstvo s názvom Samsung Gamepad, ktoré mobilným hráčom ponúka funkcionalitu profesionálnych herných ovládačov spojenú s ďalšími výhodami. Samsung Gamepad však nemá len svetlé stránky a náš názor na toto zariadenie nájdete v recenzii písanej nižšie.

KONŠTRUKCIA

Samsung Gamepad ponúka pomerne malé rozmery na rozdiel od hmotnosti, ktorá presiahla gramáž profesionálnych ovládačov (Playstation Dualshock 3). Vďaka telu so zaoblenými tvarmi sa však dobre drží v ruke a problém nebudete mať ani pri dlhodobejšom hraní. Telo je vyrobené z plastu, ktorý ponúka polomatné spracovanie s výnimkou predného krytu, ktorý je čierny a lesklý. Škoda, že to nie je naopak, pretože čierny kryt zachytáva odtlačky prstov. Predná strana ovládača je zakrivená mierne do vonkajšej strany na rozdiel od zadného krytu, ktorý je zahnutý dovnútra, aby sa lepšie ovládač držal v dvoch rukách.

samsung-gamepad-09

Najdôležitejšou súčasťou konštrukciu sú pri hernom ovládači jeho ovládacie prvky. Tie sú umiestnené najmä v prednej strane a hranách. Vpredu sa nachádza zľava doprava – 360° joystick, 5-smerné tlačidlo, tlačidlo s názvom Game, opäť 360° joystick a štvorica tlačidiel označená jednou až 4 bodkami. Nechýba samozrejme ani logo spoločnosti Samsung. V hornej stene sa potom nachádzajú tlačidlá Left Right, každé prislúchajúce svojej strane a stojan, ktorý môžete vysunúť z tela a vložiť doň zariadenie so šírkou maximálne 9 centimetrov (4-6,3″ zariadenia). Spodná hrana patrí vypínaciemu tlačidlu, ktoré slúži aj na aktivovanie párovania cez Bluetooth a nájdeme tu tiež tlačidlá Select Start. Nechýba ani microUSB konektor na pripojenie nabíjačky.

Zadná strana ponúka na vyvýšených miestach časti s pogumovaným plastom, ktoré vám zaručia, že sa vám ovládač nevyšmykne z ruky. Okrem označenia výrobku tu potom nájdete aj časť s logom NFC, pomocou ktorej si môžete ovládač spárovať s vašim zariadením len pomocou priloženia. Celkovo sa nám rozloženie tlačidiel páči, aj keď máme výhrady k tlačidlám v spodnej hrane, ktoré sú počas hry ťažšie dosiahnuteľné. Za pozitívum v tomto prípade považujeme kvalitu konštrukcie, ktorá sa dá porovnať s profesionálnym príslušenstvom v tejto kategórii.

PRIPOJENIE

Ako sme už v predchádzajúcej časti recenzie spomenuli, ovládač Samsung Gamepad možno pripojiť dvoma spôsobmi – cez Bluetooth alebo NFC (fakticky rovnako cez Bluetooth). Úspešne sa nám podarilo tento ovládač spárovať so Samsungom Galaxy S4 aj s LG G2. Pripojenie cez Bluetooth aj NFC bolo v oboch prípadoch bezproblémové a prebehlo do niekoľkých sekúnd. Pripojením ovládača ku Samsung zariadeniu sa v zariadení spustil špeciálny softvér, ktorý ihneď rozpoznal jeho ovládacie prvky a pomocou tlačidla Game vám tento softvér aj ukáže, ktoré hry sú kompatibilné s týmto ovládačom. V priemere ich je zhruba 50. Ovládač funguje aj s inými hrami, ktoré podporujú manuálne nastavenie ovládania. Ovládač sme skúšali aj s hrou Modern Combat 4, v nej sme však nedokázali nastaviť ovládanie.

samsung-gamepad

HERNÝ ZÁŽITOK

Hru sme skúšali s titulom Asphalt 8, čo je závodná hra s rôznymi hernými módami a priemerne zložitým ovládaním. Ovládacím prvkom sa automaticky priradili funkcie a hra bola cez ovládač hrateľná ihneď. Pocit z hrania bol o poznanie lepší ako pri ovládaní hry dotykom a po tejto stránke má ovládač naozaj obrovskú výhodu. Väčšie pohodlie sme pocítili aj v tom, že sme smartfón nemuseli držať v ruke, ale bol vložený v stojane priamo v ovládači. Pokiaľ teda chcete hraniu na vašom mobilnom zariadení pridať na komforte, ovládač Samsung GamePad je rozhodne riešením. Za menší nedostatok považujeme povrch tlačidiel, ktoré sa nám občas vyšmykli spod prstov a povrch pod tlačidlami, ktorý zachytáva odtlačky, no ide naozaj iba o malé nedostatky, ktoré by vás od kúpy tohto ovládača nemali odradiť.

samsung-gamepad-37

HODNOTENIE

Ovládač Samsung Gamepad v nás zanechal po testovaní dobrý dojem a odporúčame ho všetkým, ktorí sa hlbšie zaujímajú o hranie na mobilných zariadeniach. Hoci má svoje nevýhody, jeho klady ich prevyšujú a medzi hernými ovládačmi ide naozaj o kvalitný kúsok. Najväčšou nevýhodou tohto ovládača je jeho cena, ktorá sa v slovenských e-shopoch začína na sume 55€. Len pre porovnanie, PS3 ovládač Dualshock 3 si môžete zakúpiť o 20€ lacnejšie. Na jeho spustenie však potrebujte root (prípadne kompatibilné zariadenie Sony). Ak chcete vedieť aktuálnu cenu ovládača Samsung Gamepad, sledujte nižšie vložený Heureka widget.

Samsung EI-GP20HNB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Technické parametre: