Philips 65OLED807 patrí k prémiovým televízorom. Svedčí o tom nielen vysoká kvalita spracovania, množstvo funkcií a prekrásny obraz, ale aj vysoká cena. Tá je aktuálne stanovená na 2199 eur. Stojí za to?

Recenzia Philips 65OLED807: Konštrukcia a dizajn

Hneď na úvod ma zaujala priam neuveriteľne tenká konštrukcia vo vyššej časti. Philips 65OLED807 disponuje OLED panelom, ktorý povoľuje dosiahnuť takúto dychberúcu hrúbku. Primárna časť konštrukcie televízora je kovová, samotné komponenty sú ale ukryté pod plastovou pokrývkou. Stále však platí, že TV je vyhotovená z kvalitných materiálov a pôsobí prémiovo. V balení sa nachádza aj dvojica plastových krytiek, vďaka ktorým je možné zakryť sekciu s konektormi a časť pre upevňovanie podstavca.

Philips 65OLED807
Philips 65OLED807 | Zdroj: Tomáš Kanálik

Tento podstavec je vyrobený z lesklého kovu a na montáž je potrebná ešte jedna samostatná časť z kovu. Pripevňuje sa do prostriedku spodnej strany televízora pomocou siedmich skrutiek. Montáž aj rozbaľovanie by mala prebiehať spoluprácou dvoch osôb. TV je potrebné položiť obrazovkou nadol na rovný povrch.

Rozmery:

• Šírka: 144,43 centimetra
  • Výška bez podstavca: 82,42 centimetra
  • Výška s podstavcom: 89,5 centimetra
  • Hĺbka: 6,8 centimetra

Hmotnosť:

• 23,6 kilogramu
  • Vrátane balenia: 33,6 kilogramu
Philips 65OLED807
Philips 65OLED807 zo zadnej strany | Zdroj: Tomáš Kanálik

V balení sa nachádza kartón, ktorý samotný zobrazovač ochráni pred poškodením. Spomeniem, že samotná krabica je síce veľká, avšak relatívne pohodlne sa prenáša a zmestí sa aj do klasického osobného výťahu určeného pre tri osoby. V pravom dolnom rohu je umiestnený prijímač signálov z diaľkového ovládania a stavová LED dióda.

Recenzia Philips 65OLED807: Obraz

Obraz je samozrejme základnou časťou každého televízora. Tento ktorý nasadil Philips je jednoducho úchvatný. Rámčeky v okolí zobrazovača sú úplne minimálne a s použitím Ambilight máte pocit, akoby obraz zasahoval ešte ďalej, ako je tomu v skutočnosti. O technológii Ambilight si niečo viac povieme v nasledujúcej časti recenzie. Tento OLED panel má vynikajúce farby, nádhernú ostrosť, dokonalé zobrazovanie čiernej a 4K rozlíšenie (3840 x 2160 pixelov).

Na test sa mi dostala 65-palcová edícia, ktorá má teda 164-centimetrovú uhlopriečku. K dispozícii je však aj 48-palcová verzia za 1299 eur a taktiež aj 55-palcová za sumu 1499 eur. Obrazovka sa môže pochváliť obnovovacou frekvenciou na úrovni až 120 Hz, ktorá vylepšuje celkový používateľský zážitok. Všetko vyzerá maximálne plynule. Po pripojení osobného počítača pre účel hrania hier som sa však pri 4K rozlíšení dočkal len 60 Hz obnovovacej frekvencie. Dôvodom bude limitácia mnou použitého HDMI kábla. Rozlíšenie som teda znížil na Full HD pre umožnenie 120 Hz prenosu. Aj napriek podstatne nižšiemu rozlíšeniu bolo hranie hier zážitkom. Verím, že v prípade 4K gamingu to bude ešte omnoho lepšie.

HDMI 2.1 umožňuje prenos obrazu v rozlíšení 4K pri frekvencii 120 Hz s plnou šírkou pásma na úrovni 48 Gbps. Ide o televízor vhodný aj pre hráčov konzolových hier. Hráči, ktorí vlastnia Sony PlayStation 5 či Xbox Series X si tento televízor určite užijú. Skvelou správou je, že TV je kompatibilná s hernými štandardami Nvidia G-Sync, AMD FreeSync Premium a Dolby Vision Game. Všimol som si, že počas sledovania YouTube videí softvér televízora robil prehrávaný záznam plynulejším. Badateľné to bolo v prípade pomalších scén. Zrejme nejakú umelú formu vyhladzovania pohybu som v rýchlejších scénach už nezbadal.

