MojAndroid

Každá značka má svoje svetlé aj tmavé obdobia predaja. Jedno z týchto tmavých období teraz postihlo aj výrobcu Sony. Jeho výsledky predaja sa za posledný kvartál pomerne zhoršili a ani príjmy na tom nie sú oveľa lepšie.

Rozdiel 400 tisíc predaných smartfónov

Predajnosť zariadení každej značky sa zväčša počíta po jednotlivých kvartáloch. Značky sa svojimi výsledkami chvália hlavne pri náraste čísel v jednom kvartáli oproti tomu minulému. Sú však aj situácie, kedy sa nie je čím chváliť.

Momentálne sa v tejto nepriaznivej situácii ocitlo aj Sony. Medzi aprílom a júnom sa mu podarilo predať 2 milióny smartfónov. Následne sa tomuto výrobcovi podarilo predať medzi júlom a septembrom už “iba” 1,6 milióna, čo činí rozdiel 400 tisíc.

O smartfóny Sony klesol záujem aj v Európe
O smartfóny Sony klesol záujem aj v Európe

Tržby klesli až o 55 miliárd yenov

Počet predaných smartfónov dosť výrazne ovplyvnil tržby Sony. Minulý kvartál sa toto číslo vyšplhalo až na 172 miliárd japonských yenov (1,3 mld. €). Za posledné tri mesiace ale stihlo klesnúť na hodnotu 117,8 miliárd yenov (913 mil. €), teda rozdiel je 55 miliárd.

Zatiaľ čo tieto čísla nie sú pre výrobcu veľmi pozitívne (vrátane prevádzkovej straty 29,8 miliardy yenov), prognózy ohľadom zisku sa prekvapivo zvýšili. Konkrétne zo 6,7 na 7,72 miliárd yenov. Predpoveď ohľadom predaných smartfónov sa zmenila z 9 na 7 miliónov. Sony zaznamenalo pokles predaja hlavne v Európe, Latinskej Amerike a na Blízkom východe.

Ďalšie články k téme:

Náš tip
Predaj smartfónov v Číne zaznamenal rekordný pokles

Náš tip
Telekom zaraďuje do ponuky Moto One a Sony Xperia XZ3

Náš tip
RECENZIA SONY XPERIA XZ3: Na toto sme čakali

3.11.2018
Zdroj: Pocketnow

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+