Philips 65OLED807
Nastavenia obrazu | Zdroj: Tomáš Kanálik

Obraz je extrémne živý, pestrofarebný a kontrastný. Nepochybujem o tom, že Philips 65OLED807 je elitou aj vo svojej vyššej cenovej kategórii. Zobrazovanie HDR obsahu je taktiež úplne skvelé. Výrobca svoju TV vybavil viacerými režimami zobrazovania. Upraviť si môžete farby, kontrast OLED, ostrosť a v prípade potreby aj úroveň čiernej. Maximálny jas Philips 65OLED807 je na vynikajúcej úrovni. Sekcia s označením “Štýl obrazu AI” je však zrejme najdôležitejšou, keďže umožňuje aktiváciu niektorého z dostupných režimov. Máme tu svoj vlastný osobný režim, “Crystal Clear”, “Domáce kino”, “ECO”, “Filmmaker Mode”, “Hra”, “Monitor” a ďalšie tri s pomenovaniami “Expert 1”, “Expert 2” a “Calman”.

Recenzia Philips 65OLED807: Ambilight

Na zadnej strane prémiových Philips TV nájdete niekoľko LED diód, ktoré žiaria smerom na pozadie za televízorom. Reprodukujú farby zobrazované obrazovkou do okolia televízora. Táto technológia je samozrejme súčasťou aj tohto mnou testovaného televízora. Pre najlepší efekt ho musíte umiestniť do vhodnej blízkosti od steny. V balení sa nachádza provizórne pravítko, ktoré vám dá informáciu o tom, ako ďaleko by ste mali umiestniť Philips 65OLED807 od steny.

Okrem toho, že budete vnorení do deja, funkcia Ambilight chráni aj váš zrak. Pri sledovaní TV v tmavej miestnosti tak už nebudete musieť pre zníženie námahy vašich očí zapnúť iný zdroj svetla. Ambilight sa v televízoroch Philips využíva už od roku 2004. Od tej doby technológia prešla významnými vylepšeniami. Jediný Ambilight “pixel” tradične pozostáva z trojice LED diód. Dávnejšie bol ku každej trojici priradený jeden kontrolér.

Po novom má však každá LED svoj vlastný samostatný kontrolér, čoho výsledkom je až trojnásobne viac farebných zón. Farebné tóny sú reprodukované presnejšie v porovnaní so staršími modelmi. Rozdiel je viditeľný najmä počas zobrazovania pestrofarebného obrazu. Verím, že Ambilight je technológia, na ktorú keď si raz zvyknete, nebudete sa jej chcieť zbaviť. Radikálne zlepšuje používateľský zážitok a pestrofarebné odtiene okrášlia pozadie každej obývacej izby.

V nastaveniach je možné Ambilight upraviť podľa svojej chuti. Farby a osvetlenie sa môže meniť v závislosti od prehrávaného obsahu ale aj podľa zvuku. Ak by ste preferovali skôr statické zobrazenie určitých farieb, ani to nebude problém nastaviť. Vybrať si môžete akúkoľvek farbu alebo dokonca aj farby vlajky niektorého štátu. Ako môžete vidieť na fotografiách, výsledok je veru zaujímavý. Ak máte inteligentnú domácnosť pozostávajúcu zo zariadení Philips Hue, farebné podanie funkcie Ambilight si môžete nakombinovať s ďalšími prvkami, ako inteligentnými žiarovkami, čo rozhodne poteší.

Recenzia Philips 65OLED807: Zvuk

Sledovanie televízie musí byť audiovizuálnym zážitkom. O zvukové podanie sa v tomto prípade stará päť reproduktorov. Konkrétnejšie táto audio výbava pozostáva zo štyroch stredovo-výškových reproduktorov s ich celkovým výkonom 40 W a nechýba ani jeden samostatný basový reproduktor o výkone 30 W. Dokopy majú teda výkon 70 W. Umiestnené sú na zadnej strane televízora, no odrážaný zvuk od steny za TV má vysokú kvalitu. Ide o 2.1-kanálovú konfiguráciu s prítomnosťou umelej inteligencie na vylepšenie audia, Dolby Atmos či DTS Play-Fi. Produkujú naozaj krásny a čistý zvuk, ktorý nesklame ani v prípade posluchu hudby.

Philips 65OLED807
Reproduktory | Zdroj: Tomáš Kanálik

Basy sú dostatočne hlboké a hlasy je počuť krásne zreteľne. TV som testoval v menšej obývacej miestnosti a so zvukom som nemal problém. Pokiaľ ide o hlasitosť, vskutku mi stačila len polovica z tej maximálnej. Samozrejme, iné by to bolo, keby sa televízor nachádzal vo väčšej izbe. Tí, zvuk s vyššou kvalitou určite zainvestujú do soundbaru, prípade do domáceho kina v prípade, že im ide aj o priestorové ozvučenie. Mne by však určite stačili tieto implementované reproduktory. Ozvučia celú miestnosť a taktiež sa jej vedia prispôsobiť vďaka funkcii pre kalibráciu miestnosti. V noci poteší prítomnosť nočného režimu, ktorý zabezpečí, aby sa zvuk z televízora až tak nešíril cez steny. S reproduktormi som celkovo veľmi spokojný vzhľadom na to, že ide o meniče zabudované priamo v konštrukcii televízoru.

Recenzia Philips 65OLED807: Operačný systém

Spoločnosť Philips do svojich inteligentných televízorov nasadzuje operačný systém Android TV. V tomto prípade je tu nasadený vo verzii Android TV 11 (R). Výhodou je používateľsky prívetivé grafické rozhranie a prítomnosť Obchodu Play s obrovským množstvom aplikácií.

Philips 65OLED807
Úvodný výber jazyka | Zdroj: Tomáš Kanálik

Televízor podporuje inteligentných asistentov Google Asistent a Amazon Alexa. Tlačidlo na vyvolanie Google Asistenta sa nachádza aj na diaľkovom ovládači. Ovládač má v sebe zabudovaný mikrofón, takže svoje príkazy môžete rozprávať priamo doň. Asistent mojej požiadavke niekedy nerozumel, ale inak bol postačujúci. Príde mi, že inteligentný asistent na smartfóne funguje šikovnejšie.

Philips 65OLED807
Prostredie operačného systému Android TV 11 | Zdroj: Tomáš Kanálik

Systém prichádza s odkazmi na streamovacie platformy Netflix, Prime Video, Filmy Google Play či YouTube. Doinštalovať si však viete hociktorú obľúbenú službu. Sklamaní nebudú ani predplatitelia Apple TV. Google Play umožňuje inštaláciu rozličných aplikácií a hier. Obmedzovať váš však časom môže interný ukladací priestor. Ten má kapacitu 16 GB a zaplniť ho môžete už niekoľkými väčšími aplikáciami alebo náročnejšou hrou, akou je napríklad Asphalt 9. Použitý štvorjadrový procesor hravo zvládal všetky aktivity.

Philips 65OLED807
Prostredie aplikácie YouTube | Zdroj: Tomáš Kanálik

Na Philips 65OLED807 som zvykol sledovať YouTube videá. Tie je možné spúšťať aj cez aplikáciu na smartfóne za predpokladu, že obidva zariadenia sú pripojené k rovnakej bezdrôtovej sieti. Potrebné kliknúť na telefóne v aplikácii YouTube na ikonu sledovania na televízore a video sa spustí na TV obrazovke. Fungovalo to ako cez Android smartfón, tak aj cez iPhone.

Philips 65OLED807
Prostredie Obchodu Play | Zdroj: Tomáš Kanálik

Spomeniem, že hráči hier môžu využívať služby na hranie hier na cloude, ako GeForce Now či Google Stadia (ktorá bude 18. januára 2023 ukončená). Vstavaný internetový prehliadač nebol veľmi spoľahlivý. Sám od seba sa zvykol vypínať a na sledovanie internetových živých vysielaní je nutné použiť iný spôsob. Navigácia na virtuálnej klávesnici je pomerne náročná, tak ako aj ovládanie kurzoru pomocou diaľkového ovládača v internetovom prehliadači.

Recenzia Philips 65OLED807: Diaľkový ovládač

Diaľkový ovládač vyzerá veľmi prémiovo. Pochváliť sa môže kvalitným spracovaním, ktoré kombinuje kov a plast. Jednotlivým tlačidlám nechýba LED podsvietenie, ktoré sa už po chvíľke neaktivity vypne pre úsporu energie. Tlačidlá sa klikajú veľmi dobre a jednoznačne ide o jeden z tých lepších ovládačov, ktoré je možné k televízoru dostať.

Philips 65OLED807
Diaľkový ovládač | Zdroj: Tomáš Kanálik

Ten môj však dokázal televízor ovládať iba na veľmi krátku vzdialenosť. Predpokladám, že mohlo ísť o vybité batérie. Vy s ním určite nebudete mať problém. Spomeniem, že na začiatku bolo potrebné ovládač s televízorom spárovať. Párovanie prebehlo bez problémov. TV je možné ovládať aj pomocou smartfónu. Túto možnosť som kvôli slabému príjmu signálov z ovládača rád využíval.

Recenzia Philips 65OLED807: Konektivita

Začnime bezdrôtovou konektivitou. Philips 65OLED807 je možné pripojiť k internetu pomocou dvojpásmovej Wi-Fi 802.11ac. Nechýba tu ani Bluetooth vo verzii 5.0. Prechádzame teraz ku konektorovej výbave. K internetu je možné pripojiť sa aj káblom vďaka Ethernet-LAN RJ-45 portu.

Philips 65OLED807
Horizontálna séria konektorov na spodku | Zdroj: Tomáš Kanálik

Televízor sa vyznačuje štyrmi HDMI portami, pričom dva z nich sú typu HDMI 2.1 a podporujú prenos obrazu v 4K rozlíšení pri obnovovacej frekvencii 120 Hz. Tieto konektory sa nachádzajú v spodnej sérii portov a budú ich chcieť využívať hlavne hráči hier, no odporúčal by som ich používať aj vo všeobecnosti, najmä pokiaľ máte kompatibilný kábel.

Philips 65OLED807
Vertikálna séria konektorov na boku | Zdroj: Tomáš Kanálik

Ďalšie dva HDMI 2.0 konektory sa nachádzajú v bočnej sérii portovej výbavy. K dispozícii je aj funkcia HDMI ARC (Audio Return Channel) pre všetky dostupné konektory. Umožňuje odoslať zvuk nielen smerom z vysielacieho zariadenia, ale aj smerom doň. Do konektorovej výbavy sa ďalej zahŕňa Common Interface Plus (CI+), Digitálny zvukový výstup (optický), výstup na pripojenie drôtových slúchadiel, konektor pre satelit a servisný konektor. K dispozícii je aj trojica USB portov. Časť s konektormi je možné zakryť plastovým krytom, ktorý je samozrejme súčasťou balenia. S konektivitou som počas testovania nemal žiadne problémy. Pripojenie k Wi-Fi ostalo počas celej doby testovania veľmi stabilné.

Zhrnutie konektorovej výbavy:

• 4x HDMI
    • 2x HDMI 2.1 s podporou 4K 120 Hz a plnej šírky pásma 48 Gbps
    • 2x HDMI 2.0
  • 3x USB
  • Common Interface Plus (CI+)
  • Digitálny zvukový výstup (optický)
  • Ethernet-LAN RJ-45
  • Výstup pre drôtové slúchadlá (3,5 mm audio jack)
  • Konektor pre pripojenie satelitu
  • Servisný konektor

Recenzia Philips 65OLED807: Záverečné zhodnotenie

Philips 65OLED807 je prémiový OLED televízor určený najmä pre tých, ktorí si potrpia na kvalitu obrazu. Vyhovieť dokáže aj milovníkom kvalitného zvuku. Výhodou je prítomnosť otvoreného operačného systému Android TV 11, ktorý povoľuje inštaláciu ďalších aplikácií, ako napríklad streamovacích platforiem. Nebudete tak potrebovať externé zariadenie, ako napríklad Chromecast. Treba však pamätať, že interný ukladací priestor činí 16 GB a viete ho pomerne rýchlo zaplniť. Samotný systém je jednoduchý na ovládanie a veľmi plynulý.

Philips 65OLED807

Televízor má skvelú konektivitu. Hráčov poteší prítomnosť HDMI 2.1 konektora pre prenos v 4K rozlíšení pri vysokej obnovovacej frekvencii 120 Hz. Výhodou je, že tento televízor sa predáva v štyroch uhlopriečkach. Ceny za jednotlivé veľkostné prevedenia sú nasledovné:

• 48-palcová verzia: 1299 eur
  • 55-palcová verzia: 1499 eur
  • 65-palcová verzia: 2199 eur
  • 77-palcová verzia: 3599 eur
Philips 65OLED807

Ak si potrpíte na kvalitu obrazu, kúpu televízora Philips 65OLED807 môžem len doporučiť. Výborné je aj podsvietenie Ambilight, ktoré šetrí vaše oči a vtiahne vás priamo do deja. Nevýhodou takejto TV je samozrejme jej vyššia cena. Tento produkt asi nebude pre každého. Za kvalitu sa je ale nutné si priplatiť. Rád by som vidiel v balení aj HDMI 2.1 kábel. Ak ho nemáte alebo nedokúpite, nedočkáte sa 120 Hz prenosu z vášho počítača či hernej konzoly.

Recenzia Philips 65OLED807: Tabuľka parametrov

Rozmery
  • Šírka: 144,43 centimetra
  • Výška bez podstavca): 82,42 centimetra
  • Výška s podstavcom: 89,5 centimetra
  • Hĺbka: 6,8 centimetra
Hmotnosť
  • 23,6 kilogramu
Parametre obrazovky
  • 65-palcová uhlopriečka (164 centimetrov)
  • OLED panel
  • 4K Ultra HD rozlíšenie (3840 x 2160 pixelov)
  • Pomer strán 16:9
  • 120 Hz obnovovacia frekvencia
  • 10-bitová farebná hĺbka
  • HDR10+
  • Dolby Vision
Operačný systém
  • Android TV
Inteligentní asistenti
  • Google Asistent, Amazon Alexa
Konektivita
  • 2x HDMI 2.1 (plná šírka pásma 48 Gbps, až do 4K 120 Hz)
  • 2x HDMI 2.0
Podsvietenie
  • Ambilight
Zvukový výstup
  • 2.1-kanálová konfigurácia
  • Výkon 70 W
  • 4x stredovo-výškový reproduktor (10 W)
  • 1x basový reproduktor (30 W)
  • AI vylepšenie zvuku
  • Dolby Armos
  • Nočný režim
  • DTS Play-Fi
  • Kalibrácia miestnosti
Spotreba elektrickej energie
  • Energetická trieda pre SDR: G
  • Energetické nároky režimu prevádzky pre SDR: 112 KWh / 1000 h
  • Energetická trieda pre HDR: F
  • Príkon v režime zapnutia pre HDR: 93 KWh / 1000 h
  • Pohotovostný režim pripojený k sieti: < 2 W
  • Funkcie na úsporu energie:
    • Časovač automatického vypnutia
    • Svetelný snímač na automatické prispôsobenie jasu
    • Vypnutie obrazu (pre rádio)
    • Režim Eko
Cena
  • 2199 eur

Konkurencia pre Philips 65OLED807

Philips nie je jediným výrobcom, ktorý má vo svojom portfóliu OLED televízory s tejto cenovej kategórii. Konkurenciu mu robí napríklad Sony so 65-palcovým modelom Bravia OLED XR-65A90J. Táto inteligentná Android TV ponúka 4K obrazovku s obnovovacou frekvenciou na úrovni 120 Hz. Samozrejmosťou je schopnosť zobrazovania HDR10 obsahu. Vyznačuje sa 60 W reproduktormi, ktoré sú doladené technológiou Dolby Atmos.

Sony Bravia OLED XR-65A90J
Sony Bravia OLED XR-65A90J | Zdroj: Heureka.sk

Skvelou TV je aj 65″ Panasonic TX-65LZ980E. Aj v tomto prípade je k dispozícii 4K obrazovka so 100 Hz obnovovacou frekvenciou a HDR10+. Reproduktory majú už nižší výkon, a to 30 W